Heel veel tijd, inderdaad.quote:
Niet echt, omdat:quote:Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die oldtimers restaureren als baan? Hoe moet ik mij de sector voorstellen, staan de klanten in de rij...
Een "gemiddelde" restauratie bestaat niet echt. Ruwe schatting: technische gedeelte een maand, strak maken een week of 2, ditjes en datjes ook een week of 2. Zit je al op 2 maanden fulltime, nog zonder onderdelen en spuiten. Loopt dus zo in de tienduizenden euro's. En dat hebben mensen doorgaans niet zo op de plank liggen.quote:...en hoeveel uren gaan er in een gemiddelde restauratie?
...
Dat is een gevoel wat je niet uit kunt leggen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:35 schreef Hyaenidae het volgende:
Je kunt ook bij een schadeherstelbedrijf gaan werken, mag je ook auto's uitdeuken, nieuwe bumpers monteren etc.
Waarom moet het een oldtimer zijn? Nieuwere auto's zijn technisch in veel betere staat, beter ontwikkeld, rijden beter, harder etc.
quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:40 schreef hoas het volgende:
[..]
Dat is een gevoel wat je niet uit kunt leggen.
Een naam heb ik niet, die moet ik nog maken. Ik heb een budget om een redelijke garage in te richten maar daar houdt het op. De garage niet inbegrepen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 15:45 schreef Barcaconia het volgende:
Zit je in het wereldje van oldtimers/liefhebbers? Heb je naam? Heb je budget om in te kopen of moet je werk van een ander aannemen? Welke prijsklasse wil je restaureren en past dat bij je vakkennis?
Ik heb al eens bij een bedrijf gewerkt met nieuwere auto's. Ingewikkelde computers en technologie, sensoren en veel plastic. Een oldtimer is simpel en met logisch nadenken kom je heel ver. Loopt je motor slecht dan stel je kleppen en doe je een compressietest, geen computer er aan hangen omdat er een sensor kapot is ergens.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:35 schreef Hyaenidae het volgende:
Je kunt ook bij een schadeherstelbedrijf gaan werken, mag je ook auto's uitdeuken, nieuwe bumpers monteren etc.
Waarom moet het een oldtimer zijn? Nieuwere auto's zijn technisch in veel betere staat, beter ontwikkeld, rijden beter, harder etc.
Als je het als beroep wil gaan doen zal je het allemaal ook veel zakelijker moeten gaan bekijken. Aan een auto van 30.000 euro kan je niet nog eens 30.000 euro verspijkeren, want dat gaat de klant niet leuk vinden (hij heeft zojuist 60.000 euro uitgegeven aan een auto die hooguit 40.000 euro waard is..). En ik hoef je niet te vertellen dat de markt voor auto's van een miljoen a. niet zo groot is; en b. die doorgaans niet belanden bij iemand zonder ervaring.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:43 schreef VTwelve het volgende:
...
Het liefst zou ik beginnen met werk van een ander aannemen. Bij een restauratiebedrijf werken. Prijsklasse is voor mij niet relevant, een auto van een miljoen geef ik net zo veel zorg als een auto van 30.000 euro.
Je begint over opleidingen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:45 schreef VTwelve het volgende:
Het lijkt mij een goed plan om eerst een mbo-opleiding te doen als schadehersteller, hebben jullie misschien adviezen voor mij? Ik heb een havodiploma dus hbo is een mogelijkheid maar op de Hanze (Groningen) zijn volgens mij niet veel relevante studies.
Ik ben 22 en ik heb een opleiding autotechniek gedaan maar mijn tweede stage is niet goedgekeurd. De tweede stage deed ik met tegenzin, geen uitdagingen en iedere dag hetzelfde simpele werk (onderhoud,remmen, maar een distributieriem heb ik nooit mogen doen). De leermeester zelf heb ik weinig gezien.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:26 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Je begint over opleidingen.
Wat doe je nu voor opleiding/wat heb je gedaan, hoe oud ben je ?
beterquote:Op woensdag 30 maart 2016 16:35 schreef Hyaenidae het volgende:
Je kunt ook bij een schadeherstelbedrijf gaan werken, mag je ook auto's uitdeuken, nieuwe bumpers monteren etc.
Waarom moet het een oldtimer zijn? Nieuwere auto's zijn technisch in veel betere staat, beter ontwikkeld, rijden beter, harder etc.
Wat was dit MBO nivo 2/3/4 ? (ik heb ook nog een diploma autechnicus liggen van 17 jaar geleden ofzoquote:Op donderdag 31 maart 2016 14:09 schreef VTwelve het volgende:
Ik ben 22 en ik heb een opleiding autotechniek gedaan maar mijn tweede stage is niet goedgekeurd. De tweede stage deed ik met tegenzin, geen uitdagingen en iedere dag hetzelfde simpele werk (onderhoud,remmen, maar een distributieriem heb ik nooit mogen doen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |