20-40 euroquote:Op woensdag 23 maart 2016 20:50 schreef pieterdj23 het volgende:
[..]
Oh okee wat zou wel goede prijs zijn dan??
Oké bedankt, 100 euro is dus een goede prijs? Want ik lees hier ook reacties dat dat veel te veel is en dat ik max 40 moet geven!quote:Op donderdag 24 maart 2016 13:19 schreef Molleman het volgende:
TX-P42X50E is een plasma. Plasmaprijzen liggen over het algemeen wel wat hoger dan prijzen van de LCD TV's uit die tijd. Denk dat je er voor het geld nog een aantal jaren een prachtig beeld uit kunt krijgen wat stukken beter is dan LCD/LED tv's uit die prijsklasse.
Mijn Plasma uit 2009 ben ik nog steeds erg tevreden over en fietst rondjes om de meeste LED tv's van nu. Ook al verbruikt hij iets meer.
Als je de prijs van 105 vergelijkt met de andere plasma's die op het moment worden aangeboden dan is het niet heel beroerd. Plasma's zijn gewild, dus duurder.
Oké, maar ik heb op dit moment deze tv: akai ald 1914 ht en wilde graag een iets groter beeld voor een goedkope prijs, wel met zelfde beeldkwaliteit. Is dit dan een goede optie? Ik gebruik hem namelijk ook alleen om te gamen, dus is het een goede vooruitgang ten opzichte van de: akai ald 1914 htquote:Op donderdag 24 maart 2016 18:57 schreef Henno het volgende:
Als beeldkwaliteit je niks interesseert is het veel ja, genoeg crappy LCD televisies die je voor minder kan kopen tweedehands. Maar dit is een plasma, en die worden niet meer geproduceerd omdat alleen de groep die het beste wil qua home cinema blijkbaar niet genoeg was om het winstgevend te houden.
Dan is het logisch dat de prijzen in enige markt waar je ze nog kan krijgen (de tweedehands markt) omhoog gaan, het is vraag en aanbod.
Super bedankt, hier kan ik wel mee verder!!quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:21 schreef Henno het volgende:
Ik ken die AKAI verder niet, zo te zien een LCD TV.. op het gebied van zwartwaarden, uniformiteit (clouding) en kijkhoek gok ik dat die plasma daar beter in is, simpelweg door de andere techniek die gebruikt wordt.
Het een en ander zal ook afhangen van hoe goed is omgegaan met die plasma. Wat namelijk ook een eigenschap is van plasma techniek is dat de pixels na verloop van tijd minder helder worden door slijtage, dit gaat heel langzaam maar het gebeurt. Als dat gelijkmatig over het hele scherm gebeurt is dat niet erg, daar kan je het toestel opnieuw op afstellen. Tref je echter een toestel dat z'n hele leven op dezelfde zender heeft gestaan met een hard logo of zeer veel materiaal met zwarte balken heeft afgedraaid, dan krijg je plekken die helderder zijn dan andere. Het is dus wel goed om dat soort spullen even in een ietwat donkere kamer zelf te checken
Voor gaming is het daarnaast goed als je zoveel mogelijk postprocessing uit kan zetten (game mode) zodat het scherm zo snel mogelijk reageert op jouw acties, plasma's staan qua input lag voor gaming goed bekend, maar hoeveel het is verschilt per model en van deze twee zou ik het niet weten.
Mits in goede staat vind ik het zelf i.i.g. nog geen heel belachelijke prijs voor een tweedehands Panasonic plasma uit de 2012 lineup.
EDIT: zo te zien heeft die plasma wel een 4:3 beeldverhouding (1024x768 pixels).. dat is m.i. wel een minpuntje, die AKAI is gewoon 16:9.
Naar mijn weten was de 50 serie gewoon Full HD.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:21 schreef Henno het volgende:
EDIT: zo te zien heeft die plasma wel een 4:3 beeldverhouding (1024x768 pixels).. dat is m.i. wel een minpuntje, die AKAI is gewoon 16:9.
De X50 niet, dat was het laagste model in de 2012 lineupquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:39 schreef Molleman het volgende:
[..]
Naar mijn weten was de 50 serie gewoon Full HD.
Verrek ja. Heb zelf een S20 en die heeft wel gewoon Full HD. Die gaat bij mij ook echt niet de deur uit, alleen als hij kapot gaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:50 schreef Henno het volgende:
[..]
De X50 niet, dat was het laagste model in de 2012 lineup
Of je een full HD plasma in goede staat voor dat geld kan vinden is nog maar de vraag, het begint een beetje een collector's item te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |