Bij mij in de buurt spelen zich Amerikaanse tafrelen af. Ik heb nml buren die helemaal amerika-idolaat zijn, en buren die graag naäpen.
De amerika-idolaten begonnen een jaar of zes geleden met méér lampjes in de tuin dan de gebruikelijke buiten-boom.
De naäpers moesten dat al snel evenaren, en het liefste overtreffen.
Het jaar erna hadden de amerika-idolaten behalve veel lampjes dus ook een verlicht rendier op de dakgoot. De naäpers schaften zich een verlichte kerstman aan.
Het jaar erna: bovenstaande versiersels + gigantische (natuurlijk ook verlichte) kranssen aan de gevels.
Jaar erna: nog meer lamjes.
Jaar erna: zelfs drie rendieren en een arreslee in de dakgoot, en de hoeveelheid licht wordt oogverblindent!
* sataN wacht met vrezen af of ze dit jaar een bord in de tuin zullen zetten met daarop de precieze hoeveelheid lampjes
Maar goed, wat ik aan de tuin doe met kerst; niet veel dus. Wat lampjes in een buitenboom, maar door mijn buren blijft het daglicht 's nachts gewoon gehandhaaft, dus erg veel opvallen doet dat niet!
Binnen strooit mijn moeder meestal wat takken rond, en voor de rest hangen al onze kerstversieringen erg hoog, ivm kwispelende en opspringende honden!