Het zijn vooral de slecht opgeleiden die je makkelijk voor 't karretje kan spannen. Donald Trump z'n voetvolk is even achterlijk als dit stelletje honden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:58 schreef Hathor het volgende:
Joop commentaar.![]()
Sluit ook mooi aan op dat filmpje in de OP van die o zo tolerante moslims. En het dan gek vinden dat wij daar niks mee te maken willen hebben.
Dat heet "Framing"quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:58 schreef Hathor het volgende:
Joop commentaar.![]()
Sluit ook mooi aan op dat filmpje in de OP van die o zo tolerante moslims. En het dan gek vinden dat wij daar niks mee te maken willen hebben.
Kan best en moet nietquote:Op donderdag 17 maart 2016 03:20 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
De andere kant op kijken en doen alsof het niet ons probleem is kan gewoon ethisch niet. Die moeten we hier opvangen.
Er bestaat een misvatting dat de winst van zorgverzekeraars gebruikt wordt om bonussen uit te keren of aandeelhouders te spekken. Hoewel dit wel mag, zitten vrijwel alle zorgverzekerden bij een verzekeraar die werkt zonder winstoogmerk en zonder aandeelhouders. Een groot deel van de gemaakte winst gaat terug naar de premiebetaler. Het overige deel moet van De Nederlandsche Bank (DNB) verplicht gebruikt worden om het eigen vermogen te vergroten. Dat betekent dat dit geld apart wordt gezet als een soort reservepotje (buffer) van de zorgverzekeraar. Het geld wordt benut om toekomstige ontwikkelingen en risico’s te dekken, bijvoorbeeld als de economie of zorgsector een klap krijgt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:20 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Dat onze ouderen slecht behandeld worden komt omdat zorgverzekeraars winst mogen maken en onze verzekeringen steeds meer uitkleden.
Neuh, we moeten niet iedereen uit een probleemgebied opvangen en 'moet want wet' is een beetje de omgekeerde wereld.quote:
Ik ga er maar van uit dat je deze mening deeltquote:
Ik heb niets tegen moslims, ik heb iets tegen bepaalde bevolkingsgroepen die zich manifesteren als grote etters en meteen de discriminatiekaart trekken als je er iets van zegt.quote:... Veel van mijn landgenoten, die ik als miezerige horken beschouw, aanvaarden moslims a priori niet.
Daarmee bedoel ik: ze kennen geen moslim, hen is nooit door een moslim iets aangedaan, maar desondanks wíllen ze gewoon niet.
Nee, gelukkig zijn ze van de andere kant heel open en uitnodigend...quote:Ze verstoppen zich graag in de anonimiteit, op het internet. Dan komt de aap altijd wel uit de mouw.
Ik heb mijn mening gevormd uit zowel mijn eigen ervaring als wat er in de media te zien is.quote:Hun afkeer van moslims (en niet alleen die) is niet geschraagd op ervaring in het échte leven, maar op de agressie van zekere politici, en alle roddel en laster in ‘de media’.
Nou, mooie bronnen zijn dat.
Prijs jezelf gelukkig dat je te maken hebt met een uitzondering, vaak gaat het rond een azc iets anders aan toequote:Ikzelf woon niet ver van een groot AZC. De stad is middelgroot. Het is druk. Er is uitgaansleven.
Het is bijzonder rustig. Er gebeurt niets. De mensen verdragen elkaar. Kom je buiten, dan valt het echt niet op dat er een instroom van vluchtelingen is. Soms kom je in de supermarkt een klein groepje mensen tegen, of een gezin, waarvan je denkt: het kunnen vluchtelingen zijn. Als dat zo is, dan is er altijd een klein (geïmproviseerd) gesprekje mogelijk, en je kan grapjes maken met de kinderen.
Na Parijs zit de angst er inderdaad goed in, maar geen zorgen, alle nieuws over deze incidentjes zijn van 100% anonieme bronnen, dus je hoeft ze niet serieus te nemenquote:Daarna kom je op het internet. Het lijkt daarop net alsof wereldoorlog nommer 3 op uitbreken staat. De mensen razen en tieren tegen moslims en vluchtelingen. Alsof die hen elke dag met de dood bedreigen. De leugens worden razendsnel verspreid, en veel Hollanders geloven ze meteen, zonder na te gaan waar ze vandaan komen. 99% van alle laster komt van mensen die anoniem blijven. Hoe zou dat toch komen?
Ik vind dit stukje tekst vol aannames gevaarlijk, omdat ze een soort krampachtig multiculti-moetje met alle macht in stand lijken te houden.quote:Die tegenstelling tussen de werkelijkheid van buiten, en de toestand in ‘de media’, die vind ik nu een échte bedreiging. Niet moslims, niet vluchtelingen.
Wat betreft het laatste stuk: je ziet spoken. Ik heb geen idee waar je deze onzin en aannames vandaan haalt, maar dit is precies waar je zelf ook bang voor bent: mensen in een hoekje drukken en de beschuldigende vinger wijzen.quote:Hoe kan het zijn dat vele Hollanders (en Duitsers, en Belgen, enz. enz. enz.) zich met enorme energie in dat circus van de haat begeven, en onder een valse naam mee doen?
Weet jij het, weet ik het?
De hatende Hollander, die ongecultiveerde en ongeletterde aap, die is a priori tegen moslims, tegen vluchtelingen, Hij heeft daar geen reden voor nodig. Hij is ongastvrij. Hij weert af en is bot tot op het bot. Hij is iemand bij wie je je niet thuis voelt (ik ook niet hoor, ook al heb ik zijn nationaliteit).
Ware ik moslim, dan zou ik minder en minder (sic) kunnen integreren. Ik zou toch het gevoel blijven houden dat ik niet welkom ben, wat ik ook doe. Ik zou me in eigen kring terugtrekken. Misschien weer oude rituelen en gewoonten oppakken, omdat ik van mijn afkomst meer zou houden dan van dat hardvochtige, agressieve Nederland.
De horkerige Hollander is gek aan het worden. Hij denkt dat hij rechtvaardig is als hij van allochtonen eist dat ze alle zeden en gewoonten van hun afkomst afzweren. Dat kan helemaal niet. Die eis komt neer op het opgeven van je persoonlijkheid. De eis dat je alle uiterlijke tekenen van de islam moet afleggen, is al even gestoord. Zolang je de Hollander niets opdringt, hoeft dat natuurlijk niet. Onzin.
De lompe Hollander denkt dat hij zelf het toonbeeld van warme tolerantie en heuse vriendschappelijkheid is. Niets is minder waar.
Hij kan namelijk niet geven, hij wil alleen maar nemen.
De Hollander vindt zichzelf een wereldwijze kosmopoliet. Dat is hij niet, hij is een gefrustreerde en gekrenkte en zich miskend voelende dorpskinkel, en niet meer dan dat.
De Hollander is een opportunistische slijmbal. Vandaag doet hij alsof hij het beste voor heeft met homo’s, vrouwen, minderheden, als het hem toevallig van pas komt.
Morgen al stemt hij op partijen die niets moeten hebben van homo’s, vrouwen als geëmancipeerde wezens, en minderheden.
En dat laatste is omdat hij een allesverzengende haat tegen moslims en vluchtelingen koestert.
Daarom wentelt hij zich aldoor in de uitwerpselen die bestaan uit zelfmedelijden, leugens, laster, roddel, gierigheid, rancune, en walging.
Maar misschien is het zo dat diegene die hij ten diepste en het meest van alles haat…
…hijzelf is.
http://www.joop.nl/opinie(...)taan#comment-1642957
Dat heeft u bijzonder mooi verwoord.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:20 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Dat heet "Framing"
Dat deden de duitsers ook in de 2e wereld oorlog: Beelden van joden verspreiden die werden neergezet als slechte burgers.
Beetje makkelijk natuurlijk om dit voorbeeld aan te halen maar blijkbaar hebben we hier niet van geleerd.
Tuurlijk zijn er problemen met immigranten die hier wonen en die moet je ook zeker aanpakken.
Laten we niet een groep mensen over een kam scheren. Er komen veel mensen hier asiel aanvragen in Europa en zeker niet iedereen is een vluchteling. Het midden oosten staat in brand en mensen vluchten, niet alleen uit Syrie, maar ook uit Afghanistan en bepaalde landen in Afrika waar er oorlog heerst.
De andere kant op kijken en doen alsof het niet ons probleem is kan gewoon ethisch niet. Die mensen moeten we hier opvangen.
40 jaar hebben we hier in vrede geleefd en het is eng om te constateren dat die vrede niet meer vanzelfsprekend is. Jaren lang hebben wij hier in weelde kunnen leven doordat we goederen uit landen halen waar mensen onderdrukt worden. We hebben hier gastarbeiders heen gehaald omdat wij dat werk niet wouden doen. Daar hebben we de vruchten van geplukt en zien nu ook de keerzijde van. Omdat je in Nederland geboren bent heb jij niet meer recht op rijkdom dan mensen uit andere landen.
"Ons volk" wordt benadeeld wordt vaak herhaald, "Onze ouderen" liggen te creperen in verzorgingshuizen terwijl de asielzoeker alles krijgen. Alleen is dit niet eens een juist feit want mensen die hier asiel komen aanvragen krijgen alleen bed,bad,brood. Als ze zo begaan bent met je opa en oma zoek ze wat meer op of neem ze in huis. Dat onze ouderen slecht behandeld worden komt omdat zorgverzekeraars winst mogen maken en onze verzekeringen steeds meer uitkleden.
Of er nou asielzoekers zijn of niet. Dat is de schuld van de staat. Pensioen fondsen beleggen ons geld in bedrijven in het buitenland. SCHANDALIG IS HET ZEKER. Protesteer daar tegen, dan begrijp ik het helemaal. Maar de schuld neerleggen bij mensen die moeten vluchten is kortzichtig en te makkelijk. Die zijn ook de dupe van het beleid van hun regering.
De meesten slachtoffers van religieus extremisme zijn vaak de moslims zelf. Die vluchten uit hun land omdat er bommen op hun huizen vallen, en worden vermoord door leden van IS.
Een asielzoeker die in Nederland bescherming vraagt moet aan een aantal voorwaarden voldoen om als vluchteling erkend te worden. De belangrijkste voorwaarde is dat hij of zij gevlucht is uit een ´onveilig´ land of gebied. Is het land of gebied van herkomst veilig verklaard dan moet hij of zij in principe terug tenzij er persoonlijke omstandigheden zijn waardoor de asielzoeker in zijn land gevaar loopt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Neuh, we moeten niet iedereen uit een probleemgebied opvangen en 'moet want wet' is een beetje de omgekeerde wereld.
punt was meer het aantal, niet het land van herkomstquote:Op donderdag 17 maart 2016 03:27 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Een asielzoeker die in Nederland bescherming vraagt moet aan een aantal voorwaarden voldoen om als vluchteling erkend te worden. De belangrijkste voorwaarde is dat hij of zij gevlucht is uit een ´onveilig´ land of gebied. Is het land of gebied van herkomst veilig verklaard dan moet hij of zij in principe terug tenzij er persoonlijke omstandigheden zijn waardoor de asielzoeker in zijn land gevaar loopt.
De Nederlandse regering bepaalt welke landen veilig zijn. Hiervoor is sinds 1995 een regeling van kracht. Uiteraard wordt deze regeling regelmatig bijgesteld.
Oke, hier ga ik in mee. Maar nu zijn we al een aantal jaren aan het bezuinigen op de zorg met alle problemen van dien. Dat ligt aan meerdere factoren en beslissingen die zijn gemaakt die te voelen zijn in zorginstellingen. Veel mensen die in de zorg werkzaam zijn hebben al meerdere keren aan de bel getrokken dat ze niet meer voldoende hun werk kunnen uitoefenen door de bezuinigingen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Er bestaat een misvatting dat de winst van zorgverzekeraars gebruikt wordt om bonussen uit te keren of aandeelhouders te spekken. Hoewel dit wel mag, zitten vrijwel alle zorgverzekerden bij een verzekeraar die werkt zonder winstoogmerk en zonder aandeelhouders. Een groot deel van de gemaakte winst gaat terug naar de premiebetaler. Het overige deel moet van De Nederlandsche Bank (DNB) verplicht gebruikt worden om het eigen vermogen te vergroten. Dat betekent dat dit geld apart wordt gezet als een soort reservepotje (buffer) van de zorgverzekeraar. Het geld wordt benut om toekomstige ontwikkelingen en risico’s te dekken, bijvoorbeeld als de economie of zorgsector een klap krijgt.
Ik deel deze mening.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ga er maar van uit dat je deze mening deelt
[..]
Ik heb niets tegen moslims, ik heb iets tegen bepaalde bevolkingsgroepen die zich manifesteren als grote etters en meteen de discriminatiekaart trekken als je er iets van zegt.
[..]
Nee, gelukkig zijn ze van de andere kant heel open en uitnodigend...
[..]
Ik heb mijn mening gevormd uit zowel mijn eigen ervaring als wat er in de media te zien is.
[..]
Prijs jezelf gelukkig dat je te maken hebt met een uitzondering, vaak gaat het rond een azc iets anders aan toe
[..]
Na Parijs zit de angst er inderdaad goed in, maar geen zorgen, alle nieuws over deze incidentjes zijn van 100% anonieme bronnen, dus je hoeft ze niet serieus te nemen
[..]
Ik vind dit stukje tekst vol aannames gevaarlijk, omdat ze een soort krampachtig multiculti-moetje met alle macht in stand lijken te houden.
[..]
Wat betreft het laatste stuk: je ziet spoken. Ik heb geen idee waar je deze onzin en aannames vandaan haalt, maar dit is precies waar je zelf ook bang voor bent: mensen in een hoekje drukken en de beschuldigende vinger wijzen.
Ik ben links noch rechts, lees alles wat ik onder ogen krijg, en ik zou het ook tof vinden als we gewoon samen kunnen leven met allerlei culturen, maar selectieve oogkleppen opzetten en zeggen dat iedereen met een kleurtje of een geloof lief is en niemand kwaad doet vind ik op z'n zachtst gezegd naief.
Ik vind jou trouwens wel een mooi figuur. Echt zo lekker andersquote:Op donderdag 17 maart 2016 03:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik deel deze mening.
Ik ben zelf blank, maar ik heb meer schrik van de hatende Hollander, dan van Yakub of Dilan.
Er bevinden zich tussen allochtonen uiteraard ook etters, maar de kleinburgerlijke hatende PVV-er is voor mij een veel grotere etterende wond in de Nederlandse (en Friese) samenleving.
Dat is inderdaad een goed punt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
punt was meer het aantal, niet het land van herkomst
Dank je wel, meneer. Daar moet ik van blozen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:35 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik vind jou trouwens wel een mooi figuur. Echt zo lekker anders
Ik zie geen filmpje in de OP? UPDATE.. ik keek niet goedquote:Op donderdag 17 maart 2016 03:31 schreef Hathor het volgende:
Ik begrijp niet waarom er hier mensen op de preekstoel menen te moeten gaan zitten en vervolgens met verhalen komen over intolerante Nederlanders en vluchtelingen die we wel of niet moeten opvangen...hebben jullie het filmpje in de OP gekeken? Daar word namelijk met geen woord gerept over Nederlanders en/of vluchtelingen, daar staan Turkse moslims te verkondigen dat alle atheisten gedood moeten worden, neergestoken, of uitgeleverd aan IS zodat die hun ongelovige kelen kunnen doorsnijden, omdat ze niet in allah geloven. Wat da fuck hebben Nederlanders en vluchtelingen daarmee van doen?
Nee, gelovigen hebben een sprookjesboek nodig om hun leven te bepalen. En die zijn juist intolerant.quote:Op donderdag 17 maart 2016 02:46 schreef berko13 het volgende:
Atheïsten zijn heel vaak intolerante ettertjes (zie maar hier op FOK!) maar ik wens hun niet dood. Al hoop ik wel dat ze iets minder onwetend worden en meer open minded staan tegenover het Christendom, want hun hebben dat nodig als ik hun egoïsme en levensstijl bekijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |