abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160698477
Goedenavond!

Ik vroeg me laatst af, wanneer ik op mijn werk door het magazijn moet lopen dan rijden er allerlei heftrucks rond. Ik snap heus wel dat je aan je eigen veiligheid moet denken maar wie heeft er nou eigenlijk voorrang? Voetgangers of is dat per bedrijf verschillend?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 22:35:00 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_160698632
Je impliceert dat de wegenverkeerswet van toepassing is in het magazijn van een bedrijf?
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_160698844
Ligt aan de belijning. Voetgangers en heftrucks horen gescheiden te zijn. En qua voorrang is het aan het bedrijf om die regels te stellen. Meestal heeft de voetganger voorrang, maar ik zou er als argeloze voetganger geen punt van maken en de heftruck voor laten gaan. De heftruck wint altijd van jou, lijkt een simpel ding maar kan een moordwapen zijn.

Bottomline: op je werk vragen
  dinsdag 15 maart 2016 @ 22:45:25 #4
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_160699207
Varieert per bedrijf. Lees de veiligheidsinstructies door of vraag je leidinggevende/opdrachtgever.
Tics van je petten.
pi_160699245
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:37 schreef eRKa het volgende:
Ligt aan de belijning. Voetgangers en heftrucks horen gescheiden te zijn. En qua voorrang is het aan het bedrijf om die regels te stellen. Meestal heeft de voetganger voorrang, maar ik zou er als argeloze voetganger geen punt van maken en de heftruck voor laten gaan. De heftruck wint altijd van jou, lijkt een simpel ding maar kan een moordwapen zijn.

Bottomline: op je werk vragen
Dat had ik ook gevraagd, maar daar zeiden ze dat heftrucks altijd voorrang hebben. Bij mijn vorige werkgever was dat absoluut niet zo.
Aangezien arBo overal mee bemoeit dacht ik dat het landelijk was vastgesteld. Ik weet dat die dingen levensgevaarlijk kunnen zijn, dus wat mij betreft mogen ze inderdaad altijd voorrang hebben
pi_160701461
Bij mij was het mensen van rechts of hoofdbanen en wie het hardst rijden
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 23:29:05 #7
257132 crew  Awsom
pi_160702068
En vooral veel tuuteren met je heftruck
  dinsdag 15 maart 2016 @ 23:29:25 #8
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_160702097
Zelf zou ik ook de heftruck voorrang laten hebben als bedrijf zijnde. Iig in een magazijn waar over het algemeen alleen maar goedkopere krachten rondlopen. Bij zulk een bedrijven is de tijd van de heftruckchaufeur+heftruck meer waard dan de tijd van een voetganger. Heftruck is ook sneller voorbij dan een voetganger en het zal wat makkelijker te overzien zijn op plaatsen waar veel voetgangers zijn.

Maargoed,dat is mijn gedachtegang. De regel zal wellicht bij elk bedrijf weer anders zijn.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_160702590
Verschilt per bedrijf en ja een bedrijf dient hier regels over te hebben. En ook binnen 1 bedrijf zal het van de zone waar je bent afhangen, en of het robots zijn of heftrucks met chauffeur.

En chauffeurs die rondrijden met de lege lepels op kniehoogte moet je zonder pardon een beste draai om de oren geven opdat zij niet vergeten dat een knie in de vernieling een stuk erger is dan een lepel tegen je werkschoen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160702891
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:46 schreef Antaris het volgende:

[..]

Dat had ik ook gevraagd, maar daar zeiden ze dat heftrucks altijd voorrang hebben. Bij mijn vorige werkgever was dat absoluut niet zo.
Aangezien arBo overal mee bemoeit dacht ik dat het landelijk was vastgesteld. Ik weet dat die dingen levensgevaarlijk kunnen zijn, dus wat mij betreft mogen ze inderdaad altijd voorrang hebben
Voetgangers mmoeten voorrang hebben.
pi_160703096
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 23:46 schreef loni55 het volgende:

[..]

Voetgangers mmoeten voorrang hebben.
Zegt wie?

Bordje ophangen dat men zelf uit de doppen moet kijken, regeltje in het huisreglement, dikke gele lijn op de grond ter afbakening en de heftrucks kunnen lekker vol gas.

Klinkt simpel maar dat is het eigenlijk ook.

Er komen in de praktijk verschillende regels om de hoek kijken als verschillende soorten verkeer elkaar kunnen kruisen. Vaak word er dan vanuit gegaan dat diegene met het minste zicht voorrang heeft, dat is meestal dus de heftruck.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160703353
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 23:51 schreef hottentot het volgende:

[..]

Zegt wie?

Bordje ophangen dat men zelf uit de doppen moet kijken, regeltje in het huisreglement, dikke gele lijn op de grond ter afbakening en de heftrucks kunnen lekker vol gas.

Klinkt simpel maar dat is het eigenlijk ook.

Er komen in de praktijk verschillende regels om de hoek kijken als verschillende soorten verkeer elkaar kunnen kruisen. Vaak word er dan vanuit gegaan dat diegene met het minste zicht voorrang heeft, dat is meestal dus de heftruck.

In theorie dan. Praktijk weet ik niet.
pi_160703502
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 23:58 schreef loni55 het volgende:

[..]

In theorie dan. Praktijk weet ik niet.
Praktijk bij kleine bedrijven is dat het vaak het recht van de brutaalste is en jan en alleman rijd maar op die dingen. Bij grote bedrijven mogen alleen gecertificeerde lui erop, en is er een duidelijk voorschrift omtrent wie in welke zone voorrang heeft met duidelijke afbakening van de zones door bebording en/of lijnen op de vloer. In het magazijn en hoofdroutes bijvoorbeeld de heftruck eerst, daarbuiten moet een heftruck zijn snelheid aanpassen en voetgangers voor laten gaan.

Maar een goed advies, laat een heftruck altijd voorgaan, ook al rijd deze maar 10KM als hij met 2 ton op de lepels inééns vol in de ankers gaat heb je het risico dat hij of de lading verliest of voorover kantelt met alle mogelijke schade van dien. En alleen voorlangs oversteken na oogcontact met de chauffeur zodat er geen misverstanden zijn.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160703527
Ook mensen met belangrijke functies in het magazijn zoals de pallet sorteerders hebben voorrang.
pi_160703537
En deze natuurlijk :D


Komt wat langzaam op gang, maar legendarisch filmpje welke steeds leuker word.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160703602
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:03 schreef hottentot het volgende:

[..]

Praktijk bij kleine bedrijven is dat het vaak het recht van de brutaalste is en jan en alleman rijd maar op die dingen. Bij grote bedrijven mogen alleen gecertificeerde lui erop, en is er een duidelijk voorschrift omtrent wie in welke zone voorrang heeft met duidelijke afbakening van de zones door bebording en/of lijnen op de vloer. In het magazijn en hoofdroutes bijvoorbeeld de heftruck eerst, daarbuiten moet een heftruck zijn snelheid aanpassen en voetgangers voor laten gaan.

Maar een goed advies, laat een heftruck altijd voorgaan, ook al rijd deze maar 10KM als hij met 2 ton op de lepels inééns vol in de ankers gaat heb je het risico dat hij of de lading verliest of voorover kantelt met alle mogelijke schade van dien. En alleen voorlangs oversteken na oogcontact met de chauffeur zodat er geen misverstanden zijn.
Een beetje als fietser zijnde.
pi_160703713
Neem een zaklamp mee waarmee je kan seinen en een toeter om mee te toeteren als ze je geen voorrang willen verlenen. Zo kom je altijd beslagen ten ijs
pi_160703726
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:12 schreef Azpilicueta het volgende:
Neem een zaklamp mee waarmee je kan seinen en een toeter om mee te toeteren als ze je geen voorrang willen verlenen. Zo kom je altijd beslagen ten ijs
Zeg er wel even bij dat hij niet een heftruckchauffeur in de ogen moet schijnen onder het rijden, of hij moet zeker weten dat hij sneller kan rennen dan de chauffeur.

:D
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160711039
Voor voetgangers moeten looppaden en zones zijn die met duidelijke lijnen zijn aangegeven. Binnen deze belijning heeft de voetganger voorrang, buiten de lijnen het rollend materieel.

Althans, dat is bij de meeste bedrijven zo. Of het een arboregeltje is weet ik niet.

[ Bericht 20% gewijzigd door Ridocar op 16-03-2016 12:54:56 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')