abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161382676
Ik heb een paypal-betaalverzoek gekregen om een aankoop bij marktplaats te betalen. Ik wil graag via paypal betalen vanwege de verkopersbescherming. Maar de paypal-betaling moet dan wel binnen marktplaats voltrokken zijn. (Dat las ik maar kan die tekst niet zo snel terug vinden.)

Deze mail is dus afkomstig van paypal, maar er staat verder geen marktplaats-logo oid bij. Klopt dit?

Edit: Deze tekst bedoel ik dus: "Om gebruik te maken van PayPal-aankoopbescherming dient u de betaling op Marktplaats te verrichten. Het is hierbij van belang dat u een betaalverzoek ontvangt dat via Marktplaats is verstuurd."
pi_161383134
Misschien was dit een betere titel geweest: hoe zie je of een betaalverzoek via marktplaats is verstuurd?

Dit is eigenlijk de kern.
pi_161385048
Volgens mij gaat het erom dat wanneer je de betaling afrond je ziet staan dat het om een marktplaats betaling gaat. Dat zie je namelijk bij eBay altijd duidelijk staan.

Als er staat dat het gaat om betaling van goederen voor vrienden dan is het mis.

De verkoper probeert dit misschien, omdat hij dan geen kosten hoeft te betalen voor het ontvangen van het geld.
pi_161385138
Ik heb nog nooit zo'n verzoek via marktplaats ontvangen maar normaliter maakt mp jouw email niet kenbaar aan derden. Dus het lijkt me dat wanneer jij een betaalverzoek hebt ontvangen direct vanuit de verkoper en op jouw email, dat er dan geen sprake is van een transactie via mp.
In mijn beleving zul je dus ofwel een betaalverzoek van mp krijgen en niet van de verkoper, of je hebt je email aan verkoper verstrekt en dan zal het verzoek waarschijnlijk direct van verkoper aan jou zijn verzonden.
pi_161387001
Hij heeft idd mijn e-mailadres. Hij geeft wel aan dat het bedrijfsmatig is (om het zo maar even uit te drukken) dus zal wel een percentage moeten betalen. Ik neem aan dat dit wordt ingehouden op het te ontvangen bedrag.

Ik verwachtte meer een verzoek met zowel paypal als marktplaats logo.

Ik heb nu wel betaald trouwens, omdat ik inmiddels wel heb gecheckt dat er geen sprake is van identiteitsfraude.(Of het moet wel een heel doortrapt plan zijn waarin meerdere mensen samenwerken. Dat kan en dan ben ik dus wel de sjaak. Dan laat ik het nog wel ff weten hier.)
pi_161387839
Bedrijven rekenen idd vaak kosten door, ookal mag dat strikt volgens de regels van pp niet. Er wordt bij de ontvanger idd ingehouden op het ontvangen bedrag.
Er geldt vaak ook een fee om van je pp saldo naar je bank over te boeken en aangezien veel bedrijven wel ontvangen op pp maar niet hun leveranciers of lonen betalen vanuit pp, moet het naar de bank worden overgeboekt en die kosten rekenen ze vaak door.
  dinsdag 12 april 2016 @ 22:59:47 #7
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_161388237
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:49 schreef pwmh82 het volgende:
Bedrijven rekenen idd vaak kosten door, ookal mag dat strikt volgens de regels van pp niet. Er wordt bij de ontvanger idd ingehouden op het ontvangen bedrag.
Er geldt vaak ook een fee om van je pp saldo naar je bank over te boeken en aangezien veel bedrijven wel ontvangen op pp maar niet hun leveranciers of lonen betalen vanuit pp, moet het naar de bank worden overgeboekt en die kosten rekenen ze vaak door.
Volgens mij mag men tegenwoordig wel gewoon doorberekenen hoor.
pi_161391874
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:59 schreef FF het volgende:

[..]

Ja maar niet meer dan de werkelijke kosten en genoeg bedrijven hanteren een vast percentage dat los staat van de werkelijke kosten.
pi_161393588
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:59 schreef FF het volgende:

[..]

Biij PayPal mag je dit juist niet doorberekenen aan de klant.
Of saté?
  woensdag 13 april 2016 @ 08:28:41 #10
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161393608
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:25 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Biij PayPal mag je dit juist niet doorberekenen aan de klant.
Je mag alles doorberekenen aan de klant.
pi_161393621
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 08:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je mag alles doorberekenen aan de klant.
Dan moet je het in de producten prijs regelen. Als aparte betaalkosten van x per transactie of x% op de transactie dat staat PayPal officieel niet toe.
Of saté?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')