abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160601146
Naast mijn fulltime baan als (junior) werkvoorbereider en planner in de chemische industrie, overweeg ik een HBO werktuigbouwkunde opleiding te starten met als doel de bachelor graad halen.
Voor opleiding is VWO oude stijl met een exakt pakket. Omdat ik in Zuid Limburg woon en in Duitsland werk, heb ik een 4 tal mogelijkheden op een rijtje gezet.
Avans te Breda, Fontys te Einhoven, NCOI en LOI.
De eerste twee hebben wekelijkse verplichte contactmomenten en vallen voor mij daardoor al bijna af.Mijn inschatting is dat dit 3 a 4 jaar lang te stressig gaat worden naast mijn baan en gezin.
De laatste 2 zijn meer gericht op afstandsonderwijs, waarbij NCOI opvallend veel duurder is.

Iemand ervaring met deze opleidingsinstituten in het algemeen en idealiter met deze studierichting in het bijzonder ?
pi_160601366
ik zou kiezen voor de Fontys in eindhoven. ^O^ ik heb daar al veel positiefs over gehoord zeg maar.
pi_160612211
Fontys heeft 2 avonden in de week verplichte contacturen van 18 tot 22 uur.
Dat betekent 3 a 4 jaar lang iedere week 2 keer direct na mijn werk doorrijden naar Eindhoven om lessen te volgen.

Ik snap dat een studie naast je werk een extra belasting met zich mee gaat brengen, maar dit wordt waarschijnlijk toch echt te veel.

Vandaar dat ik neig naar LOI en NCOI, kan alleen het enorme prijsverschil niet verklaren. (NCOI is een stuk duurder en doen ook moeilijker over vrijstellingen)
pi_160765591
LOI Werktuigbouwkunde is in samenwerking met de Hanzehogeschool in Groningen (zie site van LOI). Volgens mij is het studieprogramma dan ook hetzelfde als de deeltijd studenten van de hogeschool. Qua kosten betaal je dan ook het reguliere collegegeld.

De contactdagen vinden overigens in Groningen plaats. Misschien kan ik meer vragen van je beantwoorden via pb.
pi_160765844
Heeft Heerlen geen deeltijd wtb opleiding verder als je Duits goed is heeft misschien de hogeschool van Aken misschien ook nog wel iets.
pi_160770492
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:59 schreef Basp1 het volgende:
Heeft Heerlen geen deeltijd wtb opleiding verder als je Duits goed is heeft misschien de hogeschool van Aken misschien ook nog wel iets.
Ik werk in Duitsland dus spreek het vloeiend. Volgens mij hebben zowel de hszuyd als de fh Aachen deze studie niet in deeltijd, tenminste niet combineerbaar met 40 uur werken.
pi_163604680
Niemand die een direct vergelijk heeft tussen NCOI en LOI ?
pi_163635596
Hoe staat je werkgever tegen verder studeren?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_163732715
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 09:03 schreef Lyrebird het volgende:
Hoe staat je werkgever tegen verder studeren?
Goed, hij neemt in principe de kosten gewoon voor zijn rekening. Over studiedagen is niet gesproken, dus waarschijnlijk moet ik het wel compleet in mijn eigen tijd doen.

Het curriculum van de NCOI mbt werktuigbouw spreekt me meer aan, bovendien bieden zij behalve afstandsonderwijs ook de mogelijkheid 1 avond per week of 1 zaterdag om de week klassikaal onderwijs te volgen. Daar vraagt men in totaal wel meer dan het dubbele voor vergeleken met de LOI, die voor werktuigbouwkunde samenwerken met de Hanze Hogeschool in Groningen.
pi_163734107
... maar als de werkgever voor de kosten opdraait, dan zou ik voor de studie kiezen die jou het beste ligt.

Als werkgever zou ik zo'n studie ook aanmoedigen, maar ik moet er wel bij zeggen dat dit pittig zal zijn, als je het combineert met een 40-urige werkweek. Een voordeel, WTB is nou niet direct de meest abstracte opleiding. Met inzet zul je er wel komen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_163782867
Ik heb in het verleden ook een paar jaar universitair natuurkunde gestudeerd, dus over de wiskunde componenten en dergelijke maak ik me niet echt druk.

Pittig wordt het zeker, ik moet nog voor mezelf bepalen hoeveel begeleiding ik nu eigenlijk wil. Wekelijks 4 uur in de avond, om de week een zaterdag of 2 keer per jaar in Groningen.

Wat zijn normale constructies qua studiedagen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')