Bronquote:Dascha Graafsma was niet onder invloed van drugs toen ze in Hilversum overreden werd door een trein. Dat concludeert het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) na onderzoek op het lichaam van het 16-jarige meisje uit Hollandsche Rading.
Dascha had wel alcohol in haar lichaam toen ze in Hilversum op de rails stapte, zo blijkt uit toxicologisch onderzoek. Ze had wel GHB in haar lichaam, maar niet in een hoeveelheid die duidt op gebruik van het verdovende middel, concludeert het NFI. GHB wordt ook door het lichaam zelf aangemaakt. Het NFI onderzocht ook of ze andere drugs in haar lichaam had zoals xtc of cocaïne, maar daar is geen sprake van.
Haar vader René Graafsma dacht dat zijn dochter gedrogeerd was. Dit onderzoek spreekt deze verklaring tegen.
Dascha Graafsma kwam op zaterdag 28 november om het leven toen ze werd overreden door een trein. De politie concludeerde meteen dat er sprake was van zelfmoord na een avondje stappen, maar dat geloofde haar vader niet en liet eigen onderzoek doen. Ook de politie pakte de zaak weer op en komt nu tot deze conclusies.
Onenigheid
Er wordt steeds meer duidelijk over hoe de nacht van het meisje eruit heeft gezien. Zo blijkt uit onderzoek dat Dascha na onenigheid met haar vriendinnen de Hilversumse discotheek Lets get Down om twee uur 's nachts heeft verlaten. Zonder jas heeft ze vervolgens uren door Hilversum gedwaald. Ruim 3,5 uur nadat Dascha de uitgaansgelegenheid verliet, werd ze bij het Station Hilversum Sportpark door een trein geraakt.
Het tragische verhaal heeft veel mensen geraakt door een emotionele brief die haar vader schreef. De politie sprak toen van een zelfdoding, maar dat ging er bij vader René niet in. Hij was op zoek naar informatie over de laatste uren van het leven van zijn dochter, die hij beschrijft als ,,een blij vlindertje met normale puberteitsverschijnselen''.
Hoezo suggereert dat dat ze niet alleen was en achterna gezeten werd? Misschien versnelde ze haar pas wel even omdat ze het koud had en stond ze vervolgens stil omdat ze niet wist wat ze moest doen omdat ze het gevoel had dat ze nergens naar toe kon..quote:Op zaterdag 2 april 2016 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Dasch verlaat de LGD om 02:07 volgens de stappenteller op haar telefoon.
Ze wordt volgens de beelden om 02:16 uur gezien op de Neuweg, na het cameramoment bij de daklozen opvang Dascha ineens versnellen van pas om 02:23. Waarna zij bijna direct 22 minuten tot stilstand blijft.
Tussen 02:35 en 02:57 staat de stappenteller stil. Na 02:57 legt Dascha nog 57 meter af tot 03:04, daarna legt zij geen beweging meer af volgens de stappenteller op haar telefoon.
Het patroon lijkt te suggereren dat ze niet alleen was en achterna gezeten werd.
Tussen 03:04 en 11:44 heeft de telefoon op een en dezelfde plek gelegen. Er is wel dataverkeer binnengekomen, maar zijn geen stappen meer gezet na 03:04.
Dascha heeft tussen 02:07 en 02:07 volgens de stappenteller maar 224 afgelegd.
Vriendinnen van Dascha hebben binnen de omgeving van de route met haar jas gezocht.
Ze liep op de beelden van de daklozenopvang terug richting de stad.
Dat komt uit de video van haar vader, ik weet niet hoe ze gelopen is, volgens de camerabeelden liep ze weer terug richting de LGD. Maar daar is ze niet meer gezien.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:02 schreef madam-april het volgende:
[..]
Hoezo suggereert dat dat ze niet alleen was en achterna gezeten werd? Misschien versnelde ze haar pas wel even omdat ze het koud had en stond ze vervolgens stil omdat ze niet wist wat ze moest doen omdat ze het gevoel had dat ze nergens naar toe kon..
Alle bronnen zijn te vinden in de video.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:02 schreef Jaroon het volgende:
Blijkbaar wist men post van mij. Ootje. Ga geen rare dingen roepen die je niet kan onderbouwen.
Ik heb het gelezen. Zelfmoord is gewoon wat het is. Dat is al triest genoeg.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alle bronnen zijn te vinden in de video.
http://www.gooieneemlande(...)ad-gezien-die-avond_quote:n de uiterste hoek van een braakliggend terrein, bestemd voor nog een twee-onder-eenkapper, vonden jongetjes uit de straat er woensdagmiddag de iPhone van Dascha Graafsma. In een klimop die rond een boom woekert. Echt zo’n plekje op een stukje ’huttenbouwparadijs’ waar jochies wel en speurhonden niet komen. Want reken maar dat hier door de zoekhond van stichting Signi en speurhonden van de politie is gezocht, verzekert politiewoordvoerder Bernhard Jens. ,,We weten niet eens zeker of de telefoon daar wel al die tijd heeft gelegen.’’
De Zeshoven was al kort na de tragische dood van het zestienjarige meisje op het spoor bij Hilversum ’hot’. Hier vond een voorbijganger de identiteitskaart van de inwoonster van Hollandsche Rading. Hij gaf het af bij medisch centrum De Artsenij, pal naast de plek waar nu de smartphone van Dascha is gevonden.
De politie gaat er niet vanuit dat de telefoon nog heel veel spannends prijsgeeft. Het toestel ligt nu eerst een dag of wat in een speciale ’droogkast’ bij het Nederlands Forensisch Instituut (NFI). Informatie over Dascha’s bel en berichtenactiviteit is al bekend via haar provider. Jens: ,,Maar er staan natuurlijk ook persoonlijke dingen in haar telefoon. Bijvoorbeeld foto’s en filmpjes. Het ding is zeiknat, we moeten kijken of we hem nog aan de gang krijgen.’’
De moeder van de vinders had al snel in de gaten dat het ging om de telefoon van Dascha. Volgens Jens belde ze éérst de NOS en toen pas de politie. ,,Onbegrijpelijk vind ik dat. We hebben het over mensen die hun dochter kwijt zijn geraakt, mogen die dat alsjeblieft eerst horen?’’
Bij de familie Graafsma is het kwartje inmiddels gevallen dat van een misdrijf geen sprake is, zegt Jens. ,,Het verdriet is groot. En dan toch telkens weer zo’n mediamomentje. Dat is zwaar.’’
Er is geen opmerkelijke uitspraak.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
http://www.gooieneemlande(...)ad-gezien-die-avond_
Opmerkelijke uitspraak van Bernard, zeker omdat de vader samen met Joey Roelofs en Kevin de Rooij op 1 januari 2016 begonnen is aan de documentaire. Artikel is van 7 januari 2016.
Jij wil gewoon dat het moord is. Niets wijst daarop. Maar dat vindt jij prettiger om te begrijpen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
http://www.gooieneemlande(...)ad-gezien-die-avond_
Opmerkelijke uitspraak van Bernard, zeker omdat de vader samen met Joey Roelofs en Kevin de Rooij op 1 januari 2016 begonnen is aan de documentaire. Artikel is van 7 januari 2016.
Ik weet dat het uit de video komt.. Ik vind de hele video hopeloos suggestief..quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat komt uit de video van haar vader, ik weet niet hoe ze gelopen is, volgens de camerabeelden liep ze weer terug richting de LGD. Maar daar is ze niet meer gezien.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jij wil gewoon dat het moord is. Niets wijst daarop. Maar dat vindt jij prettiger om te begrijpen.
Dat kan en mag, ieder zijn mening.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:14 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik weet dat het uit de video komt.. Ik vind de hele video hopeloos suggestief..
Het beste voor haar ouders zou zijn dat iedereen stopt met suggereren dat er mogelijk een ander scenario is zodat zij kunnen beginnen met het verwerken en het een plek geven..quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jij wil gewoon dat het moord is. Niets wijst daarop. Maar dat vindt jij prettiger om te begrijpen.
Idd. En dat gaat nooit lukken. Maar zeker niet met mensen die meedoen in een raar verhaal war men niet over weet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:18 schreef madam-april het volgende:
[..]
Het beste voor haar ouders zou zijn dat iedereen stopt met suggereren dat er mogelijk een ander scenario is zodat zij kunnen beginnen met het verwerken en het een plek geven..
Blijkbaar weet jij meer?quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Idd. En dat gaat nooit lukken. Maar zeker niet met mensen die meedoen in een raar verhaal war men niet over weet.
Maar dat mag niet van Jaroon, denk ikquote:Op zaterdag 2 april 2016 01:21 schreef suzi1 het volgende:
haar vader heeft de zaak ahw weer geopend. hij is er nog niet klaar mee. en op deze manier vraagt hij of men er weer over wil spreken.
zo vat ik het tenminste wel op.
Het heeft geen zin. Ik begrijp de vader wel.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar dat mag niet van Jaroon, denk ik
Zo zie ik dat dus ook.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:21 schreef suzi1 het volgende:
haar vader heeft de zaak ahw weer geopend. hij is er nog niet klaar mee. en op deze manier vraagt hij of men er weer over wil spreken.
zo vat ik het tenminste wel op.
Alles mag. Maar ik heb er wel een mening over. Mensen als jij en Stacey willen gewoon meer ellende zien. Dat verbaasd mij.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar dat mag niet van Jaroon, denk ik
Mensen die ellende willen zien gaan op zoek.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:30 schreef suzi1 het volgende:
mensen die verder kijken willen meer ellende zien?
o wacht dat is eigenlijk geen vraag!!
Of je ben gewoon verbaasd. En dat spreek je uit.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:33 schreef suzi1 het volgende:
ik denk maar zo, zolang je actief meepost in dit topic heb je ook nog steeds veel interesse en ben je benieuwd naar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |