abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161325501
Goedemiddag,

Ik zoek nieuwe autospeakers. Het is voor mij als ik zoek namelijk niet duidelijk welke nou harder gaat dan de andere, heeft dat met het aantal watt te maken?

Ik vind het erg belangrijk dat deze erg hard gaan met namen de bass.
Helaas kan ik geen subwoofer in de achterbak plaatsen en ook geen speakers in de hoedenplank verwerken. Ik wil dus het maximale er uit halen. De speakers moeten op de plek komen waar de oude zitten namelijk in de deur.

Moet ik nog rekening houden met een andere radio omdat misschien het vermogen te veel is?

Nogmaals ik vind het belangerijk dat het hard gaat met een zware bass maar niet al te duur.

Alvast bedankt!
pi_161325511
Welke auto?
  zondag 10 april 2016 @ 12:59:50 #3
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_161325600
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 10 april 2016 @ 13:17:44 #4
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_161325864
Gewone auto audio is niet op hoog vermogen gemaakt; de bedrading naar luidsprekers in portieren is dan ook niet berekend op zware speakers. Je zult dan ook de bedrading moeten vervangen waarschijnlijk.

Met laag vermogen valt het niet zo erg op dat een auto interieur acoustisch gezien problematisch is (de bekleding van de stoelen absorbeert geluid, de ruiten reflecteren daarentegen juist) en met de soort muziek die in de meeste auto's wordt gedraaid op hoog vermogen valt het ook niet echt op (aan Hazes valt niet veel te verzieken, gna gna gna).

Velen beseffen zich niet dat de wegenverkeerswet uitermate duidelijk is over geluid in een auto; kort door de bocht ben je in overtreding als je een gewone claxon (van een andere auto) niet normaal kunt horen.

Om over gehoorschade nog maar te zwijgen; tinnitus is héél erg onaangenaam om te hebben en een groot en groeiend probleem. Je moet toch LETTERLIJK een beetje zwakzinnig zijn om een zwaar geluidssysteem in je auto te bouwen.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zondag 10 april 2016 @ 13:35:10 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161326118
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:17 schreef BaardaapAd het volgende:
Gewone auto audio is niet op hoog vermogen gemaakt; de bedrading naar luidsprekers in portieren is dan ook niet berekend op zware speakers. Je zult dan ook de bedrading moeten vervangen waarschijnlijk.

Met laag vermogen valt het niet zo erg op dat een auto interieur acoustisch gezien problematisch is (de bekleding van de stoelen absorbeert geluid, de ruiten reflecteren daarentegen juist) en met de soort muziek die in de meeste auto's wordt gedraaid op hoog vermogen valt het ook niet echt op (aan Hazes valt niet veel te verzieken, gna gna gna).

Velen beseffen zich niet dat de wegenverkeerswet uitermate duidelijk is over geluid in een auto; kort door de bocht ben je in overtreding als je een gewone claxon (van een andere auto) niet normaal kunt horen.

Om over gehoorschade nog maar te zwijgen; tinnitus is héél erg onaangenaam om te hebben en een groot en groeiend probleem. Je moet toch LETTERLIJK een beetje zwakzinnig zijn om een zwaar geluidssysteem in je auto te bouwen.
Goed onderbouwd, maar TS komt hier niet om gezanik over doofheid aan te horen van papa's en schoolmeester-like users, TS wil weten wat voor speakers hij het beste in zijn deuren kan bouwen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 10 april 2016 @ 13:38:50 #6
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_161326177
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2016 13:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Goed onderbouwd, maar TS komt hier niet om gezanik over doofheid aan te horen van papa's en schoolmeester-like users, TS wil weten wat voor speakers hij het beste in zijn deuren kan bouwen.
Dat was veruit het grootste deel van mijn antwoord :P dat de speakers maar één onderdeel zijn en dat de installatie specifiek zo voor die auto ontworpen is. En dat het dus bar weinig zin heeft om alleen de speakers te vervangen.

Een concertzaal voor klassiek muziek is heel anders dan een zaal voor popconcerten; in de ene wil je juist sustain (nagalm), in de andere juist niet. Mijn versterker beneden heeft zelfs een trits profielen aan boord voor verschillende muziekstijlen, om die reden.

De audio in een auto is op maat gemaakt voor die auto; er een willekeurig systeem in stoppen is dus niet aan te raden. Het PROFIEL is van belang.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zondag 10 april 2016 @ 13:40:06 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161326196
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:53 schreef Zadwin het volgende:
Goedemiddag,

Ik zoek nieuwe autospeakers. Het is voor mij als ik zoek namelijk niet duidelijk welke nou harder gaat dan de andere, heeft dat met het aantal watt te maken?

Ik vind het erg belangrijk dat deze erg hard gaan met namen de bass.
Helaas kan ik geen subwoofer in de achterbak plaatsen en ook geen speakers in de hoedenplank verwerken. Ik wil dus het maximale er uit halen. De speakers moeten op de plek komen waar de oude zitten namelijk in de deur.

Moet ik nog rekening houden met een andere radio omdat misschien het vermogen te veel is?

Nogmaals ik vind het belangerijk dat het hard gaat met een zware bass maar niet al te duur.

Alvast bedankt!
Welkom op FOK! of gefeliciteerd met de geboorte van je nieuwe kloon ^O^

Bass is een grote geluidsgolf die je dient te veroorzaken met óf een groot speakeroppervlak, óf een speaker met een grote uitslag; in Jip en Janneke: er dient veel lucht verplaatst te worden.

Grotere speakers wordt hem vaak niet in deuren, en een speaker met een grote uitslag heeft meestal een fikse inbouwdiepte, dus daar zit hem het eerste probleem; je moet weten wat je maximaal aan diepte kwijt kunt.

Puntje nummer 2 is het vermogen wat je in de speaker dient te prakken om hem maximaal te laten presteren, dus ws moet je beginnen met een andere headunit, óf je moet met versterkers en liefst ook filters te gaan werken. In beide gevallen heb je een probleem met je stelling 'niet te duur'. Ergens zul je concessies moeten gaan doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 10 april 2016 @ 14:15:03 #8
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_161326832
Zonder subwoofer ga je nooit een stevige bas krijgen dus bespaar je de moeite als je geen subwoofer wilt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_161327022
Kun je geen goede soundbar op je hoedeplank leggen? :)
  zondag 10 april 2016 @ 15:33:09 #10
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_161328413
je zou een subwoofer onder je dashboard in kunnen bouwen, of onder de stoelen O-)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_161328865
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 15:33 schreef lipje het volgende:
je zou een subwoofer onder je dashboard in kunnen bouwen, of onder de stoelen O-)
Gaat niets worden, in een wegwerpauto moet je niet investeren.
  zondag 10 april 2016 @ 15:52:19 #12
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_161328918
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 15:50 schreef hoas het volgende:

[..]

Gaat niets worden, in een wegwerpauto moet je niet investeren.
dan investeren in jezelf: schaf goeie oordoppen aan :P

Nou is een C3 uit 2002 nog niet direct een wegwerpauto, maar wel iets wat niet al te lang mee zal gaan.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_161336200
Harde bass gaat je niet lukken door je deurspeakers te verwisselen.

Waarom heb je geen ruimte voor een sub dan?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_161338666
Begin eens met een dikke 4 kanaalsversterker en ditto kabels. Kun je de huidige speakers al harder en beter laten spelen en eventueel later betere speakers en een subwoofer aan toevoegen.
.
pi_161342040
Wordt een dure grap in een C3, je hebt hele dure speakers nodig, je deuren moet je ook goed luchtdicht maken, bitumen erin en dan zal je na die honderden euro's wel wat deftig geluid eruit krijgen maar onder de 40hz kan je het alsnog schudden.

Ik adviseer je medium range speakers te monteren (hertz bijvoorbeeld) en alles onder de 50hertz weg te filteren en een platte subwoofer erin te zetten (infinity basslink 2 T) en "call it a day" te roepen.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_161353831
Nog minder man, fabriekssysteem en een actieve sub van Pioneer of Infinity. Voor de investering in geld en moeite nog relatief het meeste resultaat.
.
  maandag 11 april 2016 @ 18:31:22 #17
224960 highender
Travellin' Light
pi_161354026
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:38 schreef BaardaapAd het volgende:
Dat was veruit het grootste deel van mijn antwoord :P dat de speakers maar één onderdeel zijn en dat de installatie specifiek zo voor die auto ontworpen is. En dat het dus bar weinig zin heeft om alleen de speakers te vervangen.

Een concertzaal voor klassiek muziek is heel anders dan een zaal voor popconcerten; in de ene wil je juist sustain (nagalm), in de andere juist niet. Mijn versterker beneden heeft zelfs een trits profielen aan boord voor verschillende muziekstijlen, om die reden.

De audio in een auto is op maat gemaakt voor die auto; er een willekeurig systeem in stoppen is dus niet aan te raden. Het PROFIEL is van belang.
Die nagalm zit al in de opname verwerkt, dan krijg je het toch dubbel :? De akoestiek in een auto is verdomd lastig maar als je van een (car)PC (of iets anders dat op Wndows of OSX draait) kan afspelen werkt Dirac Live (software voor digitale ruimte correctie) geweldig.
pi_161355529
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 14:23 schreef CarltonBanks het volgende:
Kun je geen goede soundbar op je hoedeplank leggen? :)
En dan hard remmen!
pi_161355727
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:35 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

En dan hard remmen!
Dan gaan de speakers heel even harder dan de auto :+

Wat voor diameter hebben de speakers in de deuren? Geen idee wat ik heb, maar als mijn ijskrabber in het deurvak begint te klapperen weet ik dat de muziek te hard staat :P

-edit-
Ah, C3 (when in doubt... C4)

Staat er in https://citroenc3owners.c(...)-aftermarket-t2.html niets nuttigs?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_161397415
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:31 schreef highender het volgende:

[..]

Die nagalm zit al in de opname verwerkt, dan krijg je het toch dubbel :? De akoestiek in een auto is verdomd lastig maar als je van een (car)PC (of iets anders dat op Wndows of OSX draait) kan afspelen werkt Dirac Live (software voor digitale ruimte correctie) geweldig.
Ik moet eerlijk zeggen, de Dynaudio install die standaard in mijn v70 zit klinkt verdomd goed, alleen dat Dolby Prologic vind ik voor geen kut klinken :{

het zijn maar 16,5cm speakers in de deuren maar de bass laat mijn buitenspiegels en binnenspiegel trillen, ik vraag mij af hoe die gasten het voor elkaar gekregen hebben
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 13 april 2016 @ 12:48:16 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161397632
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:34 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen, de Dynaudio install die standaard in mijn v70 zit klinkt verdomd goed, alleen dat Dolby Prologic vind ik voor geen kut klinken :{

het zijn maar 16,5cm speakers in de deuren maar de bass laat mijn buitenspiegels en binnenspiegel trillen, ik vraag mij af hoe die gasten het voor elkaar gekregen hebben
De goede speakers met de goede demping en gevoeligheid, en goed inbouwen :Y

In een goede install in een auto zit ook goede midbass, en dat is wat jij hoort.. sub-laag is onder de 50Hz, en dat is wel effe different koek ;)
In mijn auto zit ook zat kickbass van alleen de deurspeakers, dat kan écht wel hoor, maar soms is het gewoon redelijk veel werk om het geuid IN het interieur te houden.. als de helft van het speakervermogen door je deuren heen fladdert wordt het nooit wat.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_161401305
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De goede speakers met de goede demping en gevoeligheid, en goed inbouwen :Y

In een goede install in een auto zit ook goede midbass, en dat is wat jij hoort.. sub-laag is onder de 50Hz, en dat is wel effe different koek ;)
In mijn auto zit ook zat kickbass van alleen de deurspeakers, dat kan écht wel hoor, maar soms is het gewoon redelijk veel werk om het geuid IN het interieur te houden.. als de helft van het speakervermogen door je deuren heen fladdert wordt het nooit wat.
Uiteraard SD, ik doelde ook op mid-bass, sub-laag uit 16,5cm is uhhmmmm, just forget it ;') _O-
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 13 april 2016 @ 18:07:16 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161404487
Sowieso kunnen we wel stoppen met adviezen geven, want veel verder als registreren op FOK! en een topic openen komt de TS niet. Beetje jammer.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')