Goed onderbouwd, maar TS komt hier niet om gezanik over doofheid aan te horen van papa's en schoolmeester-like users, TS wil weten wat voor speakers hij het beste in zijn deuren kan bouwen.quote:Op zondag 10 april 2016 13:17 schreef BaardaapAd het volgende:
Gewone auto audio is niet op hoog vermogen gemaakt; de bedrading naar luidsprekers in portieren is dan ook niet berekend op zware speakers. Je zult dan ook de bedrading moeten vervangen waarschijnlijk.
Met laag vermogen valt het niet zo erg op dat een auto interieur acoustisch gezien problematisch is (de bekleding van de stoelen absorbeert geluid, de ruiten reflecteren daarentegen juist) en met de soort muziek die in de meeste auto's wordt gedraaid op hoog vermogen valt het ook niet echt op (aan Hazes valt niet veel te verzieken, gna gna gna).
Velen beseffen zich niet dat de wegenverkeerswet uitermate duidelijk is over geluid in een auto; kort door de bocht ben je in overtreding als je een gewone claxon (van een andere auto) niet normaal kunt horen.
Om over gehoorschade nog maar te zwijgen; tinnitus is héél erg onaangenaam om te hebben en een groot en groeiend probleem. Je moet toch LETTERLIJK een beetje zwakzinnig zijn om een zwaar geluidssysteem in je auto te bouwen.
Dat was veruit het grootste deel van mijn antwoordquote:Op zondag 10 april 2016 13:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed onderbouwd, maar TS komt hier niet om gezanik over doofheid aan te horen van papa's en schoolmeester-like users, TS wil weten wat voor speakers hij het beste in zijn deuren kan bouwen.
Welkom op FOK! of gefeliciteerd met de geboorte van je nieuwe kloonquote:Op zondag 10 april 2016 12:53 schreef Zadwin het volgende:
Goedemiddag,
Ik zoek nieuwe autospeakers. Het is voor mij als ik zoek namelijk niet duidelijk welke nou harder gaat dan de andere, heeft dat met het aantal watt te maken?
Ik vind het erg belangrijk dat deze erg hard gaan met namen de bass.
Helaas kan ik geen subwoofer in de achterbak plaatsen en ook geen speakers in de hoedenplank verwerken. Ik wil dus het maximale er uit halen. De speakers moeten op de plek komen waar de oude zitten namelijk in de deur.
Moet ik nog rekening houden met een andere radio omdat misschien het vermogen te veel is?
Nogmaals ik vind het belangerijk dat het hard gaat met een zware bass maar niet al te duur.
Alvast bedankt!
Gaat niets worden, in een wegwerpauto moet je niet investeren.quote:Op zondag 10 april 2016 15:33 schreef lipje het volgende:
je zou een subwoofer onder je dashboard in kunnen bouwen, of onder de stoelen
dan investeren in jezelf: schaf goeie oordoppen aanquote:Op zondag 10 april 2016 15:50 schreef hoas het volgende:
[..]
Gaat niets worden, in een wegwerpauto moet je niet investeren.
Die nagalm zit al in de opname verwerkt, dan krijg je het toch dubbelquote:Op zondag 10 april 2016 13:38 schreef BaardaapAd het volgende:
Dat was veruit het grootste deel van mijn antwoorddat de speakers maar één onderdeel zijn en dat de installatie specifiek zo voor die auto ontworpen is. En dat het dus bar weinig zin heeft om alleen de speakers te vervangen.
Een concertzaal voor klassiek muziek is heel anders dan een zaal voor popconcerten; in de ene wil je juist sustain (nagalm), in de andere juist niet. Mijn versterker beneden heeft zelfs een trits profielen aan boord voor verschillende muziekstijlen, om die reden.
De audio in een auto is op maat gemaakt voor die auto; er een willekeurig systeem in stoppen is dus niet aan te raden. Het PROFIEL is van belang.
En dan hard remmen!quote:Op zondag 10 april 2016 14:23 schreef CarltonBanks het volgende:
Kun je geen goede soundbar op je hoedeplank leggen?
Dan gaan de speakers heel even harder dan de autoquote:
Ik moet eerlijk zeggen, de Dynaudio install die standaard in mijn v70 zit klinkt verdomd goed, alleen dat Dolby Prologic vind ik voor geen kut klinkenquote:Op maandag 11 april 2016 18:31 schreef highender het volgende:
[..]
Die nagalm zit al in de opname verwerkt, dan krijg je het toch dubbelDe akoestiek in een auto is verdomd lastig maar als je van een (car)PC (of iets anders dat op Wndows of OSX draait) kan afspelen werkt Dirac Live (software voor digitale ruimte correctie) geweldig.
De goede speakers met de goede demping en gevoeligheid, en goed inbouwenquote:Op woensdag 13 april 2016 12:34 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen, de Dynaudio install die standaard in mijn v70 zit klinkt verdomd goed, alleen dat Dolby Prologic vind ik voor geen kut klinken
het zijn maar 16,5cm speakers in de deuren maar de bass laat mijn buitenspiegels en binnenspiegel trillen, ik vraag mij af hoe die gasten het voor elkaar gekregen hebben
Uiteraard SD, ik doelde ook op mid-bass, sub-laag uit 16,5cm is uhhmmmm, just forget it ;')quote:Op woensdag 13 april 2016 12:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De goede speakers met de goede demping en gevoeligheid, en goed inbouwen
In een goede install in een auto zit ook goede midbass, en dat is wat jij hoort.. sub-laag is onder de 50Hz, en dat is wel effe different koek![]()
In mijn auto zit ook zat kickbass van alleen de deurspeakers, dat kan écht wel hoor, maar soms is het gewoon redelijk veel werk om het geuid IN het interieur te houden.. als de helft van het speakervermogen door je deuren heen fladdert wordt het nooit wat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |