abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161048522
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:52 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Was ook een retorische vraag. Hoop dan ook op een baan in teamverband straks. En de ironie: iedereen mag journalistje spelen, geen diploma voor nodig. Ervaring telt zelfs harder dan dat papiertje kan ik je verzekeren.
Retorisch was het geweest als je het juiste antwoord had gekozen, zodat iedereen het stilzwijgend met je eens was. Retorisch is niet dat je geen reactie hoopt te krijgen, maar juist niet verwacht omdat iedereen hetzelfde antwoord zal geven.
Gezien de reacties was het niet retorisch. :D
pi_161048533
Wat is een retorische vraag volgens jou, Deezertje?
pi_161048551
quote:
5s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:54 schreef Etsu het volgende:
Wat is een retorische vraag volgens jou, Deezertje?
Waar je zelf het antwoord al op weet.
pi_161048601
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Das vragen naar de bekende weg..
pi_161048628
quote:

[..]

Nee. Misschien ben je toch niet zo slim als je zelf denkt? dat is er wél eentje
pi_161048646
quote:

[..]

Ik dacht dat de beheersing van de Nederlandse taal belangrijk was voor een journalist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2016 14:00:07 ]
pi_161048665
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee. Misschien ben je toch niet zo slim als je zelf denkt? dat is er wél eentje
Nee waar men geen antwoord op verwacht. Daarom zei ik tegen Etsu: waar je zelf het antwoord al op weet. ;)
pi_161048681
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee waar men geen antwoord op verwacht. Daarom zei ik tegen Etsu: waar je zelf het antwoord al op weet. ;)
Ook niet. :')

Een retorische vraag is een mededeling in de vorm van een vraag.
pi_161048700
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Angst, ergens weet ik dat best 'normaal' ben (behalve daten/relatie misschien moeizaam gaat straks), maar nu kan ik nog lekker veilig leven.
Normaal als in, ook gewoon een mens, niet meer speciaal of uniek dan ieder ander, dan ja. En ik denk ook serieus dat je, wanneer jij op je best bent (of iig je potentieel nastreeft) ook gewoon best in staat bent om mee te komen met wat normaal is.

Maar ik denk niet dat je op het moment een hele goede versie van jezelf bent. Dat er toch aardig wat flinke (en chronische) problemen zitten in wie je nu bent en hoe je denkt, leeft en je gedraagt. Een stel (verkeerd aangeleerde) persoonlijkheidsstoornissen (met als gevolg bv die angst die tot die apathie leidt). En dat je daardoor tegen bepaalde problemen in je dagelijks leven aanloopt waar je last van hebt en die je zo graag wilt veranderen. Relaties, vriendschappen, 'succes'.

En ik denk dus ook nog steeds dat je dus stiekem best wel weet dat er aardig wat onderliggende oorzaken zijn. En dat je ergens ook wel weet dat je het beste al dit hele gedoe bij de bron aan kan pakken, om zo blijvende oplossingen te creëren. In plaats van een soort van symptoombestrijding, door de uiteindelijke gevolgen van je problemen door middel van 'short-cuts' op te lossen (versiertips en al dat bieb gedoe). Maar ja, dat eerste vereist enorm veel inzet en moed, het tweede is veel veiliger en makkelijker.

(voor de andere users die meelezen .. deze gedachte is wellicht mijn stiekeme hoop, en gedeelde reden om hier te blijven posten.)
"Pools are perfect for holding water"
pi_161048703
Oke deezer, voor jou:
R&P / [Datingstappenplan] Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en-relatie

Hopelijk ga je hier alleen meelezen en niet spammen
pi_161048705
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat zijn toch echt verschillende dingen. Ik weet prima dat één plus één twee is. Maar als ik jou vraag "hoeveel is één plus één?", is dat geen retorische vraag..
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:05:47 #62
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161048769
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:02 schreef Fatoeman het volgende:
Oke deezer, voor jou:

Dat werkt dus niet :N -O-
pi_161048798
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:48 schreef probeer het volgende:

In het echte leven zou ik zo iemand na, 1-5 goedbedoelde adviezen/gesprekken, toch echt links laten liggen. En dan ook niet eens meer vanuit leedvermaak op de hoogte willen blijven. Complete desinteresse in die persoon, ofzo. En dan vraag ik me af waarom ik me op dit forum blijkbaar anders gedraag.
Eerlijk!? Omdat het herken en zelf zo ook de wereld tegemoet heb getreden. Geprobeerd om alle sociale regels te bestuderen en uit mijn hoofd te leren. Elke situatie voelt als nieuw, omdat je simpelweg geen contact hebt met je gevoel. Dit ga je achteraf pas inpassen, met vergelijkbare situaties.

Stel je eens voor dat je bij autorijden elke handeling bewust moet nemen, of de hele dag zou moeten onthouden om te ademhalen. Zo werkt het brein van een autist met sociale omgang, het zijn handelingen. vervelende is alleen dat dezelfde handelingen nooit dezelfde uitkomst geven in het contact met mensen. Je zal dus alle mogelijke combinaties voorbij moeten zien komen, voor je herkenning hebt. Praktisch gezien onmogelijk, maar met zijn IQ komt-ie een heel eind, althans voor zijn gevoel.
Het eigenlijke gevoel zal alleen altijd ontbreken, ook bij relaties. Die zijn bedacht en voldoen nooit aan het ideaal plaatje. Hoe tragisch ook, ik snap het precies.

Tuurlijk is het soms frustrerend, maar wie weet pikt ie wat op. En in het slechtste geval, heb ik zelf een hoop geleerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 30-03-2016 14:12:52 ]
pi_161048802
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat zijn toch echt verschillende dingen. Ik weet prima dat één plus één twee is. Maar als ik jou vraag "hoeveel is één plus één?", is dat geen retorische vraag..
Hoe dan ook,soms lul ik te snel voor mijn beurt, maar het is allemaal getoetst dus zal 't (deels) wel kloppen.
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:08:20 #65
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161048816
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:07 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoe dan ook,soms lul ik te snel voor mijn beurt, maar het is allemaal getoetst dus zal 't (deels) wel kloppen.
Door wie is getoetst wat jij hier allemaal uitkraamt als waarheid? :?

WAcht namelijk nog steeds op bronnen van je
pi_161048823
quote:

[..]

Maargoed, dat maakt je niet ineens "normaal" natuurlijk.
pi_161048825
11 topics voor je probleem nodig hebben jezelf vervolgens nog normaal noemen. :')
pi_161048852
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Normaal als in, ook gewoon een mens, niet meer speciaal of uniek dan ieder ander, dan ja. En ik denk ook serieus dat je, wanneer jij op je best bent (of iig je potentieel nastreeft) ook gewoon best in staat bent om mee te komen met wat normaal is.

Maar ik denk niet dat je op het moment een hele goede versie van jezelf bent. Dat er toch aardig wat flinke (en chronische) problemen zitten in wie je nu bent en hoe je denkt, leeft en je gedraagt. Een stel (verkeerd aangeleerde) persoonlijkheidsstoornissen (met als gevolg bv die angst die tot die apathie leidt). En dat je daardoor tegen bepaalde problemen in je dagelijks leven aanloopt waar je last van hebt en die je zo graag wilt veranderen. Relaties, vriendschappen, 'succes'.

En ik denk dus ook nog steeds dat je dus stiekem best wel weet dat er aardig wat onderliggende oorzaken zijn. En dat je ergens ook wel weet dat je het beste al dit hele gedoe bij de bron aan kan pakken, om zo blijvende oplossingen te creëren. In plaats van een soort van symptoombestrijding, door de uiteindelijke gevolgen van je problemen door middel van 'short-cuts' op te lossen (versiertips en al dat bieb gedoe). Maar ja, dat eerste vereist enorm veel inzet en moed, het tweede is veel veiliger en makkelijker.

(voor de andere users die meelezen .. deze gedachte is wellicht mijn stiekeme hoop, en gedeelde reden om hier te blijven posten.)
Zit wat in. Die bieb is ook puur een uitvlucht denk ik. Helpt soms mee dat ik wat aan mijn studie doe daar, maar het kost ook erg veel tijd en moeite waar ik niks aan heb (geen gesprekken, observaties die wel/niet kloppen, ergens bij willen horen maar dat uiteindelijk niet zijn).
pi_161048853
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:02 schreef Fatoeman het volgende:
Oke deezer, voor jou:

Werkt niet, omdat zijn hele levensinstelling fuckedup is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_161048867
quote:

[..]

Er is ook getoetst dat jij autisme hebt. Nu het accepteren van die toets nog. Wanneer gaat dat gebeuren?
pi_161048892
Deezertje gaat pas ondernemen als hij uit huis wordt geschopt denk ik.
pi_161048916
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:11 schreef Etsu het volgende:

[..]

Er is ook getoetst dat jij autisme hebt. Nu het accepteren van die toets nog. Wanneer gaat dat gebeuren?
Als de noodzaak daar is
pi_161048931
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als de noodzaak daar is
Noodzaak is er al.
pi_161048938
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als de noodzaak daar is
Die was er 11 delen geleden nog wel.

Slotje?
pi_161049033
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:15 schreef Etsu het volgende:

[..]

Noodzaak is er al.
Als ik echt niet meer verder kom.
De diagnose heeft bevestig dat ik sociaal wat moeilijker mee kom. Vandaar ook geen vriendschappen of relaties en als die al komen zijn de eerste paar zo weer uit en duurt het nog een poos totdat er echt wat serieus is.. Niemand in mijn omgeving is daar verbaasd over. Daar teken je natuurlijk niet voor, terwijl de meeste jongeren echt wel weten dat de eerste relaties niks voorstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')