Die laten zich normaal gesproken wel compleet uitwonen jaquote:
Maar wat ik me dan afvraag, wat willen ze gaan doen dan?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:20 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Daar krijg je wel gezeur van op zondag.
Ze worden wel wat losser, maar op zondag gaan sleutelen op je oprit zal niet gewaardeerd worden.
Ik denk dat je je auto wel met wat krassen terug gaat vinden.quote:Op woensdag 6 april 2016 01:22 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Maar wat ik me dan afvraag, wat willen ze gaan doen dan?
Ze kunnen naar me toe komen en er wat van zeggen maar ik hoef me daar niets van aan te trekken.
Ja, dat moet maar niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 07:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik denk dat je je auto wel met wat krassen terug gaat vinden.
Ik had tot voor kort familie daar wonen, die hadden in het verleden regelmatig perikelen met buurtbewoners vanwege geloofszaken. Zelf ook aan den lijve ondervonden toen ik daar als klein jochie kwam. Het is de laatste 10 jaar wel minder geworden maar voor de zekerheid zou ik toch verder kijken.quote:Op woensdag 20 april 2016 16:11 schreef Compoantje het volgende:
Nou als ik jullie reacties allemaal lees kan ik wel concluderen dat het nog niet je-van-het is.
Niet zozeer eng, je bent er geen onderdeel van en dan is het nogal bevreemdend.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:37 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik zou het niet doen. Ga eens op een zondag kijken zou ik zeggen. De hele sfeer is daar eng.
Dat valt allemaal wel wat mee tegenwoordig. Heb er 2 jaar gewerkt, ook tussen echte staphorsters die bijvoorbeeld 2x op de zondag naar de kerk gingen. Nooit problemen gehad.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:06 schreef emil23 het volgende:
Echt, als je eenmaal de naam "heiden" draagt in zo'n dorp heb je geen leven meer.
Ik ken andere praktijkvoorbeelden waarin het juist tegenvalt. Mensen die uitgescholden worden voor minderwaardig mens en bespuugd worden omdat ze in de tuin bezig zijn op zondag (snoeiwerkzaamheden) tot aan in de brand gestoken wasgoed aan toe omdat het op zondag aan de lijn hing.quote:Op donderdag 21 april 2016 14:11 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel wat mee tegenwoordig. Heb er 2 jaar gewerkt, ook tussen echte staphorsters die bijvoorbeeld 2x op de zondag naar de kerk gingen. Nooit problemen gehad.
Heb een tijdje in de regio Nunspeet gewoond. Daar was het prima te doen, ondanks dat ze daar ook behoorlijk gelovig zijn. Ze waren eigenlijk alleen nogal onvriendelijk als ik op zondag aan het rommelen was, zwaaiden niet als ik met de auto voorbij kwam etc. Aan de andere kant: Ik hoorde er ook niet echt bij (al probeerde men wel telkens me over te halen mee te gaan naar de kerk).quote:Op woensdag 6 april 2016 07:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik denk dat je je auto wel met wat krassen terug gaat vinden.
Nou, ik ben sowieso van plan om in een dorp te gaan wonen. Of ergens aan de rand. Ik ben een plattelandsmens en dat zal ik ook blijven.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:14 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Je hebt in een wijk als de Schilderswijk nog minder sociale controle door gelovigen als in Staphorst, ik heb daar een tijdje gewerkt, maar wat een stugge, gelovige onaardige mensen..
Dat accent is al moeilijk te verstaan, ze komen vaak niet verder als camperen op Texel, en ze laten duidelijk weten dat je een buitenstaander bent, ik snap echt niet waarom je dit overweegt, het zelfde als met Genemuiden en Grafhorst, daar komt de pastoor langs als hij vind dat het wel tijd is voor een nieuw kind...
Je moet dit niet willen, ga lekker in Zwolle wonen, misschien wat duurder, maar het is tenminste een mooie stad, met vriendelijke mensen.
''Buiten af'' wonen klinkt misschien aantrekkelijk, maar dat is het totaal niet.
Ik ben vanmiddag (zondagmiddag dus) nog door Staphorst heen gereden met m'n werkbus.quote:Op zondag 1 mei 2016 19:42 schreef Fred0w het volgende:
Dat pas heel laat de volksgerichten (middeleeuwse toestanden) in Staphorst zijn afgeschaft zegt toch wel genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |