En nog geen twee dagen later:quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:48 schreef Woods het volgende:
Ik las vandaag een stukje in de VK over de Martinair piloten die de KLM gedaagd hadden in de rechtbank. Van de rechter hoeft KLM de piloten niet aan te nemen op hetzelfde senioriteitsniveau als ze bij Martinair hadden maar moeten ze zich wel inspannen om de piloten te herplaatsen.
Aangezien er al grofweg 1000 piloten thuis zitten met enorme schulden, deze Martinair piloten kunnen dan toch beter eieren voor hun geld kiezen en met zijn allen inzetten op een baan als piloot bij KLM met een minder salaris? Mits er plek is natuurlijk voor hun.
quote:KLM-dochter Martinair gaat 37 piloten ontslaan. De ingreep is volgens het bedrijf onvermijdelijk omdat de vliegers niet akkoord zijn gegaan met onder meer een versoberde cao en deeltijdwerk.
Martinair besloot in maart vorig jaar de vloot drastisch in te krimpen. Daardoor werden in totaal 110 piloten boventallig.
Het afgelopen jaar zijn enkele tientallen piloten vrijwillig vertrokken of overgestapt naar bijvoorbeeld zusterbedrijf Transavia. Voor 37 piloten is evenwel geen oplossing gevonden, dat maakte de vrachtdochter van luchtvaartmaatschappij KLM donderdag bekend.
De laatste paar weken is in overleg met de pilotenvakbond VNV geprobeerd alsnog te voorkomen dat zij ontslagen zouden worden. Daarvoor hadden zij dan wel genoegen moeten nemen met minder werk en minder loon.
Het is voor het eerst in jaren dat bij de KLM-groep gedwongen ontslagen vallen.
bron
Ik neem aan dat die gasten nooit meer in Nederland aan de bak komen Dan maar minder werken en meer vrije tijd dan na 2 jaar in de bijstandquote:Op donderdag 7 april 2016 15:53 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En nog geen twee dagen later:
[..]
Het is erg zuur, alhoewel er voor ervaren piloten wel werk te krijgen is bij Emirates/Turkish/etc, alleen is het werkklimaat daar uiteraard wel iets anders .quote:Op donderdag 7 april 2016 16:17 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die gasten nooit meer in Nederland aan de bak komen Dan maar minder werken en meer vrije tijd dan na 2 jaar in de bijstand
Serieus? Dus door op hun strepen te gaan staan komen ze er eigenlijk slechter vanaf?quote:Op donderdag 7 april 2016 16:38 schreef NewHorizon het volgende:
En dan te bedenken dat er een prachtig Ringvaart-akkoord lag, waarbij Martinair vliegers gewoon bij KLM konden instromen (weliswaar in de laagste functie als tweede officier, maar met behoud van hun salaris (!)), hetgeen kapot is gemaakt met die OVO-rechtszaak. Knap staaltje backstabbing van je collega's.
Als je ten tijde van die OVO rechtszaak nog bij Martinair vloog wel, maar ik vermoed dat juist de piloten die al over waren naar KLM die rechtszaak hebben aangespannen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Serieus? Dus door op hun strepen te gaan staan komen ze er eigenlijk slechter vanaf?
En die 38 hadden (nu) niet ontslagen hoeven worden als iedereen ingestemd hadden met een loonsverlaging van 16% om iedereen in dienst te houden, wat met vrij grote meerderheid weggestemd is.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
(en waarvan er nu 38 op straat staan).
55% noem ik geen vrij grote meerderheid Daarbij heb ik het idee dat die 38 man niet bij de tegen-stemmers hebben gezeten...quote:Op vrijdag 8 april 2016 06:23 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En die 38 hadden (nu) niet ontslagen hoeven worden als iedereen ingestemd hadden met een loonsverlaging van 16% om iedereen in dienst te houden, wat met vrij grote meerderheid weggestemd is.
Geen LIFO in de Mac CAO betekent waarschijnlijk dat er een vrij grote kans is dat er meerdere van de 38 bij de tegen stemmers zitten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 08:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
55% noem ik geen vrij grote meerderheid Daarbij heb ik het idee dat die 38 man niet bij de tegen-stemmers hebben gezeten...
Maar in ieder geval, het Ringvaart-akkoord was gewoon een enorm goede deal en het is enorm zonde dat dat -voor niks- door de shredder is gegaan.
Laten we het weer over vliegtuigen hebben
Blijven die A330's toch nog een tijdje doorvliegen:) Benieuwd naar de opstelling van de Businessclass stoelen. De Vervoerscijfers gaan de ook de goede kant op dit jaar.quote:AMSTELVEEN - KLM heeft de intentie om de gehele Airbus A330-vloot te voorzien van flat-bed stoelen in de World Business Class. Dat meldt KLM SVP Customer Experience Ryanne van der Eijk in een interview met Luchtvaartnieuws Magazine. Van der Eijk benadrukt dat het om vergevorderde plannen gaat om het interieur te vernieuwen.
Allereerst moet er ruimte zijn om de investering te doen. Daarnaast betekent het ook dat de Airbus-toestellen mogelijk langer in de vloot blijven. "Om een toestel langer in de vloot te houden moet goed worden gekeken naar de planning en de leaseduur", aldus van der Eijk. Ook gaat er eerst een certificeringsproject vooraf aan de ombouw.
KLM voorzag eerder al de Boeing 747-vloot van nieuwe businessclass-stoelen, terwijl de ombouw van de 777-vloot vordert. In eerste instantie werd de A330-vloot buiten de ombouwplannen gehouden. KLM had als doel gesteld om tachtig procent van de longhaul-vliegtuigen van een vernieuwde World Business Class te voorzien. De lat is nu gelegd op honderd procent.
KLM is op dit moment nog druk bezig om de World Business Class van de Boeing 777-300ER's om te bouwen. Dit project moet eind 2016 zijn afgerond.
Economy class
De ombouw van de A330's zou vanaf het najaar van 2017 moeten plaatsvinden. Ook wordt in bepaalde A330-toestellen de inflight entertainment systemen in de economy class-stoelen vervangen. Van der Eijk: "We onderzoeken nog of alleen de inflight entertainment systemen worden omgeruild of dat ook de volledige economy class wordt aangepakt."
Zoals ik elders ook al zei; kunnen ze niet wat beter journalistiek toepassen?quote:Op vrijdag 8 april 2016 19:16 schreef Mikey92 het volgende:
KLM is op dit moment nog druk bezig om de World Business Class van de Boeing 777-300ER's om te bouwen. Dit project moet eind 2016 zijn afgerond.
Lees: of we het kunnen verkopen dat we 2-4-2 ombouwen naar 3-3-3.quote:We onderzoeken nog of alleen de inflight entertainment systemen worden omgeruild of dat ook de volledige economy class wordt aangepakt."
quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:32 schreef Mikey92 het volgende:
Journalistiek gezien zitten ze er wel vaak naast inderdaad terwijl dat soort dingen zo opgezocht zijn. De PH-BVA wordt binnenkort vanaf halverwege april omgebouwd vanwege de certificering, de rest volgt na de zomer. Daarna schijnt deze kist een klein beetje oranje verf te krijgen, vraag me af waarom...
Als ze 1-2-1 gaan doen zullen ze de businessclasscabine langer moeten maken om ongeveer hetzelfde aantal stoelen te behouden. Dit houdt dan in dat de economyclass kleiner wordt.quote:A330 economy naar 3-3-3 zie ik niet gebeuren eerlijk gezegt, ben meer benieuwd wat ze met de business gaan doen, 2-2-2 of 1-2-1 of 1-2-2/2-2-1(die laatste zie je niet vaak)
Beter stoppen we helemaal met die onzinnige regionale flutvliegveldjes.quote:Groningen Airport Eelde zou op dezelfde manier gered kunnen worden als Maastricht Aachen Airport. Dat denken de aandeelhouders van het vliegveld volgens het Dagblad van het Noorden.
De vijf aandeelhouders hebben twee informatieavonden belegd met Staten- en raadsleden. De eerste avond gaat geheel over het businessmodel van Maastricht Aachen Airport, weet de krant.
Het Limburgse vliegveld werd voor een symbolisch bedrag van één euro overgenomen door de provincie en kon zo van de ondergang worden gered. Gemeenten in de regio staken er vervolgens miljoenen in. Later werd er een nieuwe exploitant gevonden voor het vliegveld.
Misschien hebben de leasemaatschappijen een aantrekkelijk voorstel gedaan. Een andere optie is dat er in verhouding meer 747's uitgaan na 2016/7.quote:Blijven die A330's toch nog een tijdje doorvliegen:)
(knip)
Hoorde ook dat de A350 toch wel bij KLM in dienst komt en wordt dan net als de 777 / 787, gecombineerd gevlogen met de A330.
De KBX gaat eruitquote:Daarna schijnt deze kist een klein beetje oranje verf te krijgen, vraag me af waarom...
Een gerede kans dat Willy weer eens met de hockeymeisjes over het veld wil rollebollen in Rio, en dan moet je toch een beetje voor de dag kunnen komen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:57 schreef Adrie072 het volgende:
Maar waarom wordt ie nou oranje gekleurd?
Ze hadden nog een paar blikken verf liggen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:57 schreef Adrie072 het volgende:
Maar waarom wordt ie nou oranje gekleurd?
Legitieme vraag, ik heb er ook zo snel geen antwoord op.quote:Op zondag 10 april 2016 12:47 schreef flipsen het volgende:
Ik las het al op de frontpage inderdaad. Wat ik me afvroeg: de zuurstofmaskers werden geactiveerd. Neem aan dat ze dan ook gebruikt zijn. Waarna het probleem is opgelost en het vliegtuig alsnog naar FL31 stijgt. Maar stel dat er dan weer/nog een probleem ontstaat, dan zijn die zuurstofcilinders toch al gedeeltelijk leeg? Mag/kan dat zomaar? Werden die maskers trouwens tijdens de vlucht weer "teruggestopt"? Vragen, vragen, vragen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |