abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 20 maart 2016 @ 20:43:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_160820210
De Utrechtse Joost Opstelten (23) heeft alle geluk van de wereld gehad bij een zwaar busongeluk in het Spaanse Tarragona. Dertien mensen in de bus waarin hij ook zat overleefden het drama niet. Opstelten had geen schrammetje.

Vader Wim Opstelten uit Amersfoort weet niet wat hij hoort als zijn zoon om zes uur zondagmorgen contact opneemt. Hij vertelt hoe de bus waarin hij zit begint te slingeren, tegen de vangrail botst en uiteindelijk kantelt. Kort daarna ramt de bus ook nog een personenauto. ,,Het was vreselijk, begreep ik van hem. Meerdere passagiers zaten onder het bloed en er was paniek. Veel mensen gilden.''

Schrammmetje
Als door een wonder kan Opstelten op eigen kracht uit de bus klimmen. Hij heeft geen schrammetje, maar is volgens zijn vader wel erg geschrokken. ,,Hij had meteen in de gaten dat het goed mis was en dat hij ontzettend geluk heeft gehad.''

Opstelten studeert geschiedenis in Utrecht en is voor een uitwisselingsproject een half jaar in Barcelona. Met een groep studiegenoten van de Spaanse Erasmus-universiteit reizen ze zaterdag naar een traditioneel feest; 'Las Fallas' in Valencia. Op de terugweg gaat het zondag vroeg in de morgen vreselijk mis ter hoogte van de Spaanse stad Tarragona. Een groot aantal van de in totaal 60 passagiers moet naar het ziekenhuis, zeker 13 inzittenden overleven het drama niet.

Dankbaar
Opstelten kent volgens zijn vader ook enkele passagiers in de bus. ,,Met één meisje heeft hij inmiddels contact gehad. Maar over het lot van enkele andere studiegenoten is hij nog in het ongewisse.''
De Utrechter beseft als geen ander hoeveel geluk hij heeft gehad. Hij hoeft zelfs niet naar het ziekenhuis. En ook in Amersfoort halen ze opgelucht adem na het zien van de schokkende foto's. ,,We zijn erg dankbaar dat hij het er zo goed vanaf heeft gebracht.'' Opstelten is opgevangen door slachtofferhulp. Het is nog onduidelijk of hij het uitwisselingsproject afbreekt of in Barcelona blijft.

Twee Nederlanders in Spaanse rampbus
Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken heeft laten weten dat naast Joost Opstelten nog een Nederlander aan boord van de rampbus zat. Ook die persoon raakte niet gewond.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)paanse-rampbus.dhtml

Vreselijk. Je zal maar tussen de overledenen zitten en het geschreeuw van zwaargewonden moeten aanhoren.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 21 maart 2016 @ 03:26:53 #2
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_160827672
Die Opsteltens fietsen bijna overal zonder schrammetjes doorheen. ...maar Joost jongen...bewaar je bonnetjes!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_160827675
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 03:26 schreef nixxx het volgende:
Die Opsteltens fietsen bijna overal zonder schrammetjes doorheen. ...maar Joost jongen...bewaar je bonnetjes!
van de busreis bedoel je?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_160827676
ik zou ook geld terug vragen
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  Trouwste user 2022 maandag 21 maart 2016 @ 10:51:04 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_160829868
- Aan boord van de touringcar die zondag betrokken was bij een ernstig ongeluk in de buurt van de Spaanse stad Tarragona zaten niet twee maar drie Nederlanders. Ook deze derde Nederlander heeft het ongeval overleefd, meldde Buitenlandse Zaken in Den Haag maandag.

De bus was met zo'n zestig studenten onderweg van Valencia naar Barcelona. Door het ongeval kwamen dertien mensen om het leven, 43 inzittenden raakten gewond, van wie de meeste er slecht aan toe zijn.

http://www.telegraaf.nl/b(...)rs_in_rampbus__.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 21 maart 2016 @ 11:09:34 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_160830129
Drie Nederlandse studenten hebben zondagochtend het busongeluk in de Spaanse stad Tarragona overleefd, waarbij veertien anderen om het leven kwamen. Het gaat naar omstandigheden goed met hen. Eén van hen is de Utrechtse Joost Opstelten (23).

Het is niet bekend wie de andere overlevende is. De 23-jarige Joost heeft slechts lichte verwondingen aan het heftige ongeluk overgehouden. De jonge Utrechter is volgens zijn vader ontzettend geschrokken. „Hij heeft veel bebloede gezichten gezien en kende enkele slachtoffers”, vertelt vader Wim aan RTL Nieuws.

’Tegen de vangrail’
Zo’n veertig mensen raakten gewond bij het ongeval. "Volgens Joost begon de bus opeens erg te slingeren. Daarna klapte de bus met volle vaart tegen de vangrail en sloeg om. Een keiharde klap volgde."

Volgens reddingswerkers zat de touringcar vol met ongeveer zestig studenten die in Valencia naar een feest waren geweest en op de terugweg waren naar Barcelona. Het zou gaan om zogenoemde Erasmusstudenten van de universiteit van Barcelona. De Utrechtse Joost studeert geschiedenis in Utrecht, maar zit voor een uitwisselingsproject een half jaar in Barcelona.

’Gevaarlijk punt’
Volgens Spaanse media is de bus ter hoogte van de plaats Freginals tegen een rand aan de rechterkant van de weg gereden. De chauffeur verloor daardoor de macht over het stuur waardoor het voertuig op de andere weghelft terechtkwam en op de personenauto botste. Het is niet duidelijk of onder de doden ook inzittenden van dat voertuig zijn. Volgens de burgemeester van Freginals gebeurde het ongeval in een bocht in de verder kaarsrechte weg. Volgens hem is het een gevaarlijk punt.

De chauffeur van de bus heeft volgens de krant El País het ongeluk overleefd.

De Spaanse autoriteiten hebben nog geen lijst met dodelijke slachtoffers bekendgemaakt, maar er zijn geen indicaties dat daar Nederlanders op staan.

http://www.telegraaf.nl/b(...)aanse_rampbus__.html

Trouwste user 2022 maandag 21 maart 2016 @ 11:51:33 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_160830773
Twee Nederlanders hebben bij een busongeluk in het Spaanse Tarragona alle geluk van de wereld gehad. Gistermorgen vloog de touringcar waarin zij zaten uit de bocht. Dertien passagiers kwamen om het leven, meer dan veertig raakten er gewond, maar Joost en Dennis hadden beiden geen schrammetje. Ook een derde Nederlander in de bus heeft het ongeluk overleefd, maar het is niet bekend hoe het met hem gaat.

Vader Kees
'Yo pa. Maak je niet ongerust. Ik zat op die verongelukte bus maar ben ongedeerd. Ik ga nu slapen.' Wat een geruststellend berichtje van Dennis Schouten (23) uit Leiderdorp had moeten zijn, slaat bij zijn vader en moeder zondagmorgen in als een bom. Bus? Ongeluk? Ze weten nog van niets. Ze bellen meteen hun zoon, maar de verbinding is zo slecht dat ze hem niet te pakken krijgen.

Paniek
Als ze even later foto's op internet zien van de ravage slaat de paniek pas echt toe. Op een lege snelweg zien ze een zwaar beschadigde touringcar op zijn kant liggen. ,,Ongedeerd klinkt dan geruststellend, maar tegelijkertijd kun je niet geloven dat hij helemaal niets heeft. Dat is gewoon bizar'', zegt vader Kees Schouten.

Wonder
Vader Kees wil alles van zijn zoon weten. De hele dag sturen ze elkaar berichten, wat wel lukt. Dennis vertelt hoe hij achter in de bus zit en als een van de eersten door een gat naar buiten klimt als de bus met een daverende klap tot stilstand is gekomen. Hij mankeert niets en beseft dat hij ontzettend geluk heeft gehad als anderen ook uit de bus kruipen. ,,Velen zaten onder het bloed. Hadden verwondingen die je liever niet wil zien,'' zegt vader Kees.

Thuisfront
Dat beeld krijgt ook vader Wim Opstelten uit Amersfoort van zijn zoon Joost (23), de enige andere Nederlander in de bus. Nog amper bekomen van de schrik vertelt hij het thuisfront hoe hij merkte dat de bus begint te slingeren, tegen de vangrail botst, met een doffe klap kantelt en kort daarna een personenauto ramt. ,,Het was vreselijk, begreep ik van hem. Passagiers zaten onder het bloed, er was paniek. Veel mensen gilden.''

Schrammetje
Als door een wonder kan ook Joost op eigen kracht uit de zwaar beschadigde bus klimmen. Net als Dennis heeft hij geen schrammetje. ,,Dit is bijna onvoorstelbaar, maar we zijn erg dankbaar dat hij het er zo goed vanaf heeft gebracht,'' zegt vader Wim.

Beide Nederlanders zijn voor een uitwisselingsproject een half jaar in Spanje. Samen reizen ze zaterdag met een groep internationale studiegenoten van de universiteit in Barcelona naar het een vuurwerkfeest in Valencia. Op de terugweg gaat het zondag vroeg in de morgen vreselijk mis ter hoogte van de Spaanse stad Tarragona. Na een recht stuk weg van zo'n 100 kilometer is hier een verraderlijke bocht. Het staat lokaal bekend als een gevaarlijk punt en precies hier raakt de chauffeur de macht over het stuur kwijt.

Slachtofferhulp
De gevolgen zijn enorm. Zo'n veertig van de in totaal zestig passagiers moeten naar het ziekenhuis, zeker dertien inzittenden overleven het drama niet. De dodelijke slachtoffers zijn allemaal vrouw.

Joost en Dennis beseffen als geen ander hoeveel geluk ze hebben gehad. Ze hoeven zelfs niet naar het ziekenhuis. ,,Het is ongelooflijk goed nieuws voor ons, hoe tragisch het ook is voor de anderen. Ik drink nu koffie met mijn ouders. Eén stoel naar links of naar rechts en we hadden hier misschien een heel ander gesprek gevoerd.''

Beide Nederlanders zijn direct na het ongeval opgevangen door slachtofferhulp. Het is nog onduidelijk of ze het uitwisselingsproject afbreken of in Barcelona blijven. Waardoor de chauffeur uit de bocht vloog is nog niet duidelijk. Hij had geen alcohol of drugs gebruikt. Mogelijk is er sprake van een menselijke fout. Hij heeft het ongeval overleefd.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)busramp-Spanje.dhtml

Trouwste user 2022 dinsdag 22 maart 2016 @ 00:48:40 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_160848785
Dennis Schouten (23) uit Leiderdorp had zondag een engeltje op zijn schouder zitten. Hij zat in de Spaanse bus die crashte, waarbij 13 studenten omkwamen en 43 passagiers gewond raakten. Schouten mankeerde niets, maar beleefde huiveringwekkende minuten op de tweede rij van achteren. ,,Is dit echt?''

Schouten mag dan geen schrammetje hebben opgelopen, de beelden van de ramp krijgt hij maar moeilijk uit zijn hoofd. ,,Het was zo onwerkelijk,'' zegt hij vanuit zijn Spaanse appartement, één dag na het drama.

De Leiderdorper weet nog precies hoe hij zondagnacht rond 4 uur in de bus stapte die hem terug zou brengen naar Barcelona. Met een grote groep internationale studenten heeft hij dan net een knalfeest in Valencia achter de rug. ,,We hadden veel gelopen, goed gefeest en waren doodop,'' zegt hij.

Klap
Vrijwel iedereen valt meteen in slaap als de bus vertrekt. Ook Dennis. Tot hij 2 uur later wakker schrikt van een ijzingwekkend gegil. Hij voelt hoe ze van links naar rechts en weer terug naar links slingeren. De bus zal toch niet gaan crashen, hè?, flitst het door zijn hoofd. Maar als mensen uit hun stoel vliegen en over elkaar heen buitelen, beseft hij dat er geen houden meer aan is. Het is wachten op de onvermijdelijke klap. Hij voelt hoe de bus kantelt en nog meters doorglijdt over de vangrail van de middenberm. Het gevaarte piept en kraakt. Mensen schreeuwen. Gillen. Er is paniek. ,,Je kon de angst van die mensen voelen,'' zegt hij.

Is dit echt? Dennis weet het even niet meer. In shock ziet hij hoe mensen nooduitgangen proberen te openen. Juist op dat moment klapt er een personenauto in volle vaart tegen de bus. 'Ga de bus uit! Ga de bus uit!' roepen andere passagiers tegen Dennis. Hij zit dicht bij een nooduitgang en stapt als een van de eersten naar buiten. Nog drie auto's schieten rakelings langs de gecrashte bus, voordat er eindelijk iemand stopt.

Pure horror
Passagiers die daar de kracht voor hebben, proberen zo snel als ze kunnen uit het wrak te kruipen. Het is pure horror. Mensen met wie Dennis eerder op de avond heeft gefeest, zitten nu onder het bloed. Of hebben zulke ernstige verwondingen in hun gezicht dat ze nauwelijks nog zijn te herkennen. In de middenberm ziet hij afgerukte ledematen liggen.

Veel medereizigers voelen zelf niet dat ze ernstig gewond zijn. Aan elkaar vragen ze hoe ze er aan toe zijn. Ook Dennis heeft in eerste instantie geen idee hoe hij eruit ziet, maar hij mankeert niets, verzekert iemand hem. Ja, een bloedneus. Maar dat is niets vergeleken met de mensen die hij naar buiten ziet komen en probeert te troosten tot de hulpverleners arriveren.

Bekneld
Het is dan iets na 6.00 uur in de morgen en nog pikkedonker, maar voor iedereen is duidelijk dat hier iets afgrijselijks is gebeurd. Dennis zat naast een andere Nederlandse jongen die hij die avond heeft ontmoet. Hij ziet hem niet buiten de bus en hoort van anderen dat hij bekneld onder het voertuig ligt, maar nog wel aanspreekbaar is. Een Italiaans meisje, dat op dezelfde rij zat, maar aan de andere kant van de bus, heeft het niet gered. De grens tussen leven of dood is bijzonder dun, beseft hij.

Trillend op zijn benen bericht hij zijn ouders. 'Yo pa. Maak je niet ongerust. Ik zat in die verongelukte bus, maar ben ongedeerd.' Pas later komt het besef dat hij ongelooflijk veel geluk heeft gehad. Van de zestig passagiers hebben er dertien de crash niet overleefd. 43 passagiers moeten naar het ziekenhuis. Slechts vier feestgangers mankeren helemaal niets. Dennis is één van hen. ,,Ik heb echt een engeltje op mijn schouders gehad,'' zegt hij.

Toeval
Dennis had zijn gordel om. Zonder er bij na te denken, deed hij de riem om nadat hij was ingestapt. Heeft dit misschien zijn leven gered? Dennis gelooft er niet in. Hij zat toevallig aan de 'goede kant', is zijn analyse. ,,Als de bus op de rechterzijde was gekanteld had ik het nu ook niet meer na kunnen vertellen.''

Later hoort Dennis van andere passagiers dat de chauffeur vermoedelijk in slaap is gedommeld. Ze zagen hem al een paar keer wegdutten, maar de chauffeur leek niet van plan een pauze te nemen. Het maakt de ramp voor Dennis nog onwerkelijker. ,,Ongelooflijk dat zo iemand met de levens van zestig mensen heeft gespeeld.''

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)g-bij-buscrash.dhtml

dinsdag 22 maart 2016 @ 00:53:16 #9
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_160848805
Tsja, in Spanje in een studentenbus stappen is een heel bewust risico dat je neemt.
Geblinddoekt over een snelweg lopen in Nederland heeft vaak dezelfde uitkomst.

Erg vervelend voor de studenten die om het leven zijn gekomen.

Staat tegenover: wanneer iemand om het leven komt tijdens een ''extreme sport event'' wordt dat ook beschouwd als een risico van het vak.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 maart 2016 @ 11:22:44 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_160854095
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:53 schreef TheThirdMark het volgende:
Tsja, in Spanje in een studentenbus stappen is een heel bewust risico dat je neemt.
Geblinddoekt over een snelweg lopen in Nederland heeft vaak dezelfde uitkomst.

Erg vervelend voor de studenten die om het leven zijn gekomen.

Staat tegenover: wanneer iemand om het leven komt tijdens een ''extreme sport event'' wordt dat ook beschouwd als een risico van het vak.
Mijn god :D

woensdag 23 maart 2016 @ 04:52:51 #11
445560 Spanje
Junto A Mí
pi_160879084
Vreselijk om zoiets mee te moeten maken. :{
Maar wie reist er dan ook met de bus door Europa. Vliegen is een stuk efficiënter en leuker. :)
''No dejes para mañana lo que puedas hacer hoy''
Buenos Aires is mijn thuis.
pi_160892709
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 04:52 schreef Spanje het volgende:
Vreselijk om zoiets mee te moeten maken. :{
Maar wie reist er dan ook met de bus door Europa. Vliegen is een stuk efficiënter en leuker. :)
Vliegen van Valencia naar Barcalona vind ik een beetje overdreven.
  Trouwste user 2022 woensdag 23 maart 2016 @ 22:22:37 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_160899114
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:33 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Vliegen van Valencia naar Barcalona vind ik een beetje overdreven.
Boot nemen naar Barcalona ? Qua overdreven. Scheelt weer een klinker onderweg

:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')