Wat wil je nog meer dan, op deze schitterende lentedag, genieten van de rit naar de zon? Paris-Roubaix. Mooie, traditionele topsport met topatleten, en een in cliché's sprekende Bommelsche wielerverslaggever, Maarten Ducrot. Alleen de zoet strelende viooltjes in de lente wei kunnen hier aan tippen. Met goedvinden van de eerste viool spelende grande lady van de Nederlandse televisie. De dochter van de legendarische oud-sportjournalist Ir. Ad van Emmenes. Uitgewoond, uitgesproken en uitgehold, ziet ze op deze stralende dagen toe, hoe alles in goede banen wordt geleid.
Je kunt zeggen dat violiste Emmy Verhey meer noten op haar zang heeft, dat is dan eerder Bommels chauvinisme i.p.v. sportief realisme. Ons Emmy heeft bij mijn weten niks met sport, laat staan topsport. Niks mis met een beetje borstklopperij hoor. Zo zijn de echte sport/wielerliefhebbers in Bommel trots op Joost Hoetelmans, aka Hoetel. Daar zit meer muziek in qua keiharde rock, en dan al helemaal bij Paris-Roubaix. Dat Maarten Ducrot ook in de gemeente Zaltbommel woont is minder algemeen bekend. Maarten komt niet echt warm over als commentator. Geen Jean Nelissen, die met Limburgse tongval en omfloerst taalgebruik de harten van één ieder stal.
Ik kan me nog een concert herinneren van Emmy Verhey op de markt. Je kon er over de kinderkopjes lopen destijds. Was kei leuk en kei gaaf.
Daar speelde ze terecht de eerste viool. Dan telt een tweede plaats niet. Net zoals Tom Boonen niet tevreden zal zijn met de tweede plaats van vanmiddag. Je hebt er niets aan de beste van de rest te zijn. San Marco zei ooit dat ie de beste was, op zichzelf na. Sinte Maarten Ducrot kan daar alleen maar van dromen. Niks geklaagd natuurlijk. Joop was ook een eeuwige tweede achter Eddy Merckx. Maarten mag de voetsporen van Jean en Mart betreden. De sportieve hoogmis van vanmiddag was een mooi podium om z'n taalvaardigheid te etaleren. Bommel toch weer op de grootste Bühne aanwezig.
[ Bericht 0% gewijzigd door tong80 op 11-04-2016 11:40:11 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !