Ik dacht dat pindakaas het 1e jaar sowieso werd afgeraden ivm hoog allergiegehalte...en als jij er al gevoelig voor bent zou ik zeker die grens even afwachten...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vraagje, ik heb zelf een noten-/pinda-allergie danwel overgevoeligheid. Ik reageer erop, maar niet dusdanig dat het gevaarlijk is. Heeft M daar dan meer kans op? Moeten we daar rekening mee houden bij het introduceren van noten/pinda's straks? Ik las hier bijvoorbeeld over pindakaas van De Kleine Keuken. Kan ik haar dat dan geven, of moet je met een risico juist langer wachten? Of zou ik bij de huisarts eens moeten testen hoe het precies bij mij zit?
Die van de kleine keuken wordt aangeboden als '6-8 maanden', vandaar dat ik het me afvroeg.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik dacht dat pindakaas het 1e jaar sowieso werd afgeraden ivm hoog allergiegehalte...en als jij er al gevoelig voor bent zou ik zeker die grens even afwachten...
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:41 schreef Hupje het volgende:
Volgens onze kinderarts wijst nieuw onderzoek uit dat je beter vroeg kunt beginnen met de introductie van pinda. Maar hoe dat zit als er pinda-allergie in de familie zit, weet ik niet.
De wetenschap in een notendopquote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:44 schreef Mariposas het volgende:
Erfelijke aanleg speelt een belangrijke rol bij voedselallergie, dus ze heeft inderdaad een hogere kans dat ze er ook allergisch of overgevoelig voor is.
Noten- en pinda's worden geadviseerd om niet al te vroeg te introduceren omdat er een hogere kans is dat dit allergie veroorzaakt. Dit geldt overigens alleen aks iemand aanleg heeft voor die allergie. Het advies is geloof ik 9 maanden of 1 jaar?
Overigens hoef je daar geen pindakaas van de kleine keuken voor te gebruiken, althans deze pindakaas verlaagt het risico op een allergische reactie niet. Dit is pindakaas zonder toevoegingen, puur pinda, en daarom babyvriendelijker.
Dat vraag ik me met wel meer producten voor baby's af.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik snap overigens dat de pindakaas van de kleine keuken geen verschil maakt. Maar omdat daar 6-8 maanden opstaat vroeg ik mij ineens af hoe dat zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1.quote:Op zondag 20 maart 2016 07:52 schreef LuDann het volgende:
Hier, leuk filmpje over of baby's zouden moeten doorslapen. Blijkt dat maar 20% dat doet en dat het niet afhankelijk is van wat ze te eten krijgen.
http://www.itv.com/news/w(...)p-through-the-night/
Het lijkt soms wel 95% te zijn die doorslaapt in mijn omgeving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |