abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163376680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu je nog jong bent.
En pyrolyse reiniging is leuk en aardig, maar alsnog moet je er daarna met een doekje door.
Wij zijn een beetje vies. In 8 jaar in mijn huidige huis hebben we denk ik 2x de oven schoongemaakt. Het rooster is wel schoon overigens.
pi_163376717
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

*O*
^O^

Met goede ventilatie moet je het in de badkamer wel moeten kunnen redden; zou wel zorgen voor voldoende natuurlijk lichtinval.
Er wordt nu naar een lichtkoepel van 1.20 gekeken, dan komt dat wel goed.

Klaas, een raam zou ik zeker open willen, maar zo'n dakding is bijvoorbeeld met regen denk ik niet zo zinnig.
  Knikkerking dinsdag 28 juni 2016 @ 21:01:33 #203
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163377011
Ik zou zweren dat ik me hier al eens ontlurkt had, maar kan m'n post nergens vinden :P
In ieder geval érg gaaf allemaal, en al super veel gedaan in redelijk korte tijd :7 Echt mooi om te zien ^O^

Keep it up!
pi_163378525
Qua keukenindeling: als mens zijn we altijd op zoek naar patronen, en symmetrie staat vaak het mooist (dus aan beide kanten 1 hoge kast ipv beide hoge kasten aan 1 kant). Ik merk dat ik werkbladruimte in de buurt van kookplaat/wasbak meer gebruik dan de stukken die niet langs de 'looplijn' liggen. Werkbladruimte aan de andere kant van het eiland (kant van de kamer) zou ik bijv. bijna niet gebruiken. En kijk goed hoe je de afvoer van de afzuigkap gaat wegwerken; een koof over gehele breedte van de keuken staat waarschijnlijk mooier dan een klein stuk van afzuigkap naar buiten, en kan je in die koof ook meteen spotjes maken voor werkbladverlichting. Sowieso is werkbladverlichting iets om naar te kijken, weinig zo vervelend als snijden met je rug naar de lichtbron waardoor je in de schaduw staat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:46 schreef Gia het volgende:

@D.K. Je kunt bovenop de kastjes kranten leggen, dan worden ze niet zo vies.
Hoge kasten zijn fijn om de spullen op te bergen, die je maar af en toe nodig hebt.
Ik heb gewoon een trapje in de keuken staan, want ik moet best vaak bij de bovenste plank :+.
pi_163379970
Er liggen krantjes op de keuken. Maar daarop wordt inmiddels andere zooi geplaatst door mijn partner. En dat geeft uiteindelijk echt een zooitje. Volgende keer doe ik dat dus anders.
Sowieso wij zijn vrij lang, maar kastjes van 60 cm diep op 2 m hoogte zijn echt onpraktisch. Zelfs voor spullen die je weinig gebruikt.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_163380103
Ik O+ laden. Zoveel mogelijk laden is dus nog een tip.
pi_163381486
Ik had je nog niet gezien Atmoz. En goed te horen m.n. mensen als mijn ouders blijven maar roepen dat het zo langzaam gaat. Dan is het wel leuk om eens anders te horen :)

Chicolade het lijken kasten, maar zijn koelkasten. Wordt op termijn 1 dubbele. Dat verdeelt wat lastig ;)
Koof check en flink veel licht ook. Ik denk dat we veel te veel werkblad hebben, maar de ruimte is 8,5 meter diep. Daar wil ik geen eilandje van 60 cm in zetten. En het levert lekker veel kastruimte (laden!) op.
pi_163384931
Hoe groot maak je de ruimte tussen eiland en aanrechtblad? Als je flink de ruimte hebt dan zou ik het zo maken dat je er bij een opengeklapte vaatwasser nog langs kan. Is een ergerpuntje hier maar wij hadden nu eenmaal niet meer ruimte.
pi_163401693
1.20. Moet goedkomen.
pi_163840277
Poeh, lang geleden. Waar moet ik beginnen..

Mijn klusman is met vakantie :( 3 weken nauwelijks vorderingen, maar het is hem gegund, ze fixen dit toch maar stoer met zijn tweetjes. Inmiddels heeft de uitbouw een dak, wat natuurlijk niet netjes op de foto staat :@ Op de bovenverdieping zijn bijna alle te stukadoren wanden gedaan, de ruimte voor wc en wastafel is getegeld en de contouren van de badkamer worden zichtbaar.

SPOILER: best veel foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe de tuin wel in een volgende post :D

[ Bericht 18% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:13:22 ]
pi_163840804
Wat leuk die tegels zo! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_163840964
In de tuin is ook al zoveel gebeurd. Een hele haagbeukenhaag weg, hek met poort geplaatst (kleine kinderen-zwembad), gezaagd, een boom wat aangepast en weer ontzettend veel zooi en afval verwijderd.
SPOILER: weer foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de niet fotoklikkers zo verder.
Er staat dus een forse boom in de tuin. Een haagbeuk. Zo een die normaal heel snoezig klein is en de inkijk van je buren tegenhoudt, houdt bij ons de inkijk van de bovenverdieping van de buren uit onze bovenverdieping weg. En die buren wonen best een end weg, dus dat is een hele prestatie.
Ik hou van bomen, ik wilde m oorspronkelijk ook zeker laten staan, maar eigenlijk is het een lelijk ding. En als ik dan tóch mijn eerste eigen nieuwe tuin heb, kies ik liever zelf een mooie boom. Of twee mooie bomen. Oid. Maar wat is nou een mooie boom voor in de tuin, die de buren nog hun gevoel van privacy geeft maar verder beperkt overlast veroorzaakt?
Kenners in huis?
Ik hou van gladde stammen, echte bladeren (geen veervorm), geen bessen die vlekken veroorzaken, liefst geen oppervlakkige wortels, genoeg blad maar geen pikdonkere schaduw eronder. Een meter of 7 hoog lijkt me meer dan zat, 4 is nog een stuk makkelijker voor zelf een beetje bijhouden. En ik heb vast nog meer eisen, maar die weet ik zo niet. Tips?

[ Bericht 8% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:17:12 ]
pi_163841005
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:52 schreef Bartjebart het volgende:
Wat leuk die tegels zo! :D
Ja he :) Wij waren zelf ook heel blij ermee. Mevr Loopfiets zei zelfs al dat ik ze niet online moest zetten, het is zo leuk dat straks iedereen het heeft ;)
pi_163841556
fg

[ Bericht 28% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:12:41 ]
  dinsdag 19 juli 2016 @ 07:01:04 #215
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_163848188
Hier wordt lekker gebouwd! Leuk om te volgen dus ga ik zeker doen.

Veel succes! En laat je niet gek maken.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 07:22:31 #216
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_163848275
Mooie update!

Succes met de keuken. Probeer je niet te druk te maken als het niet per se nodig is. Keukens is een rare markt. Maar het gevoel bij en leverancier moet wel goed zijn. Als dat zo is, kom je er samen vaak wel uit, zowel voor, tijdens als na het plaatsen.

Die boom zou ik weghalen. Hij is nu wat netter, maar is zijn natuurlijke vorm kwijt met al die afgezaagde takken. En hij lijkt niet meer in al te beste staat. Vervang hem door een knappe boom van jouw keuze. Desnoods een mooie volwassen fruitboom. Het plantseizoen begint in oktober. Als je hem vlak daarvoor omhaalt kun je je nu op andere dingen richten en zit je al die tijd niet zonder boom.
pi_163848551
Goed punt. Sowieso kunnen we hem nog lang niet weghalen, gemeente heeft 8 weken voor de kapvergunning. En ze checken met satelietfoto's, dus beter maar eerst die vergunning regelen.

Hi gieliovd :W
Weinig stress hier hoor. Dat komt wel als het geld op is ;)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:43:11 #218
3542 Gia
User under construction
pi_163851885
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:56 schreef Loopfiets het volgende:

Zomaar ergens middenin de tuin stuitte ik op een in stevig plastic ingepakt iets. Morgen gaan we verder graven om te ontdekken wat erin zit. Ben heel benieuwd!
Spannend. Wij vonden vorig jaar een waterdichte koffer, verbonden met een camera die op onze schutting vastgeschroefd was. In de koffer zat een recorder met een sd-kaartje. Daarop stonden beelden van een deur in de straat achter ons. Echt bizar. Politie gebeld, die hebben het opgehaald.
quote:
Er staat dus een forse boom in de tuin. Een haagbeuk. Zo een die normaal heel snoezig klein is en de inkijk van je buren tegenhoudt, houdt bij ons de inkijk van de bovenverdieping van de buren uit onze bovenverdieping weg. En die buren wonen best een end weg, dus dat is een hele prestatie.
Ik hou van bomen, ik wilde m oorspronkelijk ook zeker laten staan, maar eigenlijk is het een lelijk ding. En als ik dan tóch mijn eerste eigen nieuwe tuin heb, kies ik liever zelf een mooie boom. Of twee mooie bomen. Oid. Maar wat is nou een mooie boom voor in de tuin, die de buren nog hun gevoel van privacy geeft maar verder beperkt overlast veroorzaakt?
Kenners in huis?
Ik hou van gladde stammen, echte bladeren (geen veervorm), geen bessen die vlekken veroorzaken, liefst geen oppervlakkige wortels, genoeg blad maar geen pikdonkere schaduw eronder. Een meter of 7 hoog lijkt me meer dan zat, 4 is nog een stuk makkelijker voor zelf een beetje bijhouden. En ik heb vast nog meer eisen, maar die weet ik zo niet. Tips?
Hier in de tuin staat een hele hoge hemelboom, maar die is niet inheems. Blijft ook staan.
Verder staat er een esdoorn. Daar komen van die helicoptertjes af. Op zich niet zo'n probleem, maar zaait daarmee wel uit.
Een hoge boom kopen is wel duur. Wij hebben een spar (Weymouth tree) gekocht van ongeveer 3,5 meter en die kostte al 300 euro. Die staat nu in het midden van de tuin.

Ik raad je aan om naar een boomkwekerij te gaan. Daar kunnen ze je het best adviseren.
pi_163852470
Ik vond ook eens een groot plastic pakket bij het uitgraven van een boom. Daar zat een beest in verregaande staat van ontbinding in :r

Pro-tip, begraaf je dieren niet in plastic :r :r :r
pi_163853583
Hmm, dit plastic was niet zo spannend :( Nog niet alles is eruit, maar het lijkt erop dat het plastic deels is gebruikt om beton te storten voor een vijver (dat krijgen we niet weg) en deels om heel veel kiezels in te pakken :?

Heet! We wilden vanmiddag nog naar een boomkwekerij, maar ik geloof niet dat ik nog kan bewegen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:04:05 #221
3542 Gia
User under construction
pi_163858144
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:04 schreef Loopfiets het volgende:
Hmm, dit plastic was niet zo spannend :( Nog niet alles is eruit, maar het lijkt erop dat het plastic deels is gebruikt om beton te storten voor een vijver (dat krijgen we niet weg) en deels om heel veel kiezels in te pakken :?

Heet! We wilden vanmiddag nog naar een boomkwekerij, maar ik geloof niet dat ik nog kan bewegen.
Volgens mij is het beter de bomen in najaar tot voorjaar te planten. Weet niet of dit voor alle bomen geldt. Maar een hoop geld uitgeven en dan de boom het niet redden is ook erg zonde.

Wat betreft die rotzooi in de grond. Zou je op werkspot kunnen zetten. Er zijn bedrijven die dat voor een paar honderd euro voor je komen weghalen en meenemen. Hadden wij met betonpalen van de schutting. Die stonden in beton gegoten. Voor ons geen beginnen aan. Voor 250 euro hebben 2 jongens het eruit gehaald en meegenomen. Kost wel effe wat, maar dan ben je er wel vanaf.

Hier is nu de fundering voor de garage uitgegraven. Onze klusoom is ook op vakantie. Komt in de loop van volgende week terug. Wij hebben al wel bij een bakstenenleverancier 2 monsterstenen besteld, om te kijken welke het best kleurt bij de rest van het huis. De ene steen kost 23 ct per stuk. Dat is niet duur. Hoop dat die het gaat worden. Die andere is 33 ct.
pi_163858285
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij is het beter de bomen in najaar tot voorjaar te planten. Weet niet of dit voor alle bomen geldt. Maar een hoop geld uitgeven en dan de boom het niet redden is ook erg zonde.
Klopt, zomer is echt een slecht seizoen voor bomen. Eind sept op zijn vroegste zou ik doen :Y

* Puala is dochter van een boomkweker :@
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:40:57 #223
3542 Gia
User under construction
pi_163858850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Klopt, zomer is echt een slecht seizoen voor bomen. Eind sept op zijn vroegste zou ik doen :Y

* Puala is dochter van een boomkweker :@
Goed om te weten.
pi_163860274
Oh nee, we willen nog niks kopen, tis meer kijken wat we eigenlijk zouden willen hebben.
Planten wordt misschien wel februari. Dan heeft de hovenier die ook de oude verwijdert winterkorting ;)
  zondag 24 juli 2016 @ 09:07:59 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163969254
Die overzichtsfoto van je tuin, wow, wat een heerlijk oppervlak! Heel verstandig om die afscheiding te maken bij het oude zwembad. Is dat zwembad nog te redden?

Ik vind die tegels ook echt heel gaaf. Ik kan niet uitsluiten dat dat nageaapt wordt :@
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')