abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:57:26 #51
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161308979
T. wil niet meer vastgehouden worden in het water, dat is echt handig :+
pi_161309023
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:57 schreef GotC het volgende:
T. wil niet meer vastgehouden worden in het water, dat is echt handig :+
Prima. Gewoon loslaten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:04:13 #53
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161309126
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Prima. Gewoon loslaten.
Doen we ook, en hij komt nog aardig vooruit ook. Mét bandjes :+.
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:22:35 #54
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161309604
Hier hadden we vanaf 1,5 vleugeltjes in de allerkleinste maat (was even zoeken, intersport had ze toen). Dit jaar maar eens een maatje groter kopen, kunnen de kleintjes naar F. Zwemband vond J helemaal niks, te weinig bewegingsvrijheid. En we hadden m toch steeds vast (of favoriete spelletje, gooiden hem over :D)

Helemaal zonder drijfmiddelen is in de meeste zwembaden trouwens niet toegestaan. Komt er zo'n badmeester boos op je af als je je baby van 3 maanden in je armen mee het halfdiepe water in neemt, die mocht alleen in het peuterbad, of met een zwemband ;(
pi_161309656
Hier ook alleen vleugeltjes :Y
pi_161309861
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:22 schreef mousemicky het volgende:
Hier hadden we vanaf 1,5 vleugeltjes in de allerkleinste maat (was even zoeken, intersport had ze toen). Dit jaar maar eens een maatje groter kopen, kunnen de kleintjes naar F. Zwemband vond J helemaal niks, te weinig bewegingsvrijheid. En we hadden m toch steeds vast (of favoriete spelletje, gooiden hem over :D)

Helemaal zonder drijfmiddelen is in de meeste zwembaden trouwens niet toegestaan. Komt er zo'n badmeester boos op je af als je je baby van 3 maanden in je armen mee het halfdiepe water in neemt, die mocht alleen in het peuterbad, of met een zwemband ;(
Serieus? Haha, die vleugeltjes gaan pas vanaf 1,5 jaar ofzo. Plus, welk belang heeft een ouder in het niet vasthouden van zijn kind :')

Ik denk overigens dat vasthouden veel veiliger is. Ik zie wel eens ouders hun kind in een zwembandje gewoon maar laten dobberen terwijl ze met een half oog toekijken. Da's idd stukken veiliger _O-
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:35:51 #57
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161310009
Jep, ik heb m ook uitgelachen, maar mocht toch echt t zwembad niet in. Hij wees heel serieus naar die zwembanden met zo'n zitje die ze hadden liggen. Geloof niet dat die badmeester (jongen van nog geen 20 denk ik) helemaal door had dat mijn baby z'n hoofd net recht kon houden, dus dat zitten nog een beetje veel gevraagd was...
pi_161310084
Ik vind die zwembanden met zo'n zitje echt afgrijselijk. Zit je dan als kind een beetje passief te dobberen, je kan niet eens met je handjes bij het water. Laat staan dat je je vooruit leert bewegen.
Ik zou uit protest een zwemband zonder zitje op baby's hoofd hebben gezet en het water in gedoken zijn :D
pi_161310861
Volgens mij is het standaard dat als ze kunnen lopen de vleugels o.i.d. verplicht zijn.

Bij de oudste hebben we een zwemvest gehad, nu alleen vleugels.
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:20:42 #60
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161311377
In ons zwembad zijn bandjes (of een ander drijfhulpmiddel) verplicht :Y Ben het met je eens hoor Room, ouders horen toch altijd bij kinderen te zijn als ze in het water zijn en dat is toch het veiligste. Maar voor die halve seconde dat je even niet oplet vijd ik het wel een fijn idee.

Nog een tip voor kleine zwembandjes: De bandjes van Landal (ja, met Bollo erop :+).
pi_161311808
M. heeft oranje vleugeltjes. Vorige zomer dobberde ze zelfs daarmee in zee. Ging prima. :)
pi_161312288
Ik vond het fijne van die swimtrainer juist wel dat we I ook los konden laten, ze vond dat erg leuk: ze dacht dat ze helemaal zelf kon zwemmen. :D . Ze is sowieso nogal van het 'zelfstandig/autonoom' willen zijn. Maar het onhandige eraan vond ik dat het nogal een 'stellage' is, en aangezien I voortdurend van het diepe bad naar het peuterbadje wilde, vond ik het onhandig. In het peuterbadje werkt het natuurlijk juist niet met die swimtrainer om. En steeds aan/uit, werden we ook niet blij van.
Ik denk dat we dan toch gewoon voor vleugeltjes gaan, en vooral even letten op een goede maat.

Het lijkt me trouwens wel een heel normale regel dat kleine kindjes in diepe baden bandjes om hebben. En het is hoe dan ook logisch dat je altijd je kind in de gaten moet houden, ook met bandjes om.
Dat gezegd hebbende, toen ik een jaar of vier was en nog niet kon zwemmen, speelde ik ook vaak alleen bij de zee of in het zwembad. Mijn ouders vertrouwden me wel, geloof ik. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 10 april 2016 @ 08:56:59 #63
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_161322200
De meiden hebben altijd zwemvesten gehad.

Bram had tot nu toe bandjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 10 april 2016 @ 09:18:53 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161322382
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 09:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Kdv is vanwege de kosten niet te doen loj. Vandaar voor go gekozen. Maar we hebben er een aantal achter de hand waar het gevoel wel goed bij is. Het is nu even bekijken welke dagen welke go omdat we wel 5 dagen pw nodig hebben, maar de go hebben allemaal verschillende werkdagen zeg maar. Eerst was ik echt tegen wisselingen maar de kindjes varen er goed bij. Ze ondrnemen allemaal leuke dingen met de kindjes en doen het vol enthousiasme en liefde. Dat was met deze go de laatste tijd ver te zoeken. Dus dat komt goed! ^O^
Even een zijstraat... Wel eens gedacht aan een aupair? Die zijn vergeleken met een go of kdv vrij goedkoop, met als nadeel dat ze wel bij je in huis woont ;). Maar ze is wel helemaal dedicated aanwezig voor jouw gezin en doet ook nog wat in huis.
KuikenGuppy
pi_161324426
Ja, maar ze mogen maar wel max een aantal uur per dag werken en dat was best weinig wat ik mij herinner. Mijn schoonzus heeft een aupair maar de kinderen gaan ook nog naar de BSO op sommige dagen.

Google zegt dit:
Au pairs in een gastgezin mogen vanaf juli volgend jaar nog maximaal 20 uur per week werken en maximaal 4 uur per dag. Nu is dat nog maximaal 30 uur per week. Dat hebben staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) en minister Asscher (Sociale Zaken) besloten.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_161325004
De regelgeving omtrent aupairs ken ik niet. Maar daxht altijd dat zoiets alleen voor de super rijken onder ons was :D . Weet jr wel... voetballers enzo hebben die toch ook altijd *)

Vanmiddag gaat de confrontatie plaats vinden. Dus vanmiddag weten we hoe de zaken ervoor staan en wat ons te doen staat.
  zondag 10 april 2016 @ 12:21:27 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161325100
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 11:38 schreef Skoap het volgende:
Ja, maar ze mogen maar wel max een aantal uur per dag werken en dat was best weinig wat ik mij herinner. Mijn schoonzus heeft een aupair maar de kinderen gaan ook nog naar de BSO op sommige dagen.

Google zegt dit:
Au pairs in een gastgezin mogen vanaf juli volgend jaar nog maximaal 20 uur per week werken en maximaal 4 uur per dag. Nu is dat nog maximaal 30 uur per week. Dat hebben staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) en minister Asscher (Sociale Zaken) besloten.
Oh, dat is inderdaad veranderd. Jammer :{.

@Twink, een aupair kost ongeveer ¤300 per maand plus kost & inwoning, de vliegtickets naar Nederland en evt Visa. Valt best mee dus. Maar je moet er dus twee hebben intussen :').
KuikenGuppy
pi_161332507
Vraagje: dragen jullie peuters een fietshelm en wat kost zo'n ding? :P
  zondag 10 april 2016 @ 19:11:35 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161333516
Mijnes niet dus geen idee ;).
KuikenGuppy
pi_161333781
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:33 schreef vencodark het volgende:
De mijne wel heb een coconut die zijn wat duurder maar wel leuker ;) iets van 35/40 euro

Deze heeft jan
pi_161334418
En welke maat fiets hebben jullie met welke lengte kindjes?
Ik wil wel op de groei kopen maar twijfel of een 16 inch niet te groot is.
Hij is 1 meter exact. Dus theoretisch te klein voor 16 inch maar voor een 12 inch is hij met een jaar uitgegroeid. :?
pi_161334584
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:33 schreef vencodark het volgende:
Ja en hij was 16 euro bij Halfords.

Fiets is een 12 inch, groter zou niet passen. En een jaar is hoe lang oudste hier ook gemiddeld met een fiets doet, dat went ;)
  zondag 10 april 2016 @ 20:07:13 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161334860
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:49 schreef vencodark het volgende:
Hij is 1 meter exact. Dus theoretisch te klein voor 16 inch maar voor een 12 inch is hij met een jaar uitgegroeid. :?
Mijne is 1.20 en 5 jaar en scheurt het liefst nog op zijn 16 inch.
En weet je waarom? Omdat zijn 22 inch die we op de groei kochten net ietsie te hoog is en hij niet lekker af kan stappen.
Mijn advies is dus neem die 12 inch. Grotere kans dat hij veel op zijn fiets stapt dan met een fiets die te groot is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161334971
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:49 schreef vencodark het volgende:
Zoiets heet marktplaats.nl en dan een 12 inch op de kop tikken.. heb ik ook gedaan zeer goede keuze geweest. Teun zit nu op de 12 inch pogingen te doen om te fietsen lukt bijna als hij staat krijgt hij hem een keer rond...
Ben nu op zoek naar een 16 inch voor Jan
pi_161335395
Mijn oudste kreeg met 3 een 12 inch. 16 inch was toen nog te groot voor hem sowieso. Hij heeft er uiteindelijk 2 jaar mee gedaan. Met leren fietsen was het ook fijn. Net wat meer stabiliteit. Toen hij vorig jaar een 16 inch kreeg was dat in het begin even wennen qua hoogte.
Sinds 2 maanden heeft ie een 20 inch, is op het randje qua hoogte, maar hij fietst goed genoeg om dat op te kunnen vangen.
Jongste fietst nu op de 12 inch, of nou ja ze gebruikt vooral haar 12 inch loopfiets, maar het is wel fijn dat ze goed met haar voeten bij de grond kan. 16 inch zou op zich al zou passen qua fietsen, maar straks met leren zonder zijwieltjes is die extra stabiliteit wel heel fijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')