abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160794199
Occch gevalletje wat een super collage! Gefeliciteerd met je niet meer zo kleine Q!

Wat lief sicilia.
pi_160794771
Vraagje, ik heb zelf een noten-/pinda-allergie danwel overgevoeligheid. Ik reageer erop, maar niet dusdanig dat het gevaarlijk is. Heeft M daar dan meer kans op? Moeten we daar rekening mee houden bij het introduceren van noten/pinda's straks? Ik las hier bijvoorbeeld over pindakaas van De Kleine Keuken. Kan ik haar dat dan geven, of moet je met een risico juist langer wachten? Of zou ik bij de huisarts eens moeten testen hoe het precies bij mij zit?
pi_160795081
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vraagje, ik heb zelf een noten-/pinda-allergie danwel overgevoeligheid. Ik reageer erop, maar niet dusdanig dat het gevaarlijk is. Heeft M daar dan meer kans op? Moeten we daar rekening mee houden bij het introduceren van noten/pinda's straks? Ik las hier bijvoorbeeld over pindakaas van De Kleine Keuken. Kan ik haar dat dan geven, of moet je met een risico juist langer wachten? Of zou ik bij de huisarts eens moeten testen hoe het precies bij mij zit?
Ik dacht dat pindakaas het 1e jaar sowieso werd afgeraden ivm hoog allergiegehalte...en als jij er al gevoelig voor bent zou ik zeker die grens even afwachten...
S. 2014
J. 2016
pi_160795333
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik dacht dat pindakaas het 1e jaar sowieso werd afgeraden ivm hoog allergiegehalte...en als jij er al gevoelig voor bent zou ik zeker die grens even afwachten...
Die van de kleine keuken wordt aangeboden als '6-8 maanden', vandaar dat ik het me afvroeg.
pi_160795342
Volgens onze kinderarts wijst nieuw onderzoek uit dat je beter vroeg kunt beginnen met de introductie van pinda. Maar hoe dat zit als er pinda-allergie in de familie zit, weet ik niet.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:44:40 #181
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160795448
Erfelijke aanleg speelt een belangrijke rol bij voedselallergie, dus ze heeft inderdaad een hogere kans dat ze er ook allergisch of overgevoelig voor is.
Noten- en pinda's worden geadviseerd om niet al te vroeg te introduceren omdat er een hogere kans is dat dit allergie veroorzaakt. Dit geldt overigens alleen aks iemand aanleg heeft voor die allergie. Het advies is geloof ik 9 maanden of 1 jaar?
Overigens hoef je daar geen pindakaas van de kleine keuken voor te gebruiken, althans deze pindakaas verlaagt het risico op een allergische reactie niet. Dit is pindakaas zonder toevoegingen, puur pinda, en daarom babyvriendelijker. :)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_160795572
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:41 schreef Hupje het volgende:
Volgens onze kinderarts wijst nieuw onderzoek uit dat je beter vroeg kunt beginnen met de introductie van pinda. Maar hoe dat zit als er pinda-allergie in de familie zit, weet ik niet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:44 schreef Mariposas het volgende:
Erfelijke aanleg speelt een belangrijke rol bij voedselallergie, dus ze heeft inderdaad een hogere kans dat ze er ook allergisch of overgevoelig voor is.
Noten- en pinda's worden geadviseerd om niet al te vroeg te introduceren omdat er een hogere kans is dat dit allergie veroorzaakt. Dit geldt overigens alleen aks iemand aanleg heeft voor die allergie. Het advies is geloof ik 9 maanden of 1 jaar?
Overigens hoef je daar geen pindakaas van de kleine keuken voor te gebruiken, althans deze pindakaas verlaagt het risico op een allergische reactie niet. Dit is pindakaas zonder toevoegingen, puur pinda, en daarom babyvriendelijker. :)
De wetenschap in een notendop :D
pi_160795593
Ik snap overigens dat de pindakaas van de kleine keuken geen verschil maakt. Maar omdat daar 6-8 maanden opstaat vroeg ik mij ineens af hoe dat zit.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:51:44 #184
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160795658
Wij wilden zelf wachten tot een jaar, maar toen bleek hij al maanden pindakaas te eten op de opvang :+ (had J niet tegen mij gezegd destijds :7 )
Kwak
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:56:00 #185
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160795767
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik snap overigens dat de pindakaas van de kleine keuken geen verschil maakt. Maar omdat daar 6-8 maanden opstaat vroeg ik mij ineens af hoe dat zit.
Dat vraag ik me met wel meer producten voor baby's af. :+

Zoiets over vroeg introduceren om juist allergie te voorkomen heb ik ook wel opgevangen. Misschien daarom de pindakaas gelabeld voor 6-8 maanden. Plus dat het voor baby's die geen allergische aanleg niet uitmaakt, 6 of 9 maanden.

Zou het even met de huisarts overleggen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_160796733
Hier ook een papa met een pinda- en notenallergie (gelukkig niet heel erg gevoelig) en de adviezen wisselen inderdaad nogal.
Er zijn inderdaad onderzoeken waaruit lijkt te blijken dat vroege introductie juist beter zou zijn als het in de familie zit, maar ik vind ze persoonlijk (nog?) niet heel overtuigend, dus wij houden minimaal een jaar aan.

Maar het is sowieso lastige materie hoor. Liep er met mijn eigen coeliakie ook al tegenaan (ja, onze Minion heeft echt de jackpot qua genetische aanleg -O- ); daarbij zijn de adviezen al zo vaak veranderd... Eerst absoluut niet voor 7mnd, toen juist zeker weten voor 6mnd en uit de laatste onderzoeken blijkt dat het vrij weinig uitmaakt allemaal :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160798349
Leuke foto's zo van Q gevalletje! Die foto van een maand oud is inderdaad erg tof, net alsof hij ingewikkelde overpeinzingen heeft. Veel plezier in het volgende topic!

twist,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 20 maart 2016 @ 07:52:03 #188
409579 LuDann
All the way
pi_160802472
Hier, leuk filmpje over of baby's zouden moeten doorslapen. Blijkt dat maar 20% dat doet en dat het niet afhankelijk is van wat ze te eten krijgen.

http://www.itv.com/news/w(...)p-through-the-night/

Het lijkt soms wel 95% te zijn die doorslaapt in mijn omgeving. :')
  zondag 20 maart 2016 @ 08:09:50 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160802669
Ik denk ook dat de verdeling niet helemaal gelijkmatig is ;)

Twist, ik ben dan wel benieuwd hoe ze dat precies bedoelen. Ik gaf laatst aan dat ik na 11 maanden alleen slaapjes-aan-de-borst mezelf dwong om E 10 minuten te laten huilen en dat ze toen binnen 8 minuten stil was. Maar toen kon ik uiteraard al horen dat het een dalende lijn in het geluid was.
pi_160802703
Mooi duidelijk filmpje LuDann :)
pi_160802761
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 07:52 schreef LuDann het volgende:
Hier, leuk filmpje over of baby's zouden moeten doorslapen. Blijkt dat maar 20% dat doet en dat het niet afhankelijk is van wat ze te eten krijgen.

http://www.itv.com/news/w(...)p-through-the-night/

Het lijkt soms wel 95% te zijn die doorslaapt in mijn omgeving. :')
+1.

Een collega van mij kwam trouwens met een artikel over baby's die 's nachts wakker zijn en met je willen spelen; dat werd benoemd als een teken van veilige hechting, want je baby vindt het dus fijn bij je overdag en wil daar 's nachts meer van O+ .
Die gedachte hou ik er maar in als W. om 3 uur 's nachts vrolijk op me ligt te lachen en babbelen.. :Z c_/
pi_160802843
Helder filmpje, ja.
Hoe gaat het intussen met je, LuDann? En met Wolk?

Over de pindakaas: ik denk dat er altijd onderzoeken voor en tegen te vinden zijn, en je kunt ook nooit weten of het wel/niet hebben van een allergie komt door de tijd van introduceren.

J is op de grond met een autootje aan het rijden en zegt ppppprrrrr (klinkt een beetje als broembroem) O+

En in het kader van memory lane... vanmiddag gaan we naar de verjaardag van het zoontje van vrienden. Vorig jaar zat ik daar hoogzwanger.

[ Bericht 20% gewijzigd door Hupje op 20-03-2016 08:51:09 ]
  zondag 20 maart 2016 @ 08:53:39 #193
409579 LuDann
All the way
pi_160803058
Gaat beter met me, dank je voor het informeren Hupje. Ik denk dat ik nog wel een paar dagen thuis blijf want ik heb nog een nare hoest maar verder gaat het goed. En met Wolk is alles prima. O+ Die heb ik net weer bij haar vader in bed gelegd dus die liggen samen nog even te snurken.

Ik had vanochtend even spijt van de appel-peer stroop die ik voor haar gehaald had van de Kleine Keuken. Het werd zoals ik dacht 1 grote teringzooi maar ze zat er zo heerlijk van te smullen. O+ Zo leuk! Ze heeft een halve boterham op en gisteren een kwart avocado en ze vond het gewoon lekker! :o O+
  zondag 20 maart 2016 @ 08:56:34 #194
409579 LuDann
All the way
pi_160803086
Oh en ik geef Wolk wel al pindakaas, ook van de Kleine Keuken. Geen allergieen hier, maar ik was op zich wel overtuigd van het argument van vroeg introduceren. Ik las laatst dat dat zeker bij eczeem een goed idee is (al heeft Wolk daar gelukkig geen last van).

Wat schattig Hupje, zo lief spelen met een autotje. En memorylane, lijkt me raar!
  zondag 20 maart 2016 @ 09:26:23 #195
409579 LuDann
All the way
pi_160803365
Ik zit me hier op de bank zowaar een beetje te vervelen dus hierbij een filmpje van wat we denken dat Wolks' manier van zwaaien is. :P

http://s1372.photobucket.(...)zpslwtupr75.mp4.html

[ Bericht 7% gewijzigd door LuDann op 20-03-2016 09:42:32 ]
pi_160803447
Hier een bv-baby die sinds ze 4 weken is al iedere nacht doorslaapt (zo'n 12u achter elkaar). Ze groeit prima (8.5kg bij 4.5mnd) dus ze komt niets te kort wat eten betreft. Soms wordt ze half wakker 's nachts, maar ze zoekt dan haar duimpje en slaapt verder :z . De mensen (vooral moeders) in mijn omgeving schijnen er een sport van te hebben gemaakt om mij het gevoel te geven dat dit absoluut abnormaal is. Maar ik was vroeger zelf ook zo!
pi_160803792
Ha, zo een had ik er ook Aerenia. Tot ze 5 maanden werd. Toen was doorslapen ineens voor baby's. Nu moet ik er gemiddeld 3 keer per nacht uit. Dus ik hoop voor je dat het zo blijft, maar het hoeft niks te betekenen. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_160804014
Onze kleine T is vandaag precies 6 maanden! *O* *O* *O* *O*

Dat vierde hij door me vannacht 1x 3.5 uur aan een stuk te laten slapen. Ik werd zo naar wakker daarna, ik was een uur lang helemaal duizelig. Zo veel slaap ben ik niet meer gewend!
  zondag 20 maart 2016 @ 10:19:42 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160804031
Jaaa gefeliciteed met T's verhalfjaardag *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_160804039
Dat denk ik ook niet Kris ;) Verwacht sowieso dat ze straks - als de spreidbroek uit mag - wel een paar keer wakker wordt 's nachts, want opeens veel vrijheid voor die beentjes enz. Maar dat zien we dan wel weer :s)

Maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen, is dat het ook nooit goed is. Heb je een baby die regelmatig komt voor voeding/aandacht, dan krijg je misprijzende blikken en het commentaar "slaapt-ie nog STEEDS niet door?! Die van mij deed dat wel blablabla".
Heb je het tegenovergestelde, dan krijg je enkel te horen dat dat niet goed is hoor, want alle gezonde baby's worden een of meerdere keren per nacht wakker.

Ook op het consultatiebureau kreeg ik in het begin moeilijke blikken, dus daar zeg ik alleen nog dat die van mij 13u per etmaal slaapt. Dat vinden ze prima, heel mooi etc. Dat daarvan 12u achter elkaar is houd ik nu maar voor me. :P

Maargoed. Alle baby's zijn anders, ze ontwikkelen zich in hun eigen tempo, ook wat het slaapritme betreft. Ik weet heel goed dat het overgrote deel van de baby's 's nachts niet doorslaapt en dat er daarom meer informatie/onderzoeken daarover te vinden is/zijn op het internet (en mensen dus aannemen dat het normaal is). Maar een baby die wel doorslaapt is dan niet per definitie abnormaal. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')