Zoals de PO ook zei: mensen zijn niet te voorspellen en je kan niet voor iemand anders denken. Leuk en klopt ook, maar leer dat maar eens afquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:47 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Inderdaad. Wij kunnen wel voor hem nadenken maar daar gaat hij niet door nadenken. Wat Deezer nodig heeft is iemand die hem leert nadenken en dat kunnen wij niet doen voor hem.
Derhalve is deze reeks doelloos en blijft hetzelfde steeds maar herhaald worden.
Dat kan je afleren met de juiste therapie doordat je leert nadenken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zoals de PO ook zei: mensen zijn niet te voorspellen en je kan niet voor iemand anders denken. Leuk en klopt ook, maar leer dat maar eens afSommige reacties zijn wel degelijk te voorspellen als je weet dat diegene kinderen heeft, een relatie, getrouwd is e.d.
Maar wat zal die jongen dan wel hebben? Aardig, sociaal? Ben jij dat?quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, maar net zo goed dat niet alles is wat het lijkt. Gisteren zag ik echt een lelijke zware jongen (sorry) met een hele knappe slanke meid. Eerst dacht ik broer/zus, maar toen werden ze wel heel intiem.. Dus er bestaat niet iets als: je krijgt alleen een relatie als je knap, rijk, succesvol bent.
Dat ben ik jaquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:53 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Maar wat zal die jongen dan wel hebben? Aardig, sociaal? Ben jij dat?
Hoe komt het dat je niemand kent en dat niemand geinteresseerd is in jou (en andersom), waardoor je niet kan laten zien dat je aardig en sociaal bent?quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat ben ik jaAls ik iemand maar ken en interesse heb. Ben nooit bot of achterbaks ofzo want daar houd ik zelf ook niet van
Je bent zeker niet sociaal en aan je gebrek aan interesse in alles en iedereen op dit forum te merken, ook niet echt aardig. Ik denk wel dat JIJ denkt dat je aardig bent, maar sorry, ik heb het nog niet kunmen ontdekken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat ben ik jaAls ik iemand maar ken en interesse heb. Ben nooit bot of achterbaks ofzo want daar houd ik zelf ook niet van
Veel mensen kennen mij wel maar heb er niet echt een band (meer) mee verder.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je niemand kent en dat niemand geinteresseerd is in jou (en andersom), waardoor je niet kan laten zien dat je aardig en sociaal bent?
En hoe kan je dat oplossen?
Dat is een optie. Heb je dat gedaan (behalve studiegenootje voor morgen)? En welke opties heb je nog meer?quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Veel mensen kennen mij wel maar heb er niet echt een band (meer) mee verder.
Door oude contacten weer aan te halen.
Nee omdat dit studiegenootje op zelfde niveau zit qua afstuderen, dat hebben we (nog) gemeen en dus allebei zelfde opleiding en klas. De rest is al klaar en heeft inmiddels een eigen leven: huisje, samenwonen ,werk etc. Wederom veilige optie dus.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat is een optie. Heb je dat gedaan (behalve studiegenootje voor morgen)? En welke opties heb je nog meer?
Dat kan je van twee manieren bekijken: ik heb een lange tijd contact gehouden met mensen van de middelbare school en spreek ik nog zelden nog, en ik weet dat ik ze gewoon kan appen als ik toevallig in de buurt ben. Kan jij dat ook doen? Je kan toch vragen of ze zin hebben om binnenkort af te spreken? Kan een man zijn, kan een vrouw zijn, maakt niet uit, wie jij wilt. Alleen gooi jij het als een obstakel dat ze een eigen leven leiden en afgestudeerd zijn, dat maakt toch niet uit verder? Jij moet hetzelfde doen wat zij gedaan hebben, maar tegelijk kunnen jullie toch contact houden? Iets meer moeite mag ook wel vanuit jouw kant.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee omdat dit studiegenootje op zelfde niveau zit qua afstuderen, dat hebben we (nog) gemeen en dus allebei zelfde opleiding en klas. De rest is al klaar en heeft inmiddels een eigen leven: huisje, samenwonen ,werk etc. Wederom veilige optie dus.
Daar schuilt het probleem juist. Je overschat je eigen sociale vaardigheden en je mist wat zelfreflectie. Is er niemand in je naast omgeving die in staat is om je een flinke schop onder de kont te geven zodat je echt in actie schiet?quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Negatieve actie denk ik: studie verknalt, stu-ov verlopen, en nu? Dan moet er wel wat veranderen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Daar schuilt het probleem juist. Je overschat je eigen sociale vaardigheden en je mist wat zelfreflectie. Is er niemand in je naast omgeving die in staat is om je een flinke schop onder de kont te geven zodat je echt in actie schiet?
Studie verknald? Daar stuur je toch niet op aan?quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Negatieve actie denk ik: studie verknalt, stu-ov verlopen, en nu? Dan moet er wel wat veranderen.
Dan moet je uiteraard wel bereid zijn om te willen veranderen. Als je overal beren op de weg ziet, dan kom je geen stap verder.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Negatieve actie denk ik: studie verknalt, stu-ov verlopen, en nu? Dan moet er wel wat veranderen.
Nee, 9 weken nog dus moet te doen zijnquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Studie verknald? Daar stuur je toch niet op aan?
Zeker, zien ook liever dat studie vandaag dan morgen af is. Dat scriptie bijna klaar is juichen ze toe, maar ze weten dat het daarmee nog niet afgerond is of de problemen ineens verdwijnen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dan moet je uiteraard wel bereid zijn om te willen veranderen. Als je overal beren op de weg ziet, dan kom je geen stap verder.
Hoe denken je ouders eigenlijk over je problematiek? Praat je überhaupt wel met je ouders daarover?
Hebben je ouders je advies gegeven over je problematiek?quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zeker, zien ook liever dat studie vandaag dan morgen af is. Dat scriptie bijna klaar is juichen ze toe, maar ze weten dat het daarmee nog niet afgerond is of de problemen ineens verdwijnen.
Nee, die hebben ze zelf amperquote:Op donderdag 31 maart 2016 13:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Hebben je ouders je advies gegeven over je problematiek?
Heb je verteld wat je hier vertelt?quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, die hebben ze zelf amper
Alleen dat het dus al zou schelen als ik een diploma heb en daarna op mezelf ga, draag je die last niet meer mee.
Dat ik eenzaam ben en sociaal contact mis? Ja.quote:
Weten ze ook hoe jij je gedraagt in de UB en wat in je hoofd omgaat?quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat ik eenzaam ben en sociaal contact mis? Ja.
Dat zien zij zelf ook wel hoor dat ik in al die jaren of iig na de basisschool nooit meer een echte vriend heb gehad waar bijna alle tieners of studenten dat wel hebben.
Zijn er andere familieleden die wat van je problematiek afweten?quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat ik eenzaam ben en sociaal contact mis? Ja.
Dat zien zij zelf ook wel hoor dat ik in al die jaren of iig na de basisschool nooit meer een echte vriend heb gehad waar bijna alle tieners of studenten dat wel hebben.
Dat ik er niet al te productief ben wel ja. Ook dat ik het lastig vind om mensen aan te spreken / gesprekken te hebben.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Weten ze ook hoe jij je gedraagt in de UB en wat in je hoofd omgaat?
Ik denk iedereen ja, maar die wonen aan het andere kant van het land en behalve grootouders zie ik ze 1x per jaar ofzo. Niks aan dus.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:25 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Zijn er andere familieleden die wat van je problematiek afweten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |