abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161383685
Beste heren en dames,

Ik ben normaal niet zo van het hier zelf een topic aanmaken maargoed.

Ik heb sinds kort last van een soort.?paniek? Aanvallen. Het duurt meestal maar even en trekt weer weg en wordt getriggert door de meest vreemde dingen. Meestal op het moment dat ik denk van dit heb ik eerder gezien of gedaan in een bepaalde droom.
Heel vreemd! De "Aanvallen" zoals ik ze voor het gemak maar even noem duren niet zo heel lang en brengen een korte tijd van een paniek, misselijk, angstig gevoel wat ik behoorlijk eng vind. Op hét moment zelf ben ik mij ook goed bewust dat ik op zo'n moment een aanval heb. Verzetten werkt niet het beste is het maar gewoon even over mij heen laten komen.

Nu snap ik dat dit echt enorm vaag klinkt natuurlijk maar ik kan het ook niet beter omschrijven.

Nu snap ik het dat ik hier misschien mee naar een huisarts moet ware het niet dat ik net verhuisd ben en die nog niet heb. En ik vind het nogal wat om hier meteen mijn eerste afspraak van te maken :@

Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161383780
Het kan aan de chemie van hersenen liggen. Daar is medisch onderzoek voor nodig.
Het kan ook liggen aan dat je teveel alcohol nuttigt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:22:58 #3
434262 Pixxie.
Embrace messy hair
pi_161383789
Paniekaanvallen zijn fucked up.
Ik heb 5 jaar niet mn huis uitgedurfd erdoor.
Ik wil je niet afschrikken maar hoe eerder je er wat mee doet de minder de kans dat het erger word.

Het is wel supergoed dat je weet dat het komt en gaat. Dat is niet altijd van zelfsprekend

Schrijf op wanneer je er een heb. En wat de trigger was
Dan kan je misschien een patroon vinden zodat de oplossing makkelijker word

Sterkte :)
“She’s got the whole dark forest living inside of her.” - Tom Waits
pi_161383848
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:22 schreef Sigaartje het volgende:
Het kan aan de chemie van hersenen liggen. Daar is medisch onderzoek voor nodig.
Het kan ook liggen aan dat je teveel alcohol nuttigt.
Mja ik denk zelf meer aan stress
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161383915
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:22 schreef Pixxie. het volgende:
Paniekaanvallen zijn fucked up.
Ik heb 5 jaar niet mn huis uitgedurfd erdoor.
Ik wil je niet afschrikken maar hoe eerder je er wat mee doet de minder de kans dat het erger word.

Het is wel supergoed dat je weet dat het komt en gaat. Dat is niet altijd van zelfsprekend

Schrijf op wanneer je er een heb. En wat de trigger was
Dan kan je misschien een patroon vinden zodat de oplossing makkelijker word

Sterkte :)
Ja ik moet er eigenlijk echt wat mee doen. Ik had gehoopt dat als het rond de verhuizing beter zou gaan dat het dan beter zou worden. Alleen denk ik niet dat het voorlopig beter gaat worden.

Verder noteer ik ze iedere keer al. Is iig nog niet echt een ritme in te ontdekken behalve dus de trigger die uiterst vaag is die ik lijk te hebben.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161383998
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja ik denk zelf meer aan stress
Je kunt ook overspannen zijn. Denk daar eens aan.
Zit je lekker op je werk? Hoe gaat het met je relatie? Kun je met jezelf leven?
Dat zijn eigenlijk de drie punten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_161384044
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:28 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je kunt ook overspannen zijn. Denk daar eens aan.
Zit je lekker op je werk? Hoe gaat het met je relatie? Kun je met jezelf leven?
Dat zijn eigenlijk de drie punten.
Dat zou dan de derde keer zijn in redelijk korte tijd -O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161384161
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat zou dan de derde keer zijn in redelijk korte tijd -O-
Dan zou ik maar eens goed nadenken wat er niet is opgelost.
Begin eens met opruimen van je huis en gewoon eens op papier zetten hoe je je leven in gaat richten. Vooral minder gaan doen. Wat daarbij ook helpt: maak je relatie meer romantisch, meer tijd met je partner (als je die hebt) en bouw daaraan. Romantiek geeft veel rust.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_161384223
Doe je ook flapperen met je handen? :@
pi_161384240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:31 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dan zou ik maar eens goed nadenken wat er niet is opgelost.
Begin eens met opruimen van je huis en gewoon eens op papier zetten hoe je je leven in gaat richten. Vooral minder gaan doen. Wat daarbij ook helpt: maak je relatie meer romantisch, meer tijd met je partner (als je die hebt) en bouw daaraan. Romantiek geeft veel rust.
Ik zou niet weten hoe ik nog meer rust kan krijgen eerlijk gezegd. Ik heb momenteel geen werk, maar het financiële plaatje is prima, heb een fijne relatie, we zien elkaar genoeg ( wonen samen)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161384245
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:33 schreef MrCookies het volgende:
Doe je ook flapperen met je handen? :@
Nope
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161384253
Mag ik je een boek aanraden?
Flow - Daily Live - Inzichtenpocket.
Niet duur,maar wel een aanrader.
Even een half uurtje in lezen voordat je gaat slapen. Helpt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_161384272
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nope
Waarom niet? :)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_161384321
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:34 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Waarom niet? :)
Waarom wel?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161384335
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:34 schreef Sigaartje het volgende:
Mag ik je een boek aanraden?
Flow - Daily Live - Inzichtenpocket.
Niet duur,maar wel een aanrader.
Even een half uurtje in lezen voordat je gaat slapen. Helpt.
Ik slaap wel prima trouwens
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161384343
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nope
dat scheelt weer.
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:38:00 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161384425
Ik kwam jullie al nooit meer tegen :'( .

Maar als het al de derde overspannenheid in korte tijd kan zijn, zou ik toch wel even bij de huisarts langsgaan. Veins desnoods een kwaaltje en, als het oké voelt, gooi het er dan in.
Of misschien doet mindfulness oid wel de trick bij je?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161384426
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja ik denk zelf meer aan stress
Ik heb een paniekstoornis, herken je verhaal. En ja het kan door de stress komen... maar in het geval van een paniekstoornis is het niet de oorzaak, maar de trigger. Houd je er last van zal ik eens naar de huisarts gaan als ik jou was.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_161384523
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:38 schreef Copycat het volgende:
Ik kwam jullie al nooit meer tegen :'( .

Maar als het al de derde overspannenheid in korte tijd kan zijn, zou ik toch wel even bij de huisarts langsgaan. Veins desnoods een kwaaltje en, als het oké voelt, gooi het er dan in.
Of misschien doet mindfulness oid wel de trick bij je?
Haha ja sorry wij zijn nu een kleine twee maanden weg daar.

Mijn eerste was toen ik 17 was. Mijn tweede toen ik 21 was en ik ben nu 26.. Dat is aardig dicht bij elkaar toch :@

Wat is mindfullness?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161384547
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:38 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik heb een paniekstoornis, herken je verhaal. En ja het kan door de stress komen... maar in het geval van een paniekstoornis is het niet de oorzaak, maar de trigger. Houd je er last van zal ik eens naar de huisarts gaan als ik jou was.
Kan zoiets opeens ontstaan dan?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:43:56 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161384672
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Haha ja sorry wij zijn nu een kleine twee maanden weg daar.

Mijn eerste was toen ik 17 was. Mijn tweede toen ik 21 was en ik ben nu 26.. Dat is aardig dicht bij elkaar toch :@

Wat is mindfullness?
Hoop dat je fijn woont!

https://www.psychologiema(...)gina/Mindfulness.htm
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161384889
Trouwens niet gaan lopen klooien ermee maar gewoon naar de HA ermee :)
pi_161385686
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Kan zoiets opeens ontstaan dan?
Kan zijn dat je het altijd al gehad hebt, maar dat je er nu pas last van krijg.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_161389891
Ik heb het s' nachts als ik in bed lig, voorafgaand dat ik al een paar uur lig te woelen en gewoon niet in slaap kom. Heb dan niet het lef om m'n ogen dicht te doen want dan wordt 't dus nog erger. Begin overal rare dingen te zien, het roept angsten op en het beste wat je kan doen is rustig proberen te blijven en jezelf vertellen dat 't allemaal nep is en dat het weer over gaat als je dat beseft. Makkelijker gezegd dan gedaan maar het helpt mij iig wel.
pi_161393777
Ik ben inderdaad al zover dat ik het gewoon over me heen laat komen. Dan is het idd ook altijd binnen een paar seconden weer weg ofzo. heel vaag
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161394589
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Kan zoiets opeens ontstaan dan?
Ja. Door iets geks als een keer laag bloedsuiker of duizeligheid kan je lichaam dat al interpreteren als paniek, waardoor je in een paniekaanval schiet. Mits je er inderdaad aanleg voor hebt. Ik had het zelf ook in een periode van stress en te veel alcohol. Zo lang je je daarna niet door de angst laat leiden en het over je heen laat komen, kan het vanzelf weer overgaan.

Ik heb me na die eerste aanval wel 2 weken lang 'op het randje' gevoeld. Onrustig. Als je dan een angst voor de paniek gaat ontwikkelen ben je verder van huis. Het is dus niet verkeerd om op tijd aan de bel te trekken. Als je er nog niet zo lang last van hebt is er beter wat aan te doen met cognitieve training.
pi_161394836
Heb er ook wel een tijdje last van gehad.

Enige wat ik heb gedaan is het doorstaan (hoe eng / kut het ook voelt), en doorgaan.

Heb er zo'n drie jaar last van gehad, maar langzaam maar zeker begon ik door te krijgen dat ik die aanvallen niet zo serieus meer moest nemen. Toen ik daarmee begon, namen de aanvallen ook af..
pi_161395890
Dat wat aandacht krijgt, groeit. Zo ook angst, als je er veel aandacht aan besteed.

Dat gaat zo ver, dat je op een gegeven moment bang wordt voor de angst, wat triggert dat je ook angstig wordt.

Wat je het beste kan doen;
-Sporten
-Geen drank
-Geen drugs (tenzij je heel goed weet wat je doet)
-Eet gezond
-Minimaliseer koffie en andere cafeïne houdende producten
-Minimaliseer suikers
-Mediteer

RET kan helpen.
Dit helpt.
Dit ook.

Je kan ook 5-HTP proberen, maar kijk uit in combinatie met medicijnen. Overleg met je arts.

Alles heeft te maken met je ademhaling en je bewustzijn. Adem door je buik ipv door je borstkas. Een paniekaanval gaat bijna altijd gecombineerd met hyperventilatie. Roken triggert eerder hyperventilatie dus kijk ook uit met roken.

Mediteren en sporten samen leren je ademhaling te reguleren en je bewustzijn te vergroten. Focus je daar voornamelijk op, deze zijn veel belangrijker dan alle bovenstaande aspecten die ik heb genoemd.

Als je vragen hebt, PM of quote me hier.
Lambo of Rekt
pi_161396088
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:15 schreef EggsTC het volgende:
Dat wat aandacht krijgt, groeit. Zo ook angst, als je er veel aandacht aan besteed.

Dat gaat zo ver, dat je op een gegeven moment bang wordt voor de angst, wat triggert dat je ook angstig wordt.

Wat je het beste kan doen;
-Sporten
-Geen drank
-Geen drugs (tenzij je heel goed weet wat je doet)
-Eet gezond
-Minimaliseer koffie en andere cafeïne houdende producten
-Minimaliseer suikers
-Mediteer

RET kan helpen.
Dit helpt.
Dit ook.

Je kan ook 5-HTP proberen, maar kijk uit in combinatie met medicijnen. Overleg met je arts.

Alles heeft te maken met je ademhaling en je bewustzijn. Adem door je buik ipv door je borstkas. Een paniekaanval gaat bijna altijd gecombineerd met hyperventilatie. Roken triggert eerder hyperventilatie dus kijk ook uit met roken.

Mediteren en sporten samen leren je ademhaling te reguleren en je bewustzijn te vergroten. Focus je daar voornamelijk op, deze zijn veel belangrijker dan alle bovenstaande aspecten die ik heb genoemd.

Als je vragen hebt, PM of quote me hier.
Hoihoi bedankt voor je uitgebreide mail.

Ik sport gelukkig al een aantal keer per week. Maar qua alcohol zou ik hem in het weekend ook wat meer kunnen laten staan.

drugs, koffie enzo gebruik ik niet. Misschien wat minder suiker eens proberen.
Hyperventilatie heb ik tijdens een aanval nog niet gehad maar en ik probeer tijdens ook heel rustig in en uit te ademen. dat werkt meestal wel oke.

Ik ga toch maar eens sowieso op zoek naar een dokter hier.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161396145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hoihoi bedankt voor je uitgebreide mail.

Ik sport gelukkig al een aantal keer per week. Maar qua alcohol zou ik hem in het weekend ook wat meer kunnen laten staan.

drugs, koffie enzo gebruik ik niet. Misschien wat minder suiker eens proberen.
Hyperventilatie heb ik tijdens een aanval nog niet gehad maar en ik probeer tijdens ook heel rustig in en uit te ademen. dat werkt meestal wel oke.

Ik ga toch maar eens sowieso op zoek naar een dokter hier.
Dan lijkt het nog in een licht stadium te verkeren, iets waar je ook vrij makkelijk uit komt. Dus dat is positief ^O^

Laat je geen antidepressiva aansmeren, dat gaat je klachten in de eerste weken verergeren en als je daarmee gaat stoppen komen je klachten harder terug.

Ik denk dat je oxazepam mee gaat krijgen, die werken erg goed tegen paniek aanvallen. Maar zorg dat je die alleen neemt wanneer nodig, anders hebben ze eenzelfde effect als de antidepressiva, zeker met afbouwen ervan.

Ik spreek uit zeer grote ervaring. Succes!!
Lambo of Rekt
pi_161396221
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dan lijkt het nog in een licht stadium te verkeren, iets waar je ook vrij makkelijk uit komt. Dus dat is positief ^O^

Laat je geen antidepressiva aansmeren, dat gaat je klachten in de eerste weken verergeren en als je daarmee gaat stoppen komen je klachten harder terug.

Ik denk dat je oxazepam mee gaat krijgen, die werken erg goed tegen paniek aanvallen. Maar zorg dat je die alleen neemt wanneer nodig, anders hebben ze eenzelfde effect als de antidepressiva, zeker met afbouwen ervan.

Ik spreek uit zeer grote ervaring. Succes!!
Ik wil bij voorkeur niet aan de medicijnen hoor, Ik voel me niet depressief ofzo ik heb gewoon heel erg veel stress momenteel. Maar ik voel me verder naast dit gewoon prima. Slapen doe ik ook prima. Meestal van 11 tot een uur of 7 half 8. Met misschien soms een keer in de nacht eruit om te plassen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161396275
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dan lijkt het nog in een licht stadium te verkeren, iets waar je ook vrij makkelijk uit komt. Dus dat is positief ^O^

Laat je geen antidepressiva aansmeren, dat gaat je klachten in de eerste weken verergeren en als je daarmee gaat stoppen komen je klachten harder terug.

Ik denk dat je oxazepam mee gaat krijgen, die werken erg goed tegen paniek aanvallen. Maar zorg dat je die alleen neemt wanneer nodig, anders hebben ze eenzelfde effect als de antidepressiva, zeker met afbouwen ervan.

Ik spreek uit zeer grote ervaring. Succes!!
Ik snap zó niet waarom de eerste stap niet cognitieve gedragstherapie is, aangezien dat zeker in beginstadia gewoon goed werkt. Oxazepam is zwaar spul en maakt dat je alsnog niet op jezelf leert vertrouwen als je een aanval krijgt. Maar goed, ik heb ook meegemaakt dat het echt nodig was hoor, daar niet van.
pi_161396468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik snap zó niet waarom de eerste stap niet cognitieve gedragstherapie is, aangezien dat zeker in beginstadia gewoon goed werkt. Oxazepam is zwaar spul en maakt dat je alsnog niet op jezelf leert vertrouwen als je een aanval krijgt. Maar goed, ik heb ook meegemaakt dat het echt nodig was hoor, daar niet van.
Dit.
pi_161396621
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik snap zó niet waarom de eerste stap niet cognitieve gedragstherapie is, aangezien dat zeker in beginstadia gewoon goed werkt. Oxazepam is zwaar spul en maakt dat je alsnog niet op jezelf leert vertrouwen als je een aanval krijgt. Maar goed, ik heb ook meegemaakt dat het echt nodig was hoor, daar niet van.
Ligt er aan hoe goed de gedragstherapie aanslaat. Je loopt hiermee best een risico. Bij mij sloeg het namelijk niet aan, het werkte gewoon niet.

Het punt is dat in ongeveer 18 tot 21 dagen nieuwe neural pathways worden gevormd in je hersenen (na maanden onderhouden van dit, wordt het een nieuwe gewoonte). Deze worden steeds sterker naarmate je langer in dezelfde gedachten-modus blijft.

Zodra angst dus blijft heersen voor 3 weken, worden die neural pathways dus versterkt en zal de "angstmodus" eerder getriggerd worden. Zoals bij mij het geval was.

Als ik echter, vanaf het begin gelijk oxazepam kreeg (het is geen zwaar medicijn, het is één van de lichtste benzo's.) hadden deze "angst-pathways" nooit gevormd. Daarom is het niet altijd handig als eerst een therapie te volgen. Maar dan spreek ik alleen uit eigen ervaring.

Een combinatie tussen therapie en lichte meds, zou dan beter zijn denk ik. Maar bespreek het idd met de huisarts.
Lambo of Rekt
pi_161396722
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:56 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe goed de gedragstherapie aanslaat. Je loopt hiermee best een risico. Bij mij sloeg het namelijk niet aan, het werkte gewoon niet.

Het punt is dat in ongeveer 18 tot 21 dagen nieuwe neural pathways worden gevormd in je hersenen (na maanden onderhouden van dit, wordt het een nieuwe gewoonte). Deze worden steeds sterker naarmate je langer in dezelfde gedachten-modus blijft.

Zodra angst dus blijft heersen voor 3 weken, worden die neural pathways dus versterkt en zal de "angstmodus" eerder getriggerd worden. Zoals bij mij het geval was.

Als ik echter, vanaf het begin gelijk oxazepam kreeg (het is geen zwaar medicijn, het is één van de lichtste benzo's.) hadden deze "angst-pathways" nooit gevormd. Daarom is het niet altijd handig als eerst een therapie te volgen. Maar dan spreek ik alleen uit eigen ervaring.

Een combinatie tussen therapie en lichte meds, zou dan beter zijn denk ik. Maar bespreek het idd met de huisarts.
Bedankt, heldere uitleg. Oxazepam is inderdaad heel goed om de angst te doorbreken op die manier en te voorkomen dat er een soort 'angst voor de angst' ontstaat. Aan de andere kant zie ik daardoor wel mensen om me heen die hun hele leven afhankelijk blijven van medicijnen. Beter dan de paniekaanvallen, maar alsnog niet optimaal. Denk dat een combinatie idd het beste is, al is het moeilijk om de therapie toe te passen als je niet daadwerkelijk in zo'n aanval zit.

Wat betreft de zwaarte heb ik juist vernomen dat oxazepam ook behoorlijk verslavend is (mijn vader heeft het een periode gebruikt) en dat je er zo duf als een konijn van wordt. Maar dan misschien niet in verhouding tot andere benzo's, zoals je zegt.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Strawberry- op 13-04-2016 12:08:04 ]
pi_161396805
Had trouwens bij mezelf wel direct zoiets van 'okay, ik heb een paniekaanval, ik denk dat ik nu dood ga en dat gevoel is heel erg overtuigend, maar ik ga niet dood, echt niet'. Was wel blij dat ik wist wat me overkwam zodat ik direct wat van die gedachten kon wegdrukken. Het is dus wel goed om niet te geloven in de angst dat je dood gaat, flauw gaat vallen, en kunt vertrouwen op jezelf dat het weer weg trekt zonder dat er iets ergs gebeurt.
pi_161396866
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:00 schreef -Strawberry- het volgende:

Wat betreft de zwaarte heb ik juist vernomen dat oxazepam ook behoorlijk verslavend is (mijn vader heeft het een periode gebruikt) en dat je er zo duf als een konijn van wordt.
Verslavend is het wel, maar één van de lichtste benzo's verkrijgbaar. Vergeleken met andere benzo's (Diazepam (valium), Clonazepam of Flunitrazepam) stelt het niks voor.
Lambo of Rekt
pi_161396879
Ik denk niet dat ik die medicijnen nodig heb eigenlijk. Ik ben me er namelijk heel erg bewust dat wat er gebeurt een paniek aanval is die als ik gewoon even rustig blijf ademen gewoon over gaat. Mensen om mij heen hebben ook niks door op het moment dat ik er een heb. Vertel het ze wel altijd even achteraf.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161396885
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:08 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Verslavend is het wel, maar één van de lichtste benzo's verkrijgbaar. Vergeleken met andere benzo's (Diazepam (valium), Clonazepam of Flunitrazepam) stelt het niks voor.
Weer wat geleerd. :)
pi_161397568
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weer wat geleerd. :)
Hoe pas jij die gedragstherapie toe in een aanval dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ga je andere gedachten forceren? Ga je meer buiten je hoofd leven (omgevingsbewustzijn)? Of andere methoden?
Lambo of Rekt
pi_161399086
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:43 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Hoe pas jij die gedragstherapie toe in een aanval dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ga je andere gedachten forceren? Ga je meer buiten je hoofd leven (omgevingsbewustzijn)? Of andere methoden?
Voornamelijk andere gedachten forceren en rustig proberen adem te halen, ja. Door middel van rationalisaties en alternatieve verklaringen proberen de angst weg te nemen. Volgens mij is dat wel vergelijkbaar met wat je leert tijdens CGT. In een paniekaanval waarbij ik het gevoel had dood te gaan dus die gedachten ombuigen naar 'je gaat niet dood, je bent hartstikke jong, het is maar een paniekaanval' en verklaringen als 'je voelt je gewoon niet goed omdat je de afgelopen dagen te veel hebt gedronken'. Een andere keer bij een paniekaanval met de angst om flauw te vallen durfde ik niet meer op te staan. Op een gegeven moment dacht ik toen gewoon 'fuck it, dan val ik maar flauw' en ben ik opgestaan om naar de WC te kunnen. Er gebeurde niks uiteraard, ik voelde me alleen wel lichtjes in mijn hoofd.

Ik weet eigenlijk niet of het op dat moment echt heeft geholpen om de paniek sneller weg te laten gaan, want gevoelsmatig duurde het nog steeds best lang. Maar de gemiddelde paniekaanval duurt sowieso geen hele lange tijd (uitzonderingen daargelaten, mijn vader zat er soms uren in omdat hij zichzelf telkens weer de paniek in dacht). Maar goed, de paniekaanval an sich is al heel naar, dus ik was wel bang om er vaker een te krijgen. Het is toch iets wat je ineens kan overvallen. Vanaf dat moment ben ik zo gezond mogelijk gaan leven zodat het makkelijker zou zijn om bij een eventuele volgende aanval mezelf ervan te overtuigen dat ik niet dood zou gaan.

Vooral de weken na de eerste waren cruciaal. Dan moet je leren om niet bang te worden voor nog een aanval. Ik ben toen echt gaan vechten tegen dat constante onrustige gevoel en balanceren op het randje, ook een beetje uit koppigheid omdat ik het niet zo ver wilde laten komen als mijn vader. Veel gaan sporten, dat heeft wel geholpen denk ik. Ook omdat je dan merkt dat je lichaam gewoon gezond is, maar er wat stofjes uit balans zijn. Langzaam trok het onrustige gevoel weg en ik heb er nu gelukkig geen last meer van. Kan me nu nog maar moeilijk een voorstelling maken van de paniek die ik toen voelde. Wel een goed teken denk ik. :P
pi_161399563
Dubbele shot espresso op een lege maag is trouwens ook niet aan te raden. :')

Kijk inderdaad uit met alcohol, cafeïne (ook in pure chocolade en frisdranken) en suikers. Kan beamen.
pi_161399578
Mja ik drink geen koffie haha. dat helpt al een hoop. Zal de alcohol eens een paar weekenden laten staan :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161399630
Ik had een keer een 13 uur durende paniekaanval vanwege een speed overdosis, echt fokt op. Dat je het gevoel hebt dat je geen zuurstof binnenkrijgt en dat je hart constant op 140 slagen per minuut zit.

Brrrrr
pi_161399635
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mja ik drink geen koffie haha. dat helpt al een hoop. Zal de alcohol eens een paar weekenden laten staan :)
En verder: stress minimaliseren. Niet goed voor je serotonine, wat weer bijdraagt aan angsten.
pi_161399672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mja ik drink geen koffie haha. dat helpt al een hoop. Zal de alcohol eens een paar weekenden laten staan :)
Dat zal je al zeker helpen... probeer alcohol 8 weken te laten staan, en zie het resultaat. Het is verbluffend.
Lambo of Rekt
  woensdag 13 april 2016 @ 15:50:33 #47
138448 PeZu
Suspended animation
pi_161401215
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:29 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat zal je al zeker helpen... probeer alcohol 8 weken te laten staan, en zie het resultaat. Het is verbluffend.
klinkt of je het kan garanderen, bijzonder wel
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_161401238
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:50 schreef PeZu het volgende:

[..]

klinkt of je het kan garanderen, bijzonder wel
Ik durf het ook te garanderen, dat je een bijzonder sterke verandering merkt als je 8 weken niet drinkt, terwijl je gewend bent elke week te drinken (if so.)
Lambo of Rekt
  woensdag 13 april 2016 @ 15:55:03 #49
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_161401309
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja ik denk zelf meer aan stress
lange periodes van stress triggeren dit soort dingen
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_161401348
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:55 schreef madeliefff het volgende:

[..]

lange periodes van stress triggeren dit soort dingen
Ja daar was ik al bang voor. Maar ik zit hier nog wel even aan vast vrees ik. Niet iets waar ik afstand van kan nemen.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 13 april 2016 @ 15:58:25 #51
138448 PeZu
Suspended animation
pi_161401375
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:51 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik durf het ook te garanderen, dat je een bijzonder sterke verandering merkt als je 8 weken niet drinkt, terwijl je gewend bent elke week te drinken (if so.)
bijzondere garantie
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_161401381
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:58 schreef PeZu het volgende:

[..]

bijzondere garantie
Ja he, try it.
Lambo of Rekt
  woensdag 13 april 2016 @ 15:59:14 #53
138448 PeZu
Suspended animation
pi_161401389
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:58 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja he, try it.
bene there done that, waar kan ik een claim mbt je garantie?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_161401405
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:59 schreef PeZu het volgende:

[..]

bene there done that, waar kan ik een claim mbt je garantie?
Bij mij.
Lambo of Rekt
  woensdag 13 april 2016 @ 16:00:16 #55
138448 PeZu
Suspended animation
pi_161401411
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:59 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Bij mij.
je claim is onzin, wat krijg ik nu?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  woensdag 13 april 2016 @ 16:00:24 #56
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_161401414
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja daar was ik al bang voor. Maar ik zit hier nog wel even aan vast vrees ik. Niet iets waar ik afstand van kan nemen.
snapik. ik zou hulp vragen bij de psych. mss dat je al baat hebt bij wat gesprekken of mss heb je wat diepgaandere therapie nodig of wellicht helpen ontspanningsoefeningen of ademhalingsoefeningen je zodat je weer wat rustiger word.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_161401427
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:00 schreef PeZu het volgende:

[..]

je claim is onzin, wat krijg ik nu?
Een biertje.

De claim is geen onzin, of je dronk erg weinig elke week.

Ja ik heb wetenschappelijke artikelen die het onderbouwen, nee ik heb geen tijd om ze te zoeken. Maar als je er op staat wil ik het best doen, vanavond ofzo.
Lambo of Rekt
pi_161401468
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:00 schreef madeliefff het volgende:

[..]

snapik. ik zou hulp vragen bij de psych. mss dat je al baat hebt bij wat gesprekken of mss heb je wat diepgaandere therapie nodig of wellicht helpen ontspanningsoefeningen of ademhalingsoefeningen je zodat je weer wat rustiger word.
Ik ga sowieso maar eens naar de dokter ermee. Kijken wat die zegt.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 13 april 2016 @ 16:03:53 #59
138448 PeZu
Suspended animation
pi_161401476
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:01 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Een biertje.

De claim is geen onzin, of je dronk erg weinig elke week.

Ja ik heb wetenschappelijke artikelen die het onderbouwen, nee ik heb geen tijd om ze te zoeken. Maar als je er op staat wil ik het best doen, vanavond ofzo.
doe maar, en dan zal ik je alsnog zeggen, dat kan je niet garanderen nml, maar kennelijk wil je heel graag gelijk, dus bij deze vast:

1 gelijk voor jou ^O^
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_161401479
Ja eehj het is ook niet alsof ik iedere week heel veel drink ofzo he.. Voordat iedereen denkt dat ik een alcoholist ben ofzo
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161401505
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:03 schreef PeZu het volgende:

[..]

doe maar, en dan zal ik je alsnog zeggen, dat kan je niet garanderen nml, maar kennelijk wil je heel graag gelijk, dus bij deze vast:

1 gelijk voor jou ^O^
Bedankt, dan heb ik mijn doel bereikt en slaap ik vannacht lekker.
Lambo of Rekt
  woensdag 13 april 2016 @ 16:05:45 #62
138448 PeZu
Suspended animation
pi_161401525
quote:
17s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:05 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Bedankt, dan heb ik mijn doel bereikt en slaap ik vannacht lekker.
als jij maar lekker slaapt daar gaat het uiteindelijk om ^O^
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_161401544
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:01 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Een biertje.

De claim is geen onzin, of je dronk erg weinig elke week.

Ja ik heb wetenschappelijke artikelen die het onderbouwen, nee ik heb geen tijd om ze te zoeken. Maar als je er op staat wil ik het best doen, vanavond ofzo.
Toen ik paniekerig was konden twee kleine wijntjes me al weer slecht laten voelen, dus zo gek vind ik het niet.
pi_161401585
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Toen ik paniekerig was konden twee kleine wijntjes me al weer slecht laten voelen, dus zo gek vind ik het niet.
Ja maar hij wil me duidelijk maken dat er nooit een garantie is voor iedereen.. dat is ook wel zo, maar in de regel is drinken funest met paniekaanvallen. Zéker de katers ervan, als je veel drinkt.

Edit;
Drinken laat je ook slechter slapen, en een slechte nachtrust zorgt ook weer voor verhoogde kansen op paniekaanvallen.
Lambo of Rekt
pi_161401816
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:08 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja maar hij wil me duidelijk maken dat er nooit een garantie is voor iedereen.. dat is ook wel zo, maar in de regel is drinken funest met paniekaanvallen. Zéker de katers ervan, als je veel drinkt.

Edit;
Drinken laat je ook slechter slapen, en een slechte nachtrust zorgt ook weer voor verhoogde kansen op paniekaanvallen.
Daarbij zorgt alcohol voor een hogere afbraak (of was het secretie?) van magnesium, wat ook weer voor meer onrust kan zorgen.
pi_161497909
Zo ben ik weer.

6 dagen aanval vrij... Zo lang heeft er sinds de eerste keer nog niet tussen gezeten.

Afgelopen weekend wel wat drankjes op.. Was vergeten dat dat niet zo handig is om te doen :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161499958
Het is lastig als je last hebt van paniekaanvallen. Als ik jou was zal ik even naar de huisarts gaan, die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Die kan met je praten en een behandelplan opstellen.
hi
pi_161513204
Even over die benzo's, je kunt niet zo makkelijk zomaar 1 benzo als sterker dan een ander inschalen en punt. De verschillende benzo's werken ruwweg hetzelfde met de belangrijkste verschillen de halfwaardetijd (of de werkzame tijd, want halfwaardetijd is niet bij alle benzo's een gelijkwaardige indicator voor werkzaamheid) en het werkzame effect (de ene werkt bijvoorbeeld iets beter tegen angst waar de ander relatief gezien beter als slaapmiddel werkt (omdat je er duffer van wordt of omdat ie korter werkt)).
Verder zijn er ook nog wat (gewoonlijk subtielere) specifiekere verschillen tussen benzo's, maar gewoonlijk zal de gemiddelde mens daar niet mee te maken krijgen.
Gewoonlijk worden kortdurende benzo's eerder als slaapmiddel ingezet, daar langwerkende benzo's overdag nog effect zullen hebben en dit gewoonlijk een contra-indicatie zal zijn.

Oxazepam heb je tabletjes van 10mg van, maar bijvoorbeeld alprazolam wordt gegeven in tabletjes van 0,5mg die wellicht wel meer effect hebben. De verschillen in werking/massaeenheid zijn enorm (soms meer dan een factor 20) en de werkzame tijd is dat ook (sommige een paar uur, andere vele malen langer).

De werking verschilt ook van mens tot mens. De ene kan voor een identieke dosis veel gevoeliger zijn dan een ander en de gevoeligheid voor gewenning verschilt ook een beetje van persoon tot persoon, maar het is per individu van tevoren sowieso een beetje een gok hoe een middel aanslaat. Er bestaan (of bestonden in elk geval) ook wat varianten met gereguleerde afgifte (beetje zoals concerta een gereguleerde afgifte-variant van ritalin is).

Je kunt niet zomaar zeggen dat benzo A sterker is dan benzo B en punt, de dosering is per tablet daarop aangepast en ten slotte is het heel makkelijk om gewoon meerdere pillen te nemen, toch?

Wat die paniekaanvallen betreft: Denk zelf dat de belangrijkste eerste stap is om te onderkennen dat het om een paniekaanval gaat (iets dat niet van buitenaf komt, hooguit de trigger komt van buitenaf) en dat het veel heftiger aanvoelt dan 'normaal' is om dan vervolgens rustig te blijven (of in elk geval zo rustig mogelijk).

Wees er niet bang voor, maar accepteer dat het nog kan voorkomen en dat het niet het einde van de wereld is. Zoek desnoods even de rust op of gebruik een ander makkelijk toepasbaar copingmechanisme als je denkt dat dit helpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 18-04-2016 08:06:50 ]
pi_161515436
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2016 00:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
Even over die benzo's, je kunt niet zo makkelijk zomaar 1 benzo als sterker dan een ander inschalen en punt. De verschillende benzo's werken ruwweg hetzelfde met de belangrijkste verschillen de halfwaardetijd (of de werkzame tijd, want halfwaardetijd is niet bij alle benzo's een gelijkwaardige indicator voor werkzaamheid) en het werkzame effect (de ene werkt bijvoorbeeld iets beter tegen angst waar de ander relatief gezien beter als slaapmiddel werkt (omdat je er duffer van wordt of omdat ie korter werkt)).

Dat kan niet met alle benzo's nee. Maar wel met de meesten. Neem zelf maar eens een oxazepam, en zodra die uitgewerkt is een flunitrazepam... niet sterker? Ik denk niet dat je nog kan lopen na die fluni, terwijl dat bij die oxazepam wel nog makkelijk kan. De grotere halfwaardetijd is dan ook inherent aan dat die betreffende benzo sterker is.

Het is wel degelijk in te schalen op sterkte, behalve benzo's die andere werkingen hebben zoals je zegt. Dan zal het meer versuffen.
Lambo of Rekt
pi_161515601
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2016 10:00 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat kan niet met alle benzo's nee. Maar wel met de meesten. Neem zelf maar eens een oxazepam, en zodra die uitgewerkt is een flunitrazepam... niet sterker? Ik denk niet dat je nog kan lopen na die fluni, terwijl dat bij die oxazepam wel nog makkelijk kan. De grotere halfwaardetijd is dan ook inherent aan dat die betreffende benzo sterker is.

Het is wel degelijk in te schalen op sterkte, behalve benzo's die andere werkingen hebben zoals je zegt. Dan zal het meer versuffen.
Wat je zegt klopt echt meer niet dan wel, maar je mag van mijn part lekker daarin door blijven geloven.
  maandag 18 april 2016 @ 10:13:47 #71
138448 PeZu
Suspended animation
pi_161515642
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2016 10:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt echt meer niet dan wel, maar je mag van mijn part lekker daarin door blijven geloven.
laat hem maar joh hij wil graag gelijk daar en focust alleen op wat hij goed zou vertellen, heel storend zulke zelf benoemde experts.
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_161515646
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2016 10:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt echt meer niet dan wel, maar je mag van mijn part lekker daarin door blijven geloven.
Ok. Het is easy in de praktijk te testen he. Iets wat ik al vele malen heb gedaan, wisselen van benzo's.

Maar als je met een argument komt wat enig sense maakt, sta ik er voor open.

Een 2MG clonazepam, staat gelijk aan 3 Diazepam 10mg. Er zijn wel degelijk gradaties, alleen zijn er verschillende stromingen van benzo's ja.

Edit; ik lieg... 1MG clona = 20MG dia.

[ Bericht 1% gewijzigd door EggsTC op 18-04-2016 10:20:15 ]
Lambo of Rekt
pi_161515657
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 10:13 schreef PeZu het volgende:

[..]

laat hem maar koh hij wil graag gelijk daar en focust alleen op wat hij goed zou vertellen, heel storend zulke zelf benoemde experts.
Zelf benoemde experts? :')
Lambo of Rekt
  maandag 18 april 2016 @ 10:18:33 #74
138448 PeZu
Suspended animation
pi_161515709
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2016 10:14 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Zelf benoemde experts? :')
ja jongen je hebt gelijk hoor,wat jij zegt klopt helemaal. gaat voor iedereen altijd op. ^O^
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_161515720
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2016 10:18 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja jongen je hebt gelijk hoor,wat jij zegt klopt helemaal. gaat voor iedereen altijd op. ^O^
Ik snap je reactie niet? Ik wacht op argumentatie van magnetron.
Lambo of Rekt
  maandag 18 april 2016 @ 10:21:24 #76
138448 PeZu
Suspended animation
pi_161515744
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2016 10:19 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik snap je reactie niet? Ik wacht op argumentatie van magnetron.
je hebt gelijk joh. ^O^
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_161515751
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 10:21 schreef PeZu het volgende:

[..]

je hebt gelijk joh. ^O^
Ok
Lambo of Rekt
  maandag 18 april 2016 @ 10:23:43 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161515784
En ho maar weer. Verder gebekvecht mag via dm. Of postduif. Maar niet hier.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:29:30 #79
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182837233
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:38 schreef Copycat het volgende:
Ik kwam jullie al nooit meer tegen :'( .

Maar als het al de derde overspannenheid in korte tijd kan zijn, zou ik toch wel even bij de huisarts langsgaan. Veins desnoods een kwaaltje en, als het oké voelt, gooi het er dan in.
Of misschien doet mindfulness oid wel de trick bij je?
Prima tip totdat je met het veinzen van wat anders aan kwam zetten. Wees gewoon duidelijk over wat er aan de hand is. Zelfs al vindt de arts er iets van maakt het geen hol uit.
pi_182851578
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:29 schreef EggsTC het volgende:

Ik denk dat je oxazepam mee gaat krijgen, die werken erg goed tegen paniek aanvallen. Maar zorg dat je die alleen neemt wanneer nodig, anders hebben ze eenzelfde effect als de antidepressiva, zeker met afbouwen ervan.

Ik spreek uit zeer grote ervaring. Succes!!
Dat hangt sterk per persoon af. Ik heb een tijdje ladingen Oxazepam geslikt en was er ook zo weer van af.

Ik zou TS ook sterk Mindfulness willen aanraden. Het leert je om te gaan met sterke emoties als angst.
-
pi_182851655
Ik heb af en toe nog een aanval. Soms een keer per week dan weer tijden niet. Meestal moet ik een paar keer diep inademen en mezelf vertellen dat de de ja vu's niet echt zijn en dan gaat het wel weer.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:56:05 #82
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182851882
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja ik denk zelf meer aan stress
Dat is het ook eerder. Serieus man. Gebrek aan romantiek :’)

Ik denk dat je op jezelf moet letten dat je niet te hard van stapel loopt. Ik heb zelf ook last van paniekaanvallen. Nu (veel?) minder dan vroeger.

Wat bij mij heeft geholpen is om je stress of spanning op tijd aan te zien komen..
Denk bij jezelf na of schrijf desnoods op wat voor soort momenten je vaak een paniekaanval krijgt.
Houd ook bij wat voor soort momenten jou het meest stress bezorgen. Dan is het voor jou de kunst om juist op die momenten een stap terug te zetten. Dit kun je doen zodra je dit voelt om een paar keer diep adem te halen en je voeten te bewegen.. eigenlijk van alles aanpakt om jezelf wat rustiger en ontspannen te krijgen

Daarnaast kan je ook letten op je suiker en caffeïne inname. Caffeïne staat er ook om bekend te staan dat het paniekaanvallen -kan- opwekken. Ik ben zelf heel gevoelig voor caffeïne. En ik heb letterlijk paniekaanvallen gehad nadat ik koffie dronk.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 09:57:29 #83
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182851898
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb af en toe nog een aanval. Soms een keer per week dan weer tijden niet. Meestal moet ik een paar keer diep inademen en mezelf vertellen dat de de ja vu's niet echt zijn en dan gaat het wel weer.
Oh dit doe je dus eigenlijk al :P Op welke soort momenten krijg jij dan paniekaanvallen eigenlijk.
pi_182852179
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:57 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Oh dit doe je dus eigenlijk al :P Op welke soort momenten krijg jij dan paniekaanvallen eigenlijk.
Het is echt compleet random bij mij. Soms ook als ik half in slaap val bijvoorbeeld.

Caffeine drink ik eigenlijk zelden. Ik heb ADHD. Dat met Caffeine is geen goede combinatie.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 31 oktober 2018 @ 10:17:29 #85
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182852245
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 10:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het is echt compleet random bij mij. Soms ook als ik half in slaap val bijvoorbeeld.

Caffeine drink ik eigenlijk zelden. Ik heb ADHD. Dat met Caffeine is geen goede combinatie.
En je zei dat je dacht dat het aan stress ligt, heb je nog specifieke dingen waar je op het moment over stresst?
pi_182852324
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 10:17 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

En je zei dat je dacht dat het aan stress ligt, heb je nog specifieke dingen waar je op het moment over stresst?
Ja ik heb gisteren een huis gekocht die we gaan verbouwen. ;)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 31 oktober 2018 @ 10:40:28 #87
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182852593
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 10:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja ik heb gisteren een huis gekocht die we gaan verbouwen. ;)
Vertel mij wat, dat is hartstikke stressvol.
pi_182854378
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 10:40 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Vertel mij wat, dat is hartstikke stressvol.
Ja agh voor een goed doel :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182863849
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 10:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja ik heb gisteren een huis gekocht die we gaan verbouwen. ;)
Gefeliciteerd.
pi_182865866
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:13 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
Dankjewel!
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 21 november 2018 @ 20:31:07 #91
461530 Lizz519
Just Be Creative
pi_183291749
Ik heb maar een keer een echte paniekaanval gehad en zelfs dat was niet heel heftig, maar ken wel de kleine aanvalletjes, dat je officieel net geen aanval mag noemen.

Ze ontstaan alleen zonder reden, als ik me niet vergis er zijn lijstjes op het internet waar je op kunt zoeken en dan moet je er minimaal 4 van hebben ofzo om het een paniekaanval te noemen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')