Bij ons in het restaurant nemen ze gewoon 40-jarigen aan als afwasser.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:54 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
En dat is het juist het probleem in jullie gedachtegang. Er zijn genoeg bedrijven die dat wel doen omdat goed horeca-personeel best schaars is.
Deezer kan ook beter professionele hulp zoeken. Maar wat mij stoort is dat jullie het net doen alsof het zo simpel is: ga in de horeca werken, ga vrijwillerswerk doen op een camping, etc. Die jongen heeft moeite met sociaal contact, dan kun je moeilijk heb inzetten in een functie waar sociaal contact vereist is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij was jij degene die ook een probleem had met sociaal contact en skills? Ik begrijp niet waarom je hier negatief komt doen. En beantwoord mijn vraag eens:
[..]
Want ik heb jou tot nu toe niets zien bijdragen hier.
Het stoort mij dat jij hier alle opties komt afkraken en nog meer ijsberen op de weg gooit, en zelf niks bijdraagt en hier komt mopperen op mensen die het beste voor Deez hebben en hem willen helpen terwijl jij zelf ook problemen hebt met sociaal contact.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:57 schreef R-K het volgende:
[..]
Deezer kan ook beter professionele hulp zoeken. Maar wat mij stoort is dat jullie het net doen alsof het zo simpel is: ga in de horeca werken, ga vrijwillerswerk doen op een camping, etc. Die jongen heeft moeite met sociaal contact, dan kun je moeilijk heb inzetten in een functie waar sociaal contact vereist is.
Ik wil geen zelfstandige baan, maar teamverband. Horeca is meteen overtreffende trap als je er zelf nooit komt misschien. En de discussie over minimumloon is wel degelijk relevant: juist met zomer/bijbaantjes telt je leeftijd zwaarder ook al mogen ze dat niet zeggen. Je hoort niks maar ondertussen loopt er elke week nieuw (veel jonger) personeel rond. Waar komen die dan vandaan?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:57 schreef R-K het volgende:
[..]
Deezer kan ook beter professionele hulp zoeken. Maar wat mij stoort is dat jullie het net doen alsof het zo simpel is: ga in de horeca werken, ga vrijwillerswerk doen op een camping, etc. Die jongen heeft moeite met sociaal contact, dan kun je moeilijk heb inzetten in een functie waar sociaal contact vereist is.
Het probleem bij jullie is dat het allemaal super leuk moet zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:57 schreef R-K het volgende:
[..]
Nee, dat is niet relevant.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik wil geen zelfstandige baan, maar teamverband. Horeca is meteen overtreffende trap als je er zelf nooit komt misschien. En de discussie over minimumloon is wel degelijk relevant: juist met zomer/bijbaantjes telt je leeftijd zwaarder ook al mogen ze dat niet zeggen. Je hoort niks maar ondertussen loopt er elke week nieuw (veel jonger) personeel rond. Waar komen die dan vandaan?
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Niemand heeft het ook erover dat je NU je rijbewijs moet halen. We hadden erover dat je in de zomer niks te doen had, en ik vraag aan jou waarom jij je vrije tijd niet als een goede gelegenheid ziet om je rijbewijs te halen.
[..]
Precies, en met welke optie heb je het meest profijt en met welke optie ben je onafhankelijk van de OV en met welke optie kan je op ieder moment naar je vrienden/vriendin (als je ze hebt, maar dat is voor latere zorg)?
'Te ver' is geen excuus om geen dingen te hoeven ondernemen.
[..]
En waar heb je vorig jaar gesolliciteerd?
Was dat horeca? Nee he?
Maak van weinig moeite maar geen moeite.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:00 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het probleem bij jullie is dat het allemaal super leuk moet zijn.![]()
![]()
Met weinig moeite zoveel mogelijk willen bereiken. Echt, grow a pair, het leven is soms gewoon moeilijk, hard en kut. En soms moet je gewoon dingen tegen je zin doen.
Vaker dan soms.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:00 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het probleem bij jullie is dat het allemaal super leuk moet zijn.![]()
![]()
Met weinig moeite zoveel mogelijk willen bereiken. Echt, grow a pair, het leven is soms gewoon moeilijk, hard en kut. En soms moet je gewoon dingen tegen je zin doen.
Het leven is niet altijd eerlijk. Maar je zal toch geld moeten verdienen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik had bij de post nog een oud contract met goed salaris. Ondertussen werden alle nieuwe mensen aangenomen onder een andere functienaam (bezorger ipv besteller), deden exact hetzelfde werk maar kregen wel 3 euro per uur minder. Dat is dus Hollands. Collega's van 40 jaar verdienden minder als mij maar moesten soms wel langer werken
Tja, ik had ook voor de bijstand kunnen kiezen (waar ik straks recht op heb) maar dan zit je echt hele dagen alleen thuis dus dat zoek ik ook niet. Dus moet je gewoon gaan werken of iig zoeken, maar daar komt weer een hele gunfactor bij kijken, oftewel niet altijd logisch of voorspelbaar (mensen met beste papieren krijgen ook niet altijd de functie).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:02 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Maak van weinig moeite maar geen moeite.
Verder helemaal mee eens.
Nou, leuk, ga jij maar gezellig weer stappen achteruit terwijl ik je probeer te helpen en je probeer te begrijpen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, ik had ook voor de bijstand kunnen kiezen (waar ik straks recht op heb) maar dan zit je echt hele dagen alleen thuis dus dat zoek ik ook niet. Dus moet je gewoon gaan werken of iig zoeken, maar daar komt weer een hele gunfactor bij kijken, oftewel niet altijd logisch of voorspelbaar (mensen met beste papieren krijgen ook niet altijd de functie).
Ja tuurlijk, je krijgt zomaar bijstand.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, ik had ook voor de bijstand kunnen kiezen (waar ik straks recht op heb) maar dan zit je echt hele dagen alleen thuis dus dat zoek ik ook niet. Dus moet je gewoon gaan werken of iig zoeken, maar daar komt weer een hele gunfactor bij kijken, oftewel niet altijd logisch of voorspelbaar (mensen met beste papieren krijgen ook niet altijd de functie).
Je woont thuis, dus lijkt me sterk dat je dan recht op bijstand hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit ook.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:47 schreef habitue het volgende:
Hoeveel delen moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan.
Tsjah, je had inderdaad ook een crimineel kunnen worden die zijn geld bij elkaar jat. Nee echt, mijn complimenten man dat je niet voor de bijstand kiest, echt diep respect.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voorwaarden bijstandquote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat voor werk ben je bereid om te gaan doen, Deezer? Wil je alleen in de journalistiek, of zou je bijvoorbeeld ook op de administratie ergens willen werken? Of in een verkoopfunctie? Of ergens in HRM?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lijkt mij mooi als ie in de bijstand zit, dan moet ie welquote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:52 schreef aeaeae het volgende:
U doet mee aan activiteiten die uw gemeente u aanbiedt om werk te vinden.
Valt in de praktijk wel mee. Mijn broer hoeft dat al niet omdat ie nog in een behandeltraject zit. Normaal moet je elke week solliciteren enzo. Hij hoeft dat 0,0, dus in dat opzicht wel gratis geld.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lijkt mij mooi als ie in de bijstand zit, dan moet ie wel
Dat dus. Toen ik net klaar was met mijn studie kwam ik ook niet aan de bak door de grote concurrentie en 0 ervaring. Wat doe je dan? Dan neem je stages aan (onbetaald in mijn geval) en begin je voor jezelf. En verrek, ik krijg nu in ieder geval af en toe gesprekken ipv standaard afwijzingen en heb ik net genoeg inkomen om iig op mezelf te wonen. Het is echt wat je eigen houding is...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In het begin elke kans aangrijpen om ervaring op te doen.
Het verschilt per gemeente hoe de tegenprestatie is geregeld. Bij niet elke gemeente is sprake van dwangarbeid.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lijkt mij mooi als ie in de bijstand zit, dan moet ie wel
Je kunt ook bijstand aanvragen maar ondertussen wel solliciteren. Je moet toch al een X aantal sollicitaties per week doen in de bijstand.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |