Het zijn idd geen keilbouten maar ze zijn te kort voor dit truukje . Sommige steken nog maar een halve centimeter uit de muur.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:17 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Met een beetje geluk zijn het geen keilbouten maar stokeinden of draadeind in een messing spreidplug. Dan kun je twee moeren er op draaien en met de achterste moer het zaakje een paar slagen er uit draaien.
Kan je niet iets doen met een busmoer ???quote:Op donderdag 28 april 2016 10:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het zijn idd geen keilbouten maar ze zijn te kort voor dit truukje . Sommige steken nog maar een halve centimeter uit de muur.
Tang er op zetten en waarschijnlijk nieuwe er in draaien dan?quote:Op donderdag 28 april 2016 10:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het zijn idd geen keilbouten maar ze zijn te kort voor dit truukje . Sommige steken nog maar een halve centimeter uit de muur.
Wat voor iets? .quote:Op donderdag 28 april 2016 11:14 schreef jpajs het volgende:
[..]
Kan je niet iets doen met een busmoer ???
Thanks! Het geef in ieder geval een goed referentiepunt waar op te letten bij het verbouwen. Het zijn (voor mij althans) vooral het grote aantal kostenposten die er in hakken.quote:Op donderdag 21 april 2016 13:31 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Tja... maar eens een natte vinger. Geen idee of de bedragen enigszins realistisch zijn
- gevelisolatie: 5k (spouwmuurisolatie of voorzetwanden)
- dakisolatie: 5k
- voorzetwanden naar buren (geluid): 5k
- vloer begane grond eruit + beton + vloerverwarming: 10k
- alle plafonds vervangen (hardboard, bah!): 15k
- elektra renoveren: 10k
- nieuwe kozijnen (kunststof, bah!) + HR++ glas: 20k
- alle wanden stuken: 15k
- mechanische ventilatie aanleggen: 5k
- schilderwerk binnen: 10k
- keuken: 20k-25k
- badkamer: 20k-30k
- tuin: 20k
Dus, zo'n anderhalve ton uitgeven aan een verbouwing lijkt me geen enkel probleem
Maar, als je handig en/of niet zo kritisch bent, kan je met een ton minder ook een eind komen. Een ton meer uitgeven is trouwens ook goed te doen.
Nee en nee.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:36 schreef Akilla het volgende:
Ik heb op zolder een erg onhandig geplaatste lichtschakelaar. Nu wil ik deze verplaatsen, maar daar is het draad te kort voor.
Kan ik deze draden verlengen met een nieuw snoer, deze uiteindes in elkaar draaien en isolatietape eroverheen? Of moet ik dit echt meet een kroonsteentje gaan doen?
Muurverf die nog moet drogen is donkerder, kleurt vanzelf lichter bij zodra deze droog is. Is dat wat je bedoelt? Het beste even een proefje smeren op een niet opvallende plek, paar uur laten drogen en dan kijken of de kleur goed is.quote:Op zaterdag 30 april 2016 08:22 schreef Helsinki het volgende:
Muur van een kleurtje voorzien en daarvoor matte muurverf gebruikt. Nu is er iemand geweest die deze muur met zijdeglans verf heeft bijgewerkt (hoekjes, etc. waardoor je dus vlekken ziet, en er vervolgens met de matte muurverf overheen is gegaan waardoor je nu dus ook weer kleurverschil ziet ). Ik ga de muur opnieuw doen, maar hoe krijg ik het beste resultaat? De muur wordt echt een tint donkerder als ik er weer overheen ga, wat ik eigenlijk niet zo mooi vind .
Geen van beide is toegestaan. Verlengen doe je met lasdoppen en je moet vd draad of YMVK/XMVK kabel gebruiken. Snoer mag je ook niet gebruiken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:36 schreef Akilla het volgende:
Ik heb op zolder een erg onhandig geplaatste lichtschakelaar. Nu wil ik deze verplaatsen, maar daar is het draad te kort voor.
Kan ik deze draden verlengen met een nieuw snoer, deze uiteindes in elkaar draaien en isolatietape eroverheen? Of moet ik dit echt meet een kroonsteentje gaan doen?
Bedankt! lasklemmen had ik inderdaad ook nog als alternatief. Wilde het "makkelijk" oplossen, maar denk dat ik toch maar een nieuw langer draad ga trekkenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:49 schreef Barrah het volgende:
[..]
Nee en nee.
Draden verlengen doe je met lasklemmen of lasdoppen.
Beter nog trek je een volledig nieuwe langere draad vanaf waar de draad vandaan komt.
Treden zitten in de zijdeglanslak. Lijm blijft deels op de trap achter als ik ee boel los haal. Zijn van die zelfklevende dingen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:02 schreef _Chris_ het volgende:
Wat zit er op de trede? En waar hecht de lijm niet op? (Waar blijft de lijm op plakken als je het loshaalt?) Op de trede of de tegel?
Als de trede gelakt is, deze wat opruwen / schuren. Wat heb je nu gebruikt als lijm?
Goede (montage) lijm / kit gebruiken. Bijvoorbeeld iets als een montagekit of polymax.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:14 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Treden zitten in de zijdeglanslak. Lijm blijft deels op de trap achter als ik ee boel los haal. Zijn van die zelfklevende dingen.
Dit. Niet met cement gaan kloten, dat maakt de reparatie volgend jaar alleen maar lastiger en geeft alleen maar schijnveiligheid. Een gebogen stuk ijzer bevestigen aan de kozijnstijl is voor nu de beste oplossing. Wel even voorboren voor je de bouten vastzet natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:00 schreef blomke het volgende:
Ik denk dat cement er weer uit flikkert. Als dat verticale witte ding een kozijnstijl is, zou ik de stang daaraan borgen met een stuk omgebogen ijzer o.i.d. Grootste risico is roesten+uitzetten van de bout.
Plaatje 3a... knelsetje voor 12mm naar 3/8"quote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:55 schreef derLudolf het volgende:
Mis ik een onderdeel?
(Sorry voor de onscherpe foto, kreeg hem niet goed scherpgesteld in het badmeubel, hopelijk herkent de kenner het )
[ afbeelding ]
De oude kraan kon ik zo met sleutel 19 losdraaien, die moer lijkt hier niet op te zitten
RTFM? Yeah I did but I do not see a place for sleutel negentien
[ afbeelding ]
Lijkt mij ook het eenvoudigst te realiseren, en voldoende veiligheid te gevenquote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:00 schreef blomke het volgende:
Ik denk dat cement er weer uit flikkert. Als dat verticale witte ding een kozijnstijl is, zou ik de stang daaraan borgen met een stuk omgebogen ijzer o.i.d. Grootste risico is roesten+uitzetten van de bout.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |