abonnement Unibet Coolblue
pi_161567504
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 07:05 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ze zouden wel serieus genomen moeten worden. Maar ik vrees dat dat inderdaad niet zal gebeuren. Een talentvolle vrouw zal zich veel meer moeten bewijzen dan een man om serieus genomen te worden.
Ik wil ze best serieus nemen.
pi_161568621
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 00:29 schreef motorbloempje het volgende:
De groep waaruit je talent kunt vissen is bij vrouwen een stuk kleiner dan die van de mannen aangezien motor- en autoracen nog steeds als een mannending worden gezien en gepromoot; voor en door mannen met wat pitpoezen, voor de mannen. Het is dan ook een stuk makkelijker om talenten onder jongens te vinden. Jongetjes krijgen raceautootjes en willen coureur worden en op karten vanaf hun 3e. Meisjes een keukentje en poppen... Zo blijft het verschil in aanbod te klein. Los van biologische (doorsnee) verschillen zou een deel van het veld vrouwelijk kunnen zijn als meer meisjes van jongs af aan al mee zouden (willen en 'mogen') doen.
Vergeet het willen niet. Dat zien we eigenlijk in alle sporten, waar 3/4e van de jongetjes geinteresseerd is in competitieve sport (pleonasme) is dat bij de meisjes eerder een kwart. Als de basis van de piramide smaller is, is de top ook veel minder hoog. Als er op het hoogste niveau dan slechts plek is voor de 28 besten, is het niet zo gek dat daar slechts heel af en toe een vrouw in doordringt.

Eigenlijk is de autosport van oudsher een heel geemancipeerde sport: Als je snel bent krijg je een stoeltje. Dat is al zo sinds het begin van de autosport die samenviel met de eerste feministische golf, ook voor de oorlog waren er succesvolle vrouwelijke coureurs. Dat ging gewoon door met de tweede feministisch golf van Pat Moss en Lella Lombardi tot Michelle Mouton. Die zaten er dan ook gewoon op eigen kracht, marketingtechnisch was Mouton interessant, maar vooral omdat ze gewoon 'haar mannetje' stond in het veld.

En dan hebben we nu Carmen Jorda, die kan voor geen meter sturen en zit er omdat het zo'n lekker wijf is. Dat lijkt mij uit emancipatoir/feministisch opzicht een beschamende achteruitgang.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161568719
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Vergeet het willen niet.
Dat staat toch gewoon in de laatste zin die je quote?
Ja doei.
pi_161568897
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 09:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat staat toch gewoon in de laatste zin die je quote?
Ja, ik schrijf het verkeerd op, ik bedoel dat het vooral om het willen gaat. Voor een vrouw om in de formule 1 te komen zal ze een onafhankelijke geest moeten zijn die haar eigen weg gaat en zich door niks laat tegenhouden. Maar ik denk dat dat ook voor mannen geldt die het tot de formule 1 schoppen, dus daar zie ik niet zoveel verschil in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161568935
Ik denk dat het gebrek aan rolmodels inderdaad een rol speelt zoals gezegd door Williams en/of Wolff. Als je andere 'meisjes' / vrouwen dat ziet doen als jong meisje en het stoer vindt dan zul je eerder vragen of je 'op karten mag' enzo. Maar... dan helpt het ook als je ouders auto- en motorsport als opte zien voor hun dochter. Conformiteit van hoe jongens en meisjes zich moeten gedragen, wat ze leuk horen te vinden is nog steeds een grote invloed op je ontwikkeling. Wat voor jongens normaal en stoer gevonden wordt is voor meisjes 'gevaarlijk'.
Ja doei.
pi_161569150
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat het gebrek aan rolmodels inderdaad een rol speelt zoals gezegd door Williams en/of Wolff. Als je andere 'meisjes' / vrouwen dat ziet doen als jong meisje en het stoer vindt dan zul je eerder vragen of je 'op karten mag' enzo. Maar... dan helpt het ook als je ouders auto- en motorsport als opte zien voor hun dochter. Conformiteit van hoe jongens en meisjes zich moeten gedragen, wat ze leuk horen te vinden is nog steeds een grote invloed op je ontwikkeling. Wat voor jongens normaal en stoer gevonden wordt is voor meisjes 'gevaarlijk'.
Mijn ouders zagen een F1-carriere ook niet zitten hoor, met name mijn moeder niet, maar die was ook totaal niet competitief. Ik denk dat vrouwen die het ver schoppen in de autosport eigenzinnige koppige types zijn. Alleen denk ik dat de meeste jongens die naar conformiteit neigen het ook niet redden. Het zijn allemaal wel figuren hoor, die allemaal een verhaal zullen hebben van situaties waarin ze eigenzinnig moesten zijn en moeilijke keuzes hebben gemaakt om te komen waar ze gekomen zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 20 april 2016 @ 10:29:51 #232
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161569284
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat het gebrek aan rolmodels inderdaad een rol speelt zoals gezegd door Williams en/of Wolff. Als je andere 'meisjes' / vrouwen dat ziet doen als jong meisje en het stoer vindt dan zul je eerder vragen of je 'op karten mag' enzo. Maar... dan helpt het ook als je ouders auto- en motorsport als opte zien voor hun dochter. Conformiteit van hoe jongens en meisjes zich moeten gedragen, wat ze leuk horen te vinden is nog steeds een grote invloed op je ontwikkeling. Wat voor jongens normaal en stoer gevonden wordt is voor meisjes 'gevaarlijk'.
Ach dat is toch met alle sporten? Als een jongen op ballet wil dan wordt ook al snel gedacht dat die dan wel homo moet zijn.

Ik denk dat het gewoon redelijk ingebakken is dat jongens sneller iets met auto's of motoren willen doen dan meisjes. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar toen mijn zoontje net kon praten begon hij al over auto's. Nu is hij enorme fan van Cars terwijl ik dat totaal niet gestimuleerd heb.

Hij springt ook naast me op de bank als ik F1 kijk omdat hij de raceauto's wil zien. Gedeeltelijk zal dat zijn omdat papa dat leuk vind, maar ook als ik de kamer uitloop blijft hij geinteresseerd kijken naar de tv.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rossdale op 20-04-2016 11:31:08 ]
Please sir. When moon? When Mustang?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 april 2016 @ 11:29:47 #233
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_161570434
Daarentegen heb ik een zoon die echt niet minder in auto's of racen geinteresseerd zou kunnen zijn terwijl een van mijn dochters con-ti-nue met auto's bezig is. Die weet elk merk auto te benoemen, ze wil 'later' een porsche en van playmobile wil ze niet de paardenstal, maar auto's.
  woensdag 20 april 2016 @ 12:15:04 #234
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161571507
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarentegen heb ik een zoon die echt niet minder in auto's of racen geinteresseerd zou kunnen zijn terwijl een van mijn dochters con-ti-nue met auto's bezig is. Die weet elk merk auto te benoemen, ze wil 'later' een porsche en van playmobile wil ze niet de paardenstal, maar auto's.
Haha, dat is wel leuk :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 21 april 2016 @ 12:42:31 #235
37887 Dauthi
Progressive
pi_161599457
Zolang vrouwen geen succes hebben in de lagere raceklasses hebben ze toch helemaal niets te zoeken in de F1. Waarom is er zo'n drang naar positieve discriminatie?
Ik vind het al kwalijk genoeg dat stumperds als Haryanto als paydriver mee mogen doen, en dat er überhaupt paydrivers nodig zijn.
Maar op het moment dat een vrouw in de F3 meestrijdt om de titel, lijkt het me heel sterk dat een Formule 1 team zich daar niet aan zou wagen. Zeker een team als Red Bull, voorwie de marketing een zeer belangrijk onderdeel is.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_161602254
geruchtenmachine begint goed op gang te komen:

quote:
Marko hint op promotie Verstappen naar Red Bull
Bewaar artikel
Door: redactie
21-4-16 - 13:37 Max Verstappen in gesprek met Helmut Marko (L) en Franz Tost (R) van Toro Rosso. © getty.

Max Verstappen is aan zijn laatste jaar bezig bij Toro Rosso. Zo veel is wel duidelijk na de uitspraken van Helmut Marko, hoofd van het rijdersontwikkelingsprograma van de F1-renstallen Red Bull en Toro Rosso. Het moet vreemd lopen wil Verstappen in 2017 niet bij het 'moederteam' Red Bull rijden.
© epa.

Helmut Marko spreekt in Autobild duidelijke taal: ,,Zeer goede coureurs rijden maximaal twee jaar voor Toro Rosso en maken daarna promotie. En Verstappen is extreem goed.'' De Limburger is net aan zijn tweede jaar in de Toro Rosso begonnen.

Als Verstappen (18) komend seizoen daadwerkelijk de overstap naar Red Bull maakt, wordt hij waarschijnlijk teamgenoot van Daniel Ricciardo (26). De Australiër zou in de belangstelling staan van Ferrari om Kimi Raikkonen op te volgen, maar Marko wil hem aan zijn contract bij Red Bull houden, dat doorloopt tot eind 2017. ,,Dat Ferrari al sinds 2015 in Ricciardo is geëinteresseerd, is geen geheim'', aldus Marko.

Zoals de zaken er nu voorstaan, moet Daniil Kvyat over driekwart jaar zijn zitje afstaan aan Verstappen. De Rus viert volgende week zijn 22ste verjaardag en reed net als Ricciardo eerst bij Toro Rosso voodat hij de overstap naar Red Bull maakte. Mogelijk wordt hij in 2017 weer teruggezet naar Toro Rosso, schrijft Autobild.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_161602340
Gewaagd, want Kvyat doet het ondanks wat pech de eerste races best heel erg prima.
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 april 2016 @ 15:12:53 #238
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161602424
Kvyat heeft even de pech dat de grote stoelendans nog even op zich laat wachten dan. Te veel coureurs die nergens naartoe gaan en te veel instromend talent vanaf de lagere klassen. Vandoorne als perfect voorbeeld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_161602490
Vrouwen in de F1..... alleen als pitspoes. Voor de rest opzouten.
U MAD?
pi_161602532
Op het moment dat ze op basis van resultaten in andere klassen aanspraak kunnen maken op een plek in de F1 is het prima. Niet alleen maar omdat ze vrouw zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161602548
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarentegen heb ik een zoon die echt niet minder in auto's of racen geinteresseerd zou kunnen zijn terwijl een van mijn dochters con-ti-nue met auto's bezig is. Die weet elk merk auto te benoemen, ze wil 'later' een porsche en van playmobile wil ze niet de paardenstal, maar auto's.
Zo lang ze maar geen kort pittig kapsel op haar 13e wil is dat prima
U MAD?
  donderdag 21 april 2016 @ 15:34:36 #242
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161602838
Max is de nieuwe oogappel van Marko, nu dat Vettel vertrokken is naar Ferrari.
En als Marko Max in de Red Bull wil volgend jaar, dan zit Max in de Red Bull volgend jaar.

Beetje zonde voor Kvyat wel, is echt een prima coureur.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161604746
quote:
3s.gif Op donderdag 21 april 2016 15:34 schreef Rossdale het volgende:
Max is de nieuwe oogappel van Marko, nu dat Vettel vertrokken is naar Ferrari.
En als Marko Max in de Red Bull wil volgend jaar, dan zit Max in de Red Bull volgend jaar.

Beetje zonde voor Kvyat wel, is echt een prima coureur.
Ik denk dat als Max volgend jaar niet in een Red Bull zit, hij vrij is om te gaan, en dat zal Marko wel willen voorkomen, aangezien zelfs Mercedes en Ferrari hem wel zouden willen hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 april 2016 @ 19:12:21 #244
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_161607358
Het is pas nieuws als hij in Rusland in een Red Bull zit.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 april 2016 @ 19:17:20 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161607520
Oja. Rusland :')

Olav's reactie bij Peptalk zegt genoeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_161607758
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Oja. Rusland :')

Olav's reactie bij Peptalk zegt genoeg.
Vertel?
pi_161608275
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:06 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Ik denk dat als Max volgend jaar niet in een Red Bull zit, hij vrij is om te gaan, en dat zal Marko wel willen voorkomen, aangezien zelfs Mercedes en Ferrari hem wel zouden willen hebben.
Waarom zou Max komend jaar in godsnaam naast een Vettel of een Lewis gaan rijden?

Beter stapt ie gewoon in naast een Ricardo of Kivit. Stukje loyaliteit naar het team wat je de kans gaf. Niks mis mee dacht ik zo om daar gewoon je contract uit te dienen.

Buiten dat is 2017 nog een groot vraagteken wie waar staat en de hegemonie van Mercedes kan dat net zo goed ineens over zijn. En Ferrari hobbelt al jaren als tweede viool achter verschillende teams aan. Dat is ook maar de vraag hoe die het vanaf 2017 gaan doen.

Diezelfde vraag is er ook voor Red Bull uiteraard, maar gewoon je contract uitdienen lijkt me wel zo netjes. Dat wordt denk ik ook wel gewaardeerd door andere teams, want je komt betrouwbaar over en zulks.

Gewoon in de RB dus volgend jaar wat mij betreft en maar zien hoe die auto gaat :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161608323
Ow en dit jaar wel nog even een podiumpje pakken. Dat zit er niet echt in, maar met Max achter het stuur moet dat TR met wat geluk toch wel klaar krijgen denk ik :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161608468
quote:
7s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Waarom zou Max komend jaar in godsnaam naast een Vettel of een Lewis gaan rijden?

Beter stapt ie gewoon in naast een Ricardo of Kivit. Stukje loyaliteit naar het team wat je de kans gaf. Niks mis mee dacht ik zo om daar gewoon je contract uit te dienen.

Buiten dat is 2017 nog een groot vraagteken wie waar staat en de hegemonie van Mercedes kan dat net zo goed ineens over zijn. En Ferrari hobbelt al jaren als tweede viool achter verschillende teams aan. Dat is ook maar de vraag hoe die het vanaf 2017 gaan doen.

Diezelfde vraag is er ook voor Red Bull uiteraard, maar gewoon je contract uitdienen lijkt me wel zo netjes. Dat wordt denk ik ook wel gewaardeerd door andere teams, want je komt betrouwbaar over en zulks.

Gewoon in de RB dus volgend jaar wat mij betreft en maar zien hoe die auto gaat :)
Dit!
Ja doei.
pi_161608741
quote:
7s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Waarom zou Max komend jaar in godsnaam naast een Vettel of een Lewis gaan rijden?

Beter stapt ie gewoon in naast een Ricardo of Kivit. Stukje loyaliteit naar het team wat je de kans gaf. Niks mis mee dacht ik zo om daar gewoon je contract uit te dienen.

Buiten dat is 2017 nog een groot vraagteken wie waar staat en de hegemonie van Mercedes kan dat net zo goed ineens over zijn. En Ferrari hobbelt al jaren als tweede viool achter verschillende teams aan. Dat is ook maar de vraag hoe die het vanaf 2017 gaan doen.

Diezelfde vraag is er ook voor Red Bull uiteraard, maar gewoon je contract uitdienen lijkt me wel zo netjes. Dat wordt denk ik ook wel gewaardeerd door andere teams, want je komt betrouwbaar over en zulks.

Gewoon in de RB dus volgend jaar wat mij betreft en maar zien hoe die auto gaat :)
Waarom zou hij nog een jaar STR doen, mocht hij eventueel niet naar RBR kunnen overstappen? Als het contractueel mogelijk is kan hij bij elk ander team terecht na dit jaar. Dus als RBR hem wil behouden, zullen ze hem wel haast een stoeltje moeten geven. Was mijn punt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')