abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161076978
ik ben sinds een half jaar single en helaas gaan bijna al mijn vriendinnen op vakantie met hun vriend. Nou twijfel ik al een tijdje over op singlereis gaan.

Wat is jullie mening over singlereizen en hebben jullie goede of slechte ervaringen met singlereizen en/of tips?

Ik twijfel onder andere doordat ik het idee krijg dat de insteek van zo’n reis daten is en daar heb ik weinig zin in… Een leuke man tegen komen vind ik ok maar het moet niet de insteek zijn… wat is jullie ervaring daarmee?

Verder vraag ik mij ook af of er wel andere mensen mee gaan op zo’n reis waar ik bij pas want de reizen worden alleen maar aangeboden op leeftijd…hebben jullie (goede) ervaring met de samenstelling van zo’n reisgroep?

En hebben jullie tips voor ongecompliceerde singlereizen die leuk zijn en waarbij je wel ook vrije tijd hebt? Dus niet zo’n georganiseerde groepsreis waarbij je de hele week met een reisleider van plek naar plek gaat en vast zit aan een planning..
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:15:33 #2
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161077010
Gewoon in je uppie is geen mogelijkheid? Moet er niet aan denken, georganiseerde groepsreizen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161077049
Inderdaad lekker in je uppie... en als je je alleen voelt, boek dan in een hostel oid Dan ontmoet je allerlei leuke mensen om samen iets mee te doen, alleen als je daar zin in hebt.
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:19:34 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161077081
Je kan ook helemaal in je eentje gaan: TRV / Alleen op vakantie... #5 In je eentje in een Eriba O+

quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:13 schreef Anne_belle89 het volgende:
Ik twijfel onder andere doordat ik het idee krijg dat de insteek van zo’n reis daten is en daar heb ik weinig zin in… Een leuke man tegen komen vind ik ok maar het moet niet de insteek zijn… wat is jullie ervaring daarmee?
Dat is een van de grootste misversanden rondom singlereizen, ze hebben niets met daten te maken. :)

Ik heb zelf geen ervaring met single reizen, ik trek ook graag mijn eigen plan. (of beter gezegd, ik wil juist helemaal niets doen op vakantie). De meeste reizen kennen wel een paar "vrije" dagen, maar de meeste dagen zijn toch wel voorzien van geplande activiteiten.
So we just called him Fred
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:23:16 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161077144
Zoals hierboven iedereen al schrijft: lekker alleen gaan reizen! :)

Maar als je dan toch iets met een groep wilt doen dan zou ik een actieve reis kiezen, bijvoorbeeld een zeilcursus of zoiets.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_161077320
Interessant topic, ik zit eigenlijk met hetzelfde issue. Om die reden ben ik al een paar jaar niet meer op vakantie geweest :@ :')

Alleen reizen lijkt me behoorlijk eenzaam, al heb ik het nog nooit geprobeerd. misschien dat het voor sommige mensen wel werkt maar het is denk ik niks voor mij.
pi_161077459
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:15 schreef MPC60 het volgende:
Gewoon in je uppie is geen mogelijkheid? Moet er niet aan denken, georganiseerde groepsreizen.
Ik ben al 3 keer in mijn eentje gaan backpacken. Dat vond ik super leuk alleen heb ik nu niet de tijd om langer dan 2 weken te gaan en daarbij lijkt het mij ook wel een keer leuk om met andere singles te gaan....alleen niet om te daten en ook niet zo'n groepsreis tips???
pi_161078061
Hoewel ik voornamelijk zelfstandig backpack ben ik jaren terug twee keer met een singlereis mee geweest. Betrof beide keren een actieve rondreis (zuidelijk Afrika en Nepal). Dat heb ik gedaan toen ik nog weinig reiservaring had en het niet de makkelijkste landen zijn om dan te beginnen met zelfstandig reizen, maar ik er wel graag heen wilde. De reizen hadden voor mijn gevoel op geen enkele manier te maken met daten of het vinden van een partner. Het idee van een groepsreis met mensen die alleen deelnemen is naar mijn idee vooral dat je je geen derde wiel aan de wagen voelt zoals bij gewone groepsreizen met stelletjes en gezinnen die vooral samen optrekken. Een aantal deelnemers had zelfs een partner maar die kon, om wat voor reden dan ook, niet mee. Bijkomend voordeel is ook dat er geen kinderen mee zijn.

Ik denk dat vooral het type reisorganisatie en de bestemming bepaalt wat voor slag mensen er deelnemen. Soms kun je op de website zien wat het geslacht, nationaliteit en geboortejaar is van mensen die zich al hebben ingeschreven voor de reis of van eerdere reizen. In mijn geval betrof het voornamelijk hoogopgeleide mensen tussen de 25 en 40 jaar. Maar ik kan me voorstellen dat dit bij een wandeltocht met bingoavond naar Santiago de Compostella anders is (no offence). Het waren erg leuke vakanties en met vrijwel alle deelnemers kon ik goed opschieten. De reden dat ik nu niet meer zo snel zou deelnemen aan groepsreizen is dat ik liever de vrijheid heb om mijn eigen plan te trekken, maar soms doe ik tijdens mijn rondreizen nog wel eens een groepstour van enkele dagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door announcement op 31-03-2016 18:12:39 ]
pi_161078234
Nope, van daten is geen sprake hoor. Mag wel natuurlijk. ;)

Ik heb twee keer een reis gemaakt met Shoestring, erg goed bevallen.
Alleen de reisdata (vertrek naar een andere plaats) en de hotels staan vast.
(Bijna) alle excursies etc zijn optioneel, wil je die dag lekker in het zwembad liggen? Prima! Wil je toch een andere excursie doen? Je (lokale) reisbegeleider kan het voor je regelen.
Eventueel nog mogelijk om voor of na je reis er nog dagen individueel aan vast te plakken.
Leeftijd van de deelnemers is ongeveer 25-35.
pi_161078741
Je hebt legio van single reizen, van de zuip vakanties aan de middellandse zee tot aan de single reizen naar Afrika of Zuid Amerika.

Als je naar de avontuurlijke groepsreizen in Azië, Zuid Amerika of Afrika gaat is de kans redelijk groot dat het een gemengde groep is van singles en koppeltjes, daar hoef je niet specifiek een single reis voor te boeken. ( zoals vele reizen van Koning Aap, Kilroy of Shoestring als hier boven vermeld )
En mijn ervaring is dat het over het algemeen de sfeer in die groepen open is, en dat het er niet specifiek toe doet of je single bent of niet. Over het algemeen gaan irritant kleffe koppeltjes niet op dit soort groepsreizen.
Ik zou je echt aanraden om je niet al te blind te staren op dat predicaat single reis.

Maar er zijn ook legio andere groeps reizen die minder avontuurlijk zijn, dus vooral de reizen bus - luxe hotel - strand - zwembad , ik denk nu even aan Europa, Turkey, VS en Azië dan kies vooral voor de single reis.

Zelf heb ik eigenlijk vooral goeie ervaringen met de avontuurlijke reizen, alhoewel mijn eerste reis echt gewoon super was. 2e en 3e waren toch wat minder, en hunkerde ik er toch vooral om gewoon mijn eigen plan te trekken. En heb ik dus ook vorig jaar gewoon een 4x4 gehuurd in Namibië en alleen rond gereden, en dat beviel zo goed dat ik binnen drie weken weer boekte.

Maar ik zou de reizen niemand afraden.
pi_161079681
Ik heb recent mijn eerste singlesreis gehad en die is prima bevallen.
Was een redelijk actieve vakantie, ik zat aan de bovenkant van de leeftijdsgroep. Maar onderling klikte het prima, juist door de gedeelde interesse van de reis.
Belangrijk voor de sfeer is dat iedereen de ruimte krijgt. Toen de club jonge honden naar een disco ging ben ik met boekje in het hotel gebleven en ben lekker vroeg naar bed gegaan. :P (had en heb he-le-maal niks met disco). En dat was prima. Niemand die zeurt dat je 'gezellig mee moet'. Maar juist je vrij voelen om nee te zeggen en weten dat je bij een ja later alsnog kunt aansluiten, daar zit hem de meerwaarde.

Kortom: als jij een reis kiest die goed bij je past qua interesse denk ik dat het met de groep ook wel goed komt.
Aanrader is om een gedeelde kamer te boeken. Dan heb je meteen een reisgenoot om samen mee op pad te gaan (al is het maar naar het ontbijt) en samen de dag door te spreken. En mocht het niet klikken... Je hoeft alleen je slaapkamer te delen. ;) Want daar liepen de reisgenoten die een kamer alleen hadden wel tegenaan, 2 van de 3 hadden achteraf toch liever een gedeelde kamer gehad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161080576
reeds al vermeld, maar toch even , een single reis moet je niet zien als een reis om aan de man/vrouw te komen.
Het grote voordeel van Single reizen is dat je als single toch vaak andere voorkeuren hebt als koppeltjes. Koppeltjes liggen al om 9 uur in bed, terwijl singles nog een paar uurtjes aan het kamp vuur willen zitten, tot de zon op komt, en ze slapen dan wel in de bus.
pi_161080651
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:02 schreef Roger_ het volgende:
reeds al vermeld, maar toch even , een single reis moet je niet zien als een reis om aan de man/vrouw te komen.
Het grote voordeel van Single reizen is dat je als single toch vaak andere voorkeuren hebt als koppeltjes. Koppeltjes liggen al om 9 uur in bed, terwijl singles nog een paar uurtjes aan het kamp vuur willen zitten, tot de zon op komt, en ze slapen dan wel in de bus.
Of dat je als single geen zin hebt om als derde wiel aan de koppeltjes-wagen te hangen. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161080750
Ik heb hetzelfde probleem maar zie het niet zitten om helemaal alleen te gaan. Ben een keer met djoser weggeweest maar was bijna de jongste van de groep, binnenkort ga ik met shoestring en ben ik juist een van de ouderen :D
Tap tap tap
pi_161081006
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:05 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Of dat je als single geen zin hebt om als derde wiel aan de koppeltjes-wagen te hangen. ;)
dat had ik al een beetje duidelijk gemaakt in een vorige reactie ;)
pi_161093743
Denk niet dat vrouwen singlesreizen nodig hebben, mannen bieden zich toch wel aan, ga beter gewoon iets doen wat je leuk vind, dan heb je meer kans om like-minded mensen tegen te komen.
pi_161400195
Ik kan die reisaanbieders waarbij je vooraf al informatie ziet over medereizigers niet vinden...
Iemand een idee waar ik die vind?
pi_161400263
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:09 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem maar zie het niet zitten om helemaal alleen te gaan. Ben een keer met djoser weggeweest maar was bijna de jongste van de groep, binnenkort ga ik met shoestring en ben ik juist een van de ouderen :D
Bij Djoser kan ik niet echt vinden dat ze singlereizen aanbieden alleen dat er meerdere alleengaande meegaan?
  woensdag 13 april 2016 @ 16:40:08 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161402343
Maar waarom moet het persé een singlereis zijn? Deelnemers aan groepsreizen zijn doorgaans niet alleen maar kleffe stelletjes, als je daar bang voor bent.

Het belangrijkste is imo dat de reis zelf je leuk lijkt. De groep is verder toch altijd een loterij.

De beste optie (imo): alleen gaan. Dat is niet iedereens ding maar wie weet wat je ontdekt over jezelf, dus ik zou die optie ook niet meteen afschrijven. Geen idee of die "89" in je username slaat op je bouwjaar maar als dat zo is dan zit je in zo'n beetje in de beste leeftijd om dingen alleen te ondernemen en tevens veel mensen te ontmoeten.
Mijn reisverslagen
pi_161402641
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:31 schreef 44rdbei het volgende:
Interessant topic, ik zit eigenlijk met hetzelfde issue. Om die reden ben ik al een paar jaar niet meer op vakantie geweest :@ :')

Alleen reizen lijkt me behoorlijk eenzaam, al heb ik het nog nooit geprobeerd. misschien dat het voor sommige mensen wel werkt maar het is denk ik niks voor mij.
Is gewoon niet zo veel aan eigenlijk. Maar ja, om dan weeer een jaar thuis te blijven is ook kut. En dan ga je toch maar. Beetje de tijd zo aangenaam mogelijk doorkomen. Maar met iemand erbij is het vele malen leuker natuurlijk. Makkelijker ook. Je kunt samen lol hebben, je kunt ervaringen delen, je hoeft niet alles alleen te doen, er kan er ook eens eentje op info uit terwijl de ander op de bagage past etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 april 2016 @ 17:14:03 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161403214
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is gewoon niet zo veel aan eigenlijk.
Mijn reisverslagen
pi_161404395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:02 schreef Anne_belle89 het volgende:

[..]

Bij Djoser kan ik niet echt vinden dat ze singlereizen aanbieden alleen dat er meerdere alleengaande meegaan?
Bij Djoser, daar kun je gewoon van uitgaan dat er veel singles in de reisgroep zitten. Een beetje afhankelijk van de bestemming, maar over het algemeen is het echt iets van 50 tot 60% singles. En de koppeltjes op de Djoser reizen zijn over het algemeen niet het type waar je het 5e wiel aan de wagen bent.
pi_161473087
Ik vind het echt zo jammer dat er nog steeds het vooroordeel bestaat dat het bij singlereizen om "daten" gaat en het vinden van een partner. Het idee van singlereizen is echt alleen maar dat je graag op vakantie wil maar niet alleen. En bij een singlereis heb je dan ook allemaal "gelijkgestemden", wat juist vaak zorgt voor een gezellige groep onderling.

Ik ben vorig jaar voor het eerst mee geweest met een singlereis, met Estivant. Ik kwam bij die reisorganisatie uit omdat ik geen zin had in een verre (rond)reis, maar gewoon lekker binnen Europa en dan op 1 plek verblijven en de vrijheid hebben om wel of niet mee te gaan met excursies. En dan wel met leeftijdsgenoten. Ik heb gekozen voor Samos, en heb daar een prima week gehad. Het was gewoon een weekje op vakantie met mensen die liever niet alleen op vakantie wilden gaan. Verder was er heel veel vrijheid, iedereen deed waar die zin in had, het enige wat "vaststond" was het gezamelijk uit eten gaan elke avond (in een ander restaurantje), want dat was inbegrepen, maar zelfs daarbij kon je kiezen om niet mee te gaan. Al met al hadden we best een gezellige groep, en was elke avond uit eten ook prima. Overdag lagen de meeste mensen op het strand en trok ik mezelf wat meer terug en deed m'n eigen ding, maar dat was ook helemaal prima.

Dit jaar ga ik met Sawadee met een groepsreis mee naar de Azoren. Ik ben ook erg benieuwd hoe dat is, maar bij de reizen die al bijna vol zijn geboekt zie ik dat het merendeel van de boekers alleengaanden zijn en vaak maar 1 of 2 stelletjes per reis. Wel ben ik ook erg benieuwd hoe het gaat zijn dat er mensen van alle leeftijden mee gaan, het wordt dus een erg gemêleerd gezelschap. Maar ik denk dat dat juist ook wel voor veel gezelligheid kan zorgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door justhanna op 17-04-2016 14:39:45 ]
pi_161474488
Ken je geen vriendinnen die in het buitenland wonen waar je even bij op bezoek kan gaan?

Zo ga ik vaak op vakantie :p
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161485086
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:02 schreef Anne_belle89 het volgende:

[..]

Djoser heeft ook geen aparte singles reizen maar dat wil niet zeggen dat er geen singles meegaan natuurlijk.
Ben nu op singles reis (zit nu op iemand te wachten, duurt lang) maar er wordt voor zover ik weet nog niet gedate.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')