Dat kan weleens zo zijn ja. Maar voor mij is er niet zoiets als definitief geloven of definitief uitsluiten dusjaquote:Op maandag 11 april 2016 01:55 schreef Insomnia_ het volgende:
En die zich zo noemen zijn de facto atheist vaak.
Of zoekend theist.
Uitsluiten zolang er geen hard bewijs is neigt op veel fronten ook wel naar de facto atheisme.quote:Op maandag 11 april 2016 01:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat kan weleens zo zijn ja. Maar voor mij is er niet zoiets als definitief geloven of definitief uitsluiten dusja
Dan kom je toch bij agnostisch uit
Ja maar die baseren het op de wetenschap. Optisch bewijs is er niet dus het bestaat niet.quote:Op maandag 11 april 2016 01:57 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Uitsluiten zolang er geen hard bewijs is neigt op veel fronten ook wel naar de facto atheisme.
Ja, atheist.quote:Op maandag 11 april 2016 02:03 schreef Insomnia_ het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Spectrum_of_theistic_probability
Geinig leesmateriaal.
Maar zelfs iemand als Dawkins vindt zichzelf een 6 uit 7.
Ben je dan agnost of atheist?
Zou zoiets ook op kunnen gaan voor een politiek spectrum?quote:Op maandag 11 april 2016 02:11 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik vind het wel een machtig mooi meetsysteem van Dawkins.
Politiek kompas probeert dat.quote:Op maandag 11 april 2016 02:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zou zoiets ook op kunnen gaan voor een politiek spectrum?
Denk ik ook ja. Daar is het te abstract voorquote:Op maandag 11 april 2016 02:13 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik denk trouwens dat er maar weinig tot geen 1s of 7s zijn
quote:Op maandag 11 april 2016 02:19 schreef Insomnia_ het volgende:
Er werden toen atheisten boos omdat christenen gingen bidden voor Dawkins toen ie iets aan zn hart had.
Grappig was dat wel.
Ik denk dat we daarom antitheisten en atheisten meer moeten onderscheiden.quote:Op maandag 11 april 2016 02:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]![]()
Dat staat me vaak tegen aan veel atheisten. Dat ze als levensdoel lijken te hebben om alles wat maar verwant is aan religie continu onderuit proberen te halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |