abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162448220
Hmm, niemand...

Ik denk dat we hier wel blij van worden. Dat ruitjespapier tekent wel lekkerder :)

pi_162458200
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:24 schreef Loopfiets het volgende:
Hmm, niemand...

Ik denk dat we hier wel blij van worden. Dat ruitjespapier tekent wel lekkerder :)

[ link | afbeelding ]
Puur gevoelsmatig... maar ik zou toch wat bedenkingen hebben met een meterkast recht achter mijn douche. Zal vast geen probleem opleveren, is alleen het idee.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:11:54 #103
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162458387
Ik zie helemaal geen bergruimte in de badkamer. Behalve onder de wasbak waarschijnlijk.

Is dat naast de meterkast een handdoekradiator? Dat lijkt me een handige plaats, dan kan je hem vanuit de douche pakken zonder dat de halve badkamer nat wordt.

Gezellig, 2 douches *; Maar is dat niet onhandig met je afschot? Misschien een drain onder/voor de douchedeur? Ik heb afgelopen weekend ergens gemerkt dat dat prima kan zonder dat je badkamer onderloopt.
Spoilers!
pi_162460413
Ja over de bergruimte kreeg ik irl ook al opmerkingen. En het is een handdoekradiator, ik heb een hekel aan lopen voor je handdoek. Afschot zou moeten kunnen, mijn ouders hebben ongeveer dezelfde doucheopstelling en nooit watergedoe.

Maar misschien heb ik ook wel voor niks zitten tekenen. Een van de klussers kreeg vanmorgen een ingeving over iets dat misschien wel anders kon, waardoor de halve indeling van de benedenverdieping eraan gaat. Ook van de badkamer dus...

Nu dus eerst een paar dagen tekenen en denken of dat wel handig is en hoe dan.
Zou in elk geval het meterkast/douche'probleem' direct oplossen, die komt dan heel ergens anders.

Keuzestress!
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:33:57 #105
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162460653
Wij hebben twee lades onder de wasbak en een spiegelkast er boven.
Ik mis geen opbergruimte als in nog een aparte kast.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 24 mei 2016 @ 14:00:02 #106
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_162461292
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:24 schreef Loopfiets het volgende:
Hmm, niemand..
ik heb het net iets te druk, sorry. :)
pi_162464437
Geen toilet? Bad slag draaien en links in de hoek, wasbak op oude plek van bad.

Verder lijkt mij het idee van de meterkast zo dichtbij de natte ruimte ook niet echt gewenst...
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:33:48 #108
3542 Gia
User under construction
pi_162467412
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:33 schreef Loopfiets het volgende:
Poeh, badkamerkeuzes.. Ik heb een ruimte van 2,36 diep. Hoe breed is afhankelijk van de badkamerindeling. Er hoeft geen wc in, wel een bad (liefst 1.80x80), ruime douche, wastafel .8 of 1m en handdoekradiator. Grote kans dat links, aan de kant van de deur, een meterkast komt. Dan is daar dus een hoekje uit.

Ik heb al wat zitten tekenen, natuurlijk geen foto gemaakt en lig inmiddels in bed. Mijn twee beste opties zijn
a. Wastafel rechts tegen de muur, douche daarachter, bad links tegen de muur, radiator tussen bad en douche en
b. Douche rechts bij binnenkomst, radiator daarnaast, kast in de hoek, bad in de breedte vanaf de kast (misschien is die kast wel onzin, wist niet of 65cm te krap is om kaar radiator te gaan, maar valt vast wel mee), wastafel links.

Bij beide opties kom ik op een breedte van ongeveer 2.6m.

Tips, ideeën, ervaring met hoe groot je badkamer moet zijn om lekker te kunnen bewegen etc zijn meer dan welkom.
http://www.vanwanrooij-wa(...)-badkamer-ontwerpen/
Deze heb ik gebruikt. Er is ook de keuzemogelijkheid van baddouche combinatie. Dat bespaart plaats. Leuk dat je het ook 3d kan zien.

Overigens, Brugman heeft hetzelfde programma, maar daar moet je gegevens invullen. En die hangen dan binnen een paar dagen aan de telefoon.
pi_162468107
Dit is de badkamer zoals wij hem gaan maken. 2,40 breed en 3.6 meter lang (even UT het hoofd. Zoiets lijkt me voor jullie ook wel geschikt.

http://viewer.saninet.eu/(...)Q5VZ435D&Language=nl

P.s ik ben een lurker. Maar volg je project op de voet. Erg gaaf om te zien wat jullie gaan doen.
pi_162470877
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:33 schreef laziness het volgende:
Wij hebben twee lades onder de wasbak en een spiegelkast er boven.
Ik mis geen opbergruimte als in nog een aparte kast.
Bevestiging, ik hou ervan ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 15:50 schreef LievePoetin het volgende:
Geen toilet? Bad slag draaien en links in de hoek, wasbak op oude plek van bad.

Verder lijkt mij het idee van de meterkast zo dichtbij de natte ruimte ook niet echt gewenst...
Geen toilet, dat zit/zat apart. Nu is alles weer open. Maar dan wel benieuwd, waarom het bad draaien?
pi_162470897
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:00 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

ik heb het net iets te druk, sorry. :)
Prima hoor. We komen er wel uit. Het overkomt ons nu steeds dat we nét voor we te laat zijn weer ergens een ander idee vandaan halen en dan alles omgooien. Ik hoopte dat voor te zijn maar daar ben ik ook alweer te laat mee ;)
pi_162471018
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:33 schreef Gia het volgende:

[..]

http://www.vanwanrooij-wa(...)-badkamer-ontwerpen/
Deze heb ik gebruikt. Er is ook de keuzemogelijkheid van baddouche combinatie. Dat bespaart plaats. Leuk dat je het ook 3d kan zien.

Overigens, Brugman heeft hetzelfde programma, maar daar moet je gegevens invullen. En die hangen dan binnen een paar dagen aan de telefoon.
Ik heb die van de Baderie gebruikt. Die is alleen niet zo makkelijk te delen.
En nee, voor geen goud ga ik douchen in bad. Als ik te weinig ruimte had, dan liever geen bad dan een combi.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:08 schreef Twiveo het volgende:
Dit is de badkamer zoals wij hem gaan maken. 2,40 breed en 3.6 meter lang (even UT het hoofd. Zoiets lijkt me voor jullie ook wel geschikt.

http://viewer.saninet.eu/(...)Q5VZ435D&Language=nl

P.s ik ben een lurker. Maar volg je project op de voet. Erg gaaf om te zien wat jullie gaan doen.
Alle inspiratie is welkom. Dit soort aanmoedigingsposts ook, soms denk ik dat ik tegen mezelf praat ;) en dan gebruik ik weer eens de desktop en zie de topicviews en schrik me rot :X
pi_162476161
Getver wat chagrijnigmakend. Met het idee van de klusser de hele avond zitten tekenen, maar het kwam uiteindelijk nergens goed uit, dus voor niks energie daarin gestoken.

Nu zou het evt wel nog kunnen dat we een meter bij de eerdere ruimte kunnen trekken (voordeur verplaatsen, gang weg), maar ik heb echt geeeen zin meer. Mocht iemand zich nog enorm vervelen vannacht: ongeveer 5.7 bij 3.4, voor een badkamer, aparte wc en overige ruimte. Die laatste ruimte kunnen we ook goed gebruiken, dus ik hoef geen badkamer van 5 bij 3.4. Oh en daar moet nog een deur naar buiten ook.

Getekend is het een rechtopstaande rechthoek met rechts de muur naar binnen, met alleen ruimte voor sparing ongeveer 2m van onder. Links mag de deur naar buiten. Boven en onder zijn een binnen- resp buitenmuur waar ik niet per se deuren in wil. Boven een schuifdeur zou nog wel kunnen.

Cryptisch genoeg om het uitdagend te maken?

Edit voor iets vrolijkers.

Kruipruimte in de maak :)
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:43:31 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162476789
LF, als je werk voor niets hebt gedaan betekent dat alleen maar meer bevestiging voor wat de uiteindelijke beslissing wordt.

Maar je architect heeft je wat dit betreft ook niets opgeleverd zie ik. Jammer hoor.

Take care! Komt goed schatje :*
Spoilers!
pi_162481022
Thx :)

De architect had een plan. Wij zijn van dat plan afgeweken.
Gistermiddag vroeg ik me af waarom hij dit nieuwe idee niet had bedacht. Gisteravond schold ik vol enthousiasme dat hij het natuurlijk direct had afgeschreven omdat het een kutplan was.
  woensdag 25 mei 2016 @ 08:27:13 #116
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162481591
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:56 schreef Loopfiets het volgende:
Alle inspiratie is welkom. Dit soort aanmoedigingsposts ook, soms denk ik dat ik tegen mezelf praat en dan gebruik ik weer eens de desktop en zie de topicviews en schrik me rot
Hoi, ik lurk ook mee ik heb gewoon weinig tips en ben geen handige harry ;)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 25 mei 2016 @ 08:46:48 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162481812
Kruipruimte *O*
Ligt het nog steeds op schema nu jullie het steeds om gooien? :D

Heb je nog een plaatje van je cryptische omschrijving?
En moet er nog ergens rekening mee gehouden worden, iets dat een vaste plek heeft? Bijv de standleiding van de wc?

Ik herken het wel dat je tekent, uiteindelijk het afschiet maar dan niet meer opnieuw wilt tekenen.
Tip van flip: teken de basis en kopieer die 20x. Dan is opnieuw beginnen net iets minder vervelend.
En als je echt genoeg ruimte hebt ergens kan je het nog uittapen, dat vonden wij ook wel handig voor het inzicht.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162482523
Op een kassabon..

Ik neig naar het bij het oude plan houden, maar we moeten het wel eerst goed uitzoeken voor dat definitief wordt. Op de planning heeft dit geen invloed, de vloer moet er nog in. Als ik eind van de week weet waar de leidingen moeten, is het goed. Er mag geen sparing in de dragende muur, dat maakt het wat lastiger.

En :W Moppert. Ik ben zelf ook niet bepaald een licht op klusgebied.
pi_162493874
*lurker meldt*

Niet mijn expertise, maar idee qua indeling:

Afmeting badkamer: 3,40 x 2,50m
Bij binnenkomst vanuit de gang aan je linkerhand het bad (tegen de buitenmuur dus). Laag muurtje aan het eind om spulletjes op te zetten. Daarachter de douche, bovenop het lage muurtje douchewand maken. Douchewand kan aan het eind of iets breder muurtje en douchewand in het midden zodat je ook in de douche je shampoo ed kwijt kunt, glazen douchewand geeft meeste ruimte / licht, maar kan ook dicht voor meer "nisgevoel".
Bad is 1,80 lang, dan muurtje +/- 30 cm breed (naar eigen inzicht breder of smaller), hou je voor de douche een ruimte over van 1,30m. Zeer ruim dus. Lengte douche gedeelte ong 1,80m. Daarachter muur maken voor aparte wc (ingang vanuit de andere ruimte). Bij binnenkomst vanuit de gang aan je rechterhand de wasbak.

De overige ruimte is dan nog zo'n 3,0 x 3,4m minus een kleine uitsparing voor de wc. Buitendeur ed is daar makkelijk te realiseren. Ingang vanuit de binnenmuurkant.

De badkamer zou zelfs nog iets kleiner kunnen als er een hoekbad in komt (linksachter) en vierkante douche met zo'n kleine schuine zijde (links naast de ingang).

Hopelijk heb je er iets aan. Succes!
pi_162493972
Bedenk me net.. is die 3,40 inclusief gang? Want ik had begrepen dat dat zonder gang is... Anders heb je niks aan mijn ideeën.. Handig weer..
pi_162495202
Nee het is exclusief gang :)
Ik moet maar eens aan de tekenarij.

En het is definitief, het huisontwerp wordt niet aangepast. Wel gaat de meterkast weg bij de douche, dus toch nog wat aanpassen.

[ Bericht 30% gewijzigd door Loopfiets op 25-05-2016 21:24:13 ]
  woensdag 25 mei 2016 @ 19:21:33 #122
3542 Gia
User under construction
pi_162495690
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 08:46 schreef laziness het volgende:

Tip van flip: teken de basis en kopieer die 20x. Dan is opnieuw beginnen net iets minder vervelend.

Ik gebruik overtrekpapier. Is een blok met een extra blad met ruitjes per milimeter en dan halve centimeter dikker en centimeter nog dikker. Daarop teken ik de muren en deuren e.d. en dan schuif ik dat weer onder een nieuw vel. Werkt perfect.
pi_162679447
Eindelijk iets opgebouwd *O*

Binnen een week ligt hier beton op en daarna zou het even vrij snel moeten gaan. Voor onze klussers op vakantie gaan verwachten ze ook de muren en het dak te hebben staan.

De badkamerindeling is semidefinitief nu, dat is wel fijn met beton zometeen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:07:51 #124
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162679509
Handige indeling van de badkamer :Y
Spoilers!
pi_162699864
Vond ik zelf ook wel *) ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: