abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160867468
quote:
Doden en gewonden na aanslagen in Brussel

Bij aanslagen in Brussel op luchthaven Zaventem en bij metrostation Maalbeek zijn dinsdagochtend doden en gewonden gevallen.

Bij een vertrekhal op de Brusselse luchthaven waren rond 8.00 uur twee explosies. Volgens de brandweer zijn als gevolg van de ontploffingen zeker elf doden gevallen. Het gaat om een zelfmoordaanslag, bevestigt het Belgische federaal parket.

Ooggetuigen vertellen aan het Belgische persbureau Belga dat er voorafgaand aan de explosies is geschoten en dat er in het Arabisch is geschreeuwd. De autoriteiten kunnen dit niet bevestigen. Ook berichten van het Koerdische nieuwsorgaan Rudaw dat terreurbeweging IS de aanslagen heeft opgeëist, zijn niet bevestigd.

De explosies waren in de vertrekhal van Zaventem, bij SN Brussels Airlines en bij de balie van American Airlines.

Aanslagen Brussel

Metrostations
De explosie in het centrum van Brussel was in een metrostel tussen de stations Kust-West en Maalbeek. Ook hier ging het volgens het federaal parket om een zelfmoordaanslag. Berichten over meerdere dodelijke slachtoffers zijn vooralsnog niet door de Belgische autoriteiten bevestigd.

Het dreigingsniveau in België is opgeschaald naar het hoogste niveau, van 3 naar 4, en er is een rampenplan in werking getreden. Het openbaar vervoer in Brussel is stilgelegd. Metro's, bussen en treinen rijden niet.

De NS laat geen treinen rijden van en naar België. Station Hoofddorp is dinsdag rond 11.15 uur ontruimd en hermetisch afgesloten. Ook bussen rijden vanaf Schiphol niet naar Hoofddorp. Het arrestatieteam is ingezet. Een verband met de aanslagen in Brussel is niet door de autoriteiten bevestigd.

Dreigingsniveau
De Belgische premier Charles Michel roept zijn landgenoten op het huis niet te verlaten als dat niet nodig is. Eerder gold deze waarschuwing alleen voor de inwoners van Brussel. De grens tussen België en Frankrijk wordt gesloten. België zendt 225 militairen naar Brussel.

De omgeving van het kantoor van premier Michel en het parlement in Brussel worden ontruimd. Ook is het centraal station van de Vlaamse hoofdstad Antwerpen ontruimd.

Michel gaf rond 11.45 uur een persconferentie. "We vreesden een terroristische aanslag en dat is gebeurd", aldus Michel. Hij roept de Belgen op "solidair te blijven in deze moeilijke omstandigheden".

Frankrijk zet 1.600 extra agenten in bij de grenzen. Gare du Nord, een belangrijk treinstation in Parijs, is afgesloten.

Nederland
In Nederland worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen, meldt de Nationale Coördinator Terreurbestrijding en Veiligheid (NCTV).

Aan de zuidgrens van Nederland en op de vliegvelden Schiphol, Eindhoven en Rotterdam komen extra controles. Ook komt er extra politie op de treinstations in de vier grote steden en op de stations van Roosendaal, Breda en Arnhem.

Het treinverkeer van en naar Brussels Airport is stilgelegd. Alle vluchten zijn geannuleerd. Het vliegverkeer dat onderweg was naar Brussel, wordt omgeleid naar Schiphol.

Patrouilles
De eerste vluchten die moesten uitwijken zijn inmiddels geland op Schiphol, zegt een woordvoerder tegen NU.nl. Zeker negen vliegtuigen die eigenlijk op Zaventem hadden moeten landen, konden terecht op Schiphol. Een ander vliegtuig landde op het vliegveld van Maastricht.
quote:
Nieuwe huiszoekingen in Brussel na aanslagen

De politie in Brussel zoekt actief naar mensen, onder meer met patrouilles op straat, na de aanslagen vandaag in Brussel.

Gerechtelijke bronnen hebben aan de Franstalige omproep RTBF meegedeeld dat in de regio Brussel huiszoekingen aan de gang zijn. De veiligheidsdiensten zouden op zoek zijn naar verdachten van de aanslagen van vandaag. Ook politiepatrouilles op straat zoeken naar verdachten.
Live Blogs
Fok: Frontpage Live
Reddit Live
HLN live
AD live

Live Streams
NPO
RTL Z

quote:
Belgische media hebben een foto in handen van de drie vermoedelijke daders van de aanslagen op de luchthaven Zaventem. De mannen lopen achter een bagagekarretje. De foto zou door de politie zijn getwitterd, terwijl het beeld eigenlijk voor intern gebruik was.

Of zij allemaal zijn omgekomen, is niet duidelijk. Bij de aanslagen in de vertrekhal gingen kort na elkaar twee bommen af. De Belgische minister Reynders van Buitenlandse Zaken zei eerder vandaag dat er rekening mee wordt gehouden dat er nog een dader voortvluchtig is. Het gevaar is nog niet geweken, waarschuwde hij.
bron: http://nos.nl/artikel/209(...)entem-verspreid.html
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_160867474
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:34 schreef beantherio het volgende:
Vandaag zijn we allemaal friet
_O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160867477
De moslims zijn vaak een probleem. Alleen een aantal landen gaan veel beter mee om. China heeft veel maatregelen getroffen na een aantal aanslagen door Turkse moslims: Oeigoeren. In Birma werden moslimwijken helemaal met de grond gelijk gemaakt nadat een Birmees meisje gruwelijk was verkracht. In Europa reageren de mensen kalm en rustig. Alleen de mens kan niet voor eeuwig kalm en rustig blijven. Dat is waar we bang voor moeten zijn. Als men dit niet onder controle gaat krijgen dan is het hek over een tijd van de dam.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:47:48 #4
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160867481
Wat een dag
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:47:58 #5
445730 brillenmeisje
Draagt een bril
pi_160867485
Hebben ze hem al gevonden?
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:48:04 #6
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_160867489
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:45 schreef JanKorteachternaam het volgende: [..] Overal waar de islam voet aan de grond krijgt, ontstaat ellende. Ooit was Iran een prachtig land totdat de islam er kwam.
Ik vind dat wel jammer. Syrische en iranische vrouwen kunnen echt goddelijk mooi zijn.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_160867492
Verdomme LuckyTV :') _O-
Flesje bier
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:48:14 #8
421090 Zelfscanner
pi_160867495
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

_O_
Aanslag op de snackbar.
pi_160867510
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:47 schreef Zelfscanner het volgende:
Wat een dag
Ja.
I´m back.
  Redactie Sport dinsdag 22 maart 2016 @ 19:48:44 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_160867516
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:47 schreef brillenmeisje het volgende:
wie?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_160867517
CNN nu live bij een zoektocht in Schaeebeek.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:48:47 #12
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_160867519
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:47 schreef Zelfscanner het volgende:
Wat een dag
Ik ben met oofdpijn van werk gekeerd :'(
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_160867530
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

wie?
Salah 2.0
pi_160867533
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:48 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik vind dat wel jammer. Syrische en iranische vrouwen kunnen echt goddelijk mooi zijn.
Zowel het midden-oosten als Afrika, waar ik doorgaans zeer negatief over ben, hadden prachtige plekken kunnen zijn. Als ze geen islam hadden en zich niet voortplanten alsof het konijnen zijn.
pi_160867537
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Niemand dwingt jou om met een vrouw te liggen scharen natuurlijk :D
Homofobie is ook in de christelijke gemeenschap nog een groot probleem, dat men daar relatief veel moeite mee heeft vind ik dus niet zo gek. (wat het niet oke maakt trouwens)
Ik vind het erg onprettig als ze voor mijn neus zoenen, maar ik heb vriendschappen gehad met homoseksuelen. Val mij er niet mee lastig, maar het is voor mij geen probleem. Als mijn broer het zou zijn, zou het mij niet zoveel uitmaken eigenlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:42 schreef Charleville het volgende:

[..]

Als ze zich herkent in 2 of meer opties dan heeft ze als het aan mij ligt de stempel ''radicaal''
Je bent vreemd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:43 schreef Zahreddine het volgende:
Voor degene die denken dat Islam niet met andere religies kan samenleven. Je moest maar eens naar Syrie gaan voor de oorlog hoe de verschillende sekten en religies in vrede samenleefden (uitgezonderd achterlijke delen zoals Binnish). Christenen, Alawieten, Soennieten leefden in vrede samen.
Same in Libanon, hoor..

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De Koran zegt veel verschillende dingen, met een beetje moeite kan je er best een vreedzame boodschap uithalen.

Maar er wordt, onder voorwaarden, wel gepleit voor geweld tegen ongelovigen. En in de haddith is geweld nog veel normaler.
Haddiths zijn dan ook geschreven in oorlogstijden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wat is de reden om het af te wijzen?

Overigens vind ik dat ook gelden voor een religie, wat is de reden om het af te wijzen?
Waarschijnlijk vinden ze het niet natuurlijk ofzo. Dat recht om dat te vinden hebben ze :)

Hou het graag hierbij qua islam
pi_160867538
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:48 schreef Blueheeler het volgende:
CNN nu live bij een zoektocht in Schaeebeek.
Linkje? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160867540
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:47 schreef brillenmeisje het volgende:
nee nog steeds niet. ja en ik weet het, het is idd beangstigend.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:49:36 #19
421090 Zelfscanner
pi_160867552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:48 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Ik ben met oofdpijn van werk gekeerd :'(
Ik ook :o
Lekker werken van 5 tot 8 en toen begon het. Tot 12 uur alleen maar daarover gelult. ;(
pi_160867559
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:47 schreef George_Zina het volgende:
De moslims zijn vaak een probleem. Alleen een aantal landen gaan veel beter mee om. China heeft veel maatregelen getroffen na een aantal aanslagen door Turkse moslims: Oeigoeren. In Birma werden moslimwijken helemaal met de grond gelijk gemaakt nadat een Birmees meisje gruwelijk was verkracht. In Europa reageren de mensen kalm en rustig. Alleen de mens kan niet voor eeuwig kalm en rustig blijven. Dat is waar we bang voor moeten zijn. Als men dit niet onder controle gaat krijgen dan is het hek over een tijd van de dam.
Moslims worden gediscrimineerd in China, zo is het hen bijvoorbeeld verboden te vasten. Dat soort beperkingen en verboden juich je toe dus?
pi_160867561
De Islam is een probleem, dat moet Europa erkennen. Je kunt de Islam de ruimte geven die andere godsdiensten hebben (geloofsbelijdenis), maar je moet er in hameren dat de Islam altijd onderdanig is aan de Nederlandse/Europese wetten en regels.

Je moet ook niet je gebruiken/wetten en andere zaken veranderen om het de islamieten naar de zin te maken. Er moet een soort westers gereguleerde vorm van Islam komen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 19:50:11 #22
445730 brillenmeisje
Draagt een bril
pi_160867568
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:49 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nee nog steeds niet. ja en ik weet het, het is idd beangstigend.
Weten ze wel al wie het is?
pi_160867572
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:49 schreef Geralt het volgende:

[..]

Linkje? :)
Sorry, ik kijk gewoon tv :)
pi_160867579
#JeSuisFriet
pi_160867588
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 19:49 schreef Nintex het volgende:
De Islam is een probleem, dat moet Europa erkennen. Je kunt de Islam de ruimte geven die andere godsdiensten hebben (geloofsbelijdenis), maar je moet er in hameren dat de Islam altijd onderdanig is aan de Nederlandse/Europese wetten en regels.
In tegenstelling tot religies is de islam een totalitaire ideologie. Die kan niet onderdanig zijn een andere wetten en regels. Al 1400 jaar probeert de islam Europa te veroveren, en nog steeds is het niet verboden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')