Hey allemaal!
Omdat ik alvast aan het zoeken ben naar een betaalbare woning tijdens mijn komende studietijd in Tilburg kwam ik op enkele organisaties die anti-kraak wonen aanbieden. Erg prettig: weinig lasten en je hoort bijtijds wanneer je er eventueel weer uit moet, en zover ik gehoord heb zoeken ze vaak ook mee naar een andere woning.
Het idee dat je ongeveer net zoveel betaald voor een woning als voor een studentenkamer trok mij meteen aan. Meer ruimte, meer privacy ook wel en minder op elkaar wachten met bijvoorbeeld keukengebruik, badkamergebruik en minder overlast van elkaar. Nu vind ik het idee om op kamers te gaan heus niet erg en zal ik me er ook wel aan kunnen aanpassen maar als het ook anders kan, waarom niet?!
Nu is het zo dat ik via via ben overgedragen bij Kabath. Dit was begin van het jaar en heb nog helemaal niks gehoord helaas. Ik heb kort geleden van een kennis gehoord dat je bij Ad Hoc direct kan worden ingeschreven, maar ook zij werken met een overdrachtsysteem...
Zijn er mensen die via een anti-kraak woonorganisatie wonen zonder overdracht? Of is er een optie om alsnog overgedragen te worden? Ik ken namelijk niemand verder dan de vriendin die via Kabath woont, dus overgedragen worden zal lastig gaan helaas...
Tips, ervaringen en adviezen zijn altijd welkom
Goed beoordeeld door: Luukiemaster, Manke, MrStalin, rubensanti, bami_haar, RedFever, marcek, domestic, div-er, Sosa, CecilBDemented, Miggy, Furia-Aurum, robinjoo1, Illusionati, heletrotsemama, hylian en meer!