Je vreemd dat hun dat dan niet zeggen, hoe de vork in de steel zit. Of dat ze degene die de betalingen doet op hun donder geven.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jawel. Maar iemand anders doet de betalingen.
Nou, en zo wil ik dus werken. Daar word ik namelijk blij van.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat is een houding die heel veel bedrijven niet hebben hoor. Ik ben in vijftien jaar welgeteld één keer zo'n klant tegengekomen. Die krijgt ook voorrang bij al zijn leveranciers. Bij ons ook, als er bij ons de keuze is tussen iets voor hem doen en iets voor een klant die altijd te laat betaalt, gaat hij voor.
Snap ik, maar als je dat van anderen ook verwacht, word je heel gauw ongelukkig. Ik heb het zelf ook weleens gekoppeld aan waardering, dat ik dacht dat klanten niet blij waren met het werk, maar als ik dat ter sprake bracht, waren ze alleen maar verbaasd, daar had het niks mee te maken. Sommige bedrijven zijn gewoon laks of arrogant. Het zijn net mensen, somsquote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, en zo wil ik dus werken. Daar word ik namelijk blij van.
Je hebt gelijk en ik realiseer me dat ergens ook wel. En tóch stoort het me.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Snap ik, maar als je dat van anderen ook verwacht, word je heel gauw ongelukkig. Ik heb het zelf ook weleens gekoppeld aan waardering, dat ik dacht dat klanten niet blij waren met het werk, maar als ik dat ter sprake bracht, waren ze alleen maar verbaasd, daar had het niks mee te maken. Sommige bedrijven zijn gewoon laks of arrogant. Het zijn net mensen, soms
Ook eigenbelang; dan weet je altijd precies wat je hebt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:11 schreef derLudolf het volgende:
Ik snap het niet, dat brood moet toch betaald worden. Boter bij de vis, hup direct betalen. Tenminste zo zit ik wel in elkaar
Ik snap je hoor, maar ik heb het moeten loslaten, want ik werd er echt ongelukkig van.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je hebt gelijk en ik realiseer me dat ergens ook wel. En tóch stoort het me.
Ik doe dat privé ook. Simpel omdat er iets geleverd is dus ze recht hebben op het geld. Als het gaat om aanbetalingen handel ik wel anders want dat vind ik meestal onzin.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tenzij het gewoon is omdat ze het zelf niet zo breed hebben. En dat is geen probleem, maar zég dat!
Ik betaal mijn facturen bij voorkeur de dag dat ik ze ontvang. Lukt het niet om binnen een week te betalen, dan communiceer ik daar pro-actief over.
Geloof me, over een jaar ben je gestopt met je druk maken over deze kwestie. Je weet dat er betaald wordt. Jullie overleven ook zonder deze klant. Het is zoals het is, sommige mensen/bedrijven zijn nou eenmaal onbeschoft.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je hebt gelijk en ik realiseer me dat ergens ook wel. En tóch stoort het me.
Dat gaat echt niemand betalen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:32 schreef golfer het volgende:
Betalingsvoorwaarden staan op de factuur? Bijvoorbeeld betalen binnen 14 dagen na dagtekening?
Bij latere betaling zijn wij genoodzaakt om extra kosten in rekening te brengen van (bedrag) per dag.
Zoiets?
vanaf 30 dagen is het zelfs in de wet vastgelegdquote:
Dat weet ik wel, maar dan wordt het kiezen of delen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:56 schreef komrad het volgende:
[..]
vanaf 30 dagen is het zelfs in de wet vastgelegd
ben het met je eens. Als het te gek wordt of de irritatie te groot wordt kun je het beste stoppen met leveren. Meeste mensen zien een renterekening als zo'n belediging dat de relatie toch ten einde is.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:11 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar dan wordt het kiezen of delen.
Ja is inderdaad waar. Dat doe je ook alleen als je er zelf ook klaar mee bent.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:14 schreef komrad het volgende:
[..]
ben het met je eens. Als het te gek wordt of de irritatie te groot wordt kun je het beste stoppen met leveren. Meeste mensen zien een renterekening als zo'n belediging dat de relatie toch ten einde is.
Het beste advies in deze.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een telefoontje naar de winkel met de vraag naar het telefoonnummer van de financiele man of vrouw? Dan kan je gelijk een leuk kletspraatje houden over een nieuw product of vragen naar haar vakantie. Zulke telefoontjes hoeven niet perse vervelend te zijn.
wat leukquote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:51 schreef Isegrim het volgende:
Eindelijk!
Er gluren hier heel vaak oudere, traditionele Marokkaanse vrouwen naar binnen. Ik denk dat ze de geur herkennen van vroeger in Marokko. Ze komen wel eens binnen, maar vinden het brood steevast te duur. En day-old willen ze niet.
Maar vandaag twee piepkleine vrouwtjes met traditionele hijab die een brood kwamen kopen.Ik denk dat ze al 100 keer langs zijn gelopen.
Dan heb ik een tolk nodig.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 13:39 schreef komrad het volgende:
[..]
wat leuk
Je zou eens kunnen vragen of ze in Marokko nog speciale ingrediënten gebruiken in het brood zodat je een 'Marokkaans' brood voor ze kunt bakken
Kredietkorting is wel een goeie ja.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Twee oplosrichtingen
1. Direct betalen bij levering, cash in de tash
2. Geef skonto bij betaling binnen drie dagen ( een korting van 2 a 3 procent.)
Klanten die niet binnen 2 weken betalen geen nieuwe leveringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |