abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 14 maart 2016 @ 11:56:25 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_160656867










handige links

www.orlandorocks.com

www.orlandotips.nl

www.floridaforum.nl (weet niet of dit mag)

www.internationaldriveorlando.com

www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17

www.tripadvisor.com

www.undercovertourist.com

www.florida-vakantie.nl

www.sunshinerivertours.com

www.orlandogunshop.com

http://disneyworld.disney.go.com

www.universalorlando.com/home/home.aspx

http://buschgardens.com/bg

www.carnival.com

www.fly2america.nl

www.jandoets.nl

www.americanestates.nl

Vorig deel:
TRV / Het grote Florida topic deel 3

Laatste posts:

quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 14:03 schreef matthijst het volgende:
Grappig hoe smaken verschillen, St Petersburg & Tampa vond ik weinig aan. Sowieso die kant niet, naja een NFL wedstrijd was leuk :)

Wel cool met drie kinderen in die leeftijd, is schieten op een range; shotgun, AK47 etc. :D

Seaworld is ook cool. Dolfijnen aaien en die Orca-show, al gaan trainers geloof ik niet meer het water in met die beesten.
Of, als ze het ervoor over hebben; Discovery Cove, waar je met dolfijnen kunt zwemmen O+

Als ze naar de Keys gaan ff stoppen bij Robbie's Marina.
Ziekelijk om te doen/zien dit:
quote:
14s.gif Op zondag 31 januari 2016 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Robbie's Marina is vet inderdaad. Ook leuk om met een bootje naar Indian Key te gaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 maart 2016 @ 13:08:48 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160658437
Ondertussen staat onze volgende Florida reis volgend jaar Mei (2017 dus) al behoorlijk in de steigers. Eerst weer pretparken, dan gaan we cruisen vanaf Port Canaveral met een Disney cruise, en vervolgens nog een aantal dagen aan de oostkust doorbrengen.
pi_160661651
TVP, we wilde eind november/begin december naar Curacao, maar door het ZIKA virus slaan we dat voor de zekerheid maar over.

Nu interesse in Florida.
  maandag 14 maart 2016 @ 23:34:21 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_160675527
Over 6 weken zitten we er weer *O*
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 15 maart 2016 @ 12:49:23 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_160682856
*zucht* nog een jaar wachten...

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_160686606
Wat zou een goede planning zijn qua dagen en waar te blijven slapen ?

We willen iets van 2 tot 2.5 week in november.
Eerst iets van 3 dagen in Orlando (Disney World & Sea World).
Dan iets van een roadtrip, we willen wel relaxen op het strand en wat zien.
Waar ik aan zat te denken:

Orlando (Disney World & Sea World) > Daytona Beach (racebaan) > Cape Canaveral > Miami (misschien een sportwedstrijd)? > Key Largo > Key West > Everglades > Naples > Tampa.

En daar in Tampa dan bijvoorbeeld de auto inleveren en vanaf daar terugvliegen naar Nederland, ik weet niet of dat voordelig is, of dat je dan net zo goed dat stukje terug naar Orlando kan rijden en daar de auto kan inleveren en terugvliegen ?

En zijn er dingen die niet echt interessant zijn of dingen die we juist moeten zien/doen ?
  Moderator dinsdag 15 maart 2016 @ 18:06:22 #7
45833 crew  Fogel
pi_160688339
Ik kreeg vanmiddag een mail van de KLM waar onder andere een aanbieding naar Miami in stond. Vanaf 538 euro voor een retour.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:01:40 #8
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_160691354
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 16:28 schreef So_Surreal het volgende:
Wat zou een goede planning zijn qua dagen en waar te blijven slapen ?

We willen iets van 2 tot 2.5 week in november.
Eerst iets van 3 dagen in Orlando (Disney World & Sea World).
Dan iets van een roadtrip, we willen wel relaxen op het strand en wat zien.
Waar ik aan zat te denken:

Orlando (Disney World & Sea World) > Daytona Beach (racebaan) > Cape Canaveral > Miami (misschien een sportwedstrijd)? > Key Largo > Key West > Everglades > Naples > Tampa.

En daar in Tampa dan bijvoorbeeld de auto inleveren en vanaf daar terugvliegen naar Nederland, ik weet niet of dat voordelig is, of dat je dan net zo goed dat stukje terug naar Orlando kan rijden en daar de auto kan inleveren en terugvliegen ?

En zijn er dingen die niet echt interessant zijn of dingen die we juist moeten zien/doen ?
Ik zou dan eerder kijken of je op Miami kan vliegen en terug vanaf Orlando.
Of nog beter , vliegen op Key west
Ik ben inmiddels overleden
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 maart 2016 @ 20:14:20 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160691814
Wij zijn de vorige keer op Orlando gevlogen en terug vanaf key west. Key west in het midden van je trip is niet echt handig omdat je dan 2 keer de overseas highway moet rijden.

En ik zou sowieso Universal doen.

Wij deden dus Orlando (week) -> Miami + everglades (3 dagen) -> floriday keys (3 dagen)
  Public Relations / Redactie Film woensdag 16 maart 2016 @ 00:10:09 #10
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_160703671
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 16:28 schreef So_Surreal het volgende:
Wat zou een goede planning zijn qua dagen en waar te blijven slapen ?

We willen iets van 2 tot 2.5 week in november.
Eerst iets van 3 dagen in Orlando (Disney World & Sea World).
Dan iets van een roadtrip, we willen wel relaxen op het strand en wat zien.
Waar ik aan zat te denken:

Orlando (Disney World & Sea World) > Daytona Beach (racebaan) > Cape Canaveral > Miami (misschien een sportwedstrijd)? > Key Largo > Key West > Everglades > Naples > Tampa.

En daar in Tampa dan bijvoorbeeld de auto inleveren en vanaf daar terugvliegen naar Nederland, ik weet niet of dat voordelig is, of dat je dan net zo goed dat stukje terug naar Orlando kan rijden en daar de auto kan inleveren en terugvliegen ?

En zijn er dingen die niet echt interessant zijn of dingen die we juist moeten zien/doen ?
Universal is een must-see bestemming inmiddels.
Disney World is heel breed. Weet je welk van de parken je wilt bezoeken?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 maart 2016 @ 08:41:08 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160706736
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 18:06 schreef Fogel het volgende:
Ik kreeg vanmiddag een mail van de KLM waar onder andere een aanbieding naar Miami in stond. Vanaf 538 euro voor een retour.
Miami retour vind je al onder de 500,- als je een beetje zoekt :)
pi_160706806
Wij zijn destijds in epcot geweest wat eigenlijk heel leuk was.

Niet zozeer voor kleine kinderen alleen.
Built for Speed
  Public Relations / Redactie Film woensdag 16 maart 2016 @ 09:11:57 #13
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_160707089
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 08:48 schreef HansvanOchten het volgende:
Wij zijn destijds in epcot geweest wat eigenlijk heel leuk was.

Niet zozeer voor kleine kinderen alleen.
Sterker nog, World Showcase is met zijn shops en restaurants bijna alleen op volwassenen gericht. Maar wat ontzettend leuk!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 maart 2016 @ 09:18:22 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160707173
Ik vond epcot met afstand het minst leuke park. En beide Universals met afstand de leukste parken. Disney Magic Kingdom en Hollywood studio's zijn vergelijkbaar met Parijs (hoewel magic kingdom wel groter is en wat attracties heeft die we hier niet hebben). Animal Kingdom is wel leuk en de waterparken vond ik echt geweldig.

Als je maar een paar dagen doet zou ik van Disney Animal Kingdom doen en de beide Universals.

In Miami is trouwens de thriller boat tour een aanrader.
pi_160709060
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:10 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Universal is een must-see bestemming inmiddels.
Disney World is heel breed. Weet je welk van de parken je wilt bezoeken?
Ik ben er een jaar of 10 geleden geweest met een inmiddels ex, kreeg die vakantie toen gratis :9
Maar ik ben toen wel naar Universal geweest en niet naar Disney World.
Ik ben toen ook naar Sea World geweest.

Dat we nu naar Disney World willen is meer van mijn vriendin uit, van mij hoeft het niet perse haha.
Maar misschien is en Disney World EN Universal EN Sea World ook wel een optie hoor, aangezien we 2 tot 2.5 week gaan.

Waar kan je trouwens goed met dolfijnen zwemmen ?
Dat is ook iets wat ze graag wil doen.

Zelf durft ze niet te duiken (ik wel, al op verschillende plekken gedaan op de wereld), dus ik dacht, misschien is dat Snuba Diving ook wel leuk om te doen:

https://www.google.nl/sea(...)ygB&biw=1920&bih=965
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 maart 2016 @ 11:21:16 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160709563
Universal van 10 jaar geleden is niet te vergelijken met het huidige universal




Op de keys kan je op diverse plekken met dolfijnen zwemmen, zoals bij Theater of the Sea.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 16 maart 2016 @ 11:59:45 #17
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_160710517
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:59 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ik ben er een jaar of 10 geleden geweest met een inmiddels ex, kreeg die vakantie toen gratis :9
Maar ik ben toen wel naar Universal geweest en niet naar Disney World.
Ik ben toen ook naar Sea World geweest.

Dat we nu naar Disney World willen is meer van mijn vriendin uit, van mij hoeft het niet perse haha.
Maar misschien is en Disney World EN Universal EN Sea World ook wel een optie hoor, aangezien we 2 tot 2.5 week gaan.

Waar kan je trouwens goed met dolfijnen zwemmen ?
Dat is ook iets wat ze graag wil doen.

Zelf durft ze niet te duiken (ik wel, al op verschillende plekken gedaan op de wereld), dus ik dacht, misschien is dat Snuba Diving ook wel leuk om te doen:

https://www.google.nl/sea(...)ygB&biw=1920&bih=965
Universal is in de afgelopen 10 jaar uitgegroeid van pretpark tot een megaresort die wel degelijk veel klanten van Disney afpakt.

Zwemmen met dolfijnen kan ook in Discovery Cove in Orlando. All-in pakket voor een dag is duur, maar wel de moeite. Je kan na het dolfijnen tripje de hele dag eten pakken van het buffet. Er zijn ligstoelen, je kan ook zwemmen met roggen etc. Bij de prijs zit ook toegang tot Sea World (en al haar andere parken van dezelfde groep).

Je noemt in je bericht weer 'we gaan naar Disney World', maar Disney World is een resort met 4 themaparken, twee waterparken, twee uitgaanscentra en tig hotels. Zie plaatje.

  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 maart 2016 @ 12:10:22 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_160710771
Disney World is

Magic Kingdom
Hollywood Studio's
Animal Kingdom
Epcot
Blizzard Beach
Typhoon Lagoon
ESPN
Disney Springs
Disney Boardwalk

En een berg hotels :)
  woensdag 16 maart 2016 @ 12:10:51 #19
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_160710781
Walt Disney World heeft dezelfde oppervlakje als de provincie Utrecht, heb ik wel eens gelezen.. En dat geloof ik wel :)

Volgend jaar zijn we een week in Orlando en hebben kaarten voor Universal/Seaworld en Disney.. We hebben tijd te kort :Y
Dag Magic Kingdom, Animal kingdom & Studio's samen op een dag, twee dagen Universal, dag Seaworld, ik wil zeker weten naar Disney Springs en Boardwalk (vorig jaar niet gedaan ivm tijdgebrek en teveel werkzaamheden aan de weg daar)
Ik hoop dat Volcano Bay open is dan; wil ook nog naar Florida Mall..

Tijd te kort...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_161762869
Voor seaworld heb je geen hele dag nodig.
Built for Speed
pi_161788081
Binnenkort voor werk naar orlando, heb 2 dagen vrij daar, iemand hier nog leuke tips om in die 2 dagen te doen/bezoeken?

ga waarschijnlijk 1 van de 2 dagen naar het kennedy space centre
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 april 2016 @ 22:17:57 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_161788289
Nou... een themepark? Een shootingrange?
pi_161797414
Seaworld is wel dagvullend hoor, je moet je dag toch om de verschillende shows heen plannen, dat alleen kost al veel tijd. En ze hebben daar de tofste achtbaan (van Orlando, in Busch Gardens ben ik niet geweest), waarin je op je buik ligt.

Wij hebben twee jaar terug Animal kingdom en Epcot gecombineerd op één dag, en Hollywood Studios en Magic Kingdom op 1 dag. 1 dag Seaworld en 2,5e dag Universal (vanwege een late vlucht en dat een dag extra maar 15 dollar was ofzo). Dat was in het laagseizoen goed te doen, we hebben alle attracties die we wilden doen kunnen doen en sommige meerdere keren. Het waren alleen wel erg volle dagen en een erg drukke week.

Ik vond Epcot ook het minste park. Erg verouderd (technologie veranderd nou eenmaal snel) en vooral veel eten en drinken ipv attracties. Leuk voor Amerikanen die nooit in Europa geweest zijn, maar voor Europeanen veel minder interessant. Animal Kingdom vond ik erg tof, zeker de Mount Everest achtbaan (die wij niet kenden, en omdat het rustig was zaten we de eerste keer in het voorste karretje...) en Dinosaur. Studio's en Magic Kingdom zijn ook erg leuk, maar vertonen redelijk veel overlap met de parken in Parijs. Ken je die niet dan zou ik Disney Studio's aanraden.

Universal sprong overigens wel duidelijk boven Disney uit idd. Veel nieuwere, stoere en afwisselendere attracties en qua aankleding ook nog wel mooier denk ik. Zeker het Harry Potter-deel is prachtig, maar ook Dr Seuss-land en het comic-deel.

En waarschijnlijk aan velen niet besteed, maar ik vond mini-golven ook erg leuk in Orlando :@ Universal heeft erg leuke themabanen, maar ook buiten de theme parks hebben ze leuke banen met hoogte verschillen en hindernissen. Op onze rustdag hebben we dat 's avonds gedaan.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_161873617
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:45 schreef koei het volgende:
Seaworld is wel dagvullend hoor, je moet je dag toch om de verschillende shows heen plannen, dat alleen kost al veel tijd. En ze hebben daar de tofste achtbaan (van Orlando, in Busch Gardens ben ik niet geweest), waarin je op je buik ligt.
Grappig, wij zijn destijds geweest, alle shows en achtbanen gedaan en waren ergens rond 3 uur 's middags echt "klaar".
Built for Speed
pi_161880322
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:53 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Grappig, wij zijn destijds geweest, alle shows en achtbanen gedaan en waren ergens rond 3 uur 's middags echt "klaar".
Wij ook, en dan pak je de dingen die je het leukst vond nog een keer en ga je rond 5 uur naar huis. Is prima dagvullend dan. Ook als je om 3 uur al naar huis gaat is het nog lastig combineren met wat anders imo dus dan ben je er toch een dag aan kwijt, ook al is het geen dag van 8 tot 22:00 zoals wellicht bij Disney.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')