Had ik zelf nog niet een aan gedacht!quote:
wat bedoel je hiermee precies?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:27 schreef Cigarette het volgende:
De hdd en ssd blijken in nieuwstaat te zijn volgens de computer.
Dat het probleem niet aan een trage hdd of ssd kan liggen, omdat de schrijf/lees snelheden volgens de computer niet veranderd zijn.quote:
Het duurt 4-5 minuten voordat ik op het inlogscherm kom.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:04 schreef Manke het volgende:
Duurt het 4-5 minuten voor je Windows ziet?
Misschien een rootkit?quote:Op zondag 20 maart 2016 00:06 schreef Cigarette het volgende:
[..]
Het duurt 4-5 minuten voordat ik op het inlogscherm kom.
Jawel maar dat zit in windows 10 heel onhandig in taakbeheer weg gewerkt als ik me goed herinner.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:34 schreef Woelwater het volgende:
Zit er in Windows 10 geen systeemconfiguratie meer, waarmee je kan zien welke services en programma's er allemaal opstarten en eventueel uit kan zetten?
Oh ja, hier in 7 is msconfig hetzelfde.. Dan zou TS daar toch kunnen kijken wat er mis gaat?quote:Op zondag 20 maart 2016 00:37 schreef netolk het volgende:
[..]
Jawel maar dat zit in windows 10 heel onhandig in taakbeheer weg gewerkt als ik me goed herinner.
als je gewoon msconfig doet linkt ie wel door
heb je gecontroleerd op bad sectors?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:58 schreef Cigarette het volgende:
[..]
Dat het probleem niet aan een trage hdd of ssd kan liggen, omdat de schrijf/lees snelheden volgens de computer niet veranderd zijn.
Had ik al na gekeken, maar er stond niks raar tussen.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:34 schreef Woelwater het volgende:
Zit er in Windows 10 geen systeemconfiguratie meer, waarmee je kan zien welke services en programma's er allemaal opstarten en eventueel uit kan zetten?
Ik ga het nu uitproberen!quote:Op zondag 20 maart 2016 01:40 schreef t4rt4rus het volgende:
Kan je iets in Eventviewer zien?
En omdat het Windows 10 is...
Draai eens
Dism /online /cleanup-image /restorehealth
En dan
Sfc /scannow
Als het werkt kan je met dism je component store ook nog opruimen met dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup
Vraag me niet welke persoon die argumenten bedacht heeft...
Ik vind het verdacht dat je geen herstelpunten had. Laat die computer nakijken door een deskundige. Dat jij geen malware vindt betekent niet dat die er niet is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:34 schreef Cigarette het volgende:
Ehm.... klein probleempje...
Ik heb blijkbaar geen herstelpunt en de enige optie om hem te resetten is windows opnieuw te installeren.
Is er geen andere optie?
Ik heb de schijf compleet opgeschoond en Windows opnieuw geinstalleerd en alsnog het ik hetzelfde probleem.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:18 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik vind het verdacht dat je geen herstelpunten had. Laat die computer nakijken door een deskundige. Dat jij geen malware vindt betekent niet dat die er niet is.
Ik weet trouwens ook al waarom ik geen herstelpunt had.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:18 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik vind het verdacht dat je geen herstelpunten had. Laat die computer nakijken door een deskundige. Dat jij geen malware vindt betekent niet dat die er niet is.
Dism werkt niet omdat mijn computer geen source bestanden kan vinden?quote:Op zondag 20 maart 2016 01:40 schreef t4rt4rus het volgende:
Kan je iets in Eventviewer zien?
En omdat het Windows 10 is...
Draai eens
Dism /online /cleanup-image /restorehealth
En dan
Sfc /scannow
Als het werkt kan je met dism je component store ook nog opruimen met dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup
Vraag me niet welke persoon die argumenten bedacht heeft...
Dankje! Ik ga het gelijk uitproberen.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:33 schreef n0ir het volgende:
Waarschijnlijk is een component in je pc aan het haperen en duurt het daarom een tijdje voordat het moederbord besluit door te starten richting Windows. Ik heb zoiets gehad met een defecte harde schijf. Test je opslagmedia (hdtune), ram geheugen (memtest86) en probeer de pc eens op te starten met zo min mogelijk componenten aangesloten (alleen cpu, één stick geheugen en je systeemschijf)
Heb je internet?quote:Op zondag 20 maart 2016 20:28 schreef Cigarette het volgende:
[..]
Dism werkt niet omdat mijn computer geen source bestanden kan vinden?
SFC is nu aan het scannen..
Inderdaad.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:35 schreef PascalDutch het volgende:
Is de SSD niet vol? Wanneer een SSD vol is worden ze behoorlijk trager namelijk.
Dat heb ik dus al gedaan...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:42 schreef Evalco het volgende:
[..]
Inderdaad.
Mocht dit niet het probleem zijn zou ik een backup maken en heel Windows 10 opnieuw instaleren
Windows 10 heeft in ruwweg 40% van de gevallen systeemherstel uit staan. Dit gebeurt na de upgrade vanaf Windows 7 of 8, of na de 1511 update van eind november.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:18 schreef Riparius het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |