abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161039171
Vond het niet zo'n goede aflevering. De intro was niet zo geweldig die vader werd wel echt té naief gespeeld en kleine Jimmy vond ik nou ook niet zo geweldig.
Dat gedoe met Mike en die schoondochter is echt slaapverwekkend. Dat wijf is echt dom dat ze denkt dat Mike die shit kan betalen met zijn baantje als poortwachter en dat sentimentele gedoe om Kaylee is ook :r
Verder een beetje apart om Jimmy nu opeens zonder al te veel aanleiding die breuk met Davis en Main te zien forceren. Dat was wel een leuk stuk om te zien, maar voelde nogal willekeurig. Als ze het op deze manier wilden doen had dat net zo goed eerder gekund.

Maarja wel hype voor Saul met lelijke pakken en 'colorful' intenties.
pi_161039716
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Verder een beetje apart om Jimmy nu opeens zonder al te veel aanleiding die breuk met Davis en Main te zien forceren. Dat was wel een leuk stuk om te zien, maar voelde nogal willekeurig. Als ze het op deze manier wilden doen had dat net zo goed eerder gekund.
Dat wilde hij toch ook al eerder, maar dat mocht toen niet van Kim.
Nu zij zelf vertrekt, kwam hij met het idee om dan samen iets te beginnen. Erg impulsief en ondoordacht, maar daarom ook niet totaal onverwacht.
pi_161041864
Goede aflevering. Eindelijk wat meer actie in Jimmy's verhaal. :Y
pi_161041902
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat wilde hij toch ook al eerder, maar dat mocht toen niet van Kim.
Nu zij zelf vertrekt, kwam hij met het idee om dan samen iets te beginnen. Erg impulsief en ondoordacht, maar daarom ook niet totaal onverwacht.
Ja het zat er al het hele seizoen aan te komen, maar ik had verwacht dat hij het nog iets langer vol zou houden en er iets de druppel zou zijn die de emmer deed overlopen.
Verwachtte zelf dat het zou zijn door iets met zijn activiteiten buiten het bureau of misschien nog wat gezeur van die Cliff. Maar zoals je zegt begon hij ook redelijk random bij D&M gezien hij vorig seizoen helemaal Saul eindigde :P
pi_161052800
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik dacht precies hetzelfde :Y

En bij de carwash dacht ik "zou dat dezelfde zijn als van walt en skylar" :D
Jimmy woont niet in ABQ.
pi_161052937
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:38 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Jimmy woont niet in ABQ.
Ja en nee. Die nagelsalon staat in ABQ, dus daar woon(de) hij en woont hij intussen weer. Maar toen hij zijn nieuwe fancy pancy job kreeg, kreeg hij daar een appartement bij in SF (waar hun kantoor zit). Eigenlijk speelt alles in better call saul zich in ABQ af, behalve dat stukje waar Jimmy bij Davis&Main werkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2016 17:49:11 ]
pi_161071178
Het tempo is erg traag en de serie draait niet om de actie maar op de karakters. Ik word er elke keer ontzettend verdrietig van om Jimmy zich zo in de stront te zien draaien. Het is soms best grappig natuurlijk, zoals dat hij zich omwille van een bonus de tent uit laat doedelzakken etc., maar het is ronduit tragisch om te zien dat hij zichzelf die baan (of eigenlijk niks) waard vindt en dus zelf de handel maar saboteert om een ander de moeite te besparen om het uit te spreken.

Komt nog bij dat hij Kim met zich mee gaat sleuren, onbedoeld of niet. Ik denk eigenlijk dat dit niet gaat eindigen in een breakup maar in dat het echt slecht met haar afloopt door zijn schuld. Of ze gaat dood of ze gaat aan de meth, gelukkig gaat ze niet eindigen.

In de lijn van Mike zit natuurlijk meer spanning en actie, maar ook daar zit eigenlijk geen greintje levensvreugde meer in. Ik denk dat hij dat projecteert op Kaylee, het schuldgevoel probeert weg te zetten door haar moeder te helpen ten koste van zijn eigen welzijn (laat zich in elkaar timmeren door Tuco voor geld, confronteert het liegende mens niet met haar leugens over "schoten in de nacht", slaapt nachtenlang niet) en voor de rest is er eigenlijk niks. Hij is badass natuurlijk, maar uiteindelijk een lege huls.

En daarom is BCS een enorm goede serie, over hoe dit klinische landschap van de oppervlakkige advocatenwereld met Mercedessen en bonussen en die van een ouwe uitgebluste niet bepaald brandschone ex-smeris allemaal in prachtig beeld wordt omgezet met een sausje van zwarte humor. Heeft het die-andere-serie-die-we-niet-gaan-noemen niet eens voor nodig. De verwijzingen daarnaar zijn een bonus, meer niet.

Ik kan niet wachten hoe ze de lijnen van Mike en Jimmy in elkaar gaan vlechten in elk geval, en hoe de fobie van die vreselijke Chuck veroorzaakt wordt (100% zeker door Jimmy), hoe Salamanca in zijn rolstoel terecht gaat komen (ik gok op Mike in dezen), wanneer Gus op het toneel verschijnt en wanneer Jimmy fullblown Saul wordt. O+
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:50:38 #83
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_161071430
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:36 schreef Jihawti het volgende:
Het tempo is erg traag en de serie draait niet om de actie maar op de karakters. Ik word er elke keer ontzettend verdrietig van om Jimmy zich zo in de stront te zien draaien. Het is soms best grappig natuurlijk, zoals dat hij zich omwille van een bonus de tent uit laat doedelzakken etc., maar het is ronduit tragisch om te zien dat hij zichzelf die baan (of eigenlijk niks) waard vindt en dus zelf de handel maar saboteert om een ander de moeite te besparen om het uit te spreken.

Komt nog bij dat hij Kim met zich mee gaat sleuren, onbedoeld of niet. Ik denk eigenlijk dat dit niet gaat eindigen in een breakup maar in dat het echt slecht met haar afloopt door zijn schuld. Of ze gaat dood of ze gaat aan de meth, gelukkig gaat ze niet eindigen.

In de lijn van Mike zit natuurlijk meer spanning en actie, maar ook daar zit eigenlijk geen greintje levensvreugde meer in. Ik denk dat hij dat projecteert op Kaylee, het schuldgevoel probeert weg te zetten door haar moeder te helpen ten koste van zijn eigen welzijn (laat zich in elkaar timmeren door Tuco voor geld, confronteert het liegende mens niet met haar leugens over "schoten in de nacht", slaapt nachtenlang niet) en voor de rest is er eigenlijk niks. Hij is badass natuurlijk, maar uiteindelijk een lege huls.

En daarom is BCS een enorm goede serie, over hoe dit klinische landschap van de oppervlakkige advocatenwereld met Mercedessen en bonussen en die van een ouwe uitgebluste niet bepaald brandschone ex-smeris allemaal in prachtig beeld wordt omgezet met een sausje van zwarte humor. Heeft het die-andere-serie-die-we-niet-gaan-noemen niet eens voor nodig. De verwijzingen daarnaar zijn een bonus, meer niet.

Ik kan niet wachten hoe ze de lijnen van Mike en Jimmy in elkaar gaan vlechten in elk geval, en hoe de fobie van die vreselijke Chuck veroorzaakt wordt (100% zeker door Jimmy), hoe Salamanca in zijn rolstoel terecht gaat komen (ik gok op Mike in dezen), wanneer Gus op het toneel verschijnt en wanneer Jimmy fullblown Saul wordt. O+
ongelofelijk, geen woorden voor. Succes met je leven verder.
pi_161071560
Gaat vast lukken, dank je :*
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:12:52 #85
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_161071830
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:36 schreef Jihawti het volgende:
Het tempo is erg traag en de serie draait niet om de actie maar op de karakters. Ik word er elke keer ontzettend verdrietig van om Jimmy zich zo in de stront te zien draaien. Het is soms best grappig natuurlijk, zoals dat hij zich omwille van een bonus de tent uit laat doedelzakken etc., maar het is ronduit tragisch om te zien dat hij zichzelf die baan (of eigenlijk niks) waard vindt en dus zelf de handel maar saboteert om een ander de moeite te besparen om het uit te spreken.

Komt nog bij dat hij Kim met zich mee gaat sleuren, onbedoeld of niet. Ik denk eigenlijk dat dit niet gaat eindigen in een breakup maar in dat het echt slecht met haar afloopt door zijn schuld. Of ze gaat dood of ze gaat aan de meth, gelukkig gaat ze niet eindigen.

In de lijn van Mike zit natuurlijk meer spanning en actie, maar ook daar zit eigenlijk geen greintje levensvreugde meer in. Ik denk dat hij dat projecteert op Kaylee, het schuldgevoel probeert weg te zetten door haar moeder te helpen ten koste van zijn eigen welzijn (laat zich in elkaar timmeren door Tuco voor geld, confronteert het liegende mens niet met haar leugens over "schoten in de nacht", slaapt nachtenlang niet) en voor de rest is er eigenlijk niks. Hij is badass natuurlijk, maar uiteindelijk een lege huls.

En daarom is BCS een enorm goede serie, over hoe dit klinische landschap van de oppervlakkige advocatenwereld met Mercedessen en bonussen en die van een ouwe uitgebluste niet bepaald brandschone ex-smeris allemaal in prachtig beeld wordt omgezet met een sausje van zwarte humor. Heeft het die-andere-serie-die-we-niet-gaan-noemen niet eens voor nodig. De verwijzingen daarnaar zijn een bonus, meer niet.

Ik kan niet wachten hoe ze de lijnen van Mike en Jimmy in elkaar gaan vlechten in elk geval, en hoe de fobie van die vreselijke Chuck veroorzaakt wordt (100% zeker door Jimmy), hoe Salamanca in zijn rolstoel terecht gaat komen (ik gok op Mike in dezen), wanneer Gus op het toneel verschijnt en wanneer Jimmy fullblown Saul wordt. O+
Accuraat omschreven, ben het helemaal met je eens ^O^

Het al weten hoe het met Jimmy zal aflopen voegt zeker een enorme laag tragiek aan de serie toe, zeker nu hij dit seizoen het "gemaakt" had (door de ogen van buitenstaanders gezien).
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:43:04 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161072368
Ik bedacht me laatst juist dat de makers de serie niet per se hóeven te laten eindigen op het moment dat hij als Saul in BB verschijnt, en ook niet als kaneelbroodjesbakker (als die periode tenminste ná Saul komt, dat kan ook tussen Jimmy en Saul in zitten). Ze kunnen ook verder gaan.
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:01:07 #87
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_161072723
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:43 schreef Aventura het volgende:
Ik bedacht me laatst juist dat de makers de serie niet per se hóeven te laten eindigen op het moment dat hij als Saul in BB verschijnt, en ook niet als kaneelbroodjesbakker (als die periode tenminste ná Saul komt, dat kan ook tussen Jimmy en Saul in zitten). Ze kunnen ook verder gaan.
Volgens mij zitten er ook al genoeg aanwijzingen in die twee scènes dat hij bij de Cinnabon werkt om te kunnen concluderen dat het inderdaad ná Breaking Bad is. Daarnaast is het volgens mij ook al door Gilligan meermaals gezegd dat het zo is, maar dat weet ik even niet zeker.

Ook meen ik me te herinneren dat er na afloop van seizoen 1 ook is gezegd dat de serie inderdaad verder zou gaan waar BB ophield uiteindelijk.
pi_161080535
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:01 schreef Xurk het volgende:

[..]

Volgens mij zitten er ook al genoeg aanwijzingen in die twee scènes dat hij bij de Cinnabon werkt om te kunnen concluderen dat het inderdaad ná Breaking Bad is.
Keek hij in die scène in aflevering 1 van seizoen 1 niet zijn oude VHS-tapes met reclamefilmpjes uit zijn Breaking Bad tijd terug?
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:29:02 #89
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161081183
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Keek hij in die scène in aflevering 1 van seizoen 1 niet zijn oude VHS-tapes met reclamefilmpjes uit zijn Breaking Bad tijd terug?
Oja, dat herinner ik me ook nog. Dan nog hoeft die Cinnabonperiode niet het einde te zijn. Ze kunnen er ook naartoe werken en dan weer verder gaan. Dat Kim opeens een kaneelbroodje bestelt ofzo O+
pi_161084522
Zojuist aflevering 6 gezien, vond die best aardig.
Tails tell tales
pi_161090250
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:29 schreef Aventura het volgende:

[..]

Oja, dat herinner ik me ook nog. Dan nog hoeft die Cinnabonperiode niet het einde te zijn. Ze kunnen er ook naartoe werken en dan weer verder gaan. Dat Kim opeens een kaneelbroodje bestelt ofzo O+
Hij werkt bij de Cinnabon aan de andere kant van de VS he.
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:30:32 #92
444149 Eejit
What's the craic?
pi_161090992
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 april 2016 07:53 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Hij werkt bij de Cinnabon aan de andere kant van de VS he.
In Omaha, wat in de regio ligt waar Kim vandaan komt.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_161091702
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:43 schreef Aventura het volgende:
Ik bedacht me laatst juist dat de makers de serie niet per se hóeven te laten eindigen op het moment dat hij als Saul in BB verschijnt, en ook niet als kaneelbroodjesbakker (als die periode tenminste ná Saul komt, dat kan ook tussen Jimmy en Saul in zitten). Ze kunnen ook verder gaan.
Het gaat ook door na BB volgens mij :)
Feyenoord Rotterdam
pi_161192757
Goede aflevering weer :Y Heerlijke shot in die Openingsscène bij de grens ook. :9
Ben benieuwd wanneer we zullen zien dat Mesa Bank de vormfouten op de documenten van Chuck ontdekken (hopelijk niet over 4 afleveringen pas ofzo :') )

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 12:32:43 ]
pi_161194063
Trackingshots :9~
pi_161194193
mooie openingsscene idd :)
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  Forum Admin / PR dinsdag 5 april 2016 @ 13:42:32 #97
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_161194509
Goede aflevering, alleen jammer dat Chuck nog niet tussen zes planken ligt
pi_161197547
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:42 schreef Sked het volgende:
Goede aflevering, alleen jammer dat Chuck nog niet tussen zes planken ligt
fuck chuck inderdaad.

Fudge. _O_

Mike die zijn kleindochter laat meehelpen een wapen te maken. :D
Feyenoord Rotterdam
pi_161197568
Verder ook wel een beetje pijnlijk te zien hoe Jimmy Kim meeneemt in zijn val. ;(
Feyenoord Rotterdam
pi_161197611
Dat stukje met "de veteraan" _O-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')