Je hoeft toch alleen maar te bedenken of je nog een date wil?quote:Op zaterdag 9 april 2016 16:43 schreef KaBuf het volgende:
Gezellige date gehad, ook het einde.![]()
Maar moet er even goed over denken hoe en wat nu verder.
Ja dat bedoelde ik ook. Zei het nogal vaag jaquote:Op zaterdag 9 april 2016 16:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je hoeft toch alleen maar te bedenken of je nog een date wil?
Het gaat er om wie de langste adem heeft, hè. Die spelletjes zijn ook godvergeten irritant...quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:34 schreef El_Chili het volgende:
[..]
Heb eerlijk gezegd echt respect voor types zoals jij die op zo'n manier initiatief durven nemenPersoonlijk zou mijn ego daar wat te groot voor zijn, wanneer iemand ook maar een beetje 'hard to get' speelt, houd ik het voor gezien. Wat objectief gezien absoluut niet handig is, want ken in mijn omgeving zat mensen die nu een hele leuke relatie hebben die ze niet hadden gehad wanneer één van beiden niet zo door had gezet.
Helaas ga je dit soort ongein waarschijnlijk vaker meemaken. Op naar de volgende..quote:Op zondag 10 april 2016 13:04 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Mijn date lijkt na 4 afspraakjes haar interesseren te zijn verloren in me...
De laatste date zat ze ook veel minder aan me, veel minder zoentjes, ging ze ook eerder naar huis, en nu zegt ze niets meer, behalve als ik wat tegen haar zeg, maar dan reageert zo op een hele korte manier.![]()
Dit is de eerste meid ooit, en ik ben midden 20.. Ik heb het er zwaar mee, heb m'n telefoon maar uitgezet, want elke seconde hopen en wachten op een app, maakt het denk nog zwaarder.
Leuk!quote:Op maandag 11 april 2016 09:05 schreef eefje801 het volgende:
Wat leuk flylibHopen dat het enthousiasme me wederzijds is, laat je idd nog niet helemaal meeslepen erin.
Ik hoef hier eigenlijk ook niet meer zelf verslag te doen, zal wel blijven lezen en reageren.
Sinds dit weekend officiëel een vriend. En hij een vriendinHet voelt goed. De knop is om nu en alles is gewoon bespreekbaar. Voelde me gezien de voorgeschiedenis nog wel eens geremd om dingen aan te geven die ik zelf belangrijk vind maar dat is helemaal weg en word ook zeer serieus genomen nu.
En los van het serieuze is het net of ik een soort herkansing heb van een eerste liefde. Het is zo lang geleden dit, dat alles net zo nieuw en ook heel anders voelt dan toen. Het is soms zo zoet/romantisch dat ik er om moet lachen. Vervolgens komt er weer zo'n keiharde of droge grap en weet ik waarom het zo goed past. Gaan over een paar weken een lang weekend weg samen. Na ja, hopelijk tot nooit als het om mezelf gaat
Al doende leert men als het op daten aankomt maar volgens mij heb ik er vooral van geleerd dat ik het nooit leerquote:Op maandag 11 april 2016 13:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Leuk!Gefeliciteerd.
Ik zou wel wat van jou kunnen leren, dus blijf maar lekker posten![]()
Congrats. Leuk:)quote:Op maandag 11 april 2016 09:05 schreef eefje801 het volgende:
Wat leuk flylibHopen dat het enthousiasme me wederzijds is, laat je idd nog niet helemaal meeslepen erin.
Ik hoef hier eigenlijk ook niet meer zelf verslag te doen, zal wel blijven lezen en reageren.
Sinds dit weekend officiëel een vriend. En hij een vriendinHet voelt goed. De knop is om nu en alles is gewoon bespreekbaar. Voelde me gezien de voorgeschiedenis nog wel eens geremd om dingen aan te geven die ik zelf belangrijk vind maar dat is helemaal weg en word ook zeer serieus genomen nu.
En los van het serieuze is het net of ik een soort herkansing heb van een eerste liefde. Het is zo lang geleden dit, dat alles net zo nieuw en ook heel anders voelt dan toen. Het is soms zo zoet/romantisch dat ik er om moet lachen. Vervolgens komt er weer zo'n keiharde of droge grap en weet ik waarom het zo goed past. Gaan over een paar weken een lang weekend weg samen. Na ja, hopelijk tot nooit als het om mezelf gaat
Dit zou typisch van die dates waar ik gerust bij zou zitten met een biertje. Heerlijk de ongemakkelijke situatie bekijken.quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:47 schreef Wezentrijn het volgende:
Ik had vorige week the worst date ever...
Wat een innemend persoontje!! We hadden over en weer gemaild en toen leek die wel oké. Hij wist dus al over een aantal zaken hoe ik in het leven sta. Nu leek het of die eigenlijk gewoon op die date is gekomen om mij van mijn ongelijk te overtuigen en ik dan nog als een blok voor hem zou vallen. Ik begrijp dat soort venten dus nie!
Hij vond dan vegetarisme verkeerd was omdat daardoor die arme arbeiders in het slachthuis hun baan zoudn verliezen. Ik zeg dat ik dat wel snap. Ik werk nu ook in een koekenfabriek, maar het is wel zo dat ik daar mee ophoud het moment dat ik beter werk vind. Dat zullen mijn collegas dus niet doen. Ik probeer uit te leggen dat hij ook niet zo moet inzitten met arbeiders want die zijn echt niet zo tof als het op migranten aankomt. Stupid people discuss people.
Die gast was zo het type dat nog geloofde in een soort massa solidariteit. Da's mooi, maar ik denk steeds meer "you can't fix the stupid"
Hij was dan ook voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen, wel een waslijst bij aan wat zijn droomvrouw moet voldoen. Hij wil dan een vrouw met een sterke persoonlijkheid die ergens voor gaat als ze wil, maar niet zo'n halfgare feministe die geen beha's draagt.
Ik zeg dan zo dat mijn borstjes dat helemaal niet nodig hebben. De ironie ontging hem helemaal en hij begint zo te zeveren van "ja dat is maar goed ook, liever die van jou dan zulke D-cup uiers want ik heb zo eens een wijf geneukt en die hing op haar knieen."
Zijn er nu echt dames die het compliment vinden als er een andere vrouw wordt beledigd?? Tja, jammer genoeg heb je zo'n kutwijven...
Oh en er was nog zoveel meer... Hij was zo verdraagzaam en voor de vrijheid, maar hij had toch overal problemen mee. Hij onderbrak me keer op keer en wou overal het laatste woord hebben. En dan leek hij niet te snappen dat ik niet op een tweede date wou gaan... "Maar er is zoveel dat je nog niet weet. Er is zoveel dat ik je nog kan bijleren..."
zou het niet kunnen zijn dat je tegen viel en hij zich maar ging vermaken met de onzin die je uitkraamt of geschrokken was van de onzin die je uitkraamt en er daarom tegen in ging?quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:47 schreef Wezentrijn het volgende:
Ik had vorige week the worst date ever...
Wat een innemend persoontje!! We hadden over en weer gemaild en toen leek die wel oké. Hij wist dus al over een aantal zaken hoe ik in het leven sta. Nu leek het of die eigenlijk gewoon op die date is gekomen om mij van mijn ongelijk te overtuigen en ik dan nog als een blok voor hem zou vallen. Ik begrijp dat soort venten dus nie!
Hij vond dan vegetarisme verkeerd was omdat daardoor die arme arbeiders in het slachthuis hun baan zoudn verliezen. Ik zeg dat ik dat wel snap. Ik werk nu ook in een koekenfabriek, maar het is wel zo dat ik daar mee ophoud het moment dat ik beter werk vind. Dat zullen mijn collegas dus niet doen. Ik probeer uit te leggen dat hij ook niet zo moet inzitten met arbeiders want die zijn echt niet zo tof als het op migranten aankomt. Stupid people discuss people.
Die gast was zo het type dat nog geloofde in een soort massa solidariteit. Da's mooi, maar ik denk steeds meer "you can't fix the stupid"
Hij was dan ook voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen, wel een waslijst bij aan wat zijn droomvrouw moet voldoen. Hij wil dan een vrouw met een sterke persoonlijkheid die ergens voor gaat als ze wil, maar niet zo'n halfgare feministe die geen beha's draagt.
Ik zeg dan zo dat mijn borstjes dat helemaal niet nodig hebben. De ironie ontging hem helemaal en hij begint zo te zeveren van "ja dat is maar goed ook, liever die van jou dan zulke D-cup uiers want ik heb zo eens een wijf geneukt en die hing op haar knieen."
Zijn er nu echt dames die het compliment vinden als er een andere vrouw wordt beledigd?? Tja, jammer genoeg heb je zo'n kutwijven...
Oh en er was nog zoveel meer... Hij was zo verdraagzaam en voor de vrijheid, maar hij had toch overal problemen mee. Hij onderbrak me keer op keer en wou overal het laatste woord hebben. En dan leek hij niet te snappen dat ik niet op een tweede date wou gaan... "Maar er is zoveel dat je nog niet weet. Er is zoveel dat ik je nog kan bijleren..."
Maar daten je tegenpartijen voor gewone gezelligheid? Zo richting de 30 zijn ze vaak niet zo vrij in de tijdsbesteding dat ze je als nieuwe mattie willen/kunnen verwelkomen. Beter iets meer spanning op proberen te bouwen en iets minder 'gewoon gezellig', zodat ze het idee hebben dat er wel iets is of zou kunnen worden..quote:Op maandag 18 april 2016 00:26 schreef -0- het volgende:
Tijdens de dates gaat het ook altijd prima. Vrijwel alle dates die ik heb zijn gewoon gezellig, drankje doen, iets actiefs doen, praatje maken, soms eens een awkward moment, allemaal leuk. Natuurlijk is de ene keer ´de klik´ er wel en gaat het echt vanzelf en moet je de andere keer wat meer moeite doen. Daar baseer ik dan ook over het algemeen op of er een tweede date in zit.
Natuurlijk werkt dat twee kanten op, maar je bent wel onderdeel van zo een dynamiek. Hoe kunnen zij het verschil merken tussen 'gewone gezelligheid' en enige potentieverdenking van jouw kant? Moet jij eerst echt iemand leuk gaan vinden voor je over kan gaan tot meer in een flirtmodus?quote:Daarna stokt het echter altijd, er komen soms ook wel derde dates, of vierde dates. Maar altijd komt er een keer van het is wel leuk en gezellig maar vooral als vrienden denk ik. En eigenlijk kan ik het daar ook nooit mee oneens zijn. Probleem is onder meer denk ik dat het bij mij lang duurt voordat ik iemand echt leuk vind, maar aan de andere kant mis ik blijkbaar ook compleet een bepaalde uitstraling aangezien ook van de andere kant nooit een interesse tot meer komt.
Als je dan toch door wil naar de volgende ronde eh date, ga je beter toch iets van een spanningsopbouw kunnen laten zien. Iets langer in de ogen aankijken, iets meer aanraken, etc. Het idee dat het ergens heen gaat, liefst een stijgende lijn in plaats van zo een gezelligheidsplateau..quote:Natuurlijk kan je dan zeggen, is die connectie dan toch niet gewoon niet zo goed als je denkt. Maar daar ligt het niet aan. Ik heb gedate met vrouwen waarbij het echt compleet vanzelf liep, vanaf minuut 1 was het gezellig, kwamen we op veel vlakken overeen en voelde het alsof we elkaar al heel vaak gezien hadden. En toch komt het dan er op uit, dat het dan voelt als een al jaren durende vriendschap die ook best kan voortbestaan maar meer ook niet. Dat loopt vaak dan dood na een tijdje want daten doe ik niet om vrienden te maken.
In je dagelijkse leven zou je kunnen naar aanpassingen om wel meer tussen vrijgezellen terecht te komen, ter vergroting van je netwerk en omdat je op zo een basis misschien beter tot je recht komt. Ook dan zou je profijt kunnen hebben van meer een actieve rol richting dè vriend in plaats van een vriend, dus beter ga je eens spelen met het idee hoe je je interesse duidelijker kan maken..quote:Het is vast deels ook zo dat deze manier van daten gewoon niet bij mij past, dat ik contacten moet laten groeien en dan zien wat er uit komt. Echter kom ik in mijn dagelijks leven niet veel mensen in zo'n setting tegen die vrijgezel zijn. Ik zal dus misschien toch iets moeten gaan doen aan mijn eigen gevoel maar ook aan hetgeen ik uitstraal, nu is dat blijkbaar de broer/vrienden vibe.
Ben benieuwd of anderen hier dat herkennen, en wat zij hieraan hebben ondernomen of denken dat kan werken om dit te veranderen?
Nee we daten zeker niet voor gewone gezelligheid. Ik, en over het algemeen, mijn dates lopen inderdaad tegen de 30 en nieuwe vrienden maken op deze manier is inderdaad niet het doel, voor mij zelf ook overigens niet, daarom ook dat het na zo´n conclusie ´het is leuk als vrienden´ vaak doodloopt.quote:Op maandag 18 april 2016 00:39 schreef Scary_Mary het volgende:
Maar daten je tegenpartijen voor gewone gezelligheid? Zo richting de 30 zijn ze vaak niet zo vrij in de tijdsbesteding dat ze je als nieuwe mattie willen/kunnen verwelkomen. Beter iets meer spanning op proberen te bouwen en iets minder 'gewoon gezellig', zodat ze het idee hebben dat er wel iets is of zou kunnen worden..
Ik denk inderdaad dat ik voor enige flirtmodus iemand eerst leuk moet vinden, sowieso is mijn flirtmodus behoorlijk beperkt vrees ik. Daarbij vind ik niet snel mensen echt leuk dus ga ik ook niet snel naar die, toch al beperkte, flirtmodus over.quote:Natuurlijk werkt dat twee kanten op, maar je bent wel onderdeel van zo een dynamiek. Hoe kunnen zij het verschil merken tussen 'gewone gezelligheid' en enige potentieverdenking van jouw kant? Moet jij eerst echt iemand leuk gaan vinden voor je over kan gaan tot meer in een flirtmodus?
Een gezelligheidsplateau, dat is wel een goede uitdrukking denk ik inderdaad, daar komt het heel snel, en de ene keer ligt dat plateau hoger dan de andere keer maar verder omhoog gaat het nooit.quote:Als je dan toch door wil naar de volgende ronde eh date, ga je beter toch iets van een spanningsopbouw kunnen laten zien. Iets langer in de ogen aankijken, iets meer aanraken, etc. Het idee dat het ergens heen gaat, liefst een stijgende lijn in plaats van zo een gezelligheidsplateau..
Dat aanpassen van het netwerk is inderdaad toch iets waar ik aan kan gaan werken, zeker als dit echt zo niks blijkt. Verder zal ik misschien inderdaad toch wat bewuster moeten leren worden van met name dat non-verbale deel, in het herkennen maar ook in het zelf actief er mee bezig zijn. Laten zien dat er interesse is tot , in elk geval, kijken of het verder kan komen dan een leuke date of vriendschap. Hoe dan die blindheid in momenten om het zelf uit te voeren, maar ook in ontvangen, eruit te krijgen is een volgende vraag waar ik aan zal moeten werken dan.quote:In je dagelijkse leven zou je kunnen naar aanpassingen om wel meer tussen vrijgezellen terecht te komen, ter vergroting van je netwerk en omdat je op zo een basis misschien beter tot je recht komt. Ook dan zou je profijt kunnen hebben van meer een actieve rol richting dè vriend in plaats van een vriend, dus beter ga je eens spelen met het idee hoe je je interesse duidelijker kan maken..
Nou dit, starten met zo'n opmerking zou voor mij ook een uitnodiging zijn voor een partijtje trollenquote:Op zondag 17 april 2016 10:37 schreef Allures het volgende:
[..]
zou het niet kunnen zijn dat je tegen viel en hij zich maar ging vermaken met de onzin die je uitkraamt of geschrokken was van de onzin die je uitkraamt en er daarom tegen in ging?
Want waar slaat het in hemelsnaam op dat je niet in hoeft te zitten met arbeiders omdat dat zij (de hele groep ja) het niet goed voor hebben met migranten
En dat was niet het enige wat er uitspringt aan rare uitspraken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |