Wie heeft er meer over gehoord en weet misschien links naar nieuwsgroepen waar meer gebruikers van deze type bus geschreven hebben over hun ervaringen. Sommige mensen kijken verbaasd op van mijn hoge kilometerstand. Nou ik niet, ik ken zoveel mensen die er zeer tevreden over zijn. Ik hoop ook het vermoeden dat een op een bepaalde type motor gaat die problemen oplevert die waarschijnlijk tussen een bepaalde periode toegepast is. Ik heb geen idee welke ik precies heb, maar die van mij is bouwjaar 1996 2500cc TD. Hier heb je een link met enkele motoren die toegepast kunnen zijn.
http://www.paul128.co.kr/paul/engine/hdengno.htm
Wie o wie heeft ervaringen of links die mij meer antwoorden kunnen verschaffen?
[Dit bericht is gewijzigd door ACT-F op 25-11-2002 22:29]
Wanneer je met koude motor als een gek gaat optrekken (red-linen) dan kun je best kans hebben dat je de 100.000 niet haalt.
Maar wanneer je de auto met koude motor wat voorzichtiger behandeld, gewoon wat vroeger schakelen zodat je steeds tussen de 2000/2500 en max 3000 toeren zit dan gaat zo'n ding de 4 ton wel halen
Hyundai H100 voortijdig afscheid door vastgelopen motor
Hyundai H100 / H200
hyundai H100
Kwaliteit Hyundai dieselmotoren.
Wellicht zijn er meer topics, ik kan het me in ieder geval wel herinneren. Misschien dat je hier verder mee komt?
quote:Dank je! Hoe meer leesvoer hoe beter
Op dinsdag 26 november 2002 08:18 schreef Jongen1977 het volgende:
Ik heb even in de nieuwsgroep nl.auto gekeken en vond daar deze vier topics:Hyundai H100 voortijdig afscheid door vastgelopen motor
Hyundai H100 / H200
hyundai H100
Kwaliteit Hyundai dieselmotoren.Wellicht zijn er meer topics, ik kan het me in ieder geval wel herinneren. Misschien dat je hier verder mee komt?
quote:Inmiddels ben ik er ook achter de krukas berucht is. Ik wil alleen weten om welke bouwjaren het gaat. Als het voor 2000 is dan verpats ik mijn bus onmiddelijk.
Op dinsdag 26 november 2002 18:03 schreef Ultimora het volgende:
ik weet dat die H100's opzich goede bussen zijn. ze hebben 1 probleem waar ze wel berucht om zijn. nl de krukas. die was op de vroege versies dusdanig slecht dat die zeer snel sleet en in veel gevallen zelfs breektof dat op latere modellen (na de facelift in 2000 ofzo) ook zo ik weet ik niet.
quote:als hij niet het nieuwe type bumpers heeft, die rondere vormen hebben (de nieuwe) en dus de oude bumpers en achtelichten heeft dan moet je em denkik wegdoen.
Op dinsdag 26 november 2002 19:15 schreef ACT-F het volgende:[..]
Inmiddels ben ik er ook achter de krukas berucht is. Ik wil alleen weten om welke bouwjaren het gaat. Als het voor 2000 is dan verpats ik mijn bus onmiddelijk.
quote:Bouwjaar 1996 is de mijne dus. En het is net het oudere type. Met de zwarte rand onder de voorruit en de wat vierkantere bumper.
Op dinsdag 26 november 2002 19:40 schreef Ultimora het volgende:[..]
als hij niet het nieuwe type bumpers heeft, die rondere vormen hebben (de nieuwe) en dus de oude bumpers en achtelichten heeft dan moet je em denkik wegdoen.
* ACT-F kijkt al naar een VW 2.5TDI
Dus ik ben benieuwd wat jullie ervaring ermee is....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |