abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160780140
Ja al paar dagen na 5 uur geen slaaps meer voor moeders :s) N. komt meestal tussen half 5 en 5 voor een voeding en na die voeding heeft hij vaak wat krampjes die natuurlijk alleen overgaan als je op mama ligt en haar vinger mag vasthouden. Dus dat duurt ongeveer een uurtje maar dan vindt grote broer het tijd om op te staan en die is nogal luidruchtig en dus wordt grote zus ook wakker en gaan we maar aan de dag beginnen met zijn alle :D.
Maar goed, vanavond dan toch echt maar proberen vroeg naar bed te gaan om wat slaap te pakken. Daar ben ik zooo slecht in. Maar 's avonds liggen alle kindjes boven te slapen en dus hebben vriend en ik even tijd voor elkaar en gewoon wat rust en dus gaan we standaard te laat naar bed.

Enne ik vind jullie geen watjes hoor, ik vind jullie heel erg slim! Want pizza O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_160780146
Bij J maakte Infacol het erger, wij hadden Cinababy. En verder is het de tijd uitzitten met krampjes...

J was van 19 tot 7 op zijn kamer (met 2 voedingen)! En hij at een hele snee brood bij het ontbijt. #datdoetieandersnooit
  zaterdag 19 maart 2016 @ 08:20:58 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160780244
Hoe lang duurt het ongeveer voordat flesvoeding de maag heeft verlaten richting darmen? Weet iemand dat?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_160780284
Bij een volwassene maximaal 20 minuten geloof ik, bij een baby zou ik niet weten of dat anders is.

L. Doet aan huilepieps maar d'r koorts is over :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zaterdag 19 maart 2016 @ 08:30:03 #155
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160780292
Zo snel :o ik kan wel een uur vol zitten na t avondeten :'D maar dat is geen melk natuurlijk
  zaterdag 19 maart 2016 @ 08:31:01 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160780300
En jeej, koorts weg! Huilepieps :'D klinkt zķ lief!
pi_160780307
Ketel besloot vanochtend om 7 uur dat het tijd was voor een nieuwe dag. }:| Maar! Hij sliep wel door van 0:00 tot 4:20. En niet eens tussen ons in, maar in de cosleeper! *O*
pi_160780324
Volgens mij opent de toegang naar de darm vanuit de maag eens in de 20 minuten en laat het wat eten door. Dat hoeft niet alles meteen te zijn. Hangt er ook van af hoe licht verteerbaar iets is voordat het erdoor gaat. Eerst moet de maag en de maagsappen werken.

Ik gok dat dat met een baby hetzelfde werkt en dat melk niet al te zwaar verteerbaar is.
pi_160780370
Fijn van het lange slapen Luna! *O* De dag begint hier standaard rond 07.00, ik moet haar toch maar eens de betekenis van 'weekend' leren. :P Maar sinds een week (ik durf het eigenlijk nog steeds niet te zeggen, damn you fokwet!) gaat ze wel om 8 uur zonder problemen naar bed ipv pas om 22.00. *O* Ze is dan boven van 20.00-07.00 en krijgt rond 22.00 en 04.00 nog een voeding. De hele nacht doorslapen heeft ze alweer een tijdje niet gedaan.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 08:48:14 #160
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160780409
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:36 schreef Krisvc het volgende:
Volgens mij opent de toegang naar de darm vanuit de maag eens in de 20 minuten en laat het wat eten door. Dat hoeft niet alles meteen te zijn. Hangt er ook van af hoe licht verteerbaar iets is voordat het erdoor gaat. Eerst moet de maag en de maagsappen werken.

Ik gok dat dat met een baby hetzelfde werkt en dat melk niet al te zwaar verteerbaar is.
Hm, oke. Ik vroeg me af of het anatomisch gezien wel klopt dat Alex drie uur na de voeding nog steeds spuugt, maar de maa kan dus ook beslissen om elke twintig minuten maar 10ml door te laten :+
pi_160780435
Mja, ik heb na een nachtje stappen ook na 24 uur nog wel eens wijn gebarfd. :P

Ik denk dat het heel goed kan dat er na 3 uur nog wat melk in de maag zit, anatomisch gezien. Of het gebruikelijk is weet ik niet.
pi_160780639
godverdorie, ruzie met de duutser. Omdat ik hem vannacht vroeg om T terug te leggen in z'n eigen bedje nadat ik hem gevoed had (en door had dat de duutser wakker was, anders had ik het nooit gevraagd). De Duutser vond dat ik veel beter was in hem in bed leggen, dus hij wou het niet doen.

Nu ik hem er in daglicht op aanspreek snapt hij nog steeds niet dat ik dat niet tof vond. Zijn redenatie is dat ik veel beter ben in T kalmeren. Ja, en ook veel slechter in weer in slaap komen na een voeding. En ik ben ook veel beter in borstvoeding geven, dus dat doe ik ook al. En oefening helpt.

:(

Verder heeft T diarree, vanaf vannacht 12 uur al 6 waterige poepluiers. Moeten we daar wat mee, denken jullie?
pi_160780719
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
godverdorie, ruzie met de duutser. Omdat ik hem vannacht vroeg om T terug te leggen in z'n eigen bedje nadat ik hem gevoed had (en door had dat de duutser wakker was, anders had ik het nooit gevraagd). De Duutser vond dat ik veel beter was in hem in bed leggen, dus hij wou het niet doen.

Nu ik hem er in daglicht op aanspreek snapt hij nog steeds niet dat ik dat niet tof vond. Zijn redenatie is dat ik veel beter ben in T kalmeren. Ja, en ook veel slechter in weer in slaap komen na een voeding. En ik ben ook veel beter in borstvoeding geven, dus dat doe ik ook al. En oefening helpt.

:(

Verder heeft T diarree, vanaf vannacht 12 uur al 6 waterige poepluiers. Moeten we daar wat mee, denken jullie?
Zo'n reactie zou ik echt niet oké vinden. Jij voedt hem dus hij kan hem terugleggen, niemand is graag wakker 's nachts dus eerlijk delen... vind ik :Y)
pi_160782464
:* voor de slechte nachten en zieke baby's.

Ik kom hier afscheid nemen, want inmiddels is Q geen baby meer! Hoe langzaam ik de tijd in het begin soms vond gaan als het zwaar was, zo snel is het jaar ook weer omgevlogen. Heb jullie de laatste tijd nogal verwaarloosd, maar vond het altijd fijn om hier mee te lezen en advies en steun te krijgen, bedankt :) Dan rest me nu nog een picspam!

Van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dat was em dan! Voor sommigen hier tot snel in het dreumestopic!
pi_160782479
Wat een stomme redenering van de Duutser Jagär! o|O Ook zijn kind hoor, en idd, oefening baart kunst.

Mmm, wij zouden vandaag naar mijn ouders gaan, maar mijn vader belt net dat hij ziek is. Overgeven en diarree enzo. Dus nou twijfel ik of het wel handig is te gaan... (mijn moeder werkt tot 's avonds, dus zou dan alleen zijn met Ketel en zieke pa... -O- )
  zaterdag 19 maart 2016 @ 12:11:35 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_160782795
Ik zou thuis blijven luna!
pi_160783570
Ik zou ook thuisblijven in dat geval.

Die discussie wordt hier ook wel eens gevoerd, Jagar. }:| Zķ irritant.

Mooi overzichtje van Q, tot over een paar weekjes ( :o ) in het volgende topic!

J doet zelf de dop op de fles als hij genoeg heeft gedronken ^O^
En wat is het toch irritant om elke keer die flessen schoon te moeten maken :')
pi_160785240
Hier ook een zieke. Veel hoesten, ratelende ademhaling, weinig fut en veel spuitluiers (waar ze normaal maar 1x per week uberhaupt een poepluier heeft) F. is ondanks dat nog steeds makkelijk. Ze wil niet spelen, want dan is het meteen huilen, maar daarentegen vermaakt ze zich prima door tv te kijken. Gisteren ook zo'n dag. Dus in de wipstoel afwisselend met op schoot tv kijken, drinken en uiteindelijk weer een tijdje slapen.

Is het nu verstandig om naast de borstvoeding nog kleine beetjes water tussendoor te geven, vanwege de diarree?
pi_160785346
Ik zou dan eerder proberen om vaker aan te leggen. Elke slok is mooi meegenomen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 15:18:04 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160785787
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:48 schreef Hupje het volgende:
Ik zou dan eerder proberen om vaker aan te leggen. Elke slok is mooi meegenomen.
+1
pi_160786159
Oke, ga ik doen (zojuist gedaan)
pi_160787620
Aw beterschap voor de zieke kindjes :*

Vingers vast houden tijdens het drinken O+:
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_160788608
Ah lief Sicilia! O+

Veel beterschap voor alle zieke ukkies/mama's!

Hier ook een erg verkouden meisje. Als haar neusje verstopt zit, werkt ze altijd tijdens de bv via haar neusje een hoop melk (en daarmee snot/slijm) naar buiten. Is erg effectief, maar ik moet er wel aan denken om veel spuugdoekjes en hydrofielen binnen handbereik te hebben, anders zitten ik + de bank + het armpje van mijn meisje helemaal onder :')
pi_160789910
Daaaag gevalletje en lieve niet-meer-zo-kleine Q.! :W O+ Tot snel! :X

Wat een dotje Sicilia, heerlijk! O+
pi_160791918
Schattig, Sicilia!

Trouwens credits voor degene met de tip van pindakaas van de Kleine Keuken. J kan die eten zonder reactie, en vindt het lekker *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')