3 uur? Is dat echt alles? En toen was je project wel af?quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:07 schreef cb2013 het volgende:
5 jaar werk ik voor mijn huidige werkgever. De werkdruk is de laatste 3 maanden al wat verhoogd.
Vrijdag moest ik een klus uitvoeren wat niet lekker ging. Ik verzuipte bijna vanwege externe factoren. Ik kan niet vakinhoudelijk erop ingaan. Maar het werd mij teveel. Het zat niet mee. Papieren kloppen niet. Afdelingen die niet meewerken. En problemen die ik ter plekke moest oplossen vanwege een deadline die vrijdag. Ik heb dan ook 3 uur overgewerkt.
Ik gok dat dat vrijdag alleen de laatste druppel was, waardoor het net teveel werd. Van één keer 3 uur overwerken wordt geen mens overspannen, dus daarvoor moet al wat meer gebeurd zijn. Ik weet van verschillende mensen om me heen dat je overspannen raken bijna niet voelt aankomen totdat het te laat is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
3 uur? Is dat echt alles? En toen was je project wel af?
Verder snap ik je wel, bij ons worden de medewerkers ook aardig aan hun lot overgelaten.
Bij ons zitten er echter wel wat meer nadelen aan vast dan 3 uurtjes overwerk
Van een keer 3 uurtjes langer blijven wordt je eigenlijk niet overspannen nee.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik gok dat dat vrijdag alleen de laatste druppel was, waardoor het net teveel werd. Van één keer 3 uur overwerken wordt geen mens overspannen, dus daarvoor moet al wat meer gebeurd zijn.
Ik weet dat er ook mensen zijn die bij ruzies er gelijk op los slaan of een mes trekken. Net zo fout als je ziekmelden omdat je een opdracht niet trok en er een evaluatie aan zit te komen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:19 schreef cb2013 het volgende:
Ik weet dat er werknemers bij dit soort situaties ziek melden. Maar ik denk juist eraan om verlof op te nemen. Ik mag toch ook wel aan mezelf denken wanneer ik vind dat het nodig is?
quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:07 schreef cb2013 het volgende:
Ik ben niet vaak ziek. Hooguit een griep 1x per jaar voor een week.
Ja en, ik heb mij 3x rond de 2maanden ziek gemeld, kan gebeuren, kan jou ook overkomen. Je valt met de fiets, hopla kniebanden los en 2 maanden thuis n de ziektewet. Of je slaapt in een jeugdherberg krijgt schurft van de matras maar het ziekenhuis stelt foute diagnoses, hopla 2 maanden thuis.quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:46 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ik heb me in mijn hele leven nog nooit 5 dagen ziek gemeld. Ik vind een hele week ziek echt wel erg heftig om eerlijk te zijn, zeker als dat jaarlijks blijkt te zijn.
Goed plan, maandag.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:39 schreef cb2013 het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Iedereen heeft natuurlijk een ander beeld bij mijn verhaal dat begrijp ik. Ook snappen velen hier de organisatiestructuur niet. Misschien is het bij jou heel gewoon dat je wekelijks overuren draait en bij een andere werkgever komt het zelden voor. Het komt er eigenlijk op neer dat het overwerk niet had gehoeven als de afdelingen en medewerkers betrokken bij het project anders te werk gingen. Je voelt je op een gegeven niet geholpen, en ben ik de dupe vanwege die externe factoren.
Aanstaande maandag ga ik een gesprek inplannen met de leiding en vertellen wat er allemaal fout is gegaan en dat het niet nog een keer moet gebeuren. Ook zal ik een plan van aanpak bespreken hoe wij dit kunnen voorkomen.
Volgens mij vergis je je in de functie die je hebt, of hoe denk je dit af te dwingen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:39 schreef cb2013 het volgende:
en dat het niet nog een keer moet gebeuren.
Ter verduidelijking: Het project is dus wel afgerond op vrijdag?quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:39 schreef cb2013 het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Iedereen heeft natuurlijk een ander beeld bij mijn verhaal dat begrijp ik. Ook snappen velen hier de organisatiestructuur niet. Misschien is het bij jou heel gewoon dat je wekelijks overuren draait en bij een andere werkgever komt het zelden voor. Het komt er eigenlijk op neer dat het overwerk niet had gehoeven als de afdelingen en medewerkers betrokken bij het project anders te werk gingen. Je voelt je op een gegeven niet geholpen, en ben ik de dupe vanwege die externe factoren.
Aanstaande maandag ga ik een gesprek inplannen met de leiding en vertellen wat er allemaal fout is gegaan en dat het niet nog een keer moet gebeuren. Ook zal ik een plan van aanpak bespreken hoe wij dit kunnen voorkomen.
Plus een week ziek per jaar. Lekker veul wel.quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:33 schreef Azpilicueta het volgende:
Je bent 45 dagen vrij op jaarbasis en nog loop je te miepen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:17 schreef Operc het volgende:
[..]
Ter verduidelijking: Het project is dus wel afgerond op vrijdag?
En heb je alleen vrijdag moeten overwerken voor dat project, of de hele week?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |