Misschien heb jij dé gouden tip voor Deezertje, want ik zie jou alle suggesties wegwuiven als 'niet nodig' of 'dat kan hij niet'.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:29 schreef R-K het volgende:
[..]
Zie jij Deezer al als barman in de kroeg of als bediening in een restaurant? Ik niet, die gast heeft nooit bier of andere drank gedronken en dan moet hij allerlei drankjes serveren? Je moet een bepaalde affiniteit met horeca hebben en dat heeft Deezer duidelijk niet.
Want om barman te zijn moet je veel kennis hebben van drank?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:29 schreef R-K het volgende:
[..]
Zie jij Deezer al als barman in de kroeg of als bediening in een restaurant? Ik niet, die gast heeft nooit bier of andere drank gedronken en dan moet hij allerlei drankjes serveren? Je moet een bepaalde affiniteit met horeca hebben en dat heeft Deezer duidelijk niet.
Je moet als barman ook mensen kunnen vermaken en entertainen, dus er wordt wel verwacht dat je sociaal vaardig bent in het aanknopen van gesprekjes en deze op gang houden. Commercieel gezien denk ik dat als we Deezer als barman inzetten we hoogstwaarschijnlijk een hoop klanten kwijtraken.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:29 schreef R-K het volgende:
[..]
Commercieel gezien denk ik dat de psychiatrische klinieken veel geld aan jou kunnen verdienen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:35 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je moet als barman ook mensen kunnen vermaken en entertainen, dus er wordt wel verwacht dat je sociaal vaardig bent in het aanknopen van gesprekjes en deze op gang houden. Commercieel gezien denk ik dat als we Deezer als barman inzetten we hoogstwaarschijnlijk een hoop klanten kwijtraken.
Al die studentjes psychologie moeten ook aan de bak komen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Commercieel gezien denk ik dat de psychiatrische klinieken veel geld aan jou kunnen verdienen.
JAquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:38 schreef syndroom het volgende:
[..]
Zou jij Deezer in dienst nemen voor een functie met veel sociaal contact?
Er zijn hier wel initiatieven met autisten of van die 'speciale' restaurants... maar ja dan ben je weer in dat cirkeltjequote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:37 schreef Bananenpap het volgende:
Hé jongens, met horeca bedoelde ik voornamelijk in een keuken. Lekker structureel werken, maar wel gezellig met collega's. Ik heb met een aantal autisten gewerkt in de keuken en dat pakte vaak goed uit.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:38 schreef syndroom het volgende:
[..]
Al die studentjes psychologie moeten ook aan de bak komen.Denk dat al die farmaceuten ook zitten te springen op types zoals ik.
Als hij gemotiveerd overkomt, hij geschikt is voor in mijn bedrijf en hij mij een goede gozer lijkt (iets wat hij zegt dat hij het is), waarom niet?quote:Zou jij Deezer in dienst nemen voor een functie met veel sociaal contact?
Waar de fuck heb jij het over?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:41 schreef syndroom het volgende:
[..]
Zullen de aandeelhouders leuk vinden.
Ik zeg ook niet dat je naar een restaurant voor gehandicapten moet gaan. Ik zeg dat je gewoon ergens in een keuken terecht moet komen. EN IK HEB HET NIET OVER CONTACT MET KLANTEN, MAAR CONTACT MET COLLEGA'Squote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Er zijn hier wel initiatieven met autisten of van die 'speciale' restaurants... maar ja dan ben je weer in dat cirkeltjeHelemaal als de tent daarom bekend staat. Barman zie ik mezelf ook niet hoor. Sowieso moet je dan enige kennis hebben van de te mixen drankjes en mensen op gang houden. Denk dat het sociaal ook niet veel oplevert: mensen zijn daar met andere mensen dus die vermaken zich wel. Loners die een drankje aan de bar komen doen zijn er veel minder.
Paspoort is tegenwoordig de beste optie want die is 10 jaar geldig
En wij, maatschappelijk gezien, vinden het minder leuk dat jij nog vrij rondloopt. Zout nou eens op man, met continu tegen de schenen van Deez schoppen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:41 schreef syndroom het volgende:
[..]
Zullen de aandeelhouders leuk vinden.
De beste optie waarvoor? Voor de identificatieplicht? Zolang jij in je schulpje blijft zitten, dan heb jij een paspoort ook niet nodig want je gaat dan toch niet naar buiten Europa? Een ID is tegenwoordig ook 10 jaar geldig.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Paspoort is tegenwoordig de beste optie want die is 10 jaar geldig
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dus dat is meteen de reden dat je het niet wilt doen?
Beetje raar, je loopt wel te zeuren dat je geen rijbewijs hebt, binnenkort je OV afloopt en dat iedereen een rijbewijs heeft maar jij niet, en dan heb je nu uitgerekend de mogelijkheid om er een te halen, ga je het alsnog niet doen omdat je bang bent?
Je beseft dat jij niet de enige bent en dat meer kanslozere mensen (waaronder ik) wél een rijbewijs hebben?
Je beseft dat je ook een automaat-rijbewijs kan halen, en dat je daarmee de stress oid wel verlicht?
Je beseft dat het CBR aangepaste examens heeft voor mensen met autisme (zoiets heb ik gelezen; moet je even naar informeren)?
Ik zie echt geen ijsberen op de weg waarom je het niet zou doen. Eigenlijk alleen maar voordelen en mogelijkheden.
Als ze als afwashulp jongeren tussen de 16 en 18 zoeken, maakt Deezer duidelijk geen kans. Bedrijven willen Deezer geen ¤8,50 per uur betalen terwijl ze voor de helft een jongere van tussem de 16 en 18 kunnen aannemen. Dat is dat hele makke van het minimumloonstelsel: oudere jongeren als Deezertje kunnen moeilijk aan de bak komen. Daar kan Deezertje niets aan doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:37 schreef Bananenpap het volgende:
Hé jongens, met horeca bedoelde ik voornamelijk in een keuken. Lekker structureel werken, maar wel gezellig met collega's. Ik heb met een aantal autisten gewerkt in de keuken en dat pakte vaak goed uit.
Los van of ik een rijbewijs ga gebruiken en ik wel/niet geschikt ben, ga ik denk ik wel eens proeflessen nemen, maar zoals het er nu naar uit ziet niet voordat alles is afgerond op school. Na de zomer moet ik sowieso kiezen: ov-abo, rijlessen/rijbewijs of dagen thuiszittenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
De beste optie waarvoor? Voor de identificatieplicht? Zolang jij in je schulpje blijft zitten, dan heb jij een paspoort ook niet nodig want je gaat dan toch niet naar buiten Europa? Een ID is tegenwoordig ook 10 jaar geldig.
Dus, ga eens hier op in:
[..]
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:50 schreef R-K het volgende:
[..]
Als ze als afwashulp jongeren tussen de 16 en 18 zoeken, maakt Deezer duidelijk geen kans. Bedrijven willen Deezer geen ¤8,50 per uur betalen terwijl ze voor de helft een jongere van tussem de 16 en 18 kunnen aannemen. Dat is dat hele makke van het minimumloonstelsel: oudere jongeren als Deezertje kunnen moeilijk aan de bak komen. Daar kan Deezertje niets aan doen.
Volgens mij was jij degene die ook een probleem had met sociaal contact en skills? Ik begrijp niet waarom je hier negatief komt doen. En beantwoord mijn vraag eens:quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:52 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Het moet je alleen niet belemmeren het toch te proberen.
Want ik heb jou tot nu toe niets zien bijdragen hier.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Misschien heb jij dé gouden tip voor Deezertje, want ik zie jou alle suggesties wegwuiven als 'niet nodig' of 'dat kan hij niet'.
In Duitsland ben ik altijd verbaasd als er 60+-ers achter de kassa zitten. Maar daar geen minimumloon. Niet ideaal wellicht, maar iedereen heeft evenveel kans, leeftijd maakt niks uit. Hier in Nederland zie je gewoon dat heel veel baantjes met minderjarigen werken en iedereen boven de 18 eruit vliegt of je moet geluk hebben en ze wat extra's in je zien, maar als 25-jarige op zo'n functie solliciteren is vrij kansloos. Zie ook vorig jaar, meest simpele baantjes, niks horen, nog niet eens op gesprek en vacature blijft weken staan en ondertussen zie je allemaal nieuw personeel van amper 17 rondlopenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:50 schreef R-K het volgende:
[..]
Als ze als afwashulp jongeren tussen de 16 en 18 zoeken, maakt Deezer duidelijk geen kans. Bedrijven willen Deezer geen ¤8,50 per uur betalen terwijl ze voor de helft een jongere van tussem de 16 en 18 kunnen aannemen. Dat is dat hele makke van het minimumloonstelsel: oudere jongeren als Deezertje kunnen moeilijk aan de bak komen. Daar kan Deezertje niets aan doen.
Inderdaad, ik heb een zondagbaantje als afwasser. Is ook horeca.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:35 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Want om barman te zijn moet je veel kennis hebben van drank?En alsof horeca inhoudt dat je alleen maar achter de bar staat of serveert. Maar goed, wat doe ik eigenlijk moeite om mijn standpunt te verdedigen tegenover jou. Jij ziet nergens het nut van in.
En dat is het juist het probleem in jullie gedachtegang. Er zijn genoeg bedrijven die dat wel doen omdat goed horeca-personeel best schaars is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:50 schreef R-K het volgende:
[..]
Ik had bij de post nog een oud contract met goed salaris. Ondertussen werden alle nieuwe mensen aangenomen onder een andere functienaam (bezorger ipv besteller), deden exact hetzelfde werk maar kregen wel 3 euro per uur minder. Dat is dus Hollands. Collega's van 40 jaar verdienden minder als mij maar moesten soms wel langer werkenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:53 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb een zondagbaantje als afwasser. Is ook horeca.
En nee, daar ben je met 25 jaar niet te oud voor.
Niemand heeft het ook erover dat je NU je rijbewijs moet halen. We hadden erover dat je in de zomer niks te doen had, en ik vraag aan jou waarom jij je vrije tijd niet als een goede gelegenheid ziet om je rijbewijs te halen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Los van of ik een rijbewijs ga gebruiken en ik wel/niet geschikt ben, ga ik denk ik wel eens proeflessen nemen, maar zoals het er nu naar uit ziet niet voordat alles is afgerond op school.
Precies, en met welke optie heb je het meest profijt en met welke optie ben je onafhankelijk van de OV en met welke optie kan je op ieder moment naar je vrienden/vriendin (als je ze hebt, maar dat is voor latere zorg)?quote:Na de zomer moet ik sowieso kiezen: ov-abo, rijlessen/rijbewijs of dagen thuiszittenFiets heb je hier niks aan, net te ver.
En waar heb je vorig jaar gesolliciteerd?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:52 schreef Deezertje het volgende:
Zie ook vorig jaar, meest simpele baantjes, niks horen, nog niet eens op gesprek en vacature blijft weken staan en ondertussen zie je allemaal nieuw personeel van amper 17 rondlopen
Ik heb het niet over de post.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik had bij de post nog een oud contract met goed salaris. Ondertussen werden alle nieuwe mensen aangenomen onder een andere functienaam (bezorger ipv besteller), deden exact hetzelfde werk maar kregen wel 3 euro per uur minder. Dat is dus Hollands. Collega's van 40 jaar verdienden minder als mij maar moesten soms wel langer werken
Nou.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik had bij de post nog een oud contract met goed salaris. Ondertussen werden alle nieuwe mensen aangenomen onder een andere functienaam (bezorger ipv besteller), deden exact hetzelfde werk maar kregen wel 3 euro per uur minder. Dat is dus Hollands. Collega's van 40 jaar verdienden minder als mij maar moesten soms wel langer werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |