abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 13 april 2016 @ 05:24:16 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_161393004
Griekse eilanden bezwijken bijna onder de druk van een constante stroom vluchtelingen, die hun heil in Europa zoeken, de weggeworpen zwemvesten vormen een kleine milieuramp, de tenten en het voedsel is niet aan te slepen. Een ander eiland, Curaçao heeft zo z´n eigen, zo ongeveer vergelijkbare problematiek. Men weet op de Caribische toeristentrekker niet zo goed wat men aan moet met de enige vluchteling op het eiland.

Binnen het koninkrijk der Nederlanden (ook de Cariben zuchten onder de Nederlandse monarchie) is Curaçao een apart land.Het ministerie van Veiligheid en Justitie in Den Haag kan zich dan ook niet bemoeien met de interne aangelegenheden van de eilanders.

Na twee keer natellen kwam men tot de conclusie dat zich tot nu toe maar één vluchteling heeft gemeld bij de vreemdelingenpolitie. Het gaat hierbij om de 26-jarige Syriër Aktham Abu Fakher. Een hartverwarmend 'Bonbini' zat er echter niet in: de man verbleef twee maanden en een beetje in de barakken van de voormalige Bon Futuro-gevangenis in Willemstad. Bezoek kreeg hij niet. Zelfs het Rode Kruis liet hem links liggen.

Pas toen hij door twee medegevangenen in elkaar gebeukt werd en van zijn aanranders foto's openbaarde, werd hij eruit gezet. Op straat, welteverstaan. Zonder papieren, enige status en aangewezen op de welwillendheid van de bewoners.

De man was het land beginnen gekomen nadat hij zijn geluk had gezocht in Venezuela. Een keuze die achteraf niet zo handig was: de daar aanwezige moslims zijn nogal pro-Assad. Aktham voelde zich daardoor niet zo goed op zijn gemak in het Zuid-Amerikaanse land. Dus dan toch maar Europa. Helaas was de Syriër niet zo goed ingelicht over de ingewikkelde structuur der Nederlanden, waardoor hij nu vast lijkt te zitten op een zonovergoten tropisch eiland.

De islamitische gemeenschap op het eiland heeft zich ontfermd over de druus. Hoe het nu verder moet, weet Aktham ook niet. Eigenlijk wil hij naar Amsterdam reizen, maar dat gaat niet zomaar. De Curaçaose autoriteiten zitten met het hand in het haar; ze hebben geen idee wat ze met de asielzoeker aanmoeten. De Nederlandse immigratiedienst werkt ook niet echt mee.

Curaçao weet zich geen raad met zijn enige vluchteling

Het is grappig en pijnlijk tegelijk. Zoiets als de eerste neger in de stad in de jaren 50.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator woensdag 13 april 2016 @ 05:36:46 #2
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_161393021
Ook gewoon maar de gevangenis in tyfen :') bananenrepubliek
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161393023
Ik wou dat china en rusland ook een paar moslims opnamen als vluchteling! Nu zit europa met de gebakken peren!
pi_161393027
Ach, ik snap niet waarom dit zoveel problemen oplevert. Er moet haast wel ergens een leegstaand huis te vinden zijn op dat eiland waar hij rustig kan leven zodat hij wat tijd en ruimte heeft om alles op orde te krijgen en daarna wel verder kan zien wat hij met zijn leven wil doen.

Bizar trouwens dat Nederland hem niet op wil/kan vangen, Curacao blijft toch een Nederlands eiland...
  woensdag 13 april 2016 @ 07:01:05 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161393169
Zelfs aan de andere kant van de wereld doen ze dus aan asielshoppen. Terugsturen naar Venezuela.
pi_161393176
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2016 05:40 schreef Copa het volgende:
Ach, ik snap niet waarom dit zoveel problemen oplevert. Er moet haast wel ergens een leegstaand huis te vinden zijn op dat eiland waar hij rustig kan leven zodat hij wat tijd en ruimte heeft om alles op orde te krijgen en daarna wel verder kan zien wat hij met zijn leven wil doen.

Bizar trouwens dat Nederland hem niet op wil/kan vangen, Curacao blijft toch een Nederlands eiland...
Men mag de man ook gewoon zelf opvangen.
pi_161393184
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2016 05:40 schreef Copa het volgende:

Volgens mij is Curaçao onafhankelijk sinds 10-10-2010.
pi_161393192
Ik zie het al voor me als die vluchteling daar komt met: "I want more money, food is no good, I want house and car".

woensdag 13 april 2016 @ 07:08:35 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_161393193
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 05:37 schreef possetje het volgende:
Ik wou dat china en rusland ook een paar moslims opnamen als vluchteling! Nu zit europa met de gebakken peren!
Volgens mij zijn er gigantisch veel immigranten in Rusland. Alleen zitten die helemaal in 'the far east'. Dat is dus bijna en continent verder dan Moscow, daarom hoor je er weinig over.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Far_East

"lexander Shaikin, in charge of controlling the Russian-Chinese border, said on June 29 that 1.5 million people from China have illegally entered the Russian Far East over the past 18 months."

http://abcnews.go.com/International/story?id=82969
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_161393215
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2016 07:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zie het al voor me als die vluchteling daar komt met: "I want more money, food is no good, I want house and car".

[ afbeelding ]
Hahahaha.
pi_161393416
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 07:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Volgens mij is Curaçao onafhankelijk sinds 10-10-2010.
Nee, het is nog steeds een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden.
Het is alleen geen onderdeel meer van de Nederlandse Antillen.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:01:35 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161393421
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 07:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er gigantisch veel immigranten in Rusland. Alleen zitten die helemaal in 'the far east'. Dat is dus bijna en continent verder dan Moscow, daarom hoor je er weinig over.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Far_East

"lexander Shaikin, in charge of controlling the Russian-Chinese border, said on June 29 that 1.5 million people from China have illegally entered the Russian Far East over the past 18 months."

http://abcnews.go.com/International/story?id=82969
De leiders van China hebben hun spleetoogjes laten vallen op Siberië en alle grondstoffen die daar in de grond zitten. Organiseer een volksverhuizing en de overname zonder directe confrontatie is in de toekomst al een stuk gemakkelijker.
pi_161393425
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 07:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men mag de man ook gewoon zelf opvangen.
Als ze dat niet kunnen vind ik dat Nederland dat moet doen.
pi_161393431
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:01 schreef Copa het volgende:

[..]

Als ze dat niet kunnen vind ik dat Nederland dat moet doen.
Nee. Waarom kan men dat daar niet aan? Men is toch zeg een beetje zelfstandig?
pi_161393448
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 07:01 schreef Twiitch het volgende:
Zelfs aan de andere kant van de wereld doen ze dus aan asielshoppen. Terugsturen naar Venezuela.
In het artikel kan je lezen dat daar veel mensen pro-Assad zijn, lijkt me dus geen ideale situatie voor een Syrische vluchteling.
pi_161393454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Waarom kan men dat daar niet aan? Men is toch zeg een beetje zelfstandig?
Dat kun je toch in het artikel lezen? Nederland is volgens mij nog altijd verantwoordelijk voor het beleid op Curacao.
pi_161393459
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:05 schreef Copa het volgende:

[..]

Dat kun je toch in het artikel lezen? Nederland is volgens mij nog altijd verantwoordelijk voor het beleid op Curacao.
Niet voor dit. Als er 1 iemand komt.
pi_161393474
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet voor dit. Als er 1 iemand komt.
Ja, ik vind het zelf ook zeer bizar dat ze 1 persoon niet eens kunnen opvangen, maar blijkbaar hebben ze de middelen er gewoon niet voor en dan wordt Nederland daarop aangekeken.
pi_161393490
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:09 schreef Copa het volgende:

[..]

Ja, ik vind het zelf ook zeer bizar dat ze 1 persoon niet eens kunnen opvangen, maar blijkbaar hebben ze de middelen er gewoon niet voor en dan wordt Nederland daarop aangekeken.
Het zal wel een grap zijn.
pi_161393501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zal wel een grap zijn.
Ben bang van niet.
pi_161393547
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:12 schreef Copa het volgende:

[..]

Ben bang van niet.
Dan is er weer een reden voor schamen.
  woensdag 13 april 2016 @ 08:28:39 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161393606
Immens. Wel onmenselijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 13 april 2016 @ 08:54:47 #23
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_161393823
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 05:37 schreef possetje het volgende:
De man in kwestie is een druus, geen moslim.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 13 april 2016 @ 08:55:40 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161393833
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:04 schreef Copa het volgende:

[..]

In het artikel kan je lezen dat daar veel mensen pro-Assad zijn, lijkt me dus geen ideale situatie voor een Syrische vluchteling.
Vluchten is geen ideale situatie. Ik vind het geen reden om dan maar weer in een ander land asiel aan te vragen, en toevallig wil meneer dan ook naar Europa i.p.v. een ander land op dat continent, hou toch op.
pi_161393929
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Vluchten is geen ideale situatie. Ik vind het geen reden om dan maar weer in een ander land asiel aan te vragen, en toevallig wil meneer dan ook naar Europa i.p.v. een ander land op dat continent, hou toch op.
Alsof jij Bolivia of een of ander vaag ander Zuid-Amerikaans land zo verkiezen boven West-Europa.
Daarnaast vraag ik me af of al Zuid-Amerikaanse landen überhaupt wel vluchtelingen (willen) opvangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')