Misschien kun je wat ademhalingsoefeningen downloaden en leren? Als je je bezig houdt met goed rustig ademhalen heb je misschien minder tijd om te panieken.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:39 schreef Duufje het volgende:
Hallo,
Ik heb chronische zenuwpijn (hoofdpijn) en daarnaast nog een waslijst aan lichamelijke klachten, dat doet er niet echt aan toe maar waarvoor ik dit topic heb geopend is dat ik voor de tweede keer een mri moet laten maken van mijn hoofd.
Ik heb al mijn hele leven dat ik mij niet prettig voel in kleine ruimtes, ik vind het niet fijn als ik het gevoel heb opgesloten te zitten. In het dagelijkse leven heb ik hier geen last van, een lift is geen probleem bijvoorbeeld.
Maar nu heb ik dus eenmaal eerder een mri gehad van mijn hoofd en ging ik vrij blanco de mri in. Eenmaal liggend merkte ik dus dat je hoofd helemaal ingebouwd is. Ik kreeg direct een benauwd gevoel. De piepjes en geluiden van het apperaat maakte het er niet beter op, kortom.. na een tijdje merkte ik dat ik heel erg paniekerig werd. Er was tegen mij gezegd.. "Als het niet gaat geen probleem dan stoppen we, maar dan moeten we wel opnieuw beginnen". Ik merkte dat ik bijna ging hyperventileren alleen wilde ik echtecht niet nog een x 30 min opnieuw beginnen dus heb ik mijzelf rustig weten te krijgen terwijl de tranen over mijn wangen rolden.
Toen de neuroloog vandaag voorstelde om nogmaals een mri te maken kwam direct de angst naar boven van vorige keer. Ik heb al ee hele dag buikpijn. De neuroloog vertelde wel dat er de optie is dat ik in dagopname kom en een rustgevende spuit krijg.. maar dat vind ik ook wel weer heel heftig.
De reden dus van dit topic:
Herkent iemand zich hierin? Heeft iemand tips om rustig te blijven tijdens de mri? Zijn er nog andere opties?
Je hebt gelijk. Misschien niet helemaal goed verwoord. Maar de stap naar medicatie is voor mij best groot. Dan is het ineens heel echt dat die angsten bestaan, en dat komt best rauw op mijn dak. Zo van.. dat is voor mensen die echtecht heel angstig zijn. Maar misschien behoor ik ook gewoon tot die groep..quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:58 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Je krijgt een goeie tip aangereikt, maar die is ook niet goed. Wat wil je nou?
Of je doet het gewoon, of je neemt dat kalmeringsmiddel en daarna de mri.
Door het harde geluid en de smalle buis waar je ingeschoven wordt ervaren meer mensen het als benauwend. Als je er nu al zo bang voor bent gaat dat niet ineens minder worden en zou ik gewoon voor dat roesje gaan.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:21 schreef Duufje het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie adviezen! Ik ga mij eens inlezen in ademhalingsoefeningen, thx!
[..]
Je hebt gelijk. Misschien niet helemaal goed verwoord. Maar de stap naar medicatie is voor mij best groot. Dan is het ineens heel echt dat die angsten bestaan, en dat komt best rauw op mijn dak. Zo van.. dat is voor mensen die echtecht heel angstig zijn. Maar misschien behoor ik ook gewoon tot die groep..
Die buisquote:Op donderdag 17 maart 2016 20:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Door het harde geluid en de smalle buis waar je ingeschoven wordt ervaren meer mensen het als benauwend. Als je er nu al zo bang voor bent gaat dat niet ineens minder worden en zou ik gewoon voor dat roesje gaan.
Daar hoor je hoe dan ook nog steeds het kabaal door en dan blijf je nog steeds ingeklemd zitten met je hoofd in een buis.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 00:55 schreef jcdragon het volgende:
Misschien mag je een koptelefoon op en kun je muziek luisteren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |