Retorisch was het geweest als je het juiste antwoord had gekozen, zodat iedereen het stilzwijgend met je eens was. Retorisch is niet dat je geen reactie hoopt te krijgen, maar juist niet verwacht omdat iedereen hetzelfde antwoord zal geven.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Was ook een retorische vraag. Hoop dan ook op een baan in teamverband straks. En de ironie: iedereen mag journalistje spelen, geen diploma voor nodig. Ervaring telt zelfs harder dan dat papiertje kan ik je verzekeren.
Waar je zelf het antwoord al op weet.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:54 schreef Etsu het volgende:
Wat is een retorische vraag volgens jou, Deezertje?
Das vragen naar de bekende weg..quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waar je zelf het antwoord al op weet.
Nee. Misschien ben je toch niet zo slim als je zelf denkt? dat is er wél eentjequote:Op woensdag 30 maart 2016 13:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik dacht dat de beheersing van de Nederlandse taal belangrijk was voor een journalist.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee waar men geen antwoord op verwacht. Daarom zei ik tegen Etsu: waar je zelf het antwoord al op weet.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee. Misschien ben je toch niet zo slim als je zelf denkt? dat is er wél eentje
Ook niet.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee waar men geen antwoord op verwacht. Daarom zei ik tegen Etsu: waar je zelf het antwoord al op weet.
Normaal als in, ook gewoon een mens, niet meer speciaal of uniek dan ieder ander, dan ja. En ik denk ook serieus dat je, wanneer jij op je best bent (of iig je potentieel nastreeft) ook gewoon best in staat bent om mee te komen met wat normaal is.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Angst, ergens weet ik dat best 'normaal' ben (behalve daten/relatie misschien moeizaam gaat straks), maar nu kan ik nog lekker veilig leven.
Dat zijn toch echt verschillende dingen. Ik weet prima dat één plus één twee is. Maar als ik jou vraag "hoeveel is één plus één?", is dat geen retorische vraag..quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee waar men geen antwoord op verwacht. Daarom zei ik tegen Etsu: waar je zelf het antwoord al op weet.
Dat werkt dus nietquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:02 schreef Fatoeman het volgende:
Oke deezer, voor jou:
R&P / [Datingstappenplan] Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en-relatie
Hopelijk ga je hier alleen meelezen en niet spammen
Eerlijk!? Omdat het herken en zelf zo ook de wereld tegemoet heb getreden. Geprobeerd om alle sociale regels te bestuderen en uit mijn hoofd te leren. Elke situatie voelt als nieuw, omdat je simpelweg geen contact hebt met je gevoel. Dit ga je achteraf pas inpassen, met vergelijkbare situaties.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:48 schreef probeer het volgende:
In het echte leven zou ik zo iemand na, 1-5 goedbedoelde adviezen/gesprekken, toch echt links laten liggen. En dan ook niet eens meer vanuit leedvermaak op de hoogte willen blijven. Complete desinteresse in die persoon, ofzo. En dan vraag ik me af waarom ik me op dit forum blijkbaar anders gedraag.
Hoe dan ook,soms lul ik te snel voor mijn beurt, maar het is allemaal getoetst dus zal 't (deels) wel kloppen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat zijn toch echt verschillende dingen. Ik weet prima dat één plus één twee is. Maar als ik jou vraag "hoeveel is één plus één?", is dat geen retorische vraag..
Door wie is getoetst wat jij hier allemaal uitkraamt als waarheid?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe dan ook,soms lul ik te snel voor mijn beurt, maar het is allemaal getoetst dus zal 't (deels) wel kloppen.
Maargoed, dat maakt je niet ineens "normaal" natuurlijk.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe dan ook,soms lul ik te snel voor mijn beurt, maar het is allemaal getoetst dus zal 't (deels) wel kloppen.
Zit wat in. Die bieb is ook puur een uitvlucht denk ik. Helpt soms mee dat ik wat aan mijn studie doe daar, maar het kost ook erg veel tijd en moeite waar ik niks aan heb (geen gesprekken, observaties die wel/niet kloppen, ergens bij willen horen maar dat uiteindelijk niet zijn).quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Normaal als in, ook gewoon een mens, niet meer speciaal of uniek dan ieder ander, dan ja. En ik denk ook serieus dat je, wanneer jij op je best bent (of iig je potentieel nastreeft) ook gewoon best in staat bent om mee te komen met wat normaal is.
Maar ik denk niet dat je op het moment een hele goede versie van jezelf bent. Dat er toch aardig wat flinke (en chronische) problemen zitten in wie je nu bent en hoe je denkt, leeft en je gedraagt. Een stel (verkeerd aangeleerde) persoonlijkheidsstoornissen (met als gevolg bv die angst die tot die apathie leidt). En dat je daardoor tegen bepaalde problemen in je dagelijks leven aanloopt waar je last van hebt en die je zo graag wilt veranderen. Relaties, vriendschappen, 'succes'.
En ik denk dus ook nog steeds dat je dus stiekem best wel weet dat er aardig wat onderliggende oorzaken zijn. En dat je ergens ook wel weet dat je het beste al dit hele gedoe bij de bron aan kan pakken, om zo blijvende oplossingen te creëren. In plaats van een soort van symptoombestrijding, door de uiteindelijke gevolgen van je problemen door middel van 'short-cuts' op te lossen (versiertips en al dat bieb gedoe). Maar ja, dat eerste vereist enorm veel inzet en moed, het tweede is veel veiliger en makkelijker.
(voor de andere users die meelezen .. deze gedachte is wellicht mijn stiekeme hoop, en gedeelde reden om hier te blijven posten.)
Werkt niet, omdat zijn hele levensinstelling fuckedup is.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:02 schreef Fatoeman het volgende:
Oke deezer, voor jou:
R&P / [Datingstappenplan] Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en-relatie
Hopelijk ga je hier alleen meelezen en niet spammen
Er is ook getoetst dat jij autisme hebt. Nu het accepteren van die toets nog. Wanneer gaat dat gebeuren?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als de noodzaak daar isquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Er is ook getoetst dat jij autisme hebt. Nu het accepteren van die toets nog. Wanneer gaat dat gebeuren?
Als ik echt niet meer verder kom.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |