abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160804048
Gefeliciteerd Jagar! *O*
pi_160804105
Gefeliciteerd Jagar!

Wij zijn vandaag 1 jaar getrouwd! *O* 1 jaar geleden besloot N. zich een dagje koest te houden in mijn buik en niet de hele dag de boel pijnlijk te verbouwen zodat ik heerlijk kon genieten van mijn trouwdag zonder ongemakjes. *;

Vanavond vieren we het door ons trouwdiner nog eens lekker over te doen op onze trouwlocatie. O+ :Y) *O*

Maar nu met baby. :'( O+ O+
pi_160804215
Gefeliciteerd Jagar! *O* Ik vind het zo snel gegaan. En fijn dat je 3,5 uur kon slapen, wel klote dat je zo naar wakker werd.

Selvaria, ook gefeliciteerd. *O* ^) Lekker eten vanavond. Klinkt goed. :Y

Aurenia, klopt, het is ook nooit goed. Ik kreeg van jouw post ineens heel erg heimwee naar de doorslaap nachten. :P

L. slaapt heel veel de afgelopen dagen. Gister deed ze 2 slaapjes overdag, 1x 2 uur en 1x 2,5 uur. Iets wat we totaal niet van d'r kennen. Ze zal zich echt niet lekker voelen. Nu ligt ze ook alweer 1,5 uur plat. Dus ik uitgebreid gedoucht, de keuken gedaan, een soepje voor de lunch gemaakt, avondeten alvast in de marinade gezet en nu zit ik zowaar met en serie aan (Gilmore Girls, voor de 100ste keer O+ ) te genieten van de rust en stilte.

Ik vind het best zwaar op het moment. L. kon normaal heel goed zelf spelen en dat kan ze nu nog wel, alleen moet ze nu om de halve minuut ergens vandaan worden getrokken omdat ze zichzelf in een gevaarlijke situatie weet te krijgen. En daarna is het huilen. Dat in combinatie met ziek zijn, slecht slapen 's nachts, man die nachtdienst heeft, perfectionering van de stervende zwaan (waaaaaaaarom mag ik niet op de afstandbediening kauwen mamma?! *armen in de lucht, hoofd achterover, jan-ken) en weinig lachjes. Volgens de gele bijbel zit ze in een sprong. Ik hoop het.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 20 maart 2016 @ 11:01:55 #204
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160804756
oh selvaria, dat weet ik nog! Je zag er zo mooi uit (L).

Ro vond het trouwens nodig om vannacht van elk uur 10 minuten wakker te zijn. Ik ben gebroken!
Man werd natuurlijk 0 keer wakker en dit was zijn uitslaapdag.
#sagototdemax

Verder is de memorylane begonnen hier incl huilz.
Mn baby is zo groot :'(

En moet ik me inhouden om te zeggen ' geef maar aan mij' , want ro zit bij vader op schoot te jammeren. Ze is bekaf en wil slapen. Man doet natuurlijk niets behalve haar gejammer na te doen. Iets dat mij altijd woest maakt.
Ik weet dat ze bij mij binnen no-time slaapt, maar hij moet het ook leren..
zucht.. waar doe ik nou goed aan he?

[ Bericht 29% gewijzigd door faptist op 20-03-2016 11:13:08 ]
  zondag 20 maart 2016 @ 11:11:34 #205
335643 faptist
Maakt fouten
pi_160804944
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
godverdorie, ruzie met de duutser. Omdat ik hem vannacht vroeg om T terug te leggen in z'n eigen bedje nadat ik hem gevoed had (en door had dat de duutser wakker was, anders had ik het nooit gevraagd). De Duutser vond dat ik veel beter was in hem in bed leggen, dus hij wou het niet doen.

Nu ik hem er in daglicht op aanspreek snapt hij nog steeds niet dat ik dat niet tof vond. Zijn redenatie is dat ik veel beter ben in T kalmeren. Ja, en ook veel slechter in weer in slaap komen na een voeding. En ik ben ook veel beter in borstvoeding geven, dus dat doe ik ook al. En oefening helpt.

:(

Verder heeft T diarree, vanaf vannacht 12 uur al 6 waterige poepluiers. Moeten we daar wat mee, denken jullie?
Ah lieve jager.. :*
Duutser moet toch echt eens wat meer begrip voor jou gaan opbrengen hoor.
Makkelijk gezegd hoor, want mijn baardman heeft het soms ook vrij weinig. Zoals nu.. ik ben echt sago van het niet goed kunnen slapen en dan krijg ik met alles een weerwoord.
De waterbak van de katten maakt altijd veel herrie wanneer er iets te weinig water in staat. Dat is iets waar ik echt geen zin in had dus ik trek de stekker eruit. Wordt hij kwaad, omdat ik ook de waterbak kan vullen. :% 1.2.3..4.5... grom grom grom!

Oh en voor de diarree:
ORS is dan wel relaxed. Geeft je in ieder geval het gevoel dat kind niet zo snel kan uitdrogen.

gevalletje,
wat is het snel gegaan he.
Het ene moment maakten we ons druk om de krampjes die nooit over leken te gaan en nu lijkt dat al zooo lang geleden. Tot snel in het dreumestopique. :W
  zondag 20 maart 2016 @ 11:59:47 #206
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160805806
Haha faptist die ergernis heb ik hier ook vaak; vriend die baby of peuter nadoet, of met peuter in discussie gaat zodat t zeker weten escaleert... :X Maarja, ook zijn kind he.
pi_160806308
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 08:09 schreef LadyBlack het volgende:
Twist, ik ben dan wel benieuwd hoe ze dat precies bedoelen. Ik gaf laatst aan dat ik na 11 maanden alleen slaapjes-aan-de-borst mezelf dwong om E 10 minuten te laten huilen en dat ze toen binnen 8 minuten stil was. Maar toen kon ik uiteraard al horen dat het een dalende lijn in het geluid was.
Ja, dat vind ik ook totaal iets anders :Y ik hoor nu ook het verschil tussen huilen en huilen zeg maar. En ik weet dat er huiltjes zijn waarbij ik er juist beter niet naar toe kan gaan.

Maar dit speelde dus toen m'n neefje 3mnd was ofzo (ik was sowieso nog zwanger en ze schelen maar 4mnd). Zaten ze 'trots' te vertellen dat hij hen toen al manipuleerde (want huilen als ze wegliepen en blij zijn als ze terug kwamen), maar dat ze daar dus 'mooi niet intrapten'... :{

T een half jaar! :o *G*

Selvaria gefeliciteerd! ^)

@lastige mannen:
Enige wat ik kan bedenken is het gewoon keer op keer bespreekbaar maken (misschien juist op een ander moment en niet in-the-heat-of-the-moment zeg maar ;) ) en héél concreet uitleggen wat je wil/verwacht/nodig hebt. Hier ook wel eens momentjes gehad waarop ik echt niet snap dat m'n man iets niet doorheeft wat voor mij echt overduidelijk is. Maar heb wel geleerd om dat gewoon uit te spreken en echt concreet te benoemen, dat scheelde hier al heel veel :Y
En ook juist niet steeds denken 'Dan doe ik het zelf wel', want dan hou je het juist in stand natuurlijk ;)
pi_160809820
Wij hadden laatst ook vrienden op visite die vertelden dat ze hun baby s nachts laten huilen. Twee deuren dicht, allebei oordoppen in en laat maar krijsen. Ik weet nooit goed hoe ik ermee om moet gaan, zulke verhalen.

Gefeliciteerd met je jubileum Selvaria!

Hm ik verveel me. Man ligt te pitten. Die was vannacht om 2.00 uur thuis van een verjaardag en had de wekker gezet vanwege formule 1 om 6.00 uur.
Mies slaapt ook. Met haar hoofd bij het voeteneind. Óp haar deken. Leuk, heeft ze weer de rest van de dag van die vakjes van haar wafeldeken in haar gezicht.
En t huis is al schoon, als ik de megaberg was niet mee tel.
Zit op de bank met Milka lepeleitjes. Life is good.
pi_160810134
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:01 schreef Missladybug het volgende:
Wij hadden laatst ook vrienden op visite die vertelden dat ze hun baby s nachts laten huilen. Twee deuren dicht, allebei oordoppen in en laat maar krijsen. Ik weet nooit goed hoe ik ermee om moet gaan, zulke verhalen.
Hier idem, hoorde ik van 2 collega's met kleine kinderen, toen ik net terug was van verlof en zij hoorde dat mijn baby van toen 3,5 maand nog niet doorsliep. Toen had ik ook zoiets van... -O- En gaf aan dat dit voor mij geen oplossing was.

En nu is ze 5 maanden, slaapt door, slaapt zelfstandig in. En slaapt overdag ook goed.
En dat zonder de laat-maar-huilen methode. Wel met een dosis structuur. ;)
pi_160810728
Wij zijn net terug van een verjaardag en J heeft het zo goed gedaan! Fijn gekletst en gespeeld en ligt nu zonder gedoe in bed. Daar had ik een half jaar geleden niet op durven hopen!
pi_160812887
Heeft iemand nog tips om mijn baby te vermaken?
De afgelopen dagen in Frankrijk ging het prima, zat leuke dingen te zien, maar nu thuis is echt niks meer leuk.
Ze kan nog niet kruipen/rollen, dus op de rug liggen is evil en op de buik is max 10 minuten leuk (dan moet je wel steeds de speeltjes terugschuiven die ze wegduwt). Zittend spelen vindt ze wel leuk, maar ik denk dat dat niet goed is voor haar rug, dus dat wil ik niet te lang doen (of zou dat wel kunnen?). Dus elke 2 min moet je weer een ander speeltjes pakken. Ik probeer wel liedjes te zingen en klapspelletjes enzo, maar ik ken er niet genoeg (klap es in je handjes en er komt een muisje aangelopen). Zelf klappen kan ze ook nog niet.
Ze steekt alles in haar mond, dus boekjes lezen lukt niet. Sowieso is op schoot zitten stom, dan gaat ze zich strekken en huilen.
Wandelen in de draagzak is wel ok, maar alleen als er hele leuke dingen te zien zijn, anders is het weer strekken en piepen.
Oja, eten is wel leuk, maar dat doe je ook niet de hele dag...

Pff, dit is echt de eerste fase die ik echt niet tof vindt, ze is zo gefrustreerd en dan worden wij ook chagrijning. Help!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160814234
Een leeg waterflesje was hier echt een dikke hit Saskia. Een beetje ingedrukt dan kraakt het zo lekker.
  zondag 20 maart 2016 @ 17:35:34 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160814377
En ws gaat ze nu gauw iets nieuws kunnen! ^O^
pi_160814487
Saskia, ik vond die fase ook heel vervelend. Heb regelmatig de spiegel naast Sjaak gelegd zodat hij daarin kon kijken, of hem op zijn billen voor het Activity Center gezet (eventueel een voedingskussen om hem heen tegen de hersenschudding). Dan zag hij dat ook van een andere kant.
Een trekpop was ook een succes en kartonnen boekjes opeten... Sjaak is verder ook fan van alles van plastic, met knopjes en lichtjes enzo, dat hielp ook wel voor de afleiding. En anders veel rondlopen, samen dingen bekijken, dansen etc.
pi_160814890
Gefeliciteerd Jagar en Selvaria!

:* voor de moeilijke mannen. Die van mij ging in de nacht van vrijdag op zaterdag met Frits lopen in de Tula toen hij thuis kwam. Meestal zitten we goed op één lijn, soms wat minder
Als er een enorme poepluier midden in de nacht is en mijn lief een spelletje doet op zijn telefoon, bijvoorbeeld. 's Nachts is het lontje wat korter (of niet aanwezig).

Wij vierden gisteren Frits zijn verjaardag in de dierentuin met vrienden en familie. Het was echt een geweldige dag. Hij is echt schandalig verwend met drie verschillende dingen met wieltjes en duplo.

De afgelopen dagen was al een trip down memorylane, vandaag is dat nog intenser. Dat zo'n piepklein baby'tje groeit naar een ondernemend jongetje, het is zo logisch maar ook zo ontzettend bijzonder.
Dat hij eerst moet smakken om te laten weten dat hij wat wil drinken en het nu aanwijst en gebaart.
Dat hij begon met alleen maar moedermelk en vanochtend met mij aan tafel havermout at.
Dat hij eerst zo vaak over zijn vader heen plaste en bijna nooit over mij en de afgelopen twee weken dat al vijf keer bij mee heeft gedaan. :')
pi_160815397
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:49 schreef SaskiaR het volgende:
Heeft iemand nog tips om mijn baby te vermaken?
De afgelopen dagen in Frankrijk ging het prima, zat leuke dingen te zien, maar nu thuis is echt niks meer leuk.
Ze kan nog niet kruipen/rollen, dus op de rug liggen is evil en op de buik is max 10 minuten leuk (dan moet je wel steeds de speeltjes terugschuiven die ze wegduwt). Zittend spelen vindt ze wel leuk, maar ik denk dat dat niet goed is voor haar rug, dus dat wil ik niet te lang doen (of zou dat wel kunnen?). Dus elke 2 min moet je weer een ander speeltjes pakken. Ik probeer wel liedjes te zingen en klapspelletjes enzo, maar ik ken er niet genoeg (klap es in je handjes en er komt een muisje aangelopen). Zelf klappen kan ze ook nog niet.
Ze steekt alles in haar mond, dus boekjes lezen lukt niet. Sowieso is op schoot zitten stom, dan gaat ze zich strekken en huilen.
Wandelen in de draagzak is wel ok, maar alleen als er hele leuke dingen te zien zijn, anders is het weer strekken en piepen.
Oja, eten is wel leuk, maar dat doe je ook niet de hele dag...

Pff, dit is echt de eerste fase die ik echt niet tof vindt, ze is zo gefrustreerd en dan worden wij ook chagrijning. Help!!
Allereerst: het is een faaaaase, vet irritant maar grote kans dat ze hiern ineens iets nieuws kan.

Wij hadden voor Saar een activitymat en een bumbo. Daar kon ze zich wel mee vermaken. En verder heeel veel gekke liedjes zingen... hoeft nergens op te slaan.. gek is leuk.
S. 2014
J. 2016
  zondag 20 maart 2016 @ 18:21:46 #217
409579 LuDann
All the way
pi_160815720
Oh ja, supervermoeiende fase is dat Saskia. Echt heel lastig dat ze zichzelf amper weet te vermaken. Als het goed is duurt het niet zo lang. En ik zou haar niet te veel laten zitten inderdaad, ik denk dat ze die frustratie ook een beetje nodig heeft als motivatie om iets nieuws te leren.

Gefeliciteerd Jagar! En Selvaria ook, dat doet me opeens realiseren dat wij ook alweer bijna een jaar getrouwd zijn. :o Maar even met man overleggen of we dan niet iets speciaals moeten doen. :P
pi_160815994
Dank allemaal :) hopelijk is het idd niet zo'n lange fase... over zitten twijfel ik, ze kan het echt wel goed, maar ze moet idd ook andere dingen leren.
Maargoed, ze is natuurlijk toch wel heel lief!

[ Bericht 44% gewijzigd door SaskiaR op 20-03-2016 22:02:07 ]
pi_160816022
En oja, wij zijn de 30e een jaar getrouwd *O* *O* *O* ^) ^)
pi_160817737
Allemaal zwangere bruidjes hier :D Ik moet nog drie maanden wachten voor ons eerste jubileum.

Gefeliciteerd Selvaria!

Ik moet er wel aan wennen dat alle baby's ouder worden! Ro en Frits ook al bijna een jaar :o Maart was ook wel een drukke maand vorig jaar, maar dit is wel een flinke leegloop! Gelukkig dat er net wat verse baby's zijn geboren!

Saskia, die fase zijn wij net grotendeels uit. O kan sinds vorige week opeens echt rollen en dat is nu dan ook wat hij veelvuldig doet, net alsof hij dat al maanden kon. En sindsdien ligt hij zo een half uur op de grond te spelen met af en toe een blije gil. Het is dus even afzien, maar ze kan er ook heel snel weer uit zijn. En qua boekjes kan ik je een kraakboekje of badboekje aanraden. O ligt as we speak op de mat met een badboekje te spelen (of eigenlijk het bibliotheekkaartje dat daaraan hangt). Daar kan hij niks aan kapot maken en het is zacht om op te kauwen :') Meestal beginnen we met lezen, daarna geef ik het open in zijn handen en gaat hij er zelf mee aan de slag. Kraakboekjes vind hij leuk om te verfrommelen en om de pagina's soms om te slaan. Die kartonnenboekjes kan hij niks mee zelf, dus die liggen nog apart.
  zondag 20 maart 2016 @ 19:42:33 #221
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_160818343
Ik kom vandaag officieel afscheid nemen. Vandaag hebben we de verjaardag van N en L gevierd in een bomvol huis. N was ziek, maar heeft zich super gedragen. Af en toe wilde ze gewoon lekker bij ons liggen en dat vonden we prima. Ze zijn vreselijk verwend. Taart vonden ze maar mwah. L heeft er wel lekker mee lopen viezeriken. N had hem al snel op de grond gegooid.

pi_160818530
Ziet er gezellig uit, Shop! Tot binnenkort in het dreumestopic!
pi_160819206
Gefeliciteerd!!!
pi_160820871
Niet bijgelezen.. ik liep echt mega achter met pagina's :@
Kwam er niet zo aan toe.

Maar ik las even in de snelheid dat Selvira alweer een jaar getrouwd is! Man wat gaat dat rap. Gefeliciteerd!
Schudden voor gebruik
pi_160820922
Wat een leuke spulletjes hebben je meiden gekregen shop!

Gefeliciteerd!
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')