abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160939277
Hi,

Ik wil graag een wokbrander kopen voor in de keuken.
Ik heb nu twee modellen gevonden die op aardgas kunnen en geschikt voor binnenshuis.
heeft iemand er ervaring mee?

De wokbranders zijn 9.2kw en kunnen op aardgas. Het zijn gewoon 1-pits branders.
Iemands ervaring met zo een ding op aardgas?

Is 9.2kw genoeg om echt te wokken?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:42:00 #2
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_160939913
Je kan hem beter op een gasleiding aansluiten.. Zo'n wokbrander heeft een gasbus zo leeg.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_160940065
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:42 schreef Erosjuhhh het volgende:
Je kan hem beter op een gasleiding aansluiten.. Zo'n wokbrander heeft een gasbus zo leeg.
De kans is groot dat de gasleiding niet genoeg gas kan leveren.
9,2 is imho wel voldoende maar de vraag is of hij dat in het echt ook haalt.

.
pi_160940263
Zorg dat wat er boven zit goed hittebestendig is, met voldoende ruimte tussen het fornuis en de rest.

En makkelijk schoon te maken, vlamvattende vetspatten op lastig bereikbare plekken zijn niet iets wat je wil.

Maar wat de meeste Nederlanders doen is niet wokken, maar meer roerbakken :+

-edit-
Afvragen of 9,2KW voldoende is _O-

Bij mijn ouders staat deze 5,5KW vlinderbrander, die gebruiken we voor dit werk, en in de zomer gebruik ik die ook om op te wokken, en ik kan zeggen: gaat prima. Vlammen in de pan tot boven de luifel :9

[ Bericht 21% gewijzigd door Resistor op 25-03-2016 20:08:38 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_160941632
Het is inderdaad de bedoeling dat hij dan wel op de gasleiding wordt aangesloten.Ik heb geen zin om met gasflessen te gaan kloten en sowieso mag je die niet binnen gebruiken vandaar dat ik naar wokbranders kijk met G25 aansluiting.

En ja ik vraag inderdaad of 9,2KW voldoende is om te wokken. Is geen gekke vraag hoor,als je serieus wil wokken in elk geval niet.Er bestaan ook wel branders van 15kw en 25kw (maar dat kan alleen met gasflessen). Maar als 9.2kw het nou net niet helemaal is dan doe ik het liever niet omdat het toch best een investering is en en een gedoe met een extra ding op je aanrecht en een extra y-splitter/t-splitter op je gas-aansluiting. Maar als ik wel de wok-hai kan krijgen dan is het me wel wat waard. 9.2kw is sowieso 2,4 keer zoveel als ik nu heb(3.8kw). 3.8kw is niet genoeg maar wel een heel stuk beter dan een "gewone" 2,5kw pit maar het blijft behelpen.

Ik heb de chinesen in China wel echt zien wokken maar weet niet hoeveel kilowatt ze gebruiken.
soms gebruiken ze ook gewoon houtvuur.

Ik weet niet of ik ook echt 9.2kw ga krijgen maar mijn eigen gastoestel heeft 4 pitten met totaal 9.8kw als alle 4 de gaspitten aan volledig aan zouden staan. Ik zal eens in het boekje kijken van mijn fornuis wat maximaal mogelijk is.

Ik heb geen tuin dus gasflessen begin ik gewoon niet aan en in het complexje waar ik woon hebben ze ook liever niet dat je buiten kookt en bbq-ed ivm met rook/stank lekkere geurtjes overlast

[ Bericht 8% gewijzigd door _Newman_ op 25-03-2016 20:41:06 ]
pi_161220956
Hoi, ik heb afgelopen weekend een wokcursus gedaan en daar zeggen ze dat je zeker niet boven de 9 a 10 Kw moet gaan. Anders gaat het echt te hard en je kunt toch niet zo snel omscheppen dat het niet aanbrandt. Heb nu wel duidelijk het verschil gemerkt tussen wokken op een fornuis of op een echte wokbrander. Heb zelf trouwens de Jansberg besteld, de driepoot en is 9 Kw. Wat me ook opviel is hoe idioot snel het gaat, dus die stankoverlast zal wel meevallen denk ik. Ik ga hem op mijn serre gebruiken met de schuifdeuren naar buiten open.
Gaap Goals rulezzz!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')