abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160911313
Ik ben redelijk dom geweest, ik heb een schutting geplaatst die rond de 10cm hoog van de grond staat. Nu wou ik die ruimte opvullen met een extra plank bevestigen aan de onderkant, maar dat wil me niet echt lukken zoals ik het wil. De ondergrond zijn tegels die doorlopen van tuin naar tuin. Buurman werkt niet mee, schutting staat ook op ons perceel.

Hoe vul ik die ruimte op een goede/ goedkope manier op?
pi_160911336
Toch die onderplank. Waarom wil het niet lukken? Kom je tegen de ankers op?
pi_160911378
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:48 schreef CafeRoker het volgende:
Toch die onderplank. Waarom wil het niet lukken? Kom je tegen de ankers op?
Ik weet niet hoe ik die moet bevestigen. Het betreft een vertikale schutting, en dan heb ik twee planken op elkaar ipv het patroon dat de schutting heeft.

Op zich is dat geen superprobleem, de bevestiging wel.
pi_160911402
Betonbandje op de bestaande tegels lijmen? Tegen de onderste plank aan?
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:53:58 #5
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_160911432
Denk erom dat een kleine ruimte tussen grond en schutting aan te raden is. De schutting zal hierdoor minder snel gaan rotten. 10cm is natuurlijk wel wat veel van het goede :-)

Met een plank aan de onderkant ga je natuurlijk nooit het patroon van de schutting krijgen.
Weet je trouwens zeker dat je de schutting verticaal wilt? Kun je hierdoor niet makkelijk bij elkaar in de tuin kijken? Als je dit niet had voorzien, is het dan een optie om de schermen alsnog andersom tussen de palen te schroeven?

Anders accepteren dat het niet anders is. Planten ervoor en je ziet het niet meer. Als een plank niet lukt dan een flinke opsluitband eronder. Ik zou die liever wat groter nemen en ingraven dan vastlijmen. Lijmen op bestrating gaat makkelijk los zodra je bestrating gaat werken/opvriezen.
pi_160911440
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:52 schreef empa1010 het volgende:
Betonbandje op de bestaande tegels lijmen? Tegen de onderste plank aan?
Heb ik ook aan gedacht, alleen loopt de schutting boven waterpas maar onder zit er een klein verloopje in, achter in de tuin is die ruimte 1 of 2 cm hoger.
pi_160911480
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:53 schreef Barrah het volgende:
Denk erom dat een kleine ruimte tussen grond en schutting aan te raden is. De schutting zal hierdoor minder snel gaan rotten. 10cm is natuurlijk wel wat veel van het goede :-)

Met een plank aan de onderkant ga je natuurlijk nooit het patroon van de schutting krijgen.
Weet je trouwens zeker dat je de schutting verticaal wilt? Kun je hierdoor niet makkelijk bij elkaar in de tuin kijken? Als je dit niet had voorzien, is het dan een optie om de schermen alsnog andersom tussen de palen te schroeven?

Anders accepteren dat het niet anders is. Planten ervoor en je ziet het niet meer. Als een plank niet lukt dan een flinke opsluitband eronder. Ik zou die liever wat groter nemen en ingraven dan vastlijmen. Lijmen op bestrating gaat makkelijk los zodra je bestrating gaat werken/opvriezen.
Sorry, ik bedoelde horizontaal. Dan heb ik twee planken op elkaar (onderste twee). Qua opsluitband heb ik voor wat minder ruimte dan achter. :(
pi_160911624
Ik heb even gemeten, ik heb al acht planken gekocht aantal maanden geleden voor onder de schutting te maken, de ruimte is toch wat hoger, ongeveer de hoogte van een plank. (+-20cm)

Ook kreeg ik een ingeving, zou ik die planken kunnen vastmaken met die hoekjes waar je een schutting mee vastzet? Eentje per kant ofzo?

https://www.tuinafscheidi(...)niseerd-4-stuks.html
pi_160912110
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:03 schreef koningshof111 het volgende:
Ook kreeg ik een ingeving, zou ik die planken kunnen vastmaken met die hoekjes waar je een schutting mee vastzet? Eentje per kant ofzo?

https://www.tuinafscheidi(...)niseerd-4-stuks.html

Dat kan, al is 1 hoekje per plankeinde wat weinig. Het kan dan zijn dat de plank gaat torderen, en daarom is het beter in totaal 4 hoekjes per onderplank te nemen. Ik zou ze dan wel wat kleiner nemen omdat dat netter uit ziet.
pi_160912224
En cement?
pi_160912772
Stoeptegels rechtop zetten.
pi_160935189
Verschil tussen 10 en 20 cm niet in kunnen schatten.....
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:11:40 #13
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_160939104
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:16 schreef klipper het volgende:
Erger nog: het verschil tussen 0 en 20 cm niet zien... :'(
pi_160948444
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:16 schreef klipper het volgende:
:') vrij lange tuin met een flink verloop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')