abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking zaterdag 4 juni 2016 @ 21:26:49 #276
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162749523
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:18 schreef derLudolf het volgende:

Heb ik nooit last van :7
Whaha, het is weer zaterdagavond hoor })
  Moderator zaterdag 4 juni 2016 @ 21:30:00 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162749620
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:26 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Whaha, het is weer zaterdagavond hoor })
Staat daar een dag voor? :P

Hier kan het toch niet aan liggen? O-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162750516
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:03 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Die gaten zitten er al even in: is het verstandig om dat extra te laten drogen? (dat ik bv geen vocht 'opsluit').

En uit nieuwsgierigheid: wat kan het voor kwaad dat er water achter de tegel komt? Er komt geen direct water op, aangezien het op de wand zit.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe :)
De tegels worden er op gezet m,et een lijmkam. Hierdoor krijg je achter de tegel allemaal kleine kanaaltjes. Daar wil je geen water hebben want het loopt langzaam overal achter langs.

Dus het tuitje, puntje, tipje, uiteinde van de kitspuit zo diep mogelijk. Zodat echt het hele gat gevuld is. Druk op de tube, kit, pistool opvoeren en langzaam uit het gaatje laten komen. En dan een bultje, toefje boven op de tegel krijgen. Door de druk die je opbouwt in het gaatje smeert de kit in alle kiertjes. Afstrijken en je hebt geen problemen meer.

Als iemand nog aanvullingen heeft of het nog duidelijker kan schrijven. GA UW GANG.
Jeroentje.
  Knikkerking zaterdag 4 juni 2016 @ 22:16:37 #279
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162751269
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Staat daar een dag voor? :P

Hier kan het toch niet aan liggen? O-)
[ afbeelding ]
Hier wel aan :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:56 schreef jpajs het volgende:

....

Als iemand nog aanvullingen heeft of het nog duidelijker kan schrijven. GA UW GANG.
Hehe, nee het is vrij duidelijk >:) ^O^
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:02:24 #280
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_162752565
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:56 schreef jpajs het volgende:

[..]

De tegels worden er op gezet m,et een lijmkam. Hierdoor krijg je achter de tegel allemaal kleine kanaaltjes. Daar wil je geen water hebben want het loopt langzaam overal achter langs.

Dus het tuitje, puntje, tipje, uiteinde van de kitspuit zo diep mogelijk. Zodat echt het hele gat gevuld is. Druk op de tube, kit, pistool opvoeren en langzaam uit het gaatje laten komen. En dan een bultje, toefje boven op de tegel krijgen. Door de druk die je opbouwt in het gaatje smeert de kit in alle kiertjes. Afstrijken en je hebt geen problemen meer.

Als iemand nog aanvullingen heeft of het nog duidelijker kan schrijven. GA UW GANG.
Thanks, ik ga het zsm proberen :)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_162752802
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:02 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Thanks, ik ga het zsm proberen :)
Denk je duidelijker dan duidelijk geweest te zijn gaat er iemand alsnog binnenkort het nog duidelijker proberen te omschrijven. Ben erg benieuwd naar die tekst.............

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeroentje.
  zondag 5 juni 2016 @ 00:17:30 #282
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_162754370
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:12 schreef jpajs het volgende:

[..]

Denk je duidelijker dan duidelijk geweest te zijn gaat er iemand alsnog binnenkort het nog duidelijker proberen te omschrijven. Ben erg benieuwd naar die tekst.............

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd, je beschrijving is meer dan duidelijk ;)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_162757515
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:05 schreef Professional het volgende:

[..]

Heb nog maar één tegel over, betreft een wandtegel.
Rest van de tegels zitten nog op de muur vast, zou daarom eerst willen weten welk merk het is voordat ik er eventueel eentje van de muur ga halen.

Hierbij de voorkant:
[ afbeelding ]
Ik zou gewoon even langs een paar tegelwinkels gaan, kan je even advies vragen en iets uitzoeken wat er het beste op lijkt.
pi_162760330
Heeft iemand hier zelf ervaring met het plaatsen van een granieten aanrechtblad? Ik ben bezig zelf mijn keuken te plaatsen en ik ben bijna zover dat het werkblad erop kan.

Klopt het dat deze gewoon op de kasten kan worden gelegd en zodra hij goed gesteld is met een paar dotten kit in de kast wordt vastgelegd tegen verschuiven? Het is een U-vormige keuken dus ik heb 2 plaatsen waar het blad gekoppeld wordt, hier moet wel op de kopse kant verlijmd worden heb ik begrepen.
pi_162769797
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2016 12:45 schreef Tom_ het volgende:
het dat deze gewoon op de kasten kan worden gelegd en zodra hij goed gesteld is met een paar dotten kit in de kast wordt vastgelegd tegen verschuiven? Het is een U-vormige keuken dus ik heb 2 plaatsen waar het blad gekoppeld wordt, hier moet wel op de kopse kant verlijmd worden heb ik begrepen.
Graniet niet, maar mijn composieten U blad is inderdaad zo geplaatst (vastkitten op de kastjes)
De bladen onderling werden met een stinkend lijm goedje (epoxy?) aan elkaar gezet, en daarna afgekit.

Ik had een aanbieding van de bladenleverancier dat ze gratis kwamen plaatsen en inmeten.
Dus zelf plaats ervaring heb ik niet. Bedenk je wel dat zo'n blad loeizwaar is, dus zo makkelijk is plaatsen niet.
pi_162778057
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 20:38 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Graniet niet, maar mijn composieten U blad is inderdaad zo geplaatst (vastkitten op de kastjes)
De bladen onderling werden met een stinkend lijm goedje (epoxy?) aan elkaar gezet, en daarna afgekit.

Ik had een aanbieding van de bladenleverancier dat ze gratis kwamen plaatsen en inmeten.
Dus zelf plaats ervaring heb ik niet. Bedenk je wel dat zo'n blad loeizwaar is, dus zo makkelijk is plaatsen niet.
Dus ook niet 'in' de kit gelegd maar gewoon een streep kit langs de onderkant zonder hem nog op te liften?

Dat het spul zwaar is was mij bekend, al het spul is al binnen. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 stuks van +\- 200x60 naar 4 cm opgedikt en nog een klein stuk naast de hoge kasten, als ik het al kon tillen dan zou ik het niet durven in mijn eentje met die grote uitsparing voor de kookplaat erin. :X

Nu nog bezig om alle kasten goed waterpas te stellen en extra multiplex stukken met opvulplaatjes op de kasten te zetten, dat kan allemaal nog in m'n eentje. Zou blij zijn als het ding er straks goed en wel opligt.
pi_162781147
Aloha :)

Ik ga over twee weken een oprit bestraten met betonnen tegels van 6 centimeter dik. Nu komen daar LED-spotjes in waar ik een gat voor moet boren. Diameter: 30 mm. Ik kon gisteren alleen in de bouwmarkt niet echt iets vinden om die gaten mee te boren.

Het zijn ook maar 6 gaatjes en daarna heb ik het waarschijnlijk nooit meer nodig :') Iemand tips/ideeën wat ik hier het beste voor kan kopen/huren?
pi_162781757
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 08:12 schreef Thrilled het volgende:
Aloha :)

Ik ga over twee weken een oprit bestraten met betonnen tegels van 6 centimeter dik. Nu komen daar LED-spotjes in waar ik een gat voor moet boren. Diameter: 30 mm. Ik kon gisteren alleen in de bouwmarkt niet echt iets vinden om die gaten mee te boren.

Het zijn ook maar 6 gaatjes en daarna heb ik het waarschijnlijk nooit meer nodig :') Iemand tips/ideeën wat ik hier het beste voor kan kopen/huren?
cirkel tekenen op de tegel en dan met een betonboortje rondom de gaatjes erin boren en dan voorzichtig eruit tikken.
pi_162781956
Diamant boor huren... je kan beter niet met de hamer boor in zo'n tegel boren.

Anders even de tegels in de auto gooien en langs een boor bedrijf rijden?
pi_162781961
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:26 schreef kovenant het volgende:
quote:
0s.gif
Op maandag 6 juni 2016 08:12 schreef Thrilled het volgende:

Aloha :)

Ik ga over twee weken een oprit bestraten met betonnen tegels van 6 centimeter dik. Nu komen daar LED-spotjes in waar ik een gat voor moet boren. Diameter: 30 mm. Ik kon gisteren alleen in de bouwmarkt niet echt iets vinden om die gaten mee te boren.

Het zijn ook maar 6 gaatjes en daarna heb ik het waarschijnlijk nooit meer nodig :') Iemand tips/ideeën wat ik hier het beste voor kan kopen/huren?

cirkel tekenen op de tegel en dan met een betonboortje rondom de gaatjes erin boren en dan voorzichtig eruit tikken.
Maak even een malletje op een kolomboormachine in underlayment. Ongeveer 25 gaatjes van 6 mm heb je een cirkeltje van 30 mm. Voordeel van een malletje dat je vlak naast elkaar kan boren.

Jeroentje.
pi_162783141
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:42 schreef Makrolon het volgende:
Diamant boor huren... je kan beter niet met de hamer boor in zo'n tegel boren.

Anders even de tegels in de auto gooien en langs een boor bedrijf rijden?
https://www.nemaco.nl/ver(...)olomboormachine-DK12

met kolom erbij, vanuit de hand boren kan maar moet je beetje ervaring mee hebben ;)

Met slijtage boorkopkroon ben je denk ik 50 euro kwijt en heb je het perfect.
  maandag 6 juni 2016 @ 11:07:15 #292
440325 Chicolade
Chocolade
pi_162783518
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 08:12 schreef Thrilled het volgende:
Aloha :)

Ik ga over twee weken een oprit bestraten met betonnen tegels van 6 centimeter dik. Nu komen daar LED-spotjes in waar ik een gat voor moet boren. Diameter: 30 mm. Ik kon gisteren alleen in de bouwmarkt niet echt iets vinden om die gaten mee te boren.

Het zijn ook maar 6 gaatjes en daarna heb ik het waarschijnlijk nooit meer nodig :') Iemand tips/ideeën wat ik hier het beste voor kan kopen/huren?
Is diameter 25mm of 35mm ook goed? http://www.hornbach.nl/sh(...)7569313/artikel.html Eerst met een dunne boor compleet doorheen boren, en dan vanaf twee kanten inboren met diamantboor (max diepte van deze boortjes is 45mm).
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 12:38:39 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162785844
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:07 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Is diameter 25mm of 35mm ook goed? http://www.hornbach.nl/sh(...)7569313/artikel.html Eerst met een dunne boor compleet doorheen boren, en dan vanaf twee kanten inboren met diamantboor (max diepte van deze boortjes is 45mm).
Denk ik niet, want dan passen de spotjes toch niet?

Bovendien is zo'n boor bij Ecotools een stuk goedkoper
https://www.ecotools.nl/tegelboor-30mm/

Ik zou eerst met zo'n boor een gat boren en door laatste centimeters wat toch de onderkant wordt met een 8mm betonboor :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 6 juni 2016 @ 12:40:16 #294
440325 Chicolade
Chocolade
pi_162785887
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 12:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Denk ik niet, want dan passen de spotjes toch niet?

Bovendien is zo'n boor bij Ecotools een stuk goedkoper
https://www.ecotools.nl/tegelboor-30mm/

Ik zou eerst met zo'n boor een gat boren en door laatste centimeters wat toch de onderkant wordt met een 8mm betonboor :Y
Spotjes die ik had gaven altijd een range waarin je moest blijven. Maar die uit jouw linkje is dan idd beter! Vind alleen de verzendkosten van ecotools altijd een beetje jammer, en toolstation heeft deze maat niet betaalbaar.
pi_162785952
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 12:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Denk ik niet, want dan passen de spotjes toch niet?

Bovendien is zo'n boor bij Ecotools een stuk goedkoper
https://www.ecotools.nl/tegelboor-30mm/

Ik zou eerst met zo'n boor een gat boren en door laatste centimeters wat toch de onderkant wordt met een 8mm betonboor :Y
Die is wel interessant! Buurman erbij met een tuinslang en mn boormachine op een laag toerental.. moet wel lukken toch? :)
pi_162786230
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 00:03 schreef Tom_ het volgende:
Dus ook niet 'in' de kit gelegd maar gewoon een streep kit langs de onderkant zonder hem nog op te liften?
Nee sorry, inderdaad zoals jij het zegt, eerst legde ze wat klodders kit neer op de plekken waar normaal de schroeven in een houten blad gaan.
en dan leggen ze het blad bovenop de kit.

De uitsparingen voor de kookplaat en wasbak zijn inderdaad de zwakste plekken.
Ik kan me voorstellen dat je blij zou zijn als het hele spul eenmaal ligt. Het is de enige klus die ik heb laten doen (vanwege die actie toen) en toen ik ze zo bezig zag was ik heel blij dat ik het niet zelf heb gedaan :P

Als ik je nog een tip mag meegeven, Haal een plaat hout met de diepte van je blad bij de bouwmarkt, en leg dat bovenop je kastjes op zoveel mogelijk manieren en check of ze onderling waterpas zijn. Ik dacht dat ik het goed waterpas had gesteld, maar als je over de hele lengte zo'n blad ligt blijkt het toch wat anders te zitten. en zo'n houten plaat manoeuvreert wat makkelijker ;)

Succes met plaatsen alvast, ben benieuwd naar je resultaat!
  maandag 6 juni 2016 @ 17:21:01 #297
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_162792385
Hoi allen.

Wij hebben een oud zonnescherm met zo een hand draai ding.
Hij loopt ontzettend stroef, is ook al heel lang niet gebruikt.

Kun je die WD40 gebruiken daarvoor? Of is dat geen goed idee?

Kan ik die WD40 in dat ding spuiten?
en op die haak met dat zwarte deel?

pi_162794107
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 12:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Denk ik niet, want dan passen de spotjes toch niet?

Bovendien is zo'n boor bij Ecotools een stuk goedkoper
https://www.ecotools.nl/tegelboor-30mm/

Ik zou eerst met zo'n boor een gat boren en door laatste centimeters wat toch de onderkant wordt met een 8mm betonboor :Y
die heb ik toevallig zelf...
er zit geen steenboor bij, wel een gat waar een boor in past en een schroefgat om de boor te klemmen, maar dan is dat heel provisorisch....
en eigenlijk zegt de naam het al... tegelboor...
Als je de koppen van een tegelboor en diamantboorkroont vergelijkt is dat heel verschillend...
Ik heb mijn twijfels of zo'n tegelboor "blij" word van een klinker....

Ik heb zelf ook led spotjes geboord in buitenbestrating. iets groter (dacht 70 mm) maar dan gewoon met een diamantboor en uit het handje. En dan moet je de boor al schuin erop zetten en langzaam overdrukken, dat gaat je de eerste paar maal grandioos mis en met een beetje pech heb je een verzwikte pols of een hap uit je schoen :+
voor 5 tientjes diamantboor met kolom huren is makkelijker, vraag je de buurman of die ook mee doet met spotjes en ben je voor 25 euro klaar ;)
pi_162794149
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:21 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hoi allen.

Wij hebben een oud zonnescherm met zo een hand draai ding.
Hij loopt ontzettend stroef, is ook al heel lang niet gebruikt.

Kun je die WD40 gebruiken daarvoor? Of is dat geen goed idee?

Kan ik die WD40 in dat ding spuiten?
en op die haak met dat zwarte deel?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zal vuil in zitten en slijtagevuil. beter open je het, maak je het schoon en nieuw vet eraan.
als er veel roest is, eerst een roestoplosser erop.

rest inspuiten met bijvoorbeeld ballistol.
WD40 is leuk als het snel of ff los moet.
  Moderator maandag 6 juni 2016 @ 19:32:29 #300
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162795820
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 18:33 schreef flibber het volgende:

[..]

zal vuil in zitten en slijtagevuil. beter open je het, maak je het schoon en nieuw vet eraan.
als er veel roest is, eerst een roestoplosser erop.

rest inspuiten met bijvoorbeeld ballistol.
WD40 is leuk als het snel of ff los moet.
Dat is wel het beste; er zo maar lukraak WD40 inspuiten is denk ik niet een oplossing voor op de lange termijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')