abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160686791
Hallo allemaal,
ik heb een dood normale peugeot vivacity met niks speciaals, hij is niet opgevoerd ofzo iets.
Maar hij trekt heel sloom op dus daarom wil ik mijn trekveertjes en drukveer vervangen alleen ik weet niet welke ik zal doen. Voor de trekveertjes doe ik Omega zilver, heeft iemand ervaring met omega zilver en is het een goed merk? En denken jullie dat zilver te hoog gegrepen is?

En ik moet ook een drukveer halen alleen ik zou echt totaal niet weten welke ik zou moeten nemen. moet ik hem heel soft halen of meer medium ? zodat hij beter optrekt?

Thanks mensen
pi_160687252
Ik zou het eerder in de rolletjes zoeken, misschien zijn die wel versleten en trekt die daarom op als een natte dweil.
Trekveertjes en drukveer ga je pas mee klooien als die wat opgevoerd is.
pi_160687278
En hoe sterker de veertjes en/of drukveer, hoe meer toeren het motortje moet maken om van z'n plek te komen.
pi_160687697
Scooter gaat niet harder optrekken door een andere drukveer, dan is hij gewoon slecht afgesteld.

Omega zilver of malossi wit is helemaal OK, hetzelfde geldt voor je drukveer.

Als hij te langzaam optrekt is hij gewoon slecht afgesteld (niet het juiste continu toerental).
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 17:34:14 #5
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_160687864
Vaak zijn de vario rollen versleten en daardoor gaat de vario niet meer goed terug. Dan trek je als het ware op in z'n 2e versnelling.
Mogelijk ook de v-snaar versleten, dan wordt deze iets langer en vooral te dun om de vario goed terug te drukken (ook 2e versnelling verhaal)
Koppeling's toerental is eigenlijk altijd goed als de scooter niet opgevoerd is.
Maar doordat het toerental bij het optrekken (dus wanneer de koppeling in werking is) niet goed is, denk jij dat het in de koppeling zit, maar daar zit het vaak niet!
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_160687902
Controleer eerst je sproeier maat eens. Heb zelf een Peugeot Vivacity met een Sito+ op sproeiermaat 52 geloof ik dus standaard zal wel ergens rond de 48/50 zitten.

Weet je wel zeker dat het de afstelling is en niet iets wat stoort zoals een bobine oid? Heb me ook kapot lopen zoeken op de bezorgscooter van de zaak. Daar bleek de cdi naar de kloten. Scooter liep wel alleen bij het optrekken sputterde en hing die als een gek.. Ook een Viva :).

1) Sproeiermaat kun je controleren door de bougiekleur, meestal kun je het ook al wel voelen want bij een te grote sproeier verzuipt je scooter bij vol gas, en een te kleine sproeier loopt die hoog in toeren maar komt die niet "snel" vooruit. Wel mee oppassen want te lang op een kleine sproeier rijden kan een warmloper veroorzaken:

Zodra de sproeier goed is. Luchtschroef helemaal dichtdraaien en daarna 1,5 slag openzetten. Hierna rijd je de scooter even warm en daarna pas aan de stationairschroef gaan zitten draaien.

2) Rollen in de vario controleren. Misschien zijn deze helemaal vlak doordat deze nooit zijn vervangen en zijn ze dus niet meer goed qua gewicht. Standaard zit er in een Peugeot Snorscooter 13 gram rollen. Mits je geen andere uitlaat dan de originele hebt zal ik dit er ook weer in doen. Misschien iets lichter zodat die sneller op toeren komt.

3) V-Snaar op slippen controleren, kun je zo zien of er haarscheurtjes o.i.d. inzitten.

4) Trekveren Malossi Wit is prima, heb ik er zelf ook inzitten. Deze klappen open bij ongeveer 3000 toeren. De eerste 20km/ph doen de trekveren het, daarna neemt je vario het over. Dus ik denk dat voor jou hier het probleem zit.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2016 17:38:09 ]
pi_160688794
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 17:36 schreef henkkeumus het volgende:
Controleer eerst je sproeier maat eens. Heb zelf een Peugeot Vivacity met een Sito+ op sproeiermaat 52 geloof ik dus standaard zal wel ergens rond de 48/50 zitten.

Weet je wel zeker dat het de afstelling is en niet iets wat stoort zoals een bobine oid? Heb me ook kapot lopen zoeken op de bezorgscooter van de zaak. Daar bleek de cdi naar de kloten. Scooter liep wel alleen bij het optrekken sputterde en hing die als een gek.. Ook een Viva :).

1) Sproeiermaat kun je controleren door de bougiekleur, meestal kun je het ook al wel voelen want bij een te grote sproeier verzuipt je scooter bij vol gas, en een te kleine sproeier loopt die hoog in toeren maar komt die niet "snel" vooruit. Wel mee oppassen want te lang op een kleine sproeier rijden kan een warmloper veroorzaken:

[ afbeelding ]

Zodra de sproeier goed is. Luchtschroef helemaal dichtdraaien en daarna 1,5 slag openzetten. Hierna rijd je de scooter even warm en daarna pas aan de stationairschroef gaan zitten draaien.

2) Rollen in de vario controleren. Misschien zijn deze helemaal vlak doordat deze nooit zijn vervangen en zijn ze dus niet meer goed qua gewicht. Standaard zit er in een Peugeot Snorscooter 13 gram rollen. Mits je geen andere uitlaat dan de originele hebt zal ik dit er ook weer in doen. Misschien iets lichter zodat die sneller op toeren komt.

3) V-Snaar op slippen controleren, kun je zo zien of er haarscheurtjes o.i.d. inzitten.

4) Trekveren Malossi Wit is prima, heb ik er zelf ook inzitten. Deze klappen open bij ongeveer 3000 toeren. De eerste 20km/ph doen de trekveren het, daarna neemt je vario het over. Dus ik denk dat voor jou hier het probleem zit.
Thanks voor de info, ik zal het proberen te checken.
Ik heb trouwens een 45km per uur scooter en ik heb ook een sito uitlaat.
Ik zou de sproeier maat wel willen checken alleen hoe kom je daar het snelst? door de bak onder je buddy weg te halen of door heel je ding van je band weg te halen?
En denk je dat de rollen voor mijn 45km per uur scooter ook 13 gram moeten zijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door Yorick12 op 15-03-2016 19:33:29 ]
pi_160690810
Weet iemand een goede site waar je trekveertjes van malossi kan kopen want ik loop al een half uur te zoeken alleen ik zie ze alleen in grotere verpakkingen van 9 trekveertjes.
Ik wil gewoon 3 witte trekveertjes van malossi alleen die kan ik niet zo snel vinden, alleen dus in die grote verpakkingen.

Edit:
Of zijn deze ook prima? http://k-parts.nl/trekveren-omega-zilver-gilera-piaggio.html
pi_160693662
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:48 schreef Yorick12 het volgende:
Weet iemand een goede site waar je trekveertjes van malossi kan kopen want ik loop al een half uur te zoeken alleen ik zie ze alleen in grotere verpakkingen van 9 trekveertjes.
Ik wil gewoon 3 witte trekveertjes van malossi alleen die kan ik niet zo snel vinden, alleen dus in die grote verpakkingen.

Edit:
Of zijn deze ook prima? http://k-parts.nl/trekveren-omega-zilver-gilera-piaggio.html
www.easyparts.nl Kun je alle originele onderdelen van de scooter zien en bestellen als er er op klikt.
Bij een Sito+ worden gele trekveren meegeleverd. Deze kun je er ook het best op laten zetten.
Sproeier en trekveren moet je gewoon bij een brommerboer kopen, niet bestellen omdat je nooit in een keer de goede koopt en je altijd fijner moet afstellen. Zoals ik je nu al zie kun jij geen scooter afstellen en laat je dat beter ook gewoon door iemand met kennis ervan doen..

Links hieronder zijn ORIGINELE ONDERDELEN:

Voor Peugeot scooter: http://www.easyparts.nl/c(...)a-City-2-100-PO.html
Rollen (nr 12): http://www.easyparts.nl/s(...)57/Transmission.html
Misschien beter om er 9/10 gram in te doen, maar ook deed is mijn eigen keuze ik houd van wat meer toeren in de top. En ook de rollen gewoon bij een lokale scooterboer halen..

Maar als je al niet weet hoe je een sproeier vervangt dan is het denk ik handiger dat je het eerst met iemand samen doet die het je kan laten zien. Sproeier zit in de carburateur, daarvoor hoef je alleen het filter eraf te halen en schroef je de carb los van het membraam met 2 schroeven..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2016 20:57:02 ]
pi_160694017
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:31 schreef Yorick12 het volgende:

[..]

Thanks voor de info, ik zal het proberen te checken.
Ik heb trouwens een 45km per uur scooter en ik heb ook een sito uitlaat.
Ik zou de sproeier maat wel willen checken alleen hoe kom je daar het snelst? door de bak onder je buddy weg te halen of door heel je ding van je band weg te halen?
En denk je dat de rollen voor mijn 45km per uur scooter ook 13 gram moeten zijn?
Elk blok is anders. Ik kan een scooter met exact dezelfde setup hebben qua cilinder inhoud en uitlaat maar toch een gram minder rolletjes in m'n vario te hoeven doen om hetzelfde resultaat te behalen als jij. Ook is het hoe je het blokje zelf het liefst hoort lopen. Ik heb hem liever hoog in toeren zodat als ik gas loslaat en de bocht uitkom en weer gas geef hij direct hoog in toeren oppakt en niet langzaam vooruit tuft etc.

Je moet gewoon spelen met de afstelling, wij kunnen je enkel richtlijnen geven maar exact kunnen wij het nooit weten. Tijdens afstellen altijd meerdere gewichten en sproeiers kopen omdat je altijd aan het spelen komt met de afstelling. En ja, het is even kutwerk omdat je alles elke keer uit en in elkaar moet zetten. Maar dat hoort er nou eenmaal bij als je de scooter snel wil hebben en mooi afgesteld :).

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2016 21:03:12 ]
pi_160716197
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:54 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

www.easyparts.nl Kun je alle originele onderdelen van de scooter zien en bestellen als er er op klikt.
Bij een Sito+ worden gele trekveren meegeleverd. Deze kun je er ook het best op laten zetten.
Sproeier en trekveren moet je gewoon bij een brommerboer kopen, niet bestellen omdat je nooit in een keer de goede koopt en je altijd fijner moet afstellen. Zoals ik je nu al zie kun jij geen scooter afstellen en laat je dat beter ook gewoon door iemand met kennis ervan doen..

Links hieronder zijn ORIGINELE ONDERDELEN:

Voor Peugeot scooter: http://www.easyparts.nl/c(...)a-City-2-100-PO.html
Rollen (nr 12): http://www.easyparts.nl/s(...)57/Transmission.html
Misschien beter om er 9/10 gram in te doen, maar ook deed is mijn eigen keuze ik houd van wat meer toeren in de top. En ook de rollen gewoon bij een lokale scooterboer halen..

Maar als je al niet weet hoe je een sproeier vervangt dan is het denk ik handiger dat je het eerst met iemand samen doet die het je kan laten zien. Sproeier zit in de carburateur, daarvoor hoef je alleen het filter eraf te halen en schroef je de carb los van het membraam met 2 schroeven..
Jaa ik weet er nog niet echt veel vanaf. Maar bedankt voor de informatie!
Ik ben ook wel bereid om meerdere te kopen maar ik ga ervan uit dat de trekveertjes de witte malossi zijn of de gele. Alleen de rollen gaan wat langer duren denk ik. Maar ik neem van jullie aan dat ik vrij hoge moet hebben, 10/11/12 gram om te testen
pi_160716389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:26 schreef Yorick12 het volgende:

[..]

Jaa ik weet er nog niet echt veel vanaf. Maar bedankt voor de informatie!
Ik ben ook wel bereid om meerdere te kopen maar ik ga ervan uit dat de trekveertjes de witte malossi zijn of de gele. Alleen de rollen gaan wat langer duren denk ik. Maar ik neem van jullie aan dat ik vrij hoge moet hebben, 10/11/12 gram om te testen
13gr is origineel voor snor Peugeot. Voor een brom is dit waarschijnlijk wat lager zodat die meer toeren pakt op een hogere snelheid. Denk rond de 9gr (correct me if i'm wrong).

Wat ook helpt is de varioplaat van de vario af te halen als je de variateur toch al los hebt. Moet je maar even Googlen hoe je dat doet is een stukje ijzer voor de gradenplaat die de rolletjes op z'n plek houd.

Ik heb zelf een bromcilinder op mijn snorblok zitten. Enigste verschil tussen een brom en snorblok is de diameter van de zuiger en cilinder. Heb ontgrensde variateur, de prop nog in m'n Sito+ uitlaat, 10gr rollen, Malossi witte trekveertjes en std. drukveer. Mijn Viva loopt met de wind in de rug net over de 70 op de teller :).
pi_160716477
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:35 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

13gr is origineel voor snor Peugeot. Voor een brom is dit waarschijnlijk wat lager zodat die meer toeren pakt op een hogere snelheid. Denk rond de 9gr (correct me if i'm wrong).

Wat ook helpt is de varioplaat van de vario af te halen als je de variateur toch al los hebt. Moet je maar even Googlen hoe je dat doet is een stukje ijzer voor de gradenplaat die de rolletjes op z'n plek houd.

Ik heb zelf een bromcilinder op mijn snorblok zitten. Enigste verschil tussen een brom en snorblok is de diameter van de zuiger en cilinder. Heb ontgrensde variateur, de prop nog in m'n Sito+ uitlaat, 10gr rollen, Malossi witte trekveertjes en std. drukveer. Mijn Viva loopt met de wind in de rug net over de 70 op de teller :).
Hahah, die van mij gaat gewoon rond de 50 km per uur.
En trouwens als ik veertjes haal soms staat er dan :MHR Sport Fly Clutch & Delta Clutch.
En zou je me dan kunnen uitleggen wat dat betekent en zou ik die ook kunnen gebruiken?

EDIT: Jongens, mijn km teller werkt trouwens ook niet en dat ligt hoogst waarschijnlijk aan de kabel omdat het dashboard het wel gewoon doet. Ik heb hem opengehaald en ik deze kabel:
http://www.euroscooters.nl/images/teller_viva_digitaal_1.jpg
Maar aan het einde van die kabel moet weer een kabel naar mijn dashboard toe alleen ik zou echt niet weten welke ik daarvoor zou moeten halen. Iemand een idee?

[ Bericht 15% gewijzigd door Yorick12 op 16-03-2016 16:47:23 ]
pi_160716605
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:40 schreef Yorick12 het volgende:

[..]

En trouwens als ik veertjes haal soms staat er dan :MHR Sport Fly Clutch & Delta Clutch.
En zou je me dan kunnen uitleggen wat dat betekent en zou ik die ook kunnen gebruiken?
Deltaclutch enz zijn de koppelingen waar het op past, maar trekveren zijn meestal universeel :P.
Daarom moet je ze ook gewoon bij een lokale scooterboer halen bij je in de stad of dorp. Die kan jou ook gewoon uitleggen wat je moet doen, of hij doet het en je blijft voor een keer kijken zodat je het daarna zelf ook kan.

Een koppeling krijg jij er namelijk niet af, heb je ook speciaal gereedschap voor nodig.. En ja dat kan zonder bijv. een koppelingssleutel maar als jij bijvoorbeeld niet weet dat het koppelingshuis omhoog klapt als je hem losmaakt met een moersleutel mis jij een paar tanden :P. (spreek uit ervaring :'))

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2016 16:47:16 ]
pi_160716650
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:46 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Deltaclutch enz zijn de koppelingen waar het op past, maar trekveren zijn meestal universeel :P.
Daarom moet je ze ook gewoon bij een lokale scooterboer halen bij je in de stad of dorp. Die kan jou ook gewoon uitleggen wat je moet doen, of hij doet het en je blijft voor een keer kijken zodat je het daarna zelf ook kan.

Een koppeling krijg jij er namelijk niet af, heb je ook speciaal gereedschap voor nodig.. En ja dat kan zonder bijv. een koppelingssleutel maar als jij bijvoorbeeld niet weet dat het koppelingshuis omhoog klapt als je hem losmaakt met een moersleutel mis jij een paar tanden :P. (spreek uit ervaring :'))
Oh ja, ik weet wel hoe dat moet hoor. Met behulp van YouTube lukt alles ;)
Ik mag zo een luchtsleutel van een vriend lenen dus ik kan die moer zo open draaien ;D.
pi_160716655
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:40 schreef Yorick12 het volgende:

[..]

EDIT: Jongens, mijn km teller werkt trouwens ook niet en dat ligt hoogst waarschijnlijk aan de kabel omdat het dashboard het wel gewoon doet. Ik heb hem opengehaald en ik deze kabel:
http://www.euroscooters.nl/images/teller_viva_digitaal_1.jpg
Maar aan het einde van die kabel moet weer een kabel naar mijn dashboard toe alleen ik zou echt niet weten welke ik daarvoor zou moeten halen. Iemand een idee?
Het klokje, benzinemeter, olie en massadraad lampje staan apart van de KM-teller. Die kabel die jij laat zien is van een Vivacity NA 2005. Misschien heb jij wel een Viva met analoge teller, dan heb je een andere kabel nodig.
pi_160716692
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:48 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Het klokje, benzinemeter, olie en massadraad lampje staan apart van de KM-teller. Die kabel die jij laat zien is van een Vivacity NA 2005. Misschien heb jij wel een Viva met analoge teller, dan heb je een andere kabel nodig.
Ik heb die van 2005 ;) met deze teller : http://www.bikescooterparts.com/img/p/6633-6257-large.jpg
pi_160716702
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:50 schreef Yorick12 het volgende:

[..]

Ik heb die van 2005 ;) met deze teller : http://www.bikescooterparts.com/img/p/6633-6257-large.jpg
Dan moet je die kabel hebben die je net linkte.

Voorband eraf halen > kabel uit de velg drukken > Voorkapje losdraaien en de kabel volgen naar de stekker waar die vastzit > Stekker lostrekken en voor het monteren dit dus in omgekeerde volgorde doen.

Alleen bij het vastzetten van de kabel bij de velg even opletten, zitten puntjes waar je dat stuk op moet drukken anders draait de kabel mee met de velg enz.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2016 16:52:50 ]
pi_160716749
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:50 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Dan moet je die kabel hebben die je net linkte.
Ja ik heb een sterk vermoeden dat het die kabel is die daar nog boven zit. Dus die van het einde van deze kabel naar de km teller zelf gaat(dashboard) want daar zit tape omheen dus het kan ook zijn dat die stuk is
pi_160716771
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:52 schreef Yorick12 het volgende:

[..]

Ja ik heb een sterk vermoeden dat het die kabel is die daar nog boven zit. Dus die van het einde van deze kabel naar de km teller zelf gaat(dashboard) want daar zit tape omheen dus het kan ook zijn dat die stuk is
Succes die te zoeken :'). Dat zijn gewoon een paar draadjes die naar contactpunten lopen met een stekker d'r aan. Die kun je niet bestellen. Dan is dat vastgebeund.
pi_160716792
Maargoed, ik stop met reageren. Want je vraagt voor elk wissewasje wat je het best kan doen, gewoon wegbrengen die scooter je hebt geen idee waar je het over hebt en weet niet eens welke kabel waar hoort terwijl je dit ook gewoon kan vergelijken met de situatie die je nu hebt.

Mijn advies: laat iemand er naar kijken die er verstand van heeft. Een vriend of monteur.

Succes ermee,
pi_160716800
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:53 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Succes die te zoeken :'). Dat zijn gewoon een paar draadjes die naar contactpunten lopen met een stekker d'r aan. Die kun je niet bestellen. Dan is dat vastgebeund.
Oh dus het kan daar niet aan liggen....
pi_160716817
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:54 schreef henkkeumus het volgende:
Maargoed, ik stop met reageren. Want je vraagt voor elk wissewasje wat je het best kan doen, gewoon wegbrengen die scooter je hebt geen idee waar je het over hebt en weet niet eens welke kabel waar hoort terwijl je dit ook gewoon kan vergelijken met de situatie die je nu hebt.

Mijn advies: laat iemand er naar kijken die er verstand van heeft. Een vriend of monteur.

Succes ermee,
ja de monteur repareert het voor 80 euro dus dan doe ik dat wel.
Nog bedankt voor je hulp he

Alleen doe ik die trekveren en rolletjes wel zelf want dat is minder moeiljk.

EDIT:

Drukveer Malossi Wit (4.1) Peu./ Hon./ Sym/ Kym. 50 2t
voor Vivacity 50 AIR 2T '04-'07

1 Trekveerset Malossi Mhr Sport Fly Clutch Ø1,6 Wit

1 Veer Montagehaak Buzzetti Universeel
voor Universal

Besteld.

[ Bericht 9% gewijzigd door Yorick12 op 16-03-2016 18:51:35 ]
pi_160721418
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:55 schreef Yorick12 het volgende:

[..]

ja de monteur repareert het voor 80 euro dus dan doe ik dat wel.
Nog bedankt voor je hulp he

Alleen doe ik die trekveren en rolletjes wel zelf want dat is minder moeiljk.

EDIT:

Drukveer Malossi Wit (4.1) Peu./ Hon./ Sym/ Kym. 50 2t

1 Trekveerset Malossi Mhr Sport Fly Clutch Ø1,6 Wit

1 Veer Montagehaak Buzzetti Universeel
voor Universal

Besteld.
http://www.scooter-freaks(...)ekveren-en-drukveren

Laatste post. Meld je aan bij www.scooter-freaks.nl daar helpen ze je maar al te graag en heb je tutorials met foto's.

Koppeling ga je het moeilijk mee krijgen als je niet weet hoe dat moet en houd in je achterhoofd wanneer je het koppelingshuis losdraait er iemand bovenop gaat staan. Die drukveer klapt ineens uit en het koppelingshuis klapt je geheid tegen de mond aan..

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2016 20:29:46 ]
  woensdag 16 maart 2016 @ 21:30:49 #25
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_160723857
Dat forum is zo dood als een vogel van 1000 jaar oud. De oudste post op de eerste pagina is al bijna een maand oud, tot enkele jaren geleden had je daar niet aan hoeven denken. Kwam er net achter dat.. ik gewoon 5000 berichten daar heb gepost _O- :')

Goed TS, wat wil je nou nog weten?
Heb je een bankschroef?
Heb je gereedschap wat je koppeling uit elkaar kan halen (als je geluk hebt lucht het met een grote verstelbare moersleutel).

[u]En heb je een stukje gereedschap om die veertjes eruit te halen, belangrijker terug te monteren?[/u] Die heb je gekocht zie ik.

(ja graag andwoorden geven op bovenstaande)

Wil je een setje gele trekveertjes, die standaard bij een Sito Plus geleverd worden dan kan ik je daar wel aan helpen, die heb ik nog liggen. Maar die zijn wel van origine voor een Minarelli Standaard koppeling en die had ik niet (Fly Clutch en later overgestapt op een Stage 6 MK2 Koppeling).

God wat heb ik een plezier maar ook een geld in die scooter geïnvesteerd, gouden tijd... gouden tijd.

[ Bericht 5% gewijzigd door -Richard- op 16-03-2016 21:37:16 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')