Helaas!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:19 schreef Negentiendertig het volgende:
Maandag zijn jullie zeker niet open he?
Dat en anders alleen leveren als ze vooruit betalenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:10 schreef Molo het volgende:
Bel ze op of ga langs, dat moet je niet per mail doen of hier neerzetten denk ik![]()
En consequenties aan verbinden, als ze het blijven doen (waarschuwen) eruit (te) kicken, teveel risico voor jullie
als het je irriteert en je ben niet heel erg afhankelijk van ze, dan zou ik er mee stoppen. Dit soort problemen zijn vaak structureelquote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:30 schreef Isegrim het volgende:
Ze betalen altijd wel. Maar te laat. We komen er ook niet door in de problemen, maar het stoort me gewoon.
De betalingen worden door iemand anders gedaan dan degenen die in de winkel staan. Van diegene héb ik alleen maar een mailadres.
Dat is slecht voor onze PR lijkt me. Zij verkopen gewoon hele broden en iedereen die ze koopt weet dat ze van ons komen. Wat gaan ze tegen die mensen zeggen als er ineens geen brood van ons is?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:10 schreef computergirl het volgende:
Kunnen jullie je veroorloven om niet te leveren totdat achterstanden betaald zijn?
dat jullie niet meer leveren omdat ze niet in staat zijn op tijd te betalenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is slecht voor onze PR lijkt me. Zij verkopen gewoon hele broden en iedereen die ze koopt weet dat ze van ons komen. Wat gaan ze tegen die mensen zeggen als er ineens geen brood van ons is?
Is ook zo hoor. Maar ik vind het een lastig dilemma.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:33 schreef komrad het volgende:
[..]
dat jullie niet meer leveren omdat ze niet in staat zijn op tijd te betalenIk snap je punt, maar als je deze redenatie volgt zou je alles moeten accepteren van zakelijke klanten
Hun klanten aanspreken?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:33 schreef Molo het volgende:
Ook bespreken met de mensen in de winkel dan? Misschien hebben die geen flauw idee dat er zo laat betaald wordt
Ik dacht dat je hun winkel bedoeldequote:
je kunt natuurlijk ook wettelijke rente in rekening gaan brengen vanaf 30 dagen na factuur.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Is ook zo hoor. Maar ik vind het een lastig dilemma.
Zolang ze wel gewoon betalen, denk ik niet dat ik ze eruit gooi...
Ohhh, degenen die daar staan? Die weten het wel want ze hebben een afschrift gehad van mijn bericht. Maar als wij hen zien zijn daar doorgaans klanten bij.quote:
Nou dan kunnen ze toch zeggen 'JBB was de late betaling van onze baas zat'quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ohhh, degenen die daar staan? Die weten het wel want ze hebben een afschrift gehad van mijn bericht. Maar als wij hen zien zijn daar doorgaans klanten bij.
Zij zíjn de baas.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou dan kunnen ze toch zeggen 'JBB was de late betaling van onze baas zat'
Dan lijkt me dat zij er wel wat aan gaan doen als jullie aangeven dat je overweegt te stoppen met leveren.quote:
Tenzij het gewoon is omdat ze het zelf niet zo breed hebben. En dat is geen probleem, maar zég dat!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan lijkt me dat zij er wel wat aan gaan doen als jullie aangeven dat je overweegt te stoppen met leveren.
Maar dat is een houding die heel veel bedrijven niet hebben hoor. Ik ben in vijftien jaar welgeteld één keer zo'n klant tegengekomen. Die krijgt ook voorrang bij al zijn leveranciers. Bij ons ook, als er bij ons de keuze is tussen iets voor hem doen en iets voor een klant die altijd te laat betaalt, gaat hij voor.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tenzij het gewoon is omdat ze het zelf niet zo breed hebben. En dat is geen probleem, maar zég dat!
Ik betaal mijn facturen bij voorkeur de dag dat ik ze ontvang. Lukt het niet om binnen een week te betalen, dan communiceer ik daar pro-actief over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |