abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160754887
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:14 schreef Mineola het volgende:
Ik zou een schaar pakken missladybug :+
Of gewoon een speldje?

Pap en brood, goed idee wel. Dit weekend eens kijken wat het schema van opperhoofd Kleintjes daarvan vindt :Y)
Ja ik ben bang voor zoiets
  vrijdag 18 maart 2016 @ 08:19:02 #102
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160754906
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:11 schreef LuDann het volgende:
Waarom geven jullie eigenlijk pap, ben ik benieuwd. Ik doe dat niet maar ik heb me niet verdiept in of dat zou moeten. :P
Omdat hij daar nu éindelijk een beetje fatsoenlijke nachten mee maakt. _O_
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_160755055
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:04 schreef LadyBlack het volgende:
Geen ervaring met pap hier, en ook niet met.... zelf gaan slapen :')

Mijn baby blijkt een kopie van zijn zus, en na 2 weken als een os geslapen te hebben tussen voedingen, slaapt hij nu alleen aan de borst of als je hem wiegt. HOE krijg ik dat een beetje subtiel omgebogen naar zelf in slaap vallen in de kinderwagen / wieg? Ik kan het namelijk echt niet maken tegenover de peuter om de hele dag met hem rond te sjouwen...
Zou de draagdoek een oplossing zijn?

Verder moet je hier ook niet zijn voor advies over zelf in slaap vallen.

Al hadden we een redelijke nacht. In bed om 19.00, voedingen om 21.30, 01.30, en 05.00 en een keer in slaap sussen om 03.00. Maar 3x wakker! Om kwart over zes begon zijn dag, maar toen ging de duutser er met hem uit.. O+
pi_160755230
Als onze eventuele tweede een kopie van N. zou zijn ontkom ik er ook niet aan om mini 2 de hele dag in de draagdoek te hebben en eerlijk gezegd kan ik al niet wachten. O+

N. heeft hier rond de 8,5 maand geleerd zelf in slaap te vallen overdag, daarvoor alleen als we haar armen strak tegen haar aan hielden of haar handje vasthielden. Het is helemaal vanzelf goedgekomen. ^O^ Alleen voor haar echte slaapje liggen we nog even een kwartier naast haar. :)

Vannacht wilde ze na haar fles niet meer direct slapen, maar ik was te moe om te denken dat het misschien ook wel door iets anders dan 'zomaar' zou kunnen komen. Vanochtend toen ik haar luier wisselde was haar kontje helemaal rood en er bloedden zelfs kleine puntjes. Misschien had ze al wel vanaf 3 uur in een poepluier gelegen. :'(

Ze zwaaide me vanochtend bij de GO uit trouwens, ik stond echt met tranen van geluk op de stoep. O+

Verder wordt haar lachje steeds 'dorkier', ze gnorft echt zo, man en ik gaan elke keer helemaal stuk. _O-
pi_160755308
Alles gaat goed hier, praatje ging lekker. N en papa zijn de hele dag in de stad geweest, ze heeft van de Franse culinaire hoogtepunten genoten ( man had haar croissant gegeven... Moet kunnen voor een keer...).
Ik merk wel dat ze nu veel minder bv drinkt, vaak wil ze bijna niks en toch geeft ze geen hongersignalen. Terwijl ze echt nog niet zoveel vast voedsel binnenkrijgt, voor zover ik kan zien. 'S nachts drinkt ze ook bijna niet meer, paar slokjes per 'voeding'. Verwarrend... Maargoed, ze lijkt wel gelukkig :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160755326
En zelf in slaap vallen kan ze ook niet, het is ķf als we samen in bed liggen 's avonds, ķf in de draagzak, ķf bij opa/oma op schoot. Maar eerlijk gezegd oefenen we het ook niet vaak genoeg... We zijn een beetje lui, we vinden het zo wel goed... Maar zo leert ze het nooit natuurlijk...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160755750
Ik heb ook een baby zonder zelf-in-slaap-val-functie. Bij het kdv krijgen ze hem alleen in slaap door in zijn nek te kriebelen (en in het buitenslaaphokje te leggen O+ ).

Wat mijn baby heel goed kan is zijn speen in mijn mond stoppen, bij voorkeur met een enorme sliert snot er aan. :X
De neusslurper vindt hij de eerste keer heel grappig, daarna houdt hij zijn hand voor de neus en draait hij schaterlachen zijn hoofd weg. :D O+
  vrijdag 18 maart 2016 @ 09:49:52 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160755855
E viel tot 11 maanden alleen aan de borst in slaap... slapend wegleggen was binnen 5 minuten wakker. Wakker wegleggen was instant hysterie. Uiteindelijk heb ik mezelf verplicht om haar 10 minuten te laten huilen, en was ze de eerste keer na 8 minuten stil, de keer daarna 5 minuten, toen 3, en daarna ging ze zonder een kik slapen :')
Maargoed, dat was een bijna dreumes, dat is een heel ander verhaal.

Draagdoek is een heel goeie optie, maar lopen hou ik nog niet zo lang vol en zitten met de doek is Verboten :')

Ik ga vandaag maar zn wiegje boven proberen, en toch even doorbijten als ie wat piept. :{
  vrijdag 18 maart 2016 @ 09:50:40 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160755866
Cholula! :X :') :r
pi_160756158
Hi LB, I was als baby ook zo en het lijkt me moeilijk te combineren met een peuter. Wat ik heb bedacht voor als er een tweede komt: ik zou zo'n hangmatje overwegen. Valt ook zelf te maken met een draagdoek volgens mij. Of heb je dat al geprobeerd misschien?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:11:12 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160756201
Oh dat is nog wel een goeie Franny, dat werkte heel soms bij E wel idd :Y Dom dat ik er zelf nog niet aan had gedacht 8)7
pi_160756210
Oooh inslaapproblemen!
M. valt eigenlijk ook alleen goed in slaap aan de borst of op schoot. Wat niet heel praktisch is want zodra de vermoeidheid inslaat buiten het drinkmoment om, is stilzitten ook verboden > dus rondjes lopen totdat hij slaapt. Misschien alleen daarom al maar eens kijken naar een draagzak :+
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:13:10 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160756234
Zou ik zeker doen Bloes! Scheelt echt in lamme armen iig, en je hebt je handen vrij :Y
pi_160756651
Zo, maar een uur bij de huisarts geweest :( Infectie van de bovenste luchtwegen. Hebben een neusspray gekregen. Longen klonken niet schoon maar een longontsteking was het niet dacht ze. Maar je weet wanneer je weer moet komen he? Als hij drie dagen koorts heeft. Dat is... Euhm morgen. :') ja handig, zaterdag. Nou ja even in de gaten houden maar.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:36:39 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160756698
Jeetje Estrys :{ hoop dat die spray zn werk goed doet!
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:59:24 #116
409579 LuDann
All the way
pi_160757098
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:19 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Omdat hij daar nu éindelijk een beetje fatsoenlijke nachten mee maakt. _O_
Oh, werkte het toch wel ja?

Ik durf dat niet omdat Wolk een verleden heeft van niet zo goed willen aankomen. Ik denk dat ze de nachtvoedingen nog wel nodig heeft.

Mijn baby heeft water gedronken, zag ik net in de app van het KDV. Doen ze dat bij jullie KDV's ook, baby's water geven? Ik doe het zelf nooit.
pi_160757210
Ja hoor vanaf 6 maanden krijgen ze hier ook weleens water. Om dat gortdroge brood weg te krijgen bijvoorbeeld :P. Geen liters hoor ;)
pi_160757398
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:59 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh, werkte het toch wel ja?

Ik durf dat niet omdat Wolk een verleden heeft van niet zo goed willen aankomen. Ik denk dat ze de nachtvoedingen nog wel nodig heeft.

Mijn baby heeft water gedronken, zag ik net in de app van het KDV. Doen ze dat bij jullie KDV's ook, baby's water geven? Ik doe het zelf nooit.
O komt nog steeds voor minimaal 1 nachtvoeding ondanks de pap, maar het wakker zijn tussendoor is nu weg, en soms pakt hij er meer uur tussen, al is het meestal nog 4. Van de week zelfs voor het eerst 7 uur! Alleen jammer dat 4 daarvan was voor ik zelf naar bed ging, en vervolgens slaap ik heel licht omdat ik verwacht dat hij elk moment voor z'n voeding komt :')

Jagar, fijn dat jouw nacht ook beter is gegaan! Het gaat met kleine stapjes maar uiteindelijk kom je er wel! En hier is 7 uur opstatijd, ongeacht hoe lang daarvoor hij een voeding heeft gehad. Zal er ook mee te maken hebben dat mn man altijd om 7 uur opstaat voor z'n werk.
pi_160757903
Och Estrys, beterschap! :*

Hier ging het vannacht prima, en de koorts is voorlopig gezakt/laag gebleven, rond 37.7 :s) ook weer volop praatjes gelukkig O+
Alleen drinken doet ze (naast de melk) niet echt heel veel, dus dat even goed in de gaten houden maar.

Zelf in slaap vallen lukte hier af en toe vanaf een maand of 4 en vrijwel altijd vanaf ongeveer 6 maanden. Echt veel tips heb ik alleen niet... Sowieso geen bv hier, dus dat is nooit een optie geweest om 'r in slaap te krijgen ;) verder was het aanvankelijk ook vooral in slaap wiegen en slapend wegleggen. En dat wegleggen zijn we steeds een beetje eerder gaan doen, totdat het uiteindelijk lukte om 'r wakker weg te leggen.

Verder vooral Heel Vaak heen en weer lopen als ze toch weer wakker werd. In d'r eentje laten huilen hebben we haar nooit, maar ik heb overdag ook nooit 'genoegen genomen' * met slaapjes van 3 kwartier, omdat ik wist dat ze nog moe was, maar dat het haar niet lukte om zelf weer terug in slaap te vallen na 1 cyclus. Dus vooral veel tijd/moeite in gestoken, maar we hebben nu wel een ideale slaper. Weet uiteraard niet of dat daaraan ligt en genoeg mensen in onze omgeving verklaarden ons voor gek dat we er 'zo moeilijk' over deden, maar ik sta er nog steeds wel achter :)
* Bij gebrek aan een betere formulering; iedereen moet dat uiteraard helemaal zelf weten hč? ;)
pi_160758021
Beterschap voor A Estrys!
En ik zag nog een retro R O+

Poeh slaaptips. Ik ben me destijds maar gaan verdiepen in het fenomeen slaapsignalen en toen ging het een stuk beter met slapen overdag. M. wilde nergens slapen dus toen ben ik maar gaan oefenen in het ledikant. Handje vasthouden, pink en later speen gegeven en op een gegeven moment gaf ze zich eraan over. Ze is nu met 8 maanden nog steeds van de korte dutjes (tenzij mijn moeder in de buurt is, dan niet he }:| )

Water op het kdv wordt nog niet gegeven hier. We oefenen thuis wel met een bekertje en volgens mij vindt ze water wel lekker!
pi_160758244
Ik was gisteravond alleen, dus toen ik de oudste naar bed ging brengen heb ik A in zijn bed gelegd. Toen ik terugkwam sliep hij. Zonder morren :o Ik weet niet of dat is omdat hij ziek is , ik hoop dat het gewoon voor altijd is :+
pi_160758303
Ik heb het even opgegeven om de strijd aan te gaan om alleen in slaap te vallen, dus meestal voed ik hem in slaap. Ik was zo moe dat ik die strijd er niet bij aankon, want ik werd er zo verdrietig van dath ij zo verdrietig was....Zou graag willen dat hij wel alleen ging slapen, en ook wat langer sliep overdag, maar goed. Je kunt niet alles hebben, en ik heb al zo'n toffe baby O+
pi_160758685
Wanneer is het alleen in slaap vallen? Hier lukt in slaap vallen als ze alleen in haar bedje op haar kamer ligt wel regelmatig, als je haar maar niet te vroeg of te laat weglegt. Als ze niet alleen in slaap wil vallen betekent dat hier niet meteen dat ze bovenop ons moet liggen, naast me op de bank of op het schapenvachtje op de grond naast de bank is dan ook prima. Maar vechten tegen de slaap kan ze wel heel goed!

En verder is het hier doordeweek te druk om echt goed mee te lezen. En ik heb zelf ook niet zo gek veel te vertellen, want alles gaat prima eigenlijk. Ze gaat overal waar ze zich kan optrekken staan, onze bank lukt inmiddels ook. In de box kan ze van staan ook weer terug naar zitten, scheelt een hoop opzij vallen en dan huilen, blijven zitten gaat ook heel goed, alleen van kruipen naar zitten lukt nog net niet. Ze maakt de goede draai, maar die laatste arm waar ze op steunt die krijgt ze nog niet goed van de grond.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 12:21:54 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160758748
Ik had een pietsie mijn hoop gevestigd op dat de tweede makkelijker zou slapen zoals je vaak hoort :')

Maargoed, inmiddels heeft de peuter 2u op de bank liggen tukken en de baby op mijn arm aan de borst. Nu kijkt de grote een filmpje en zit de kleine in de doek terwijl ik een lekkere cappuccino voor mezelf fix :+
  vrijdag 18 maart 2016 @ 12:28:35 #125
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160758844
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 12:21 schreef LadyBlack het volgende:
Ik had een pietsie mijn hoop gevestigd op dat de tweede makkelijker zou slapen zoals je vaak hoort :')

Maargoed, inmiddels heeft de peuter 2u op de bank liggen tukken en de baby op mijn arm aan de borst. Nu kijkt de grote een filmpje en zit de kleine in de doek terwijl ik een lekkere cappuccino voor mezelf fix :+
Je gaat er echt vanzelf je weg in vinden :Y. Mijn jongste sliep 6 weken lang van voeding tot voeding waar ik haar maar neerlegde (dat deed mijn oudste ongeveer 2 weken, die wilde daarna alleen bij mij slapen tot ze 6/7 maanden was). Toen dat overging heeft jongste regelmatig in de doek geslapen en dan ging ik vaak met peuter naar buiten, lekker wandelen. Op een gegeven moment sliep Suzy beter in de wagen, ook binnenshuis, dus deed ik dat. Vaak moest ik haar dan in slaap 'wiegen' door de wagen heen en weer te wiebelen. Ik zette de kinderwagen dan op de gang, peuter kon dan gewoon in de woonkamer haar gang gaan. Ze heeft heel lang het geborgen gevoel van de kinderwagen heel fijn gevonden met slapen. Succes, het is even zoeken :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')