Ik begin te begrijpen waarom ze in Nederland al tijden uitgestorven zijn gezien hoe massaal ze de weg op gegooid worden door deezertje...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:24 schreef Copycat het volgende:
De beren worden van alle kanten weer vrolijk op de weg gesmeten.
Lijkt me heel verstandig als tip. Ook omdat is ingezien dat enkel verhuizen / werk het probleem niet oplost. (zoals we hier ook aangeven)quote:
Dat kan, maar voor hetzelfde geld wel opgelost of verder. Dus dan is het een goede investering.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:32 schreef Deezertje het volgende:
In het ergste geval 885 euro kwijt en probleem nog niet opgelost.
Hmm. Psyq: ''De individuele therapie begint met psycho-educatie, waarin uitgelegd wordt wat autisme is en wat de gevolgen ervan kunnen zijn in onder meer het gezin en het werk. De meeste tijd besteden we aan het aanleren van communicatieve en relationele vaardigheden. In de therapie werken we met concrete situaties, die zich in uw leven voordoen.'' Klinkt een beetje als wat ik nu ook al doe met mijn ASS-begeleiding. Heb meer aan cognitieve behandeling.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lijkt me heel verstandig als tip. Ook omdat is ingezien dat enkel verhuizen / werk het probleem niet oplost. (zoals we hier ook aangeven)
[..]
Dat kan, maar voor hetzelfde geld wel opgelost of verder. Dus dan is het een goede investering.
Ik heb ooit twee persoonlijkheidscursussen van elk 1500 euro gedaan. Geen idee wat ik eruit zou halen, maar achteraf was de eerste elke cent waard en had ik de tweede niet willen missen
Je weet het niet, gewoon gokken. En dan is 1000 euro echt niets om in jezelf te investeren.
Nou. En dan. Dan ben je 885 euro lichter, maar wel een enorme schat aan zelfkennis en handvatten rijker. Onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:32 schreef Deezertje het volgende:
Andere drempel is ook: geld. Op zich het bedrag niet zo'n probleem (dat wist ik vooraf) maar meer het resultaat. Je betaald indirect voor gesprekken en zorg en dat is lastig te beoordelen in geld/waarde. 60 euro per uur voor een praatje is psychologisch een drempel ipv dat ik 60 euro voor een dagje Disney betaal, dan weet ik exact wat ik er voor terugkrijg en kan verwachten. Maar goed, daar kijken we tegen de zomer nog eens naar. In het ergste geval 885 euro kwijt en probleem nog niet opgelost.
Ze passen de behandeling aan op wat jij nodig hebt / wat zij denken dat jij nodig hebt. Dat kan je niet van de site afhalen of van een boekje.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hmm. Psyq: ''De individuele therapie begint met psycho-educatie, waarin uitgelegd wordt wat autisme is en wat de gevolgen ervan kunnen zijn in onder meer het gezin en het werk. De meeste tijd besteden we aan het aanleren van communicatieve en relationele vaardigheden. In de therapie werken we met concrete situaties, die zich in uw leven voordoen.'' Klinkt een beetje als wat ik nu ook al doe met mijn ASS-begeleiding. Heb meer aan cognitieve behandeling.
Omdat ik resultaat wil zien. Zelfkennis heb ik inmiddels wel genoeg. Weet exact waar het probleem ligt: voor anderen (willen) denken en dingen uit het verleden halen totdat je weet hoe het hedendaags is door het zelf te ervaren. Stukje angst voor het onbekende dus. Ik weet dat er professioneel en qua uiterlijk niks mis met mij is, koppie koppie etc. en dat is ook iedere keer weer bevestigd.. Het leven draait gewoon veel om samenwerken, inleving, non-verbale communicatie, meer op gevoel ipv feiten enzo. Het zal de meeste mensen boeien wat je dagelijks doet, als je maar een plezierig persoon voor ze bent.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou. En dan. Dan ben je 885 euro lichter, maar wel een enorme schat aan zelfkennis en handvatten rijker. Onbetaalbaar.
En hoe wil jij met zestig euro een dagje Disney bekostigen? Echt, stop eens met in obstakels en negativiteit te denken, stel je open voor oplossingen.
Proest, daar ging mn koffie. gvdquote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zelfkennis heb ik inmiddels wel genoeg.
Wat?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zelfkennis heb ik inmiddels wel genoeg.
Zelfkennis heb je volgens eigen zeggen genoeg, alleen ontbreekt het je duidelijk aan de kwaliteiten om die zelfkennis in te zetten ter verbetering van je situatie. Klinkt alsof je daar dus aardig wat hulp bij kunt gebruiken.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:
Omdat ik resultaat wil zien. Zelfkennis heb ik inmiddels wel genoeg. Weet exact waar het probleem ligt: voor anderen (willen) denken en dingen uit het verleden halen totdat je weet hoe het hedendaags is door het zelf te ervaren. Stukje angst voor het onbekende dus. Ik weet dat er professioneel en qua uiterlijk niks mis met mij is, koppie koppie etc. en dat is ook iedere keer weer bevestigd.. Het leven draait gewoon veel om samenwerken, inleving, non-verbale communicatie, meer op gevoel ipv feiten enzo. Het zal de meeste mensen boeien wat je dagelijks doet, als je maar een plezierig persoon voor ze bent.
Ik denk dat jij gewoon niet wil accepteren dat dat voor een groot deel in jouw eigen handen ligt. Het heet niks voor niks 'hulp'. Het grootste deel moet je zelf doen.quote:
Je weet het alleen niet om te zetten.quote:Zelfkennis heb ik inmiddels wel genoeg.
Het grootste struikelblok dat jij hebt bij het vinden van aansluiting is dat je gewoon 0,0 interesse hebt in andere mensen.quote:Weet exact waar het probleem ligt: voor anderen (willen) denken en dingen uit het verleden halen totdat je weet hoe het hedendaags is door het zelf te ervaren. Stukje angst voor het onbekende dus.
Maar je bent wel constant met je uiterlijk bezig, dat is dan wel weer behoorlijk tegenstrijdig.quote:Ik weet dat er professioneel en qua uiterlijk niks mis met mij is, koppie koppie etc. en dat is ook iedere keer weer bevestigd..
Maar dat is toch heel erg logisch en werkt andersom ook? Een dame die aardig tegen jou doet valt toch ook meer in de smaak?quote:Het leven draait gewoon veel om samenwerken, inleving, non-verbale communicatie, meer op gevoel ipv feiten enzo. Het zal de meeste mensen boeien wat je dagelijks doet, als je maar een plezierig persoon voor ze bent.
Even een wake up call, jij gaat niets ontvangen qua bijstand. Ik kan me namelijk nog herinneren dat je ooit zei dat je iets van 12000 euro had, als dat echt zo is moet je dat eerst opmaken voordat je recht op een uitkering hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, ik had ook voor de bijstand kunnen kiezen (waar ik straks recht op heb) maar dan zit je echt hele dagen alleen thuis dus dat zoek ik ook niet. Dus moet je gewoon gaan werken of iig zoeken, maar daar komt weer een hele gunfactor bij kijken, oftewel niet altijd logisch of voorspelbaar (mensen met beste papieren krijgen ook niet altijd de functie).
https://www.villamedia.nl(...)ur-marketingtribune1quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:06 schreef yats het volgende:
[..]
Even een wake up call, jij gaat niets ontvangen qua bijstand. Ik kan me namelijk nog herinneren dat je ooit zei dat je iets van 12000 euro had, als dat echt zo is moet je dat eerst opmaken voordat je recht op een uitkering hebt.
En natuurlijk geldt bij solliciteren deels een gunfactor, maar je probeert het niet eens! Dan word het zeker nooit iets...
Ze bieden je ook een 'dynamische werkomgeving', in hoeverre neem je dat serieus?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
https://www.villamedia.nl(...)ur-marketingtribune1
is oprecht een baan waar ik mezelf wel zie, maar ja 4 jaar ervaring.. of ze moeten 4 studiejaren ook meetellen als ervaring
Dat staat in elke vacaturequote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:13 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ze bieden je ook een 'dynamische werkomgeving', in hoeverre neem je dat serieus?
Waarom neem je dan van dat 4 jaar werkervaring wel elke letter serieus?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat staat in elke vacatureDynamiek is gewoon zorgen dat je je werkt doet.
Ze vragen een profiel, gewenst persoon. Zelfde als daten, je mag best een eisenlijstje hebben, maar stap je makkelijker vanaf als iemand gewoon zichzelf is en niet aan alle 10 je punten voldoetquote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:15 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Waarom neem je dan van dat 4 jaar werkervaring wel elke letter serieus?
Zegt hij.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
je mag best een eisenlijstje hebben, maar stap je makkelijker vanaf als iemand gewoon zichzelf is en niet aan alle 10 je punten voldoet
Dus je gaat solliciteren?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ze vragen een profiel, gewenst persoon. Zelfde als daten, je mag best een eisenlijstje hebben, maar stap je makkelijker vanaf als iemand gewoon zichzelf is en niet aan alle 10 je punten voldoet
Nou en, stuur gewoon een mail. Wie weet mag je alsnog komen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ze vragen een profiel, gewenst persoon. Zelfde als daten, je mag best een eisenlijstje hebben, maar stap je makkelijker vanaf als iemand gewoon zichzelf is en niet aan alle 10 je punten voldoet
Aanleren van die vaardigheden IS cognitieve gedragstherapie...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hmm. Psyq: ''De individuele therapie begint met psycho-educatie, waarin uitgelegd wordt wat autisme is en wat de gevolgen ervan kunnen zijn in onder meer het gezin en het werk. De meeste tijd besteden we aan het aanleren van communicatieve en relationele vaardigheden. In de therapie werken we met concrete situaties, die zich in uw leven voordoen.'' Klinkt een beetje als wat ik nu ook al doe met mijn ASS-begeleiding. Heb meer aan cognitieve behandeling.
Nee, omdat het op zeer korte termijn is en je een diploma moet hebben...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |