https://www.gamma.nl/klus(...)zonnescherm-ophangenquote:1 Gebruik voor de bevestiging van het zonnescherm altijd rvs houtdraadbouten en nylon pluggen. Die zijn flexibel en wrikken daar- door niet. Zo voorkom je dat het zonnescherm zichzelf bij veel wind lostrekt uit de muur. Een gevaar dat bij keilbouten wel bestaat.
maar op de diverse klusfora lees ik ook regelmatig mensen die chemische ankers gebruiken (kan ik zo snel niet vinden via de webshop van gamma of praxis, maar zijn wel online te bestellen)quote:Plaats de keilbouten, deze moeten voldoende uit de muur steken om de beugels vast te kunnen zetten. Wanneer de keilbouten weerstand geven bij het plaatsen, tik de keilbouten dan rustig aan met een rubber hamer om beschadiging aan het draadeinde te voorkomen. Draai vervolgens de moeren en ringen er weer af.
Dit dus, men grijpt tegenwoordig veel te snel naar keilbouten, slagankers en chemische ankers. Vroeger hingen we die dingen op met plug en fret en hingen ze ook decennia.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:07 schreef Makrolon het volgende:
Ik zou sx10 pluggen met 8 mm houtdraadbouten ook wel vertrouwen hoor.
Thanks, denk dat ik dat ga doen....quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:07 schreef Makrolon het volgende:
Ik zou sx10 pluggen met 8 mm houtdraadbouten ook wel vertrouwen hoor.
Ik heb het uitvalscherm die bij mijn moeder aan het huis hangt er vorig jaar afgehaald omdat de gevel opnieuw gevoegd werd.quote:Op dinsdag 12 april 2016 23:35 schreef hottentot het volgende:
Dit dus, men grijpt tegenwoordig veel te snel naar keilbouten, slagankers en chemische ankers. Vroeger hingen we die dingen op met plug en fret en hingen ze ook decennia.
Is een optie, ik heb injectiemortel van Fisher gebruikt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Geen keilbouten, ik zou gaan voor chemische ankers. Die kunnen ook wat beter tegen beweging dacht ik.
Op de site van Fisscher kun je uitzoeken welk anker en welke injectiehuls je nodig bent
quote:Op woensdag 13 april 2016 02:20 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Die hangt inderdaad ook met een paar houtdraadbouten
quote:Op woensdag 13 april 2016 02:44 schreef Nico987 het volgende:
Als je pluggen 16 wilt gebruiken kijk je even achterop de doos welke schroef je nodig hebt. Zo uit mijn hoofd zou ik 14 zeggen.
quote:Op woensdag 13 april 2016 07:17 schreef jpajs het volgende:
SX Fischer pluggen en houtdraadbouten van 10 mm. En als de gaten in het zonnescherm kleiner zijn neem je 8 mm.
Thanks!quote:Op woensdag 13 april 2016 09:09 schreef Knuppel1983 het volgende:
Hier 6 meter zonnescherm met 4 SX10 Fisher pluggen i.c.m. houtdraadbouten.
Koop niet alleen nieuwe pluggen maar ook een nieuwe houtdraadboutjes. Oude kunnen afknappen als je veel weerstand hebt bij het indraaien. Beter save dan............... DOe ook even een net volgringetje er tussen.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:24 schreef CarltonBanks het volgende:
De man van wie ik het gekocht heb heeft ook nog de oude schroeven mee gegeven (alles zat in een zak welke in het zonnescherm lag) dit waren idd ook houtdraad schroeven... zaterdag even pluggen kopen en hangen maar
Wat deze man zegtquote:Op donderdag 14 april 2016 22:56 schreef jpajs het volgende:
[..]
Koop niet alleen nieuwe pluggen maar ook een nieuwe houtdraadboutjes. Oude kunnen afknappen als je veel weerstand hebt bij het indraaien. Beter save dan............... DOe ook even een net volgringetje er tussen.
Bij die ik laatst bij mijn moeder op heb gehangen waren er ook 2 alu platen bij.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:24 schreef CarltonBanks het volgende:
edit: nu zag ik dat er ook 2 aluminium strips (van ongeveer 8mm dik) in de zak zaten, met geboorde gaten die overeen komen met de gaten in het metaal.. die heeft hij dus achter het zonnescherm gehad.
Iemand een idee waarom hij dat gedaan kan hebben? (misschien stond de muur bol ofzo, en heeft hij zo het verschil opgevangen zodat het scherm in het midden niet klem kwam te zitten?) om druk te verdelen was het niet, want de strips zijn dezelfde groote als de hoogte van de houder van het zonnescherm.
En koop ze niet bij de gamma / praxis want die breken standaard af.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:56 schreef jpajs het volgende:
[..]
Koop niet alleen nieuwe pluggen maar ook een nieuwe houtdraadboutjes. Oude kunnen afknappen als je veel weerstand hebt bij het indraaien. Beter save dan............... DOe ook even een net volgringetje er tussen.
waar danquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:04 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
En koop ze niet bij de gamma / praxis want die breken standaard af.
bouwmaat ofzo bedoel je? Daar heb ik geen pasje voorquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:18 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Bij een 'echte' bouwmarkt, waar de professional ze ook koopt.
In het noorden heeft zo'n filiaal Kroon en verkoopt particulier. Dat je geen doos van 200 stuks koopt maakt het misschien iets duurder maar dan heb je wel gewoon goed materiaal.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
bouwmaat ofzo bedoel je? Daar heb ik geen pasje voor
Bouwmaat heeft wel echt goede spullen (en is nog eens goedkoper dan de consumentenbouwmarkten). Ken je niet iemand met een eigen zaak die even een pasje kan aanvragen?quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
bouwmaat ofzo bedoel je? Daar heb ik geen pasje voor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |