Ik heb je reactie ook niet goed gelezen. Nu heb ik een veel leukere woning op het oog.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ik las de OP verkeerd, ik dacht dat je toch 125K geboden had op dat huis wat volgens je OP voor 129,5 te koop staat
Klopt, een eindbod is het ook maar zelden. Je kan voet bij stuk houden maar velen gaan bij dat soort bedragen alsnog de verleiding in voor een duizendje meer, omdat je toch wel graag wilt. Hangt van je Eigen koppigheid af.quote:
Ik snap dat je moet kunnen onderhandelen maar als ik daar de ruimte voor wil laten doe ik gewoon een bod. Als ik het voor mezelf over een eindbod heb, dan is het of akkoord of ik kijk verder. Dat is toch prima?quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:26 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Klopt, een eindbod is het ook maar zelden. Je kan voet bij stuk houden maar velen gaan bij dat soort bedragen alsnog de verleiding in voor een duizendje meer, omdat je toch wel graag wilt. Hangt van je Eigen koppigheid af.
Maar wat win je door te zeggen dat het geen eindbod is? Dan zeg je 'nee ik ga sowieso nog stijgen'. Aan de andere kant, zeggen dat het dan wel is en dan meerdere keren omhoog werkt ook niet. Vandaar dat je ook moet kunnen onderhandelen
Natuurlijk is dat prima. En als de verkoper dan vraagt of dit je eindbod is en jij zegt nee, dan is het uberhaupt de vraag of dat een ander gevolg gaat hebben dan als je ja zegt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:32 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ik snap dat je moet kunnen onderhandelen maar als ik daar de ruimte voor wil laten doe ik gewoon een bod. Als ik het voor mezelf over een eindbod heb, dan is het of akkoord of ik kijk verder. Dat is toch prima?
Ik weet nu nog steeds niet wat ik moet doen, ik heb namelijk het gevoel dat ze best willen meedenken met mij. Een tegenbod betekent eigenlijk, op het moment heb ik dit er voor over maar kan nog wel meer betalen??quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:08 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat prima. En als de verkoper dan vraagt of dit je eindbod is en jij zegt nee, dan is het uberhaupt de vraag of dat een ander gevolg gaat hebben dan als je ja zegt.
Ik heb bij mijn bod altijd gezegd dat het een serieus bod is. Ik ga niet extra laag instappen om dan hopelijk in het midden uit te komen. Ik heb gewoon mijn bod gedaan met de mededeling dat dit mijn bod is. En dat werktewas een hele korte onderhandelingsprocedure. Had wellicht goed koper gekunt, maar op het moment heb ik wel door dat ik een goede prijs voor mijn huis betaald heb!
130.000 bieden?quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:46 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Ik weet nu nog steeds niet wat ik moet doen, ik heb namelijk het gevoel dat ze best willen meedenken met mij. Een tegenbod betekent eigenlijk, op het moment heb ik dit er voor over maar kan nog wel meer betalen??
Ja, ik denk daar ook aan, maar mij vraag is wat als de verkopende makelaar mij vraagt of het mijn eindbod is ja of nee. Het is in principe niet mijn eindbod, wat is het gevolg als ik doe alsof dat mijn eindbod is?quote:
Ja, ga ik toch niet doen. Mijn max is 135.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:39 schreef Chicolade het volgende:
Jullie zitten 15k uit elkaar qua bod, de verkoper is net 2.5k gezakt en de makelaar wil al een eindbod? Interessante tactiek, die hoopt natuurlijk dat jij nu minstens 10k stijgt.
Weet ik niet. Wie kan het zeggen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:59 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Ja, ik denk daar ook aan, maar mij vraag is wat als de verkopende makelaar mij vraagt of het mijn eindbod is ja of nee. Het is in principe niet mijn eindbod, wat is het gevolg als ik doe alsof dat mijn eindbod is?
Word ik wel serieus genomen als ik daarna weer een bod doe?
Je hebt meerdere tactieken. Wil je een korte onderhandeling of een lange, wil je zo laag mogelijk betalen, heb je een prijs in gedachten waarbij je niet hoger wilt gaan dan dat etc. pas je bod beleid daarop aanquote:Op dinsdag 5 april 2016 13:46 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Ik weet nu nog steeds niet wat ik moet doen, ik heb namelijk het gevoel dat ze best willen meedenken met mij. Een tegenbod betekent eigenlijk, op het moment heb ik dit er voor over maar kan nog wel meer betalen??
125k geboden en dat was eigenlijk te weinig, maar de verkoper heeft alsnog een tegenbod gedaan van 140k (vraagprijs was 142,5) omdat hij wel met mij in gesprek wil gaan. Makelaar zei dat er niet veel meer ruimte is en dat ik misschien mijn eindbod moet neerleggen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:16 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Je hebt meerdere tactieken. Wil je een korte onderhandeling of een lange, wil je zo laag mogelijk betalen, heb je een prijs in gedachten waarbij je niet hoger wilt gaan dan dat etc. pas je bod beleid daarop aan
Je max is dus 135.000, waar zit je nu op qua bod als ik mag vragen en waar zaten hun op?
Of mag je blij zijn als je het voor 135.000 kunt krijgen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:51 schreef Sara87 het volgende:
[..]
125k geboden en dat was eigenlijk te weinig, maar de verkoper heeft alsnog een tegenbod gedaan van 140k (vraagprijs was 142,5) omdat hij wel met mij in gesprek wil gaan. Makelaar zei dat er niet veel meer ruimte is en dat ik misschien mijn eindbod moet neerleggen.
Mijn max is 135, maar misschien kan ik het voor minder krijgen? Daarom twijfel ik dus over mijn bod.
Wat verlies ik door eerst met minder te proberen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of mag je blij zijn als je het voor 135.000 kunt krijgen?
De tegenpartij kan altijd besluiten geen tegenbod meer te doen. Dus als je in hun ogen met te weinig omhoog gaat, kunnen ze de onderhandeling staken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:10 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Wat verlies ik door eerst met minder te proberen?
Die kans acht ik klein, omdat de verkoper al elders woont. Ik heb aangegeven dat ik echt geïnteresseerd ben maar ook beperkte financiële ruimte heb. Door met 6000¤ omhoog te gaan laat je toch zien dat je serieus bent en dat je de verkoper tegemoetkomt?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De tegenpartij kan altijd besluiten geen tegenbod meer te doen. Dus als je in hun ogen met te weinig omhoog gaat, kunnen ze de onderhandeling staken.
Wacht eens een week of vraag de makelaar naar een woning die vergelijkbaar is die wel binnen jullie prijsklasse zit.quote:Op dinsdag 12 april 2016 11:59 schreef Sara87 het volgende:
Hallo mensen,
Daar ben ik weer.
Ik heb 127,5 geboden op een woning waarvan de vraagprijs 147.5k is. Dat bod is afgewezen en ik heb toen 130 geboden. De makelaar telefonisch gesproken, hij liet een bedrag van 140k vallen. Ik gaf aan dat ik dat nog steeds te veel vond. Hij zou het overleggen. De volgende dag werd ik gebeld en hij liet weten dat de verkopers het nog steeds te laag vonden. In dat gesprek liet hij weer 140k vallen. Ik legde toen mijn eindbod van 135k neer en de makelaar zou gaan overleggen. Een paar uur later kreeg ik een sms'je dat de verkopers er toch minimaal 142k willen. Ik vroeg waar dat nu vandaan kwam en hij zei dat hij dacht dat verkopers 140k wilden. Ik gaf aan dat ik bij mijn bod van 135k bleef en daarbij stelde ik voor dat de verkopers zelf de opleverdatum mogen kiezen. Ik kreeg vervolgens een kei droog sms'je: jammer.
Ik heb de makelaar succes gewenst, maar natuurlijk heb ik het niet helemaal kunnen loslaten. Maaar... gisteravond sms'te mij de makelaar dat de verkopers naar de adviseur zouden gaan en er misschien toch nog 140 voor willen. Ik dacht, oke ik moet nu zogenaamd heel blij zijn en rennen naar het kantoor om mijn koopovereenkomst te tekenen... vies spelletje...
Ik heb nog niet gereageerd. Wat is nu wijsheid? Ik wil op zich nog 1 of 2k erbij doen. Hoe zouden jullie reageren?
gr. Sara
Heel graag! Eigenlijk wil ik er ook best 140 voor neerleggen, maar weet niet of het echt waard is.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:01 schreef Lienekien het volgende:
Ja, hoe graag wil je het kopen en waar leg je de grens en met welke consequenties?
Nou, wat is het risico als je dat ervoor neertelt?quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:22 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Heel graag! Eigenlijk wil ik er ook best 140 voor neerleggen, maar weet niet of het echt waard is.
ga nog eens bezichtigen en neem een taxateur mee (die jouw woning uiteindelijk ook gaat taxeren). Deze kan dan een goede inschatting voor me makenquote:Op dinsdag 12 april 2016 12:22 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Heel graag! Eigenlijk wil ik er ook best 140 voor neerleggen, maar weet niet of het echt waard is.
Dit dacht ik dus ook, maar stel dat de woning 138 waard is. De verkopers hoeven daar nog steeds niet mee akkoord te gaan, toch?quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:24 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
ga nog eens bezichtigen en neem een taxateur mee (die jouw woning uiteindelijk ook gaat taxeren). Deze kan dan een goede inschatting voor me maken
Geen eigenlijk, maar ik ben zo steeds mijn grenzen aan het verleggen.. heb beetje een dubbelgevoel.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, wat is het risico als je dat ervoor neertelt?
Dat is een indicatie voor jou.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:53 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Dit dacht ik dus ook, maar stel dat de woning 138 waard is. De verkopers hoeven daar nog steeds niet mee akkoord te gaan, toch?
een waarde is nooit objectief en heeft veel variabelen die door de ene taxateur anders worden beoordeeld dan de ander. binnen een marge kunnen ze wel goed schatten. Ze kunnen wel aangeven of de woning 130 of 150 waard is. Ze kennen ook de markt en weten waar de verschillen in zitten.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:53 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Dit dacht ik dus ook, maar stel dat de woning 138 waard is. De verkopers hoeven daar nog steeds niet mee akkoord te gaan, toch?
Klopt inderdaad wat je zegt. Ik vind 140 op zich oke, maar probeer ook bij m'n eindbod te blijven 135, die ik al overigens heb neergelegd.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:57 schreef Nico987 het volgende:
Een huis is zelden waard wat je er voor betaald. De waarde zit hem in wat er voor betaald wordt. Een taxateur mee nemen heeft ook weinig zin. Ws snapt iedereen wel dat als 4ton betaald je veel te veel hebt betaald. Maar dat is ook relatief. Maar of een huis 5000 meer of minder waard is is totaal afhankelijk van de koper. Als morgen iedereen 5 ton gaat betalen is dat de waarde van het huis.
De waarde van een huis is veel meer dan de waarde van de stenen. Het is de waarde die het gros er voor geeft.
Heb je vooraf besloten wat je max wilde betalen? Dat moet je wel doen anders blijf je de grens verleggen omdat je emoties mee spelen. Aan de andere kant als je 140 okee vind moet je het gewoon doen. In de maand kosten merk je het nauwelijks. 20 euro per maand meer of zo. Of het huis nu 140 of 135 waard is zal weinig uitmaken. Stel het bleek 135 waard te zijn dan heb je 5000 verloren. Maar als je het over 10 jaar verkoopt is de waarde ws sws wel gestegen. Of niet maar dan maakt die paar duizend ook niet meer uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |