abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160602520
Ja hoi. Ik wil een nieuw bureau voor mn computer, want 110x60 is te klein :(

Nu kwam ik dit tegen:
http://www.nieuwetafelbla(...)ad-38-mm-150-x-75-cm

Als ik er op de hoeken 4 poten onder schroef, kan ik daar dan een kilo of 30 op kwijt zonder dat het door gaat buigen? Ik ben niet zo van het klussen, maar ik heb net een accuboor gekocht, dus die poten onder dit blad uithalen en onder een ander zetten moet wel lukken, maar het materiaal zegt me niks. Ik weet niet hoe stevig dat is.

Volgens mij heb ik nu ook iets van dat spul, alleen aan de onderkant ziet er niet hetzelfde uit als de bovenkant. Onafgewerkt zegmaar. Dat is stevig, maargoed, de poten staan een stuk dichter bij elkaar dan bij het formaat wat ik voor ogen heb. Ik weet niet of het kan met 4 poten of dat er een frame onder moet wat veel meer ondersteuning biedt. :@

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160602544
Ow ik heb die vraag ook al bij dat bedrijf uitgezet, maar die zijn dicht momenteel. Dus ik dacht misschien weet hier iemand wel hoe sterk dat spul is :)
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:29:21 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_160602850
Is gewoon spaanplaat. Zeg maar net als bij een kunststof aanrechtblad. 150 moet denk ik wel lukken met die dikte. Als je die dertig kg niet precies in het midden zet, zeker.
pi_160602856
Het gewicht staat voornamelijk in het midden achteraan zegmaar
pi_160602889
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:29 schreef bleiblei het volgende:
Is gewoon spaanplaat. Zeg maar kunststof aanrechtblad. 150 moet denk ik wel lukken met die dikte. Als je die dertig kg niet precies in het midden zet, zeker.
Ow lekker dan. Monitor weegt 12 kilo, versterker die ik eronder zet ik gok 15 kilo. En dan nog wat kleine dingen eromheen en op de hoeken speakers van 5 kilo per stuk.

Dus zeg een kilo of 25-30 in het midden achteraan. Dus niet echt precies in het midden van het blad, maar midden tussen de poten aan de achterkant :X
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:31:06 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_160602894
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:29 schreef Geralt het volgende:
Het gewicht staat voornamelijk in het midden achteraan zegmaar
Dan kan je overwegen aan de achter/onderkant een balkje van ongeveer 40*40mm te schroeven. Dan gaat het 100% zeker goed.
pi_160602913
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan kan je overwegen aan de achter&onderkant een balkje van ongeveer 40*40mm te schroeven. Dan gaat het 100% zeker goed.
Ja dat wil ik dus eigenlijk niet aangezien het blad net iets van de muur afstaat ivm een kachelpaneel wat tegen die muur staat waar ik met een poot niet langsaf kom.
pi_160602955
Vandaar ook mijn vraag. Ik ben benieuwd wat het bedrijf zelf zegt. :)

Op mijn huidige bureau kan ik met gemak staan zonder dat het doorbuigt, maar dat is ook maar klein. Geen idee overigens wat voor spul dat is. De onderkant is egaal en niet afgewerkt en met de hand een schroef in draaien vergt behoorlijk wat energie, kracht en tijd.

Dit was ooit de bovenkant van een klein kastje.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:37:52 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160603035
Zet er een 5de poot onder waar het gewicht er primair op komt te staan.
Oh, dat werkt niet om dezelfde reden als dat balkje... :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160603194
Nee dat gaat helaas niet werken, of hij staat ver uit het midden. En dat is dan weer geen porum. Plus hij staat dan sowieso náást waar het gewicht staat en niet eronder.
pi_160603441
Misschien iets over de lengte van de linkerachterpoot naar de rechterachterpoot? Ter versteviging, zoals een metalen buis.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 23:11:08 #12
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_160603707
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:59 schreef RacerDKB het volgende:
Misschien iets over de lengte van de linkerachterpoot naar de rechterachterpoot? Ter versteviging, zoals een metalen buis.
Of een stalen hoekprofiel tegen achterzijde/onderzijde tafelblad? mits goed vastgezet zal deze prima 30 kg dragen
pi_160603875
Makkelijk, zeker als je de poten net een klein beetje maar vinden zet. En balkje is ideaal tegen doorhangen.

Maar een computer op een 38mm gelamineerd spaanplaat, geen probleem. KUN je je vriendin er nog bij leggen ook.
Whatever...
pi_160603934
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 23:19 schreef Spanky78 het volgende:
Makkelijk, zeker als je de poten net een klein beetje maar vinden zet. En balkje is ideaal tegen doorhangen.

Maar een computer op een 38mm gelamineerd spaanplaat, geen probleem. KUN je je vriendin er nog bij leggen ook.
Het is een monitor van 12 kilo een versterker van 15 kilo en 2 speakers van nog eens 5 kilo per stuk. En dan moet er dus nog een asbak enzo bij. En een biertje. En een bak nootjes. Zonder dat het door gaat hangen.
pi_160604189
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 23:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

Het is een monitor van 12 kilo een versterker van 15 kilo en 2 speakers van nog eens 5 kilo per stuk. En dan moet er dus nog een asbak enzo bij. En een biertje. En een bak nootjes. Zonder dat het door gaat hangen.
Een ikea bureau is van veel dunner materiaal. Is ook wel wat smaller, naar dit gaat echt niet zomaar doorbuigen. En dun stalen balkje is perfect om eronder te schroeven. Maar ook zonder ga je niet zomaar doorzakken.

http://www.homedit.com/20(...)or-your-home-office/

Bij Ikea Koop je voor hetzelfde geld massief hout trouwens.
Whatever...
pi_160604263
Ik zie op je link louter bureaus van ongeveer mijn afmeting of met onderstel of poten naar het midden etc.

Linkje naar Ikea? Het moet rechthoekig zijn en ongeveer 140/150 x 75/80.
pi_160604350
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09046433/

Die zeker? Ja mooi, maar totaal niet in de kleur die ik zoek :@
pi_160604475
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10202446/

Keukenblad van 3,8 cm massief... Verschillende typen hout. Eventueel bijpassende stalen profiel en poten heeft Ikea ook.
Whatever...
pi_160604587
Die is niet diep genoeg. De 60 wat ik nu heb is echt veel te weinig. Dat moet écht minimaal 75 zijn.

Buiten dat, wat is het voordeel van echt hout tov zo een fineerding? Ik knoei nog al eens met eten en drinken en sigaretten en alles. Dan kan je beter geen hout hebben denk ik. Sowieso zitten daar binnen de kortste keren kringen van bierflessen in denk ik en dat is ook zonde :@
pi_160604976
Je moet het lekker zelf weten. Massief hout is steviger, maar dat andere blad is stevig zat.

Ze hebben ook andere maten houten bladen volgens mij. Maar fineer is makkelijker en minder mooi.
Whatever...
pi_160605482
Ik heb nog een bureau te koop staan wat wellicht aan je eisen voldoet? Precieze maten weet ik zo even niet, en ik kan morgen foto's posten, maar volgens mij is het bureau 160*80... Ik hoef er niet veel voor te hebben. Omgeving Amersfoort.
Somebody that I used to know
pi_160605628
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 00:26 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb nog een bureau te koop staan wat wellicht aan je eisen voldoet? Precieze maten weet ik zo even niet, en ik kan morgen foto's posten, maar volgens mij is het bureau 160*80... Ik hoef er niet veel voor te hebben. Omgeving Amersfoort.
Welke kleur? :)
En in principe zoek ik alleen een blad zonder onderstel. Tevens is amersfoort een flink stuk rijden voor me; dus het hangt vooral af van de prijs en de kleur. :)
pi_160605632
en de maat natuurlijk :)
pi_160605707
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 00:38 schreef Geralt het volgende:

[..]

Welke kleur? :)
En in principe zoek ik alleen een blad zonder onderstel. Tevens is amersfoort een flink stuk rijden voor me; dus het hangt vooral af van de prijs en de kleur. :)
Kleur vind ik lastig te duiden, maar ik denk dat het eiken of beuken fineer is. Vrij lichte houtkleur dus. Maat: inderdaad 160*80. Prijs: twee tientjes.

Er hoort eigenlijk ook nog een tweede (kleiner) bureau bij, wat eronder geschoven kan worden tot een hoekopstelling, maar ik begrijp dat je alleen het grote blad wil?
Somebody that I used to know
pi_160608177
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 23:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een ikea bureau is van veel dunner materiaal. Is ook wel wat smaller, naar dit gaat echt niet zomaar doorbuigen.
Een Ikea bureaublad ligt dan ook op een metalen frame.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')