abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161368641
Hallo.

In mijn tuin staat een muurtje van 5 stenen hoog met om de ca 2 meter een paal gemetseld. 2 van die palen zijn verzakt in de jaren.

Nu vroeg ik mij af is dat nog recht te zetten zonder aftellen breken. Zelf dacht ik om rondom uit te graven dan onderstaand de fundering een laagje beton te storten. Iets er tussen om het op te veren. (Hydrolische krik?) Als die recht is vast zetten met een steen en dan vervolgens de zooi met beton afgieten?

Kan dit werken? Kan dit makkelijker of moet ik het gewoon afbreken en opnieuw beginnen.

foto's zijn op 24mm gemaakt dus hebben wat last van groothoek vertekening?

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Jaja ik weet mijn tuin is een zooitje.. daarom ga ik het nu ook stapsgewijs aanpakken.

[ Bericht 23% gewijzigd door Nico987 op 12-04-2016 11:56:39 ]
pi_161368707
1 foto zegt meer dan 1000 woorden.
pi_161368841
Daar dacht ik ook al aan. Ik het zo op de foto zetten
pi_161371061
foto's toegevoegd..

Wat mij opviel is dat ze op oude foto's minder scheef lijken te staan. terwijl ik dacht dat ze altijd zo hadden gestaan.
pi_161371592
quote:
0s.gif
Op dinsdag 12 april 2016 11:55 schreef Nico987 het volgende:
foto's toegevoegd..

Wat mij opviel is dat ze op oude foto's minder scheef lijken te staan. terwijl ik dacht dat ze altijd zo hadden gestaan.
Die zet je zo recht, flinke voet beton eronder en klaar.
pi_161372045
En dat beton zet dan vanzelf uit of zo?
pi_161372072
quote:
0s.gif
Op dinsdag 12 april 2016 12:48 schreef Nico987 het volgende:
En dat beton zet dan vanzelf uit of zo?
Hij is toch niet verzakt en staat toch alleen scheef?
pi_161372386
nou dat is toch niet zomaar scheef gaan staan? Hij is ws ooit wel recht geplaatst..

Ik begreep van mijn buurman dat de fundering minimaal is. 2 van die tegelranden op elkaar, en daarop is gemetseld. dus ik vermoed dat hij recht gezet moet worden en dan nieuwe fundering erin.
pi_161392718
Is iedereen het met hoas eens? Of is de vraag niet helder?
pi_161393149
Zou de boel even uitgraven. Stevige hardhouten wig nemen, en er onderslaan tot de boel weer recht staat. Dan zou je er voor kunnen kiezen een bredere fundering te storten.

Maar als het niet 60 cm diep staat dan heeft het weinig zin. Als we ooit weer eens stevige vorst krijgen in en winter vriest de boel tot weer scheef. Je zal meer last hebben van de stormen die een windbelasting geven. Die winden kunnen soms raar draaien achter de huizen.

Dus recht krijgen is één, recht houden is twee.
Jeroentje.
pi_161394816
Er zal nu waarschijnlijk geen 60cm fundering onder zitten.

de vraag is dan dus kan dat nu eventueel nog gedaan worden? En dan uiteraard wil ik het wel zelf doen, anders is het ws al snel goedkoper om de palen af te breken, nieuwe fundering er onder en stapelen maar.

Waarschijnlijk gaat over een tijd de hele boel tegen de grond, en bouw ik iets in de stijl van de schuur die ik achter in de tuin wil plaatsen.
pi_161395089
quote:
0s.gif
Op woensdag 13 april 2016 10:08 schreef Nico987 het volgende:
Er zal nu waarschijnlijk geen 60cm fundering onder zitten.

de vraag is dan dus kan dat nu eventueel nog gedaan worden? En dan uiteraard wil ik het wel zelf doen, anders is het ws al snel goedkoper om de palen af te breken, nieuwe fundering er onder en stapelen maar.

Waarschijnlijk gaat over een tijd de hele boel tegen de grond, en bouw ik iets in de stijl van de schuur die ik achter in de tuin wil plaatsen.
Dus voor tijdelijk.......... Nu even gat graven aan de schuine kant. Wig er onder slaan van 10 cm breed voor de draagkracht. En dan de poer net even door het punt van zuiver recht tikken. Gat dicht gooien en de aarde goed aanstampen. Staat voorlopig wel weer even goed.

Later met de bouw van de schuur kijken we wel weer verder.
Jeroentje.
pi_161396481
quote:
0s.gif
Op woensdag 13 april 2016 10:29 schreef jpajs het volgende:

[..]

Dus voor tijdelijk.......... Nu even gat graven aan de schuine kant. Wig er onder slaan van 10 cm breed voor de draagkracht. En dan de poer net even door het punt van zuiver recht tikken. Gat dicht gooien en de aarde goed aanstampen. Staat voorlopig wel weer even goed.

Later met de bouw van de schuur kijken we wel weer verder.
De schuur staat nu net op de prioriteiten lijst. En dan onderaan. Je moet weten dat ik in een jaren 30 huis woon. met als gevolg dat de pro lijst best lang is. Dus het kan ook pas over 5 jaar gebeuren. Andere kant is dat ik het trucje desnoods over een paar jaar nog eens uitvoer. en als het niet werkt ben ik een dag werk en een zakje beton kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop